Železniční doprava

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Re: Železniční doprava

Příspěvek od Jabberwocky » 28.10.2007 21:39

Jou, tak nějaké takové odpovědi jsem čekal, díky. Ale budu se ptát dál. Ta myšlenka mě totiž napadla dnes, když jsem jel Posázavským pacifikem - jak je to u dieselelektrických lokomotiv? Konkrétně na takových tratích, jako jen ten Pacifik, které vedou močálem černým kolem bílých skal? To jsou i tam měnírny? Nebo se brejlovci a mráča s proudem, který generují, vypořádávají nějak jinak?

Uživatelský avatar
Martin
Uživatel
Příspěvky: 244
Registrován: 14.3.2007 14:37
Bydliště: Prágl - Strašnice

Re: Železniční doprava

Příspěvek od Martin » 28.10.2007 21:35

Jabberwocky: No a pokud je dotyčná trať (nebo spíš území) napájeno střídavým proudem (velká část Evropy a ČR), tak je proud odebírán z rozvodné soustavy a v transofrmován napětí upravovánona potřebnou hodnotu. Předpokládám že z kolejnice je proud odváděn opět do transformovny. Tento systém umožňuje při rekuperaci vozidla vracet proud do rozvodné sítě. Mrknise na wikipedii, je to tam popsané i v historickém kontextu.

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Re: Železniční doprava

Příspěvek od Oskar » 28.10.2007 21:23

U železnice je to úplně stejné... Speciálně ten stejnosměrný proud se nesmí jen tak volně rozptylovat, neboť by způsoboval tzv. galvanickou korozi všech v zemi uložených kovových materiálů (např. potrubí)

Navíc se u železnice pro detekci vlaku často používají kolejové obvody. To pak mínus pól měnírny není připojen přímo k oběma kolejnicím, ale na střed stykového transformátoru (dvojpásový KO) nebo jen na jednu kolejnici (jednopásový KO).

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Re: Železniční doprava

Příspěvek od Jabberwocky » 28.10.2007 21:14

Tak, notorický offtopič by měl technický dotaz, byť ze železné dráhy :-) U tramvají jde proud z troleje přes motory zpátky do měnírny, že? Japa je to na dráze? Teče to také do čehosi jako měnírna, nebo se elektřina volně rozptyluje do krajiny?

Uživatelský avatar
KZsoci
Uživatel
Příspěvky: 199
Registrován: 04.11.2006 0:13
Bydliště: Budapešť, Maďarsko

Re: Železniční doprava

Příspěvek od KZsoci » 23.10.2007 19:47

http://kzsoci.fw.hu/magyar/kepes/20070807/index.html
Výlet na malodráhe v Mesztegnyő

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1403
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Re: lokomotivy

Příspěvek od PvvS » 15.10.2007 18:50

Arny : no nahrada 3*071(mozna i 2*, pac vyssi kapacita) oproti 4*060 nebude az takovej rozdil. Co se tyce viceclennyho u 560, tak bude problem, pac to nebude standart UIC, a ucit ridicak novou loko povazuju za nesmysl.Navic vzhledem k parsackymu vrtani do vyzbroji uz toho moc spojit nejde.

Uživatelský avatar
arny
Uživatel
Příspěvky: 370
Registrován: 20.11.2006 18:57
Bydliště: Praha je mi velká

Re: Re:

Příspěvek od arny » 15.10.2007 18:31

Karotka píše:Většina stávajícího parku ještě žádnou recyklací neprošla, tak jaképak "pořád". Mimochodem, pošťáky/954 mají lepší podvozky než většina osobáků, a kdyby se dodělala brzda (kotoučovka & kolejovka místo špalíků), mohly by jezdit i 200 km/h.
Asi jsem byl v něčem špatně pochopen. V žádném případě nejsem proti recyklaci/modernizaci stávajícího parku. Souhlasím s tím, že 954, 814+914, je hodně muziky za relativně málo peněz. Pořád ale máš původní, byť rekonstruované podvozek, které mají úroveň pohodlí době svého vzniku. Pokuď tam dáš kotoučovou+kolejovku, dobrý , ale pořád ti neschválí DÚ víc než 145 km/h , protože na to nejsou konstrukčně stavěné. (-X Srovnej s jednotkou 471 anebo Ampz, Bzm atd. pro 160/ 200 km/h. Tím však nechci říct, že to jsou špatné podvozky. Chce to modernizovat i kupovat nové jednotky 451+4/560 se nedá rekonstruovat pořád. 8-)
... na zbytku tratí nehospodárné zrůdy typu 363 + 2x Bt nebo dokonce 240 + BDs
Nějak neví co je na“Esu“ nehospodárný proti odporový regulaci. Řada x63, patřila v době svého vzniku k nejmodernějším na světě a ani dnes na tom není šatně. :wink:
954 přece nemá stejný design jako brejlovec, a přece to jezdí :wink:
Proč by měl mít stejný čelo jako brejlovec. Vždyť je to vagon. Taky bych si nedovedl dát na řidičák čelo z peršingu jak psal „dobrák“. 954 by měla umět jezdit se všim co má UIC :idea:
x44 může být nízkopodlažní, se všemi výdobytky... jenom požadavek průchozího čela poněkud omezuje design
Pokuď složíš jednotku o dostatečné kapacitě, tak k čemu průchozí čelo? Spojené dva žabotlamy nebo dva elefanti taky nejsou průchozí. :-k
PvvS píše:Klidne bych snesl i soupravu 560-071-071-071-560 , nebo 560-071-071-971. Vzhled je v tomto pripade na poslednim miste, hlavni je funkčnost…
Samotná 560 by takovouhle soupravu neutáhla při požadované zrychlení pro příměstskou dopravu. Spíš bych to vyděl na střídavý ešus a 560 poslat na jiné osobáky, kde nepotřebuješ tak rychlou výměnu cestujících a 560 umí s řidičákem, protože má mnohočlenný řízení, když ti vypadne jeden motor tak máš řidičák. Dokonce oba prototypy byly ve složení SM 487.0+N 487.0+RM 487.0

syverin: No to mě nenapadlo, zpět tyristorů je krásnej :lol: =D>

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1403
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Re: lokomotivy

Příspěvek od PvvS » 14.10.2007 22:41

cwapa píše:
PvvS píše:No musim oponovat . Klidne bych snesl i soupravu 560-071-071-071-560 , nebo 560-071-071-971. Vzhled je v tomto pripade na poslednim miste, hlavni je funkcnost.Proc se asi udrzuji zabotlamy a nepouziji se mito nich radsi nejaky koprivaky, i od armady. reko by byla levnejsi..
Nejdou do hromady ,uplně jiná koncepce.
Jde o provedeni. Prispusobeni vlozaku problem az tak nebude. U ridicaku by asi byl problem, ovsem pokud 560 umi/naucila by se UIC, tak je jedno co je na druhym konci.

Uživatelský avatar
syverin
Uživatel
Příspěvky: 947
Registrován: 29.11.2004 14:00
Bydliště: V noci 512
Kontaktovat uživatele:

Re: lokomotivy

Příspěvek od syverin » 14.10.2007 22:41

Teda nevím, ale mám pocit, že zrovna pulsní měnič Peršingu vydává prakticky stejné zvuky jako upravená TV3 - stejné frekvence...

EDIT:
To byla reakce na Arnyho... ale ten příspěvek už nemůžu najít...
Naposledy upravil(a) syverin dne 14.10.2007 22:43, celkem upraveno 1 x.

I.am.good

Re: Re:

Příspěvek od I.am.good » 14.10.2007 22:36

Karotka píše:Co jsou to požadavky moderní doby... radši bych viděl na každé trati soupravu smíchanou z nízkopodlažních + modernizovaných vozidel, než za stejnou cenu několik hyper-super-jednotek okolo velkoměst a na zbytku tratí nehospodárné zrůdy typu 363 + 2x Bt nebo dokonce 240 + BDs.
Jo, přesně tak. Spousta lidí nadává na regišuk, ale za ty malý peníze je podle mě ve vztahu k cestujícím super skok vpřed. To samé takhle předělat 4 a 560ky, hnací vozy nechat vysokopodlažní, vložené a řídící nízkopodlažní ála 914/014 nebo 451/452.
A tohle by nestálo zase tolik peněz...
Mohli jsme ušetřit na tratích.. Proč máme koridor za miliardy(Brno - ČT), kde je maximálka 120 a v dost velký části kolem 80km/hod??? Kdo tohle tenkrát v 90. letech schválil, to byl totální *****. :x
Atd., atd., atd....

Uživatelský avatar
cwapa
Uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: 05.7.2007 23:08
Bydliště: všude doma

Re: lokomotivy

Příspěvek od cwapa » 14.10.2007 22:26

PvvS píše:No musim oponovat . Klidne bych snesl i soupravu 560-071-071-071-560 , nebo 560-071-071-971. Vzhled je v tomto pripade na poslednim miste, hlavni je funkcnost.Proc se asi udrzuji zabotlamy a nepouziji se mito nich radsi nejaky koprivaky, i od armady. reko by byla levnejsi..
Nejdou do hromady ,uplně jiná koncepce.

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1403
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Re: lokomotivy

Příspěvek od PvvS » 14.10.2007 22:19

No musim oponovat . Pokud to ma byt na dopravu v okoli mesta, tak tam jsou muzejnaky, jako 560/060 Btxx s vysokou podlahou za trest. tady je potreba rychla vymena a zadny zdrzovani. Bohuzel nabidka NP busu je vyhodnejsi a jednodussi , jak NP vlaku...
Klidne bych snesl i soupravu 560-071-071-071-560 , nebo 560-071-071-971. Vzhled je v tomto pripade na poslednim miste, hlavni je funkcnost.Proc se asi udrzuji zabotlamy a nepouziji se mito nich radsi nejaky koprivaky, i od armady. reko by byla levnejsi..

Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Re:

Příspěvek od Karotka » 14.10.2007 22:03

arny píše:Ono zase nemůžeš pořád recyklovat stávající vozový park. To to samé jako T3 na T3R.P. pořád je to jen té trojka s novýma vnitřnostmi. Potřebuješ vozidla odpovídající 21. století. a to prostě 954 s podvozky z Postmw nebude. Levnější ano.
Většina stávajícího parku ještě žádnou recyklací neprošla, tak jaképak "pořád". Mimochodem, pošťáky/954 mají lepší podvozky než většina osobáků, a kdyby se dodělala brzda (kotoučovka & kolejovka místo špalíků), mohly by jezdit i 200 km/h.
x44 je projekt, který má odpovídat požadavkům dnešní doby. Tedy nízkopodlažní s moderními podvozky a odpovídajícím komfortem, technicky má x44 vycházet ze slonů s nižší kapacitou a bez patra a má (mělo) jít o ucelenou řadu jednotek všech trakcí.
Co jsou to požadavky moderní doby... radši bych viděl na každé trati soupravu smíchanou z nízkopodlažních + modernizovaných vozidel, než za stejnou cenu několik hyper-super-jednotek okolo velkoměst a na zbytku tratí nehospodárné zrůdy typu 363 + 2x Bt nebo dokonce 240 + BDs.
954 je dobrý počin, který umožní vytvoření vratných souprav s „hydrou“ nebo dokonce s lokomotivou. (pokuď vím tak jeden řidičák jezdí v Brně s brejlovcem) Kdyby to bral takhle tak by x44 muselo odpovídat „hydře“ s designem z 60 let. To prosím ne. To spíš si umím představit 954 v čele klasiky tlačené peršigem na osobáku.
954 přece nemá stejný design jako brejlovec, a přece to jezdí :wink:
x44 může být nízkopodlažní, se všemi výdobytky... jenom požadavek průchozího čela poněkud omezuje design.
Každý vagón má vlastní baterku i dobíjení, jen potřebuješ topit.
Musím odpovědět "ee" :) . Hodně vagónů už má místo vlastního generátoru centrální zdroj energie (CZE) neboli baterku dobíjenou z lokomotivy. Poznají se podle písmen "ee" nebo "z" v označení.

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1403
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Re: lokomotivy

Příspěvek od PvvS » 14.10.2007 21:45

No na 242+954 se uz pracuje....

Uživatelský avatar
cwapa
Uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: 05.7.2007 23:08
Bydliště: všude doma

Re: lokomotivy

Příspěvek od cwapa » 14.10.2007 21:04

Ano všechno je pravda ,všechno by se dalo dělat. má to ale jeden takoví malí háček ,kde na to sehnat PENÍZE. To je tak u nás se vším.

Odpovědět