Železniční doprava

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odeslatod Jabberwocky v 23.1.2007 17:07

Ono jak kdy. Jednou jsem ve vlaku na Slovensko málem umrzl, protože kikslo topení :-( Ale jinak jezdím vlakem rád, to jo. Jen kdyby ty naše dráhy nepřipomínaly socialismus až tak moc...
Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
 
Založen: 27.5.2005 9:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Odeslatod DJ LA DÉFENSE v 23.1.2007 16:30

Jabberwocky napsal:Jistě. "Železnice je komedie svého druhu." Nebo jak to v té reklamě bylo ;-)
Já jel na Slovensko v zimě, pro špatné počasí jsme jeli vlakem a nemůžu říct křivého slova na železnice, kdyby tady pseudo podnik fungoval k zákazníkovi jako dráha, tak super. Po vlaku chodili policisté, lůžka čisťounká...
DJ LA DÉFENSE
Uživatel
 
Založen: 23.10.2006 14:00

Fráze o železnici

Odeslatod Quetzalcoatl v 23.1.2007 15:56

Špatně! Železnice je tragédie svého druhu. :)
Quetzalcoatl
Uživatel
 
Založen: 23.6.2006 14:23
Bydliště: Praha

Odeslatod Jabberwocky v 23.1.2007 14:38

Jistě. "Železnice je komedie svého druhu." Nebo jak to v té reklamě bylo ;-)
Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
 
Založen: 27.5.2005 9:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Re: Dispečerky

Odeslatod DJ LA DÉFENSE v 23.1.2007 12:57

Káem napsal:Odvážné tvrzení na tomto fóru :P :oops: Žejo? Tramvaje jsou jen takový malý nedospělý motoráky... :twisted: :P :D
Odvážné leč pravdivé. Vlaky jsou zajímavější a mjí nějaké romantičtější kouzlo :D
DJ LA DÉFENSE
Uživatel
 
Založen: 23.10.2006 14:00

Re: Dispečerky

Odeslatod Káem v 23.1.2007 12:49

DJ LA DÉFENSE napsal:Mě osobně zajímalo, železnice mne zajímá více než tramvaje.

Odvážné tvrzení na tomto fóru :P :oops: Žejo? Tramvaje jsou jen takový malý nedospělý motoráky... :twisted: :P :D
Uživatelský avatar
Káem
Uživatel
 
Založen: 03.11.2006 15:32
Bydliště: 1,8,15,25,26,51,56,AE

Re: Dispečerky

Odeslatod DJ LA DÉFENSE v 23.1.2007 12:25

limm napsal:Dispečerka se jí říká proto,že tyto lokomotivy jsou určeny na nepravidelné výkony tj.pro operativu,konkrétně v Praze jsou 3 na vozbu Praha-Plzeň,Praha-Č.Budějovice(jsou dvousystémové) s označením D1-D3,D4+D6 jsou stejnosměrné a jsou určeny pro veškeré výkony po touto trakcí,no a konečně D5 je v Berouně a ta je určena pro postrkovou službu Beroun-Kařízek,tak to asi k této problamatice,samozřejmě by se toho dalo napsat mnohem víc,ale to by asi nikoho moc nezajímalo,no niméně pokud někdo z vás bude mít zájem,tak ať se mi ozve na mejl a není problém si prohlédnout dispečerské pracoviště.
Mě osobně zajímalo, železnice mne zajímá více než tramvaje.
DJ LA DÉFENSE
Uživatel
 
Založen: 23.10.2006 14:00

Dispečerky

Odeslatod limm v 22.1.2007 15:26

Dispečerka se jí říká proto,že tyto lokomotivy jsou určeny na nepravidelné výkony tj.pro operativu,konkrétně v Praze jsou 3 na vozbu Praha-Plzeň,Praha-Č.Budějovice(jsou dvousystémové) s označením D1-D3,D4+D6 jsou stejnosměrné a jsou určeny pro veškeré výkony po touto trakcí,no a konečně D5 je v Berouně a ta je určena pro postrkovou službu Beroun-Kařízek,tak to asi k této problamatice,samozřejmě by se toho dalo napsat mnohem víc,ale to by asi nikoho moc nezajímalo,no niméně pokud někdo z vás bude mít zájem,tak ať se mi ozve na mejl a není problém si prohlédnout dispečerské pracoviště.
limm
Uživatel
 
Založen: 03.1.2007 16:08
Bydliště: Praha 13

Odeslatod jara v 22.1.2007 15:11

Káem napsal:No, tak takhle to určitě není. Nehledě na to, že nejde o mašinu, ale o fíru.
Já kecám z hladu ale co je potom mašina, které se řiká Dispečerka???
jara
Uživatel
 
Založen: 16.11.2003 17:38
Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc

Odeslatod Káem v 22.1.2007 14:20

jara napsal:No pokud dobře vím, tak na nádražích stojí mašiny (zálohy) a ta se v tomto případě zapřahne a pokračuje dál. ALe jak je známo u DP Praha se zálohy nevedou!!!!!!!!!!! Jinak by tě na tu Bílou horu dovezl vůz označen X-22

No, tak takhle to určitě není. Nehledě na to, že nejde o mašinu, ale o fíru.
Uživatelský avatar
Káem
Uživatel
 
Založen: 03.11.2006 15:32
Bydliště: 1,8,15,25,26,51,56,AE

Odeslatod jara v 22.1.2007 14:00

DJ LA DÉFENSE napsal:Nevím jaký rozdíl, ale při zpoždění se mi nikdy nestalo, že: Stojíme v Olomouci půl hodiny navíc strojvůdce se chce najíst. Narozdíl od 22, která v takovémto případě vyštípe lidi na Vypichu, ale srovnávat se to asi nedá. I kdž i to svědčí o přístupu k zákazníkovi.
No pokud dobře vím, tak na nádražích stojí mašiny (zálohy) a ta se v tomto případě zapřahne a pokračuje dál. ALe jak je známo u DP Praha se zálohy nevedou!!!!!!!!!!! Jinak by tě na tu Bílou horu dovezl vůz označen X-22
jara
Uživatel
 
Založen: 16.11.2003 17:38
Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc

Odeslatod DJ LA DÉFENSE v 22.1.2007 2:41

Káem napsal:Jaxe to řeší u dráhy s pracovní dobou? U nákladního vlaku zřejmě strojvedoucí dle pokynu dispečinku odstaví vlak kde možno a směna mu končí - avšak u osobního vlaku tohle asi udělat nejde. Vystřídat taky nejde tak snadno, střídejte někoho v hlubokym lese mezi padlejma stromama. Nestalo se mi, že by vlak od Kolína na Masaryčku končil v Úvalech s tím, že strojevdoucí má přestávku nebo že se souprava musí dostat na čas a že "půl hodiny po nás jede další". Ba právě naopak, vlak přijede na masaryčku a délka jeho pobytu je jen o tom, za jak dlouho se vymění cestující. (příklad) Ale zákony přeci platí na ČD stejné? Tak kde je ten rozdíl?
Nevím jaký rozdíl, ale při zpoždění se mi nikdy nestalo, že: Stojíme v Olomouci půl hodiny navíc strojvůdce se chce najíst. Narozdíl od 22, která v takovémto případě vyštípe lidi na Vypichu, ale srovnávat se to asi nedá. I kdž i to svědčí o přístupu k zákazníkovi.
DJ LA DÉFENSE
Uživatel
 
