Železniční doprava

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odeslatod Káem v 06.3.2007 17:56

K tý první třídě: Ony byly jednotky uvažovány i na spěšné vlaky a uměly by i rychlíky - ostatně tuším že do Pardubic tak jezděj nebo jezdily. A tam první třída není od věci. Problém není ve vozidle, nechť první třídu má, opravdu už dneska nejsme si všichni rovni a opravdu nevím, proč by museli všichni jet stejným vlakem (nemáme socialismus, tak co ho najednou ve vlacích požadujete???!!!) ale problém je v jízdním řádu - je -li u vlaku vyznačena 1 třída, tak tam je, není-li v záhlaví uvedena TAK TAM NENÍ. Čili spíš tvůrci grafikonů nemuseli u osobáků tu jedničku psát a bylo by po problému. Ostatně, i řada osobáků, na které přecházejí soupravy z rychlíků jedničku má a má ji vyznačenou, jen že prostě ten vlak není tak plnej.
Uživatelský avatar
Káem
Uživatel
 
Založen: 03.11.2006 15:32
Bydliště: 1,8,15,25,26,51,56,AE

Odeslatod Mapl v 06.3.2007 15:56

Ale problém první třídy na regionálních spojích je tu už relativně dlouho.

Jediným řešením je udělat i z druhé třídy třídu první. Jak je ovšem uvedeno níže - ČD se k tomu nemají a budou si tvrdohlavě stát za "svou"... :wink:
Uživatelský avatar
Mapl
Uživatel
 
Založen: 11.5.2005 19:42
Bydliště: Praha 2 - Vinohrady

Odeslatod 2217 v 06.3.2007 15:27

Jeslti to takhle půjde dál, za chvíli mi do Budějovic budou jezdit dobytčáky, protože na údržbu vozů Bmee, ketré mi tam jezdí te´d, nebudou prachy. Ach Bože! :cry: Tohle je ale pitomost prvotřídní, no fakt. To je jako kdyby se v takové dvaadvacítce zavedla jedna normální tramvaj a druhý vůz nějaký luxusní krám, do kterého by ovšem sátl lístek jednou tolik s tím, že lidi jeosucí až do Hostivaře mají nárok na pohodené cestování a ne na zadky na laminátu... :D Výsleedek je snad jasný, ne? :P Jen dodávám, že samozřejmě různé lítačky, síťovky, peermanentky a jiné papíry na tramvaj by tam neplatili...
Uživatelský avatar
2217
Uživatel
 
Založen: 16.11.2006 23:16
Bydliště: kousíček od Národní Třídy

Odeslatod Karotka v 06.3.2007 14:57

První třídy v regionálních vlacích jsme zřídili proto, abychom zajistili pohodlné cestování lidem, kteří si za nadstandardní místa zaplatili. Nikde totiž není psáno, že příměstskými vlaky jezdí jen lidi z okolí Prahy.
Zajistili pohodlné cestování vzduchu, který nic nezaplatil. Nikde není psáno, že lidé mimo okolí Prahy nejezdí druhou třídou.

První třídou nikdy nejezdím, ale tipuju, že druhá třída v řadě 471 je pohodlnější než vůz A "sdělano v DDR".
Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
 
Založen: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Odeslatod Mapl v 06.3.2007 13:52

Patřím k té skupině lidí, která je proti zavádění prvních tříd v regionálních vlacích ČD v okolí Prahy.

Dám příklad. Jedu z Berouna do Prahy v neděli kolem čtvrté odpolední nebo ve všední den večer. Vlak už je poblíž Karlštejna neuvěřitelně nacpaný a to zejména "v přízemí" vlaku, kde je vyhrazena druhá vozová třída.
Naproti tomu v poschodí, které je pro cestující 1. vozové třídy, nikdo nesedí a nikdo jí nevyužívá. Lidé přitom dole stojí, není jich málo, a nadávají. V tomto případě je výjimečně chápu!
Sám jsem to zažil. Přijde mi to naprosto nesmyslné. 1. třídu bych zrušil - vždyť nenabízí nic převratného. V ostatních vlacích (rychlíky...) jsou rozdíly markantnější a cenový rozdíl přitom zůstavá odstupněn stejně. :roll:

Souhrn: ČD opět nemyslí normálně a sám za sebe jsem raději, když mi ve špičce přijede starý dobrý "panťák" (451), než když mi přijede modernizovaná řada "471" s první třídou uvnitř!
Uživatelský avatar
Mapl
Uživatel
 
Založen: 11.5.2005 19:42
Bydliště: Praha 2 - Vinohrady

Odeslatod demon v 06.3.2007 13:28

Jak se šetří na ČD...

Cestující se bouří proti 1. třídě
Za situace, kdy je v jedné části vlaku hlava na hlavě a druhá zeje prázdnotou, může výmysl Českých drah zřídit v příměstských vlacích oddíly první třídy s dražšími a pohodlnějšími sedačkami. Části vlaku za příplatek, které jsou velmi vítané v rychlících, v regionálních vlacích překážejí, lidé je nevyužívají.

„Ve vlaku to pak vypadá tak, že druhá třída je nacpaná k prasknutí a v první není nikdo. Jak si tam někdo sedne, průvodčí ho hned vyhodí s tím, že nemá jízdenku do téhle části vlaku,“ pokračuje pasažér. Problém je i v tom, že řada cestujících má na svou krátkou cestu zřízeny různé slevové průkazky, které jim povolují cestovat pouze druhou třídou.

Z úplně jiného pohledu vidí vše České dráhy. „První třídy v regionálních vlacích jsme zřídili proto, abychom zajistili pohodlné cestování lidem, kteří si za nadstandardní místa zaplatili. Nikde totiž není psáno, že příměstskými vlaky jezdí jen lidi z okolí Prahy.

Řešením by bylo zpřístupnit první třídu všem pasažérům v nejvytíženějších hodinách provozu. To ovšem České dráhy razantně odmítají. „Bylo by to nesystematické řešení. Když už jsme první třídu zavedli, nebudeme ji degradovat. Spíš si dokážu představit více spojů, které by poptávku zákazníků pokryly,“ říká Ondrůj.

Cestující, který by chtěl tato místa, zaplatí za jízdenku o padesát procent více, než kolik by ho stál lístek do druhé třídy.


Takže na ČD nevadí hafo prázdných spojů s první třídou a raději je posílí dalšími spoji s druhou ? Rozumím tomu správně ?
By mě zajímalo co na to někteří zdejší zarputilí obhájci ekonomických kotrmelců Českých drah...
Uživatelský avatar
demon
Uživatel
 
Založen: 08.4.2006 15:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...

Odeslatod demon v 05.3.2007 13:59

Reportáž o Pendolinu

Až na bulvární titulek celkem slušné.
Uživatelský avatar
demon
Uživatel
 
Založen: 08.4.2006 15:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...

Odeslatod DJ LA DÉFENSE v 04.3.2007 14:04

KZsoci napsal:Čtrnáct obrazů
Moc hezké avšak smutné
DJ LA DÉFENSE
Uživatel
 
Založen: 23.10.2006 14:00

Odeslatod KZsoci v 04.3.2007 10:55

Uživatelský avatar
KZsoci
Uživatel
 
Založen: 04.11.2006 0:13
Bydliště: Budapešť, Maďarsko

Odeslatod KZsoci v 02.3.2007 20:53

Ahoj

Zítra bude černý den maďarské železníce: 14 železníční linky (celkem 474 km) mají poslední den provozu...

http://www.mav.hu/belso.php?kat=3438

Tyto linky jsou vedlejší dráhy s nízkou dopravou (cca. 5-15 hlav/vlak) - Ministerstvo Hospodaření a Dopravy rozhodovalo se, že nechcí paralelní dopravu (mezi autobusem a vlakem) - tak jsou takové vedlješí dráhy zrušeny. Nejspíše budou další linky zrušeny, asi v října... Když chcete vidět karakterické, maďarské lokální dráhy, přijďte do Maďarsku ještě v létě - asi tři úzkokolejné dráhy budou také zrušeny firmy MÁV (Nyírvidéki Kisvasút, Balatonfenyvesi Kisvasút, Kecskeméti Kisvasút).

Samozřejme, tyto linky jsou/byla(...) důležíté pro fans železníce, ale lídi, které bydlí v dotčených, malých vesnících jsou také smutné. Od 4.3. jezdí autobusy firm VOLÁNy.

Hodně kamarádi železníce jedou zítra na takové linky, já taky jedu do Zalaszentgróta a potom přesjedu linku 13 (Pápa - Környe - Tatabánya). Vše vlaky budou nastrojeny květinami, stuhami smuteku atd., a na větších stanicích budou oslavy rozloučení.

---

Doplněk:

na nějakých linkách zůstá nákladní doprava ("0,5" - 3 nákladní vlaky / týden), tak zůstá želeníční personál; ale ne všude.
Uživatelský avatar
KZsoci
Uživatel
 
Založen: 04.11.2006 0:13
Bydliště: Budapešť, Maďarsko

Odeslatod arny v 26.2.2007 20:30

Karotka napsal:TGV je taky souprava vagónů s lokomotivami na koncích... akorát je jaksi aerodynamicky jinde než krysy :lol:

TGV jednotka která má hnací čelní a koncové+k tomu přilehlé vložené vozy lokomotiva na obou koncích. Uspořádání Bo+Bo-Bo+2-2+2…..2+2-2+Bo-Bo+Bo. Výkon jednotky 6300 kW Vmax 300 km/h. Uspořádání našeho Pendolína je 1A'A1' + 2‘2‘ + 1A'A1' + 2'2' + 1A‘ A1‘ + 2'2' + 1A'A1', což je pro jednotku co se týká rozložení hmotnosti výhodnější na hnací nápravy než lokomotivy. Jen mi u našeho toho Pendolína nějak chybí pár stovek kilowat navíc. 4000 kW se mi zdá na moderní rychlíkovou jednotku málo.
A krysy byly v době vzniku jedny z nejlepších lokomotiv na světě. Tak mi jen připadá, že se u nás za těch 30 nezvedl výkon hnacích jednotek a to máme moderní regulaci a lepší asynchronní motory.
Uvidíme až přijde Škodovka s 109E (zase Porsche)
Uživatelský avatar
arny
Uživatel
 
Založen: 20.11.2006 18:57
Bydliště: Praha je mi velká

Odeslatod Káem v 25.2.2007 20:22

Karotka napsal:TGV je taky souprava vagónů s lokomotivami na koncích... akorát je jaksi aerodynamicky jinde než krysy :lol:

A to je právě ten omyl. Není. Opravdu si to přečti.
Uživatelský avatar
Káem
Uživatel
 
Založen: 03.11.2006 15:32
Bydliště: 1,8,15,25,26,51,56,AE

Odeslatod Karotka v 25.2.2007 18:43

Káem napsal:V některé loňské Dráze byl velmi pěkný a laikovi srozumitelný článek od ing. J. Pohla o tom, proč jednotky dosahují rychlosti přes 500 km/h, a vlaky sestavené z vagónů a lokomotivy jsou zhruba na polovině. Je tam daleko, daleko víc věcí a vlivů, než jen nějaká tažná síla a adheze. Vřele doporučuji.
TGV je taky souprava vagónů s lokomotivami na koncích... akorát je jaksi aerodynamicky jinde než krysy :lol:
Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
 
Založen: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Odeslatod Káem v 25.2.2007 18:38

limm napsal:vzhledem k tomu,že trať z Prahy do Zbiroha patří dispečersky do mé působnosti,tak se těch lidí můžu zastat,

Chicht, to bys moh prozradit nějaké pikantnosti o pokusu o letmé křižování v Berouně-Závodí :-)
Uživatelský avatar
Káem
Uživatel
 
Založen: 03.11.2006 15:32
Bydliště: 1,8,15,25,26,51,56,AE

Odeslatod Káem v 25.2.2007 18:33

V některé loňské Dráze byl velmi pěkný a laikovi srozumitelný článek od ing. J. Pohla o tom, proč jednotky dosahují rychlosti přes 500 km/h, a vlaky sestavené z vagónů a lokomotivy jsou zhruba na polovině. Je tam daleko, daleko víc věcí a vlivů, než jen nějaká tažná síla a adheze. Vřele doporučuji.
Uživatelský avatar
Káem
Uživatel
 
Založen: 03.11.2006 15:32
Bydliště: 1,8,15,25,26,51,56,AE

PředchozíDalší

Zpět na Provoz

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron