To jo, v tom bychom mohli "dohnat" náskok zahraničních železničních správ v používání řídících vozů. Myslím, že do začátku takovejch 20 řidičáků k peršingům (když může PRAS udělat na vagón čelo 854, tak by k peršingům udělali čelo x63), v barvě klasických osobních vozů ČD (bílá, zelená) by bylo super a maximálně využitelnejch. K tomu upravit nějaké ty lokomotivy pro provoz s řídícími vozy... Taktéž reko jednotky x60 na uspořádání 4/560 - 061(nízká podlaha)-961(nízká podlaha řídící)...arny píše:To spíš si umím představit 954 v čele klasiky.....
Železniční doprava
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re:
Ono zase nemůžeš pořád recyklovat stávající vozový park. To to samé jako T3 na T3R.P. pořád je to jen té trojka s novýma vnitřnostmi.Karotka píše:Na co celou jednotku? Lacinější by byl...
Potřebuješ vozidla odpovídající 21. století. a to prostě 954 s podvozky z Postmw nebude. Levnější ano
x44 je projekt, který má odpovídat požadavkům dnešní doby. Tedy nízkopodlažní s moderními podvozky a odpovídajícím komfortem, technicky má x44 vycházet ze slonů s nižší kapacitou a bez patra a má (mělo) jít o ucelenou řadu jednotek všech trakcí.
954 je dobrý počin, který umožní vytvoření vratných souprav s „hydrou“ nebo dokonce s lokomotivou. (pokuď vím tak jeden řidičák jezdí v Brně s brejlovcem)
Kdyby to bral takhle tak by x44 muselo odpovídat „hydře“ s designem z 60 let. To prosím ne.
To spíš si umím představit 954 v čele klasiky tlačené peršigem na osobáku
Každém vagón má vlastní baterku i dobíjejí, jen potřebuješ topit.
Děkuji za přesun
- Karotka
- Uživatel
- Příspěvky: 1180
- Registrován: 09.2.2005 20:59
- Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.
Re: "Plodné" debaty
Na co celou jednotku? Lacinější by byl přeci jen ten motorák (se 2 stanovišti, aby se dal provozovat sólo) + k němu něco z existujícího nebo "recyklovaného" parku, tedy hlavně 954. Pokud by se do motoráku vešlo zařízení na dobíjení, vytápění atd. klasických osobních vozů (které by se naopak doplnily vedením pro spojení s řidičákem), tak by byla souprava opravdu variabilní. Třeba na Děčínsku 644+Bc+954. (takovej luxus, lehátka v osobáku )arny píše:A dokonce dlouhodobě se mluví (jen mluví) a projektu x44. Tedy unifikované řadě nízkopodlažních jednotek, které budou mít stejný řidičák a vložák a jiný motor (buď elektrický stejnsměr nebo oba a nakonec dýze) Kapacita by měla být jako hydra+jeden nebo dva přívěšáky.
- PvvS
- Uživatel
- Příspěvky: 1403
- Registrován: 15.11.2003 20:20
- Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
- Kontaktovat uživatele:
Re: lokomotivy
uklidovej den , jako kdyby nestacilo uklizet v tram vozech ...
Re: "Plodné" debaty
Nojo, Elinka.... Ale na tý ČD nemají žádný zásluhy, tu postavil ještě František Křižík.arny píše:a mále bych zapomněl ČD mají jeden elektrický vůz o velikosti šukafonuš
Re: "Plodné" debaty
Nebyl. dokonce Škodovka měla vytvořenou projektovou dokumentaci na el. vůz řady 440 z dlouhodobě odsaveného 853.024. Místo převodovky asynchron a ve strojovně malá výzbroj IGBT. Ale ČD to zatrhly a dnes ho můžeš potkat s katrem a 854.024 ?I.am.good píše:Teď teda jedu na hooodně tenkej led, ale jakej problém by byl dát katru na střechu panťák…
A dokonce dlouhodobě se mluví (jen mluví) a projektu x44. Tedy unifikované řadě nízkopodlažních jednotek, které budou mít stejný řidičák a vložák a jiný motor (buď elektrický stejnsměr nebo oba a nakonec dýze) Kapacita by měla být jako hydra+jeden nebo dva přívěšáky.
a mále bych zapomněl ČD mají jeden elektrický vůz o velikosti šukafonuš
http://spz.logout.cz/nostalgie/cz/cz_em4000.html
Pro Mod:Nestálo by za to přesunout to do železniční dopravy
Re: "Plodné" debaty
Nelze jinak, než s tímto přesně souhlasit.PvvS píše:Podstatne lepsi by bylo vyrobeni nejakych 571/671 , a rozsireni ridicaku i na soupravy s 242 a spol.
- PvvS
- Uživatel
- Příspěvky: 1403
- Registrován: 15.11.2003 20:20
- Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
- Kontaktovat uživatele:
Re: "Plodné" debaty
Az na kompletni reko strechy a bocnici ,aby tu zatez a dynamicky ucinky unesla, v pripade elektrickyho prenosu novej hnaci podvozek, v pripade hydroelektrickyho, zastarala poruchova prevodovka...
Ten napad uz tu byl i u CD , ale bxl smetenej ze stolu, stejne jako reko80/851 na 854 , nebo 860 na elektricky vozy. Navic by slo o par kusu a tady je potreba hned nekolik kapacitnich souprav o kapacite minimalne 3*Bxx. K tem hydrokramum nejsou ani poradny privesaky 050, musej tahat i skakavy 020/021. Podstatne lepsi by bylo vyrobeni nejakych 571/671 , a rozsireni ridicaku i na soupravy s 242 a spol.
Ten napad uz tu byl i u CD , ale bxl smetenej ze stolu, stejne jako reko80/851 na 854 , nebo 860 na elektricky vozy. Navic by slo o par kusu a tady je potreba hned nekolik kapacitnich souprav o kapacite minimalne 3*Bxx. K tem hydrokramum nejsou ani poradny privesaky 050, musej tahat i skakavy 020/021. Podstatne lepsi by bylo vyrobeni nejakych 571/671 , a rozsireni ridicaku i na soupravy s 242 a spol.
Re: "Plodné" debaty
Nojo, to je právě problém ČD. Nejspíš nemají tolik volnejch laminátek nebo plecháčů, aby to tahaly, a také jestli tam budou dva vozy, tak je to opět šíleně nevyužité. Prostě na žehličku akorát, až teda na tu rychlost.
Prostě ČD skutečně chybí el. motorové vozy typu katru či rakve.
Teď teda jedu na hooodně tenkej led, ale jakej problém by byl dát katru na střechu panťák a do strojovny místo dieselového motoru s generátorem strčit trafo a nějakou tu malou výzbroj ála IGBT? Aha, to by pak zase bylo málo motoráků nezávislý trakce. No, jsou na tom naše milé ČD bledě. Ale ony místo takovýchto potřebných věcí koupí předražený a zastaralý krámy z Itálie.
Prostě ČD skutečně chybí el. motorové vozy typu katru či rakve.
Teď teda jedu na hooodně tenkej led, ale jakej problém by byl dát katru na střechu panťák a do strojovny místo dieselového motoru s generátorem strčit trafo a nějakou tu malou výzbroj ála IGBT? Aha, to by pak zase bylo málo motoráků nezávislý trakce. No, jsou na tom naše milé ČD bledě. Ale ony místo takovýchto potřebných věcí koupí předražený a zastaralý krámy z Itálie.
- PvvS
- Uživatel
- Příspěvky: 1403
- Registrován: 15.11.2003 20:20
- Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
- Kontaktovat uživatele:
Re: "Plodné" debaty
zrudnostv podobe zehly plus nejaky Bxx za tim nas ted cekaji v brne. V ids na strece kurim-slatina. S jejich max 80km budou krasne brzdit celej usek. A na to ze v dotycnym useku je hromada zastavek, a ma byt cilovej takt pod 1/2 hodiny (pry az na 15 minut) , tak tyhle zpomalovaky tam nemaji co delat.Tady je potreba spis 240 nebo v horsim 242.
Re: "Plodné" debaty
Asi jo. Jsem železniční úchyl - amatér. Já myslel, že loko jako bobiny byly I. generace, potom banáni a krysy byly II. generace a III. již zmíněné peršingy a esa... No to je fuk, zase jsem malinko chytřejší.arny píše:Jo a III. generace je zatím v počtu 4 lokomotiv (114.5) a 1 už rozebraná (169), ale určitě myslíš II.
Re: "Plodné" debaty
Jestli myslíš tohle: http://katalog.atlaslokomotiv.cz/372/kontroler.jpg tak ten „zrychlovač“ se nazývá hlavní kontrolér a na pr**l, zas tak nedostává, protože je trvale zatížitelném stejně jako celá II. generace. Horší to bylo u Bobin a jejich odvozenin, ale i ty zvládali rozjezdy na osobákách celkem slušně i při dodržení teplot odporů, .I.am.good píše: Tak to se ví všeobecně....
No pokuď tam jsou dráty, tak je lepší poslat elektriku, než brejlovce, protože motor K 12 V 230 Dr, zrovna, žádný spořílek není a je lepší poslat elektriku. 110, která má stejný výkon Do Němec, ale žehličku poslat nemůžeš, takže jen bastard byť se nevyužije jeho výkon.
Máš pravdu ČD by se určitě chodilo víc menších lokomotiv na bázi 110/210 na osobáky nebo elektrických jednotek velikosti „hydry“ s 954. Jednotku velikosti šukafonu mi přijde naprosto už zbytečná.
Jo a III. generace je zatím v počtu 4 lokomotiv (114.5) a 1 už rozebraná (169), ale určitě myslíš II.
steep: Netuším
Re: "Plodné" debaty
Ta elektrika vyjde na provoz levněji jak brejlovec. Je blbost ,že ta mašina není dělaná na zastavování. Zatím žádná mašina není dělaná pouze na rychlíky a ze všemi se může jezdit i na osobáku.I.am.good píše:No a proč dýzl? Protože bastard má určitě větší výkon, něž aby tahal 4 poloprázdný osobní vozy. A mohl by ho zastoupit nějaký např. brejlovec. Prostě něco malýho, jehož provozní náklady jsou nižší, jak u velké mašiny.
Tenhle problém je u celých ČD, že neexistuje menší elektrické hnací vozidlo - samé obrovské mašiny s úžasným výkonem. Ještě se to dá ustát u lokomotiv III. generace s tyristorovou výzbrojí, ale tyhle odporáky, to je hrozný.. Chybí nám něco jako talenty - malá elektrická jednotka. I ešus je na některé tratě příliš velký. A kde by se hodil, tam není, bo ČD ***** na cestující a cpou je raději do cityfrogů, za stejné peníze.
Re: "Plodné" debaty
U elektrické mašiny mi tohle zas tak hrozné nepřijde, protože elektromotor je ze všech motorů nejúčinnější. Takže když přivěsím jen pár vagonů, spotřeba výrazně poklesne. Odporová regulace je odpor zařazený v sérii s motorem - takže s nižším výkonem motoru klesají stejně i ztráty na ní.I.am.good píše:No a proč dýzl? Protože bastard má určitě větší výkon, něž aby tahal 4 poloprázdný osobní vozy. A mohl by ho zastoupit nějaký např. brejlovec. Prostě něco malýho, jehož provozní náklady jsou nižší, jak u velké mašiny
Je jasné, že pokud na výkon stačí jen 810, vyjde levnějc - to je jen autobus na kolejích. Ale ten brejlovec už mi nijak výhodný nepřijde. To by spíš chtělo něco jako tramvaj.
Re: "Plodné" debaty
Tak to se ví všeobecně, že 37x je jako 350ka odporák. Už proto mi přijde její použití na Os hrozivé, ten kontrolér (nebo jak se to u lokomotiv nazývá zrychlovač:) ) musí dotávat hrozně na *****, rzozjíždět se každých pár metrů. Navíc na to na rozdíl od např. 451/2 není stavěnej.arny píše:A "dobráku" narozdíl od "es" "a peršingu", bastardi mají odporou regulaci výkonu a poláci ani východní němci nemuslei tyrystorovou.
A s tou 372 (ES 499.2) je to univerzální lokomotiva, takže jí uvidíš na nákladu, na osbáku, na rychlíku, proč dýzl
No a proč dýzl? Protože bastard má určitě větší výkon, něž aby tahal 4 poloprázdný osobní vozy. A mohl by ho zastoupit nějaký např. brejlovec. Prostě něco malýho, jehož provozní náklady jsou nižší, jak u velké mašiny.
Tenhle problém je u celých ČD, že neexistuje menší elektrické hnací vozidlo - samé obrovské mašiny s úžasným výkonem. Ještě se to dá ustát u lokomotiv III. generace s tyristorovou výzbrojí, ale tyhle odporáky, to je hrozný.. Chybí nám něco jako talenty - malá elektrická jednotka. I ešus je na některé tratě příliš velký. A kde by se hodil, tam není, bo ČD ***** na cestující a cpou je raději do cityfrogů, za stejné peníze.
EDIT: jízda cityfrogem (a to je ještě slabý:D ) http://youtube.com/watch?v=sqkw6rRWN8Q