Železniční doprava

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odeslatod Sheep v 13.7.2006 22:04

trocha sa odradim od temy, foti tu dakto vlaky? :wink: :?:
Uživatelský avatar
Sheep
Uživatel
 
Založen: 06.1.2006 23:37
Bydliště: Slovensko, Kosice

Odeslatod DJ-LA_DÉFENSE v 13.7.2006 21:41

I.am.good napsal:Nevím jak konkrétně řada 150, ale nejspíš většina lokomotiv (ne-li všechny) nemá možnost mnohočlenného řízení. Tímto disponují elktrické jednotky vybavené aut. spřáhly (451(2),471, či 560 nevím) a také motorové vozy 810.
Jinak v lokomotivě na přípřeži (za sebou) i na postrku (na druhém konci vlaku) je VŽDY strojvedoucí a řídí podle svého. Ale jak bylo uvedeno - jsou to profíci a ví, kdy kde a jak přizpůsobit styl jízdy.
Jinak obratový čas 8min je podle mě u lokomotivy nerealizovatelný, jelikož se musí provést spousta úkonů - rozpojení, odjedí na zhlaví, přechod fíry (znamená shodit sběrače - částečné vypnutí systémů mašiny) na druhý konec lokomotivy, přestavení výhybek, objetí soupravy (při posunu rychlost do 30km/h), opět dojetí na druhé zhlaví, přesun fíry, přestavení výhybek, najetí na vlak, spojení, přechod fíry, zkouška brzdy. Nevím, jaký je rekord, ale myslím, že tohle za osm minut nikdo nedokáže. Navíc to předpokládá, že budou volná obě zhlaví, aby mašina mohla dojet až za výhybky.
Čau :wink:
Takže:
Monohočlené řízení z elktrických lokomotiv mají:
114 "žehlička" dvojčelnné řízení
122 a 123 "čtyřkolo" (snad dvojčlenné řízení, ale nejsem si jist).
124 "čtyřkolo" (tento prototyp myslím také má vícečlnné řízení).
125 "štvorička" nejsem si jist, ale má automatické spřáhlo, takže snad se dá ovládat i více dvojic, jezdí většinou dvě dvojice.
130 "velbloud" má až 4 členné řízení z jednoho stanoviště.
131 "dvojička" má vlastně také dvojčelnné řízení i když pouze na jednom konci jendoho dílu, ale ovladají se obě lokomotiy z jednoho stanoviště.
230 a 240 mají vícečlenné řízení buď nově dosazené a nebo ho mají nově aktivované, ale nejsme si jist.
242 bohužel netuším ani ň, ale domnívám se že má vícečlenné řízení.

A nemají tedy možnost vícečlenného řízení řady 100, 110, 111, 113, 121, 140, 141, 150, 151, 162, 163, 180, 181, 182, 183, 184, 210, 263, 362, 363, 350, 371, 372. To jsou elektrické lokomotivy. Pakliže jsem se někde zmýlil, rád si přečtu nápravu.
Obratový čas 8 minut nelze, ale v Žilině prý dokáží vyměnit mašinku za 5 minut.
Včera jsem viděl soupravu místo pantografu, jak mi bylo vysvětleno 150+ (cca)3xBmo+151 a snažily se obě holky.

P.S. Profíci možná jo, ale domlouvají se vysílačkou, jinak to nelze... Pokud by se něco stalo tak těžko někdo uvidí přes 400 metrů dlouhej vlak. Jedině, zda nesepnou na postrkové lokomotivě sami brzdy přes vzduchové potrubí celé soupravy, ale to nevím a zajímalo by mě to.
DJ-LA_DÉFENSE
 

Odeslatod I.am.good v 13.7.2006 20:15

Nevím jak konkrétně řada 150, ale nejspíš většina lokomotiv (ne-li všechny) nemá možnost mnohočlenného řízení. Tímto disponují elktrické jednotky vybavené aut. spřáhly (451(2),471, či 560 nevím) a také motorové vozy 810.
Jinak v lokomotivě na přípřeži (za sebou) i na postrku (na druhém konci vlaku) je VŽDY strojvedoucí a řídí podle svého. Ale jak bylo uvedeno - jsou to profíci a ví, kdy kde a jak přizpůsobit styl jízdy.
Jinak obratový čas 8min je podle mě u lokomotivy nerealizovatelný, jelikož se musí provést spousta úkonů - rozpojení, odjedí na zhlaví, přechod fíry (znamená shodit sběrače - částečné vypnutí systémů mašiny) na druhý konec lokomotivy, přestavení výhybek, objetí soupravy (při posunu rychlost do 30km/h), opět dojetí na druhé zhlaví, přesun fíry, přestavení výhybek, najetí na vlak, spojení, přechod fíry, zkouška brzdy. Nevím, jaký je rekord, ale myslím, že tohle za osm minut nikdo nedokáže. Navíc to předpokládá, že budou volná obě zhlaví, aby mašina mohla dojet až za výhybky.
Čau :wink:
I.am.good
 

Odeslatod Jabberwocky v 13.7.2006 13:24

radek31 napsal:je to jak jezdit s formulí pro rohlíky do sámošky

Tak to je naprosto přesný :-) Proto mi to nasazení 150 a ne třeba 163 nebo 363 nejde do makovice. No, tak to tak halt vyšlo (prasklé okýnko, nedostatek vhodnější práce apod.), ale vždycky, když je na té trase vidím, musím znovu kroutit hlavou. Je docela legrační vidět, jak na 7. nástupišti na Wilsoňáku vedle sebe stojí rychlík do Budějovic (363 nebo 362, teď nevím) a hnedle vedle 150 zakleklá v blocích s Bmo v závěsu ;-)
Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
 
Založen: 27.5.2005 9:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Odeslatod Radek v 13.7.2006 12:16

Jen pro zajímavost: příští týden bude v provozu NAD 732 za vlak Lysá - Milovice. Nasazeny budou klíčovské kloubáky.
Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
 
Založen: 19.7.2004 9:00
Bydliště: Tento vlak tam končí

Odeslatod Peter v 13.7.2006 9:51

radek31 napsal:podívej můj strejda je strojvedoucí a jezdí především do Berouna - taky s vlakama, kde je na každém konci jedna lokomotiva a říkal mi, že žádné mnohočlenné řízení tam nemají
a není pravda, že ta lokomotiva vzadu se pouze veze - ten strojvedoucí přesně ví, kde na trati je, takže se snaží přidávat/brzdit podle toho

a netuším, jak to je, když jsou 2 hned za sebou

hadat se nebudu,na 100% to nevim,ale nezda se mi to,ze by nemeli mnohoclenne rizeni. pantak je taky v soupravy spojen pomoci mnohoclenneho rizeni, a nezda se mi jak by to bylo proveditelne,aby akcelerovaly stejne kdyby propojene nebyly..ale rikam na 100% to nevim
Peter
 

Odeslatod Peter v 13.7.2006 9:48

MOp napsal:5-7 minut ale neni obratovy cas pro CD.. kdyby ano, tak jde spousta grafikonu resit jinak a lepe..

firove jsou v kazde masine, ridi samozrejme jen jeden.

podle soucasneho (VYLUKOVEHO) JR je v Benesove obratovy cas 8min
Peter
 

Odeslatod MOp v 13.7.2006 9:45

Peter napsal:urcite jsou elektricky propojeny, jinak by se ta posledni jenom vozila. kvuli obratovemu casu to urcite neni, v benesove, vzdycky stoji minimalne 5-7 (i kdyz uz chyta zpozdeni) a za tu dobu by stacila jedna prejet na druhy konec

5-7 minut ale neni obratovy cas pro CD.. kdyby ano, tak jde spousta grafikonu resit jinak a lepe..

firove jsou v kazde masine, ridi samozrejme jen jeden.
MOp
 

Odeslatod radek31 v 13.7.2006 9:35

podívej můj strejda je strojvedoucí a jezdí především do Berouna - taky s vlakama, kde je na každém konci jedna lokomotiva a říkal mi, že žádné mnohočlenné řízení tam nemají
a není pravda, že ta lokomotiva vzadu se pouze veze - ten strojvedoucí přesně ví, kde na trati je, takže se snaží přidávat/brzdit podle toho

a netuším, jak to je, když jsou 2 hned za sebou
radek31
Moderátor
 
Založen: 02.7.2004 15:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Odeslatod Peter v 13.7.2006 9:20

radek31 napsal:ad propojení - pokud vím, tak propojené nejsou
strojvedoucí ale perfektně zná trať, takže ví, kdy se brzdí, přidává, jede setrvačností
když ten vpředu začne brzdit, pozná to i podle tlaku
co jsem slyšel, tak je to z obou zmiňovaných důvodů - krátký obratový čas + akcelerace
každopádně jak poznamenal jeden strojvedoucí z této trasy - je to jak jezdit s formulí pro rohlíky do sámošky

urcite jsou elektricky propojeny, jinak by se ta posledni jenom vozila. kvuli obratovemu casu to urcite neni, v benesove, vzdycky stoji minimalne 5-7 (i kdyz uz chyta zpozdeni) a za tu dobu by stacila jedna prejet na druhy konec
Peter
 

Odeslatod Sheep v 13.7.2006 9:14

radek31 napsal:ad propojení - pokud vím, tak propojené nejsou
strojvedoucí ale perfektně zná trať, takže ví, kdy se brzdí, přidává, jede setrvačností
když ten vpředu začne brzdit, pozná to i podle tlaku
co jsem slyšel, tak je to z obou zmiňovaných důvodů - krátký obratový čas + akcelerace
každopádně jak poznamenal jeden strojvedoucí z této trasy - je to jak jezdit s formulí pro rohlíky do sámošky
aha, tvrdis ze vodici su aj v prvej a poslednej lokomotive?a sucasne sa snazia riadit alebo jak?no a jak je to potom s tym ked je niekolko lokomotiv za sebou? :?:
Uživatelský avatar
Sheep
Uživatel
 
Založen: 06.1.2006 23:37
Bydliště: Slovensko, Kosice

Odeslatod radek31 v 13.7.2006 9:08

ad propojení - pokud vím, tak propojené nejsou
strojvedoucí ale perfektně zná trať, takže ví, kdy se brzdí, přidává, jede setrvačností
když ten vpředu začne brzdit, pozná to i podle tlaku
co jsem slyšel, tak je to z obou zmiňovaných důvodů - krátký obratový čas + akcelerace
každopádně jak poznamenal jeden strojvedoucí z této trasy - je to jak jezdit s formulí pro rohlíky do sámošky
radek31
Moderátor
 
Založen: 02.7.2004 15:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Odeslatod Sheep v 13.7.2006 8:24

Jabberwocky napsal:Tak mě napadá, jsou lokomotivy na začátku a konci soupravy nějak propojené? Respektive jak se řeší to, aby zabraly obě tak akorát nebo aby ta zadní netlačila, když třeba vepředu se bude brzdit. A jak se to dělalo za parních mašin? Odhadem?
Su prepojene elektricky na ovladanie, sucasne pridava aj predna aj zadna lokomotiva, brzdy su riesene vacsinou natlakovanym vzduchom takze aj tam ide brzdenie tiez sucasne.Aspon si myslim ze to tak je :oops: .
Uživatelský avatar
Sheep
Uživatel
 
Založen: 06.1.2006 23:37
Bydliště: Slovensko, Kosice

Odeslatod Jabberwocky v 13.7.2006 7:54

Tak mě napadá, jsou lokomotivy na začátku a konci soupravy nějak propojené? Respektive jak se řeší to, aby zabraly obě tak akorát nebo aby ta zadní netlačila, když třeba vepředu se bude brzdit. A jak se to dělalo za parních mašin? Odhadem?
Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
 
Založen: 27.5.2005 9:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Odeslatod Peter v 12.7.2006 21:37

Jabberwocky napsal:I když teď mi došlo, že kvůli výstavbě koridoru vlaky jezdí s cca deseti- až patnáctiminutovým zpožděním. Takže by to asi opravdu nestíhali přešíbovat.
Ale stejně je to legrační - pod okny mi vždycky zafučí ty maximální větráky, co 150 mají, takže to vypadá, že vyráží expres do Brna nebo tak něco, a on je to mezitím courák přes Světice do Pyšel ;-)

Je to kvuli te akceleraci opravdu. A zpozdeni 15-20min?. Bezne chytam i 30, bratr tam dokonce chytnul 45min (pri 30min intervalu,docela komicke)
Peter
 

PředchozíDalší

Zpět na Provoz

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron