Železniční doprava

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odeslatod KZsoci v 02.3.2007 20:53

Ahoj

Zítra bude černý den maďarské železníce: 14 železníční linky (celkem 474 km) mají poslední den provozu...

http://www.mav.hu/belso.php?kat=3438

Tyto linky jsou vedlejší dráhy s nízkou dopravou (cca. 5-15 hlav/vlak) - Ministerstvo Hospodaření a Dopravy rozhodovalo se, že nechcí paralelní dopravu (mezi autobusem a vlakem) - tak jsou takové vedlješí dráhy zrušeny. Nejspíše budou další linky zrušeny, asi v října... Když chcete vidět karakterické, maďarské lokální dráhy, přijďte do Maďarsku ještě v létě - asi tři úzkokolejné dráhy budou také zrušeny firmy MÁV (Nyírvidéki Kisvasút, Balatonfenyvesi Kisvasút, Kecskeméti Kisvasút).

Samozřejme, tyto linky jsou/byla(...) důležíté pro fans železníce, ale lídi, které bydlí v dotčených, malých vesnících jsou také smutné. Od 4.3. jezdí autobusy firm VOLÁNy.

Hodně kamarádi železníce jedou zítra na takové linky, já taky jedu do Zalaszentgróta a potom přesjedu linku 13 (Pápa - Környe - Tatabánya). Vše vlaky budou nastrojeny květinami, stuhami smuteku atd., a na větších stanicích budou oslavy rozloučení.

---

Doplněk:

na nějakých linkách zůstá nákladní doprava ("0,5" - 3 nákladní vlaky / týden), tak zůstá želeníční personál; ale ne všude.
Uživatelský avatar
KZsoci
Uživatel
 
Založen: 04.11.2006 0:13
Bydliště: Budapešť, Maďarsko

Odeslatod arny v 26.2.2007 20:30

Karotka napsal:TGV je taky souprava vagónů s lokomotivami na koncích... akorát je jaksi aerodynamicky jinde než krysy :lol:

TGV jednotka která má hnací čelní a koncové+k tomu přilehlé vložené vozy lokomotiva na obou koncích. Uspořádání Bo+Bo-Bo+2-2+2…..2+2-2+Bo-Bo+Bo. Výkon jednotky 6300 kW Vmax 300 km/h. Uspořádání našeho Pendolína je 1A'A1' + 2‘2‘ + 1A'A1' + 2'2' + 1A‘ A1‘ + 2'2' + 1A'A1', což je pro jednotku co se týká rozložení hmotnosti výhodnější na hnací nápravy než lokomotivy. Jen mi u našeho toho Pendolína nějak chybí pár stovek kilowat navíc. 4000 kW se mi zdá na moderní rychlíkovou jednotku málo.
A krysy byly v době vzniku jedny z nejlepších lokomotiv na světě. Tak mi jen připadá, že se u nás za těch 30 nezvedl výkon hnacích jednotek a to máme moderní regulaci a lepší asynchronní motory.
Uvidíme až přijde Škodovka s 109E (zase Porsche)
Uživatelský avatar
arny
Uživatel
 
Založen: 20.11.2006 18:57
Bydliště: Praha je mi velká

Odeslatod Káem v 25.2.2007 20:22

Karotka napsal:TGV je taky souprava vagónů s lokomotivami na koncích... akorát je jaksi aerodynamicky jinde než krysy :lol:

A to je právě ten omyl. Není. Opravdu si to přečti.
Uživatelský avatar
Káem
Uživatel
 
Založen: 03.11.2006 15:32
Bydliště: 1,8,15,25,26,51,56,AE

Odeslatod Karotka v 25.2.2007 18:43

Káem napsal:V některé loňské Dráze byl velmi pěkný a laikovi srozumitelný článek od ing. J. Pohla o tom, proč jednotky dosahují rychlosti přes 500 km/h, a vlaky sestavené z vagónů a lokomotivy jsou zhruba na polovině. Je tam daleko, daleko víc věcí a vlivů, než jen nějaká tažná síla a adheze. Vřele doporučuji.
TGV je taky souprava vagónů s lokomotivami na koncích... akorát je jaksi aerodynamicky jinde než krysy :lol:
Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
 
Založen: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Odeslatod Káem v 25.2.2007 18:38

limm napsal:vzhledem k tomu,že trať z Prahy do Zbiroha patří dispečersky do mé působnosti,tak se těch lidí můžu zastat,

Chicht, to bys moh prozradit nějaké pikantnosti o pokusu o letmé křižování v Berouně-Závodí :-)
Uživatelský avatar
Káem
Uživatel
 
Založen: 03.11.2006 15:32
Bydliště: 1,8,15,25,26,51,56,AE

Odeslatod Káem v 25.2.2007 18:33

V některé loňské Dráze byl velmi pěkný a laikovi srozumitelný článek od ing. J. Pohla o tom, proč jednotky dosahují rychlosti přes 500 km/h, a vlaky sestavené z vagónů a lokomotivy jsou zhruba na polovině. Je tam daleko, daleko víc věcí a vlivů, než jen nějaká tažná síla a adheze. Vřele doporučuji.
Uživatelský avatar
Káem
Uživatel
 
Založen: 03.11.2006 15:32
Bydliště: 1,8,15,25,26,51,56,AE

Odeslatod limm v 25.2.2007 13:29

To vlakové eso bylo převáženo do svého domovského DKV,jelikož všechna osobní esa patří DKV Plzeň,tak se takto převážejí buď neschopná nebo jako v tomto případě se vracelo od rychlíku z Č.Budějovic,mám dojem,že ze soboty na neděli je to pravidlo.
Nedotklo se mi nic,ale vzhledem k tomu,že trať z Prahy do Zbiroha patří dispečersky do mé působnosti,tak se těch lidí můžu zastat,já taky nekritizuju např.jízdu řidiče tramvaje nebo autobusu,protože tomu nerozumím,ale myslet si můžu cokoli
limm
Uživatel
 
Založen: 03.1.2007 16:08
Bydliště: Praha 13

Odeslatod fibou v 25.2.2007 13:28

I.am.good napsal:Btw. - když víