Železniční doprava
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Jabberwocky
- ďábelský pedagog
- Příspěvky: 1849
- Registrován: 27.5.2005 10:53
- Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)
Re: Železniční doprava
Jou, tak nějaké takové odpovědi jsem čekal, díky. Ale budu se ptát dál. Ta myšlenka mě totiž napadla dnes, když jsem jel Posázavským pacifikem - jak je to u dieselelektrických lokomotiv? Konkrétně na takových tratích, jako jen ten Pacifik, které vedou močálem černým kolem bílých skal? To jsou i tam měnírny? Nebo se brejlovci a mráča s proudem, který generují, vypořádávají nějak jinak?
Re: Železniční doprava
Jabberwocky: No a pokud je dotyčná trať (nebo spíš území) napájeno střídavým proudem (velká část Evropy a ČR), tak je proud odebírán z rozvodné soustavy a v transofrmován napětí upravovánona potřebnou hodnotu. Předpokládám že z kolejnice je proud odváděn opět do transformovny. Tento systém umožňuje při rekuperaci vozidla vracet proud do rozvodné sítě. Mrknise na wikipedii, je to tam popsané i v historickém kontextu.
Re: Železniční doprava
U železnice je to úplně stejné... Speciálně ten stejnosměrný proud se nesmí jen tak volně rozptylovat, neboť by způsoboval tzv. galvanickou korozi všech v zemi uložených kovových materiálů (např. potrubí)
Navíc se u železnice pro detekci vlaku často používají kolejové obvody. To pak mínus pól měnírny není připojen přímo k oběma kolejnicím, ale na střed stykového transformátoru (dvojpásový KO) nebo jen na jednu kolejnici (jednopásový KO).
Navíc se u železnice pro detekci vlaku často používají kolejové obvody. To pak mínus pól měnírny není připojen přímo k oběma kolejnicím, ale na střed stykového transformátoru (dvojpásový KO) nebo jen na jednu kolejnici (jednopásový KO).
- Jabberwocky
- ďábelský pedagog
- Příspěvky: 1849
- Registrován: 27.5.2005 10:53
- Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)
Re: Železniční doprava
Tak, notorický offtopič by měl technický dotaz, byť ze železné dráhy :-) U tramvají jde proud z troleje přes motory zpátky do měnírny, že? Japa je to na dráze? Teče to také do čehosi jako měnírna, nebo se elektřina volně rozptyluje do krajiny?
Re: Železniční doprava
http://kzsoci.fw.hu/magyar/kepes/20070807/index.html
Výlet na malodráhe v Mesztegnyő
Výlet na malodráhe v Mesztegnyő
- PvvS
- Uživatel
- Příspěvky: 1403
- Registrován: 15.11.2003 20:20
- Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
- Kontaktovat uživatele:
Re: lokomotivy
Arny : no nahrada 3*071(mozna i 2*, pac vyssi kapacita) oproti 4*060 nebude az takovej rozdil. Co se tyce viceclennyho u 560, tak bude problem, pac to nebude standart UIC, a ucit ridicak novou loko povazuju za nesmysl.Navic vzhledem k parsackymu vrtani do vyzbroji uz toho moc spojit nejde.
Re: Re:
Asi jsem byl v něčem špatně pochopen. V žádném případě nejsem proti recyklaci/modernizaci stávajícího parku. Souhlasím s tím, že 954, 814+914, je hodně muziky za relativně málo peněz. Pořád ale máš původní, byť rekonstruované podvozek, které mají úroveň pohodlí době svého vzniku. Pokuď tam dáš kotoučovou+kolejovku, dobrý , ale pořád ti neschválí DÚ víc než 145 km/h , protože na to nejsou konstrukčně stavěné. Srovnej s jednotkou 471 anebo Ampz, Bzm atd. pro 160/ 200 km/h. Tím však nechci říct, že to jsou špatné podvozky. Chce to modernizovat i kupovat nové jednotky 451+4/560 se nedá rekonstruovat pořád.Karotka píše:Většina stávajícího parku ještě žádnou recyklací neprošla, tak jaképak "pořád". Mimochodem, pošťáky/954 mají lepší podvozky než většina osobáků, a kdyby se dodělala brzda (kotoučovka & kolejovka místo špalíků), mohly by jezdit i 200 km/h.
