Železniční doprava

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Sirka
Uživatel
Příspěvky: 525
Registrován: 11.6.2005 15:55
Bydliště: Praha 13

Re: Železniční doprava

Příspěvek od Sirka » 12.12.2007 10:26

Jabberwocky píše:Projeví se to i jinak než jen samolepkou? Já že bych si na bundu nalepil třeba M a tvrdil bych o sobě, že jsem monorail ;-)
Ještě letáčky a hlášením :wink: (BTW to hlášení je při dnešním stavu nedostatečný a hlavně zbytečný)

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Re: Železniční doprava

Příspěvek od Jabberwocky » 05.12.2007 12:37

Chachá, tak Pacifik je teď S-Bahn a 810 do Dobříše jakbysmet. To je super ;-) Projeví se to i jinak než jen samolepkou? Já že bych si na bundu nalepil třeba M a tvrdil bych o sobě, že jsem monorail ;-)

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4690
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Železniční doprava

Příspěvek od MOp » 05.12.2007 12:17

Ne, to "S" znamená Sakra Stavime vSude a naSledne Suneme :)

Pro vybrané tratě nebo pouze jejich úseky se zavádí nové označení (systém Esko):
S1: Praha Masarykovo nádr. - Poříčany - Kolín (celá trať 011)
S2: Praha Masarykovo nádr. - Nymburk hl.n. - Kolín (celá trať 231)
S3: Praha-Vršovice - Všetaty (část trati 070)
S4: Praha Masarykovo nádr. - Kralupy nad Vltavou (celá trať 091)
S5: Praha Masarykovo nádr.- Kladno (část trati 120)
S6: Praha-Smíchov - Rudná u Prahy - Beroun (celá trať 173)
S7: Praha hl.n. - Řevnice - Beroun (celá trať 171)
S8: Praha-Vršovice - Vrané nad Vltavou - Dobříš / Čerčany (celá trať 210)
S9: Praha hl.n. - Benešov u Prahy (celá trať 221)
S12: Poříčany - Nymburk hl.n. (celá trať 060)
S41: Praha-Libeň - Roztoky u Prahy (celá trať ML)
Upozorňujeme cestující, že systém značení linek Esko nemusí plně odpovídat integraci tratí v rámci PID.

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Re: Železniční doprava

Příspěvek od Jabberwocky » 05.12.2007 10:05

Ano, ano, data z Roudnice potvrzují moji hypotézu :-) Bude to Strašnicko-Strančický EkSpreSS
MF: Sorry, Spletl SeS ;-)

Bobek
Šťoura
Příspěvky: 931
Registrován: 18.1.2006 14:22
Bydliště: jsem všude zdejší

Re: Železniční doprava

Příspěvek od Bobek » 05.12.2007 9:54

MF píše:Jestli to není Sakra Sjel jSem S traSy
Tohle to asi neznamená, ten v Roudnici to neměl. :D

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Železniční doprava

Příspěvek od MF » 05.12.2007 9:44

Jabberwocky píše:Absolut: No, tak nějak... :-/
Koukám, všimli si toho už i u konkurence, ale také zatím nepřišla odpověď, zda to je S-Bahn, nebo ne.
http://www.k-report.net/ukazobrazek.php ... 108081.jpg
(Esli ono to neznamená, že vlak je fakt STARÝ ;-)

Edit: Už jsem na to přišel, znamená to, že jede do Strašnic, Sousede :-D
Jestli to není Sakra Sjel jSem S traSy :!: :D

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Re: Železniční doprava

Příspěvek od Jabberwocky » 05.12.2007 8:45

Absolut: No, tak nějak... :-/
Koukám, všimli si toho už i u konkurence, ale také zatím nepřišla odpověď, zda to je S-Bahn, nebo ne.
http://www.k-report.net/ukazobrazek.php ... 108081.jpg
(Esli ono to neznamená, že vlak je fakt STARÝ ;-)

Edit: Už jsem na to přišel, znamená to, že jede do Strašnic, Sousede :-D

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Železniční doprava

Příspěvek od Absolut » 05.12.2007 8:41

S-Bahn po česku, naepíš S a je to :-)

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Re: Železniční doprava

Příspěvek od Jabberwocky » 05.12.2007 8:39

Tak jsem včera jel 135 na Florenc, a když se podjížděly mosty u Bulhara, stály nahoře na kolejích 451/452. A obě soupravy měly na bocích vylepené S v jakési kulaté "samolepce". To jako že je to odteď S-Bahn?

Uživatelský avatar
KZsoci
Uživatel
Příspěvky: 199
Registrován: 04.11.2006 0:13
Bydliště: Budapešť, Maďarsko

Re: Železniční doprava

Příspěvek od KZsoci » 02.11.2007 22:43

Moc hezká videa od Attily Moóra (výherce Railfilmu 2006):

http://hajtany.znet.hu/hajtanyok/egyeb% ... /vicik.htm

Každý film je s žádnými/malými hovory, nemusíte umět maďarsky:

Final Moments - Poslední momenty: sestava všech vicinálních dráh, které jsou mimo provoz od 3.3.2006. Dobrá hudba. :)

Další čtyři filmy (Diósjenő - RomhányVillány - Sellye) jednají o jedinách linkách. Jsou také moc dobré. :)

Ale: Ministerstvo Hospodářství a Dopravy chce odstavit další 38 (!!!) vedlejší dráhy (víc jako 1000 km!) od změny jízdního řadu v prosince 2007... :cry: :cry: :cry:

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Re: Železniční doprava

Příspěvek od Oskar » 30.10.2007 19:18

P_V píše:S tou rekuperací u žbt bych se silně podivoval, není to nějaká "tisková" chyba? Bez měniče který hlídá napětí u každého impulsu by z toho byla pěkná cukatura.
Není to tisková chyba. Princip spočívá v kompaudním buzení trakčních motorů, které se při brzdě chovají jako cize buzené. Pak tam byla jakási logika, co hlídala splnění podmínek pro rekuperaci (napětí v troleji bylo v mezích a bylo nižší, než napětí na motorech). Při nesplnění podmínek se to celé přeplo na odporové brzdění.

Uživatelský avatar
arny
Uživatel
Příspěvky: 368
Registrován: 20.11.2006 18:57
Bydliště: Praha je mi velká

Re:

Příspěvek od arny » 30.10.2007 17:41

Karotka píše:111 není odporák, ale tyristorka...
No mýlit se je lidské a koukám, že se mi to včera pěkně povedlo. 110 je odporák a 111 tyristrorka. Vím, moje chyba. :oops: Nevím jak jsem si včera vsugeroval, že má EDB, kdybych oběma těmto řadám nelezl pod sukně (kapotu). :-k A většině tebou zmiňovaných. Musím souhlasit, včera jsem měl nějaký zatmění mozku. ](*,)

Jinak jak byla řešena ERB na 451/2 se zkusím zítra zeptat kolegy, který na zmiňovaných řadách dělal elektrikáře.

Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Re:

Příspěvek od Karotka » 30.10.2007 0:34

arny píše:Do odporů umí brzdit všechny el lokomotivy - tyrystorky řady , x62/3, (tedy podobně jako T3M, KT/T6), z odporáků 111/2, x50/1, 371/2, „běchyněská bobinka“ (100), „laminátka“ 240, a panťáky, s dieselů „veselá kráva“ 714, tanvaldský kocour (743), nejezdící „kyklop“ T 499.0, qvatro 843
111 není odporák, ale tyristorka (hraje úplně stejně jako zmiňované), 112 už byla vyřazena (byl to prototyp pro 111). Odporová žehlička je 110. Kupodivu žádná z těchto řad nemá odporovou brzdu! Tu má až 114 (doly Tušimice - u ČD není).
Raději bych to rekapituloval... uvádím elektrické lokomotivy ČD (kromě prototypových "řad") podle ŽM Atlasu vozidel
Odporová brzda ANO: 100, 150, 151, 162, 163, 240, 263, 350, 362, 363, 371, 372
Odporová brzda NE: 110, 111, 113, 121, 122, 123, 130, 140, 141, 181, 182, 210, 230, 242

Z dieselů umí brzdit do odporů ještě např. někteří čmeláci (úprava podle typu ČME3T) a různé jiné překopávky.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3768
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Železniční doprava

Příspěvek od P_V » 29.10.2007 23:52

S tou rekuperací u žbt bych se silně podivoval, není to nějaká "tisková" chyba? Bez měniče který hlídá napětí u každého impulsu by z toho byla pěkná cukatura.

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Re: Železniční doprava

Příspěvek od Oskar » 29.10.2007 23:19

arny píše:Pendolíno na 3 kV jestli se nemílím rekuperačně brzdit umí a 15 kV
Asi jo, atlas lokomotiv bude v tomhle asi serióznější než idnes, který mimo jiné tvrdí, že na 3kV se "rekuperace prakticky nepoužívá"
článek zde
Idnes píše:a. Elektrodynamická brzda
Jako hlavní se využívá elektrodynamická brzda, která pracuje buď v rekuperačním (pouze na systému 15kV 16,7Hz) nebo odporovém režimu. Při zpomalování je trakční motor provozován v režimu generátoru, který vyrábí elektrickou energii. V rekuperačním režimu se vzniklá energie odvádí do troleje, v odporovém režimu se maří v odpornících, kde vzniká teplo. Brzdění je řízeno pulzním měničem. Na systémech 3kV a 25kV 50Hz se rekuperace nepoužívá, i když je technicky možná. Důvodem jsou zpětná relé umístěná v měnírnách. Tato relé jsou nastavena, tak aby odpojila měnírnu, pokud začne měnírna sloužit jako zdroj proudu. Dalším důvodem nemožnosti rekuperace je kvalita (vysoký vliv vyšších harmonických) rekuperované energie. Na síti 15kV 16,7Hz tento problém odpadá, neboť tento systém je napojen na svoji soustavu elektráren, které zajišťují dodávku trakční energie a energii z veřejné sítě odebírá pouze ve špičkách. Elektrodynamická brzda se využívá v rozmezí rychlostí od 160 (200 v zahraničí) do 20 kilometrů za hodinu.

Odpovědět