Železniční doprava

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odeslatod Mapl v 07.3.2007 8:57

Malá anketa: je tu někdo mezi námi, kdo viděl v regionálním vlaku ceestující v první třídě? :shock:
Uživatelský avatar
Mapl
Uživatel
 
Založen: 11.5.2005 19:42
Bydliště: Praha 2 - Vinohrady

Odeslatod XSC v 06.3.2007 22:30

Káem napsal:K tý první třídě: Ony byly jednotky uvažovány i na spěšné vlaky a uměly by i rychlíky - ostatně tuším že do Pardubic tak jezděj nebo jezdily. A tam první třída není od věci. Problém není ve vozidle, nechť první třídu má, opravdu už dneska nejsme si všichni rovni a opravdu nevím, proč by museli všichni jet stejným vlakem (nemáme socialismus, tak co ho najednou ve vlacích požadujete???!!!) ale problém je v jízdním řádu - je -li u vlaku vyznačena 1 třída, tak tam je, není-li v záhlaví uvedena TAK TAM NENÍ. Čili spíš tvůrci grafikonů nemuseli u osobáků tu jedničku psát a bylo by po problému. Ostatně, i řada osobáků, na které přecházejí soupravy z rychlíků jedničku má a má ji vyznačenou, jen že prostě ten vlak není tak plnej.
Nikdo nepožaduje ve vlacích socialismus. 1. třída by nikomu nevadila, kdyby vlaků jezdilo tolik, že i zájemci o 2. třídu se pohodlně svezou. Pokud tohle ČD nejsou schopny zajistit, tak ať 1. třídu v takových vlacích nikdo nezavádí, protože prospěch z toho nemá nikdo. Lidi jsou nasr..., že si nesednou a přitom vedle je volno a ČD zbytečně vozí vzduch a kazí si jméno.
XSC
Uživatel
 
Založen: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Odeslatod Karotka v 06.3.2007 22:24

I.am.good napsal:....Pravda, německé soupravy i na regionálkách mají též část první třídy, ale tam je zase trochu jiný interval jak u nás, takže vlaky nejezdí natřískané......
Nejen to, oni mají I. třídy výrazně méně! Není to ani polovina patra v jediném voze soupravy, zatímco 471 má celé patro v "každém třetím" voze.

(mimochodem zajímavá fotka toho "DDRegio" - každý vůz trochu jiný :) )
Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
 
Založen: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Odeslatod slimman v 06.3.2007 19:54

I.am.good napsal:A konečně -mám teda jeden postřeh z terénu - v sobotu jsme jeli do Drážďan, z Děčína osobákem, protože na EC přes hranice neplatí SONE+.
ČD vypravily soupravu 4 vozů :!: Bc :!: (pro neznalé - lehátkové vozy). K tomu mašinku řady 372, která opravdu není dělaná pro poskakování po zastávkách každých 800metrů. Takže opravdu záživná jízda - navíc zastávky na české straně jsou dělané na délku vozu 810 +010, čili se tam vejde jeden a kus normálního vozu. Takže kdybych jel jen třeba do Dolního Žlebu, tak tam z našeho vozu vystupuju do stráně spadající k Labi.. Fakt super.

To je tam prý o víkendu celkem běžný. Normálně tam jezdí právě 810, ale o víkendech je potřeba něco kapacitnějšího a asi holt nejsou vozy.
Uživatelský avatar
slimman
Uživatel
 
Založen: 21.1.2005 20:28
Bydliště: Praha deset

Odeslatod arny v 06.3.2007 19:05

Mapl napsal:mi přijede modernizovaná řada "471" s první třídou uvnitř!

To by mě zajímalo z čeho je řada 471 modernizovaná. :roll:
471 je fungl nový vlak, který vznik jako pokračování vývoje řady 470. Byla uvažovaná nejenom jako příměstská, ale i jako spěšná a rychlíková jednotka proto ta první třída. Vždyť má maximálku jako 162/362 tedy 140km/h. Dokonce se uvažuje dvousystémé jednotce 671 a rychlíkové třísystémé 675 pro mezinárodní provoz s Vmax 160 km/h

Problém je v tom, že do I. třídy, na příměstských vlacích nikoho nechtěj pouštět. Na druhou stranu ta I. třída zabírá pouze patro ve hnacím voze nikde jinde.
Uživatelský avatar
arny
Uživatel
 
Založen: 20.11.2006 18:57
Bydliště: Praha je mi velká

Odeslatod I.am.good v 06.3.2007 19:04

Káem napsal:opravdu už dneska nejsme si všichni rovni

Ano, je už dost lidí, kteří si za tu první klasu rádi připlatí. Souhlasím. Ale fakt VELICE pochybuji, jestli takovýto člověk na cestu např. Zadní Třebaň - Praha Smíchov použije vlak. V to věří snad jen Ondrůj a jeho ČD. Jinak určitě je pravda, že co se týče pohodlí a luxusu druhé třídy jednotek 471, tak určitě vyhrává nad mnohými vozy 1.třídy ČD.

Mapl - já ti nevím, ale žabotlamou (451,2) jsem jel zrovna včera z hlavního nádraží do Uhříněvsi a je to fakt humus - špía, poničené, zanedbaná údržba (chybějící lišty na všech oknech + spousta chybějícíh lišet obložení určitě není dílo vandalů), má to hrozný jízdní vlastnosti (škube to, nad podvozkama člověk na našich tratích skáče metr vysoko), no prostě fakt nevím, co je na 40 let starý jednotce tak super. Opravdu mě napadlo, že je docela drzost chtít za to jízdné a to myslím naprosto vážně :(

A konečně -mám teda jeden postřeh z terénu - v sobotu jsme jeli do Drážďan, z Děčína osobákem, protože na EC přes hranice neplatí SONE+.
ČD vypravily soupravu 4 vozů :!: Bc :!: (pro neznalé - lehátkové vozy). K tomu mašinku řady 372, která opravdu není dělaná pro poskakování po zastávkách každých 800metrů. Takže opravdu záživná jízda - navíc zastávky na české straně jsou dělané na délku vozu 810 +010, čili se tam vejde jeden a kus normálního vozu. Takže kdybych jel jen třeba do Dolního Žlebu, tak tam z našeho vozu vystupuju do stráně spadající k Labi.. Fakt super.
Jako balzám se ale jeví německá souprava - ač to není žádná moderna, tak hezká soupravička složená z lokomotivy + 4 dvoupodlažních vozů, kde poslední vůz je jeko řídící, takže odpadá objíždění soupravy na konečných. Holt jsme tu, na ČD někde jinde. Pravda, německé soupravy i na regionálkách mají též část první třídy, ale tam je zase trochu jiný interval jak u nás, takže vlaky nejezdí natřískané..
Jo, Čechy krásné, Čechy mé....
I.am.good
 

Odeslatod Káem v 06.3.2007 17:56

K tý první třídě: Ony byly jednotky uvažovány i na spěšné vlaky a uměly by i rychlíky - ostatně tuším že do Pardubic tak jezděj nebo jezdily. A tam první třída není od věci. Problém není ve vozidle, nechť první třídu má, opravdu už dneska nejsme si všichni rovni a opravdu nevím, proč by museli všichni jet stejným vlakem (nemáme socialismus, tak co ho najednou ve vlacích požadujete???!!!) ale problém je v jízdním řádu - je -li u vlaku vyznačena 1 třída, tak tam je, není-li v záhlaví uvedena TAK TAM NENÍ. Čili spíš tvůrci grafikonů nemuseli u osobáků tu jedničku psát a bylo by po problému. Ostatně, i řada osobáků, na které přecházejí soupravy z rychlíků jedničku má a má ji vyznačenou, jen že prostě ten vlak není tak plnej.
Uživatelský avatar
Káem
Uživatel
 
Založen: 03.11.2006 15:32
Bydliště: 1,8,15,25,26,51,56,AE

Odeslatod Mapl v 06.3.2007 15:56

Ale problém první třídy na regionálních spojích je tu už relativně dlouho.

Jediným řešením je udělat i z druhé třídy třídu první. Jak je ovšem uvedeno níže - ČD se k tomu nemají a budou si tvrdohlavě stát za "svou"... :wink:
Uživatelský avatar
Mapl
Uživatel
 
Založen: 11.5.2005 19:42
Bydliště: Praha 2 - Vinohrady

Odeslatod 2217 v 06.3.2007 15:27

Jeslti to takhle půjde dál, za chvíli mi do Budějovic budou jezdit dobytčáky, protože na údržbu vozů Bmee, ketré mi tam jezdí te´d, nebudou prachy. Ach Bože! :cry: Tohle je ale pitomost prvotřídní, no fakt. To je jako kdyby se v takové dvaadvacítce zavedla jedna normální tramvaj a druhý vůz nějaký luxusní krám, do kterého by ovšem sátl lístek jednou tolik s tím, že lidi jeosucí až do Hostivaře mají nárok na pohodené cestování a ne na zadky na laminátu... :D Výsleedek je snad jasný, ne? :P Jen dodávám, že samozřejmě různé lítačky, síťovky, peermanentky a jiné papíry na tramvaj by tam neplatili...
Uživatelský avatar
2217
Uživatel
 
Založen: 16.11.2006 23:16
Bydliště: kousíček od Národní Třídy

Odeslatod Karotka v 06.3.2007 14:57

První třídy v regionálních vlacích jsme zřídili proto, abychom zajistili pohodlné cestování lidem, kteří si za nadstandardní místa zaplatili. Nikde totiž není psáno, že příměstskými vlaky jezdí jen lidi z okolí Prahy.
Zajistili pohodlné cestování vzduchu, který nic nezaplatil. Nikde není psáno, že lidé mimo okolí Prahy nejezdí druhou třídou.

První třídou nikdy nejezdím, ale tipuju, že druhá třída v řadě 471 je pohodlnější než vůz A "sdělano v DDR".
Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
 
Založen: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Odeslatod Mapl v 06.3.2007 13:52

Patřím k té skupině lidí, která je proti zavádění prvních tříd v regionálních vlacích ČD v okolí Prahy.

Dám příklad. Jedu z Berouna do Prahy v neděli kolem čtvrté odpolední nebo ve všední den večer. Vlak už je poblíž Karlštejna neuvěřitelně nacpaný a to zejména "v přízemí" vlaku, kde je vyhrazena druhá vozová třída.
Naproti tomu v poschodí, které je pro cestující 1. vozové třídy, nikdo nesedí a nikdo jí nevyužívá. Lidé přitom dole stojí, není jich málo, a nadávají. V tomto případě je výjimečně chápu!
Sám jsem to zažil. Přijde mi to naprosto nesmyslné. 1. třídu bych zrušil - vždyť nenabízí nic převratného. V ostatních vlacích (rychlíky...) jsou rozdíly markantnější a cenový rozdíl přitom zůstavá odstupněn stejně. :roll:

Souhrn: ČD opět nemyslí normálně a sám za sebe jsem raději, když mi ve špičce přijede starý dobrý "panťák" (451), než když mi přijede modernizovaná řada "471" s první třídou uvnitř!
Uživatelský avatar
Mapl
Uživatel
 
Založen: 11.5.2005 19:42
Bydliště: Praha 2 - Vinohrady

Odeslatod demon v 06.3.2007 13:28

Jak se šetří na ČD...

Cestující se bouří proti 1. třídě
Za situace, kdy je v jedné části vlaku hlava na hlavě a druhá zeje prázdnotou, může výmysl Českých drah zřídit v příměstských vlacích oddíly první třídy s dražšími a pohodlnějšími sedačkami. Části vlaku za příplatek, které jsou velmi vítané v rychlících, v regionálních vlacích překážejí, lidé je nevyužívají.

„Ve vlaku to pak vypadá tak, že druhá třída je nacpaná k prasknutí a v první není nikdo. Jak si tam někdo sedne, průvodčí ho hned vyhodí s tím, že nemá jízdenku do téhle části vlaku,“ pokračuje pasažér. Problém je i v tom, že řada cestujících má na svou krátkou cestu zřízeny různé slevové průkazky, které jim povolují cestovat pouze druhou třídou.

Z úplně jiného pohledu vidí vše České dráhy. „První třídy v regionálních vlacích jsme zřídili proto, abychom zajistili pohodlné cestování lidem, kteří si za nadstandardní místa zaplatili. Nikde totiž není psáno, že příměstskými vlaky jezdí jen lidi z okolí Prahy.

Řešením by bylo zpřístupnit první třídu všem pasažérům v nejvytíženějších hodinách provozu. To ovšem České dráhy razantně odmítají. „Bylo by to nesystematické řešení. Když už jsme první třídu zavedli, nebudeme ji degradovat. Spíš si dokážu představit více spojů, které by poptávku zákazníků pokryly,“ říká Ondrůj.

Cestující, který by chtěl tato místa, zaplatí za jízdenku o padesát procent více, než kolik by ho stál lístek do druhé třídy.


Takže na ČD nevadí hafo prázdných spojů s první třídou a raději je posílí dalšími spoji s druhou ? Rozumím tomu správně ?
By mě zajímalo co na to někteří zdejší zarputilí obhájci ekonomických kotrmelců Českých drah...
Uživatelský avatar
demon
Uživatel
 
Založen: 08.4.2006 15:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...

Odeslatod demon v 05.3.2007 13:59

Reportáž o Pendolinu

Až na bulvární titulek celkem slušné.
Uživatelský avatar
demon
Uživatel
 
Založen: 08.4.2006 15:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...

Odeslatod DJ LA DÉFENSE v 04.3.2007 14:04

KZsoci napsal:Čtrnáct obrazů
Moc hezké avšak smutné
DJ LA DÉFENSE
Uživatel
 
Založen: 23.10.2006 14:00

Odeslatod KZsoci v 04.3.2007 10:55

Uživatelský avatar
KZsoci
Uživatel
 
Založen: 04.11.2006 0:13
Bydliště: Budapešť, Maďarsko

PředchozíDalší

Zpět na Provoz

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků

cron