Nějak neví co je na“Esu“ nehospodárný proti odporový regulaci. Řada x63, patřila v době svého vzniku k nejmodernějším na světě a ani dnes na tom není šatně.... na zbytku tratí nehospodárné zrůdy typu 363 + 2x Bt nebo dokonce 240 + BDs
Proč by měl mít stejný čelo jako brejlovec. Vždyť je to vagon. Taky bych si nedovedl dát na řidičák čelo z peršingu jak psal „dobrák“. 954 by měla umět jezdit se všim co má UIC954 přece nemá stejný design jako brejlovec, a přece to jezdí
Pokuď složíš jednotku o dostatečné kapacitě, tak k čemu průchozí čelo? Spojené dva žabotlamy nebo dva elefanti taky nejsou průchozí.x44 může být nízkopodlažní, se všemi výdobytky... jenom požadavek průchozího čela poněkud omezuje design
Samotná 560 by takovouhle soupravu neutáhla při požadované zrychlení pro příměstskou dopravu. Spíš bych to vyděl na střídavý ešus a 560 poslat na jiné osobáky, kde nepotřebuješ tak rychlou výměnu cestujících a 560 umí s řidičákem, protože má mnohočlenný řízení, když ti vypadne jeden motor tak máš řidičák. Dokonce oba prototypy byly ve složení SM 487.0+N 487.0+RM 487.0PvvS píše:Klidne bych snesl i soupravu 560-071-071-071-560 , nebo 560-071-071-971. Vzhled je v tomto pripade na poslednim miste, hlavni je funkčnost…
syverin: No to mě nenapadlo, zpět tyristorů je krásnej
- PvvS
- Uživatel
- Příspěvky: 1403
- Registrován: 15.11.2003 20:20
- Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
- Kontaktovat uživatele:
Re: lokomotivy
Jde o provedeni. Prispusobeni vlozaku problem az tak nebude. U ridicaku by asi byl problem, ovsem pokud 560 umi/naucila by se UIC, tak je jedno co je na druhym konci.cwapa píše:Nejdou do hromady ,uplně jiná koncepce.PvvS píše:No musim oponovat . Klidne bych snesl i soupravu 560-071-071-071-560 , nebo 560-071-071-971. Vzhled je v tomto pripade na poslednim miste, hlavni je funkcnost.Proc se asi udrzuji zabotlamy a nepouziji se mito nich radsi nejaky koprivaky, i od armady. reko by byla levnejsi..
- syverin
- Uživatel
- Příspěvky: 947
- Registrován: 29.11.2004 14:00
- Bydliště: V noci 512
- Kontaktovat uživatele:
Re: lokomotivy
Teda nevím, ale mám pocit, že zrovna pulsní měnič Peršingu vydává prakticky stejné zvuky jako upravená TV3 - stejné frekvence...
EDIT:
To byla reakce na Arnyho... ale ten příspěvek už nemůžu najít...
EDIT:
To byla reakce na Arnyho... ale ten příspěvek už nemůžu najít...
Naposledy upravil(a) syverin dne 14.10.2007 22:43, celkem upraveno 1 x.
Re: Re:
Jo, přesně tak. Spousta lidí nadává na regišuk, ale za ty malý peníze je podle mě ve vztahu k cestujícím super skok vpřed. To samé takhle předělat 4 a 560ky, hnací vozy nechat vysokopodlažní, vložené a řídící nízkopodlažní ála 914/014 nebo 451/452.Karotka píše:Co jsou to požadavky moderní doby... radši bych viděl na každé trati soupravu smíchanou z nízkopodlažních + modernizovaných vozidel, než za stejnou cenu několik hyper-super-jednotek okolo velkoměst a na zbytku tratí nehospodárné zrůdy typu 363 + 2x Bt nebo dokonce 240 + BDs.
A tohle by nestálo zase tolik peněz...
Mohli jsme ušetřit na tratích.. Proč máme koridor za miliardy(Brno - ČT), kde je maximálka 120 a v dost velký části kolem 80km/hod??? Kdo tohle tenkrát v 90. letech schválil, to byl totální *****.
Atd., atd., atd....
Re: lokomotivy
Nejdou do hromady ,uplně jiná koncepce.PvvS píše:No musim oponovat . Klidne bych snesl i soupravu 560-071-071-071-560 , nebo 560-071-071-971. Vzhled je v tomto pripade na poslednim miste, hlavni je funkcnost.Proc se asi udrzuji zabotlamy a nepouziji se mito nich radsi nejaky koprivaky, i od armady. reko by byla levnejsi..
- PvvS
- Uživatel
- Příspěvky: 1403
- Registrován: 15.11.2003 20:20
- Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
- Kontaktovat uživatele:
Re: lokomotivy
No musim oponovat . Pokud to ma byt na dopravu v okoli mesta, tak tam jsou muzejnaky, jako 560/060 Btxx s vysokou podlahou za trest. tady je potreba rychla vymena a zadny zdrzovani. Bohuzel nabidka NP busu je vyhodnejsi a jednodussi , jak NP vlaku...
Klidne bych snesl i soupravu 560-071-071-071-560 , nebo 560-071-071-971. Vzhled je v tomto pripade na poslednim miste, hlavni je funkcnost.Proc se asi udrzuji zabotlamy a nepouziji se mito nich radsi nejaky koprivaky, i od armady. reko by byla levnejsi..
Klidne bych snesl i soupravu 560-071-071-071-560 , nebo 560-071-071-971. Vzhled je v tomto pripade na poslednim miste, hlavni je funkcnost.Proc se asi udrzuji zabotlamy a nepouziji se mito nich radsi nejaky koprivaky, i od armady. reko by byla levnejsi..
- Karotka
- Uživatel
- Příspěvky: 1180
- Registrován: 09.2.2005 20:59
- Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.
Re:
Většina stávajícího parku ještě žádnou recyklací neprošla, tak jaképak "pořád". Mimochodem, pošťáky/954 mají lepší podvozky než většina osobáků, a kdyby se dodělala brzda (kotoučovka & kolejovka místo špalíků), mohly by jezdit i 200 km/h.arny píše:Ono zase nemůžeš pořád recyklovat stávající vozový park. To to samé jako T3 na T3R.P. pořád je to jen té trojka s novýma vnitřnostmi. Potřebuješ vozidla odpovídající 21. století. a to prostě 954 s podvozky z Postmw nebude. Levnější ano.
Co jsou to požadavky moderní doby... radši bych viděl na každé trati soupravu smíchanou z nízkopodlažních + modernizovaných vozidel, než za stejnou cenu několik hyper-super-jednotek okolo velkoměst a na zbytku tratí nehospodárné zrůdy typu 363 + 2x Bt nebo dokonce 240 + BDs.x44 je projekt, který má odpovídat požadavkům dnešní doby. Tedy nízkopodlažní s moderními podvozky a odpovídajícím komfortem, technicky má x44 vycházet ze slonů s nižší kapacitou a bez patra a má (mělo) jít o ucelenou řadu jednotek všech trakcí.
954 přece nemá stejný design jako brejlovec, a přece to jezdí954 je dobrý počin, který umožní vytvoření vratných souprav s „hydrou“ nebo dokonce s lokomotivou. (pokuď vím tak jeden řidičák jezdí v Brně s brejlovcem) Kdyby to bral takhle tak by x44 muselo odpovídat „hydře“ s designem z 60 let. To prosím ne. To spíš si umím představit 954 v čele klasiky tlačené peršigem na osobáku.
x44 může být nízkopodlažní, se všemi výdobytky... jenom požadavek průchozího čela poněkud omezuje design.
Musím odpovědět "ee" . Hodně vagónů už má místo vlastního generátoru centrální zdroj energie (CZE) neboli baterku dobíjenou z lokomotivy. Poznají se podle písmen "ee" nebo "z" v označení.Každý vagón má vlastní baterku i dobíjení, jen potřebuješ topit.
- PvvS
- Uživatel
- Příspěvky: 1403
- Registrován: 15.11.2003 20:20
- Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
- Kontaktovat uživatele:
Re: lokomotivy
No na 242+954 se uz pracuje....
Re: lokomotivy
Ano všechno je pravda ,všechno by se dalo dělat. má to ale jeden takoví malí háček ,kde na to sehnat PENÍZE. To je tak u nás se vším.