Založen: 23.10.2006 14:00

Odeslatod Tom 11 v 21.1.2007 21:31

No,jednou jsem jel z Prahy do Veselí nad Lužnicí(trať 220) a souprava od Budějovic měl zpoždění 50 minut a přijel do Prahy a hned zase nastupovali cestující a ještě tam šel chlápek vysypat koše.Akorát přejela lokomotiva a nebyl čas na zkontrolování soupravy.Hned za 5 minut se zase jelo na Budějovice.Ale v Bystřici se projevila závada na soupravě(která už tam byla z Budějovic,ale nestačilo se to na Hlaváku zkontrolovat) a tak se roztrhl rychlík,za lokomotivou zůstaly 3 vozy a dalších pět o několik metrů dál.Nikdo se tam ale ani nepodíval,jestli tam někdo nespadl pod vlak,jen se posunulo s lokomotivou+3 vozama k těm pěti(pravda,než se to spojilo,tak to dlouho zkoušeli)a zase dál na Budějovice a do Tábora se přijelo pouze s 5 minutovým zpožděním!
Ale jak by mohl strojvedoucí nechat vlak v poli u Bystřice,to prostě nejde!

Takhle znám několik případů:

Ex533-Votice-spadlý strom na trati čekalo se ve vlaku asi 130 minut kousek před Voticema a dalo by se projít po kolejích do stanice,kde byly autobusy,ale oni tam nechaj čekat lidi,že tam hrozí nebezpečí úrazu.Tak nevím,jak tam kdo myslí.A proč se nejelo s vlakem do stanice-kvůli tomu,že tam stály vlaky směrem na Prahu,které mohly odjet,ale odjezd z Votic byl až za 2 hodiny.(neodjelo se,jelikož strojvedoucí měl přestávku)Takže nechápu,jak tam kdo myslí.

Nebo z Prahy měl odjíždět rychlík v 17.23,ale za půl hodiny jel Ex do Salzburgu,tak se čekalo a Ex klidně odjel,ale ten rychlík tam zůstal až do 20.30,potom ještě nabral zpoždění a dojel pouze do Říčan!!! Ale Ex táhla dieslová lokomotiva a tak projel,ale rychlík přetáhnout nemohli,to tam radši přistavili autobusy a jelo se do Benešova na jiný vlak.A do Soběslavi se přijelo místo v 20 až někdy po půlnoci a poslední osobák odjel kolem 22 a pak nic a dost lidí tam teda šlo k výpravčímu a nakonec to dopadlo tak,že tam zajistil dodávku,která rozvezla ty cestující.
Ale tady zase měl strojvedoucí přestávku a tak nemohl s lokomotivou převézt vlak přes inkriminované místo...

A tak je celkem záhada,že někdy se čeká a někdy se nomálně jede.Třeba jak píše Káem vždycky jel vlak na konečnou a hned zpět,ale tyhle případy jsou možná výjimky,ale zase je to divný...
Uživatelský avatar
Tom 11
Uživatel
 
Založen: 19.8.2006 17:17
Bydliště: Byla doba, kdy se mé bydliště nacházelo u linky, jejíž číslo mám v nicku.

Odeslatod Káem v 21.1.2007 20:56

Jaxe to řeší u dráhy s pracovní dobou? U nákladního vlaku zřejmě strojvedoucí dle pokynu dispečinku odstaví vlak kde možno a směna mu končí - avšak u osobního vlaku tohle asi udělat nejde. Vystřídat taky nejde tak snadno, střídejte někoho v hlubokym lese mezi padlejma stromama. Nestalo se mi, že by vlak od Kolína na Masaryčku končil v Úvalech s tím, že strojevdoucí má přestávku nebo že se souprava musí dostat na čas a že "půl hodiny po nás jede další". Ba právě naopak, vlak přijede na masaryčku a délka jeho pobytu je jen o tom, za jak dlouho se vymění cestující. (příklad) Ale zákony přeci platí na ČD stejné? Tak kde je ten rozdíl?
Uživatelský avatar
Káem
Uživatel
 
Založen: 03.11.2006 15:32
Bydliště: 1,8,15,25,26,51,56,AE

Odeslatod radek31 v 21.1.2007 19:13

Vašek napsal:Jo, mít tak vlaky APEX :lol: To by se na informaci o zpoždění spotřeboval celý displej :wink:
to je omyl, APEX končí na Z>5 minut
radek31
Moderátor
 
Založen: 02.7.2004 15:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

PředchozíDalší

Zpět na Provoz

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: DEDA LEBEDA, mart337 a 4 návštevníků

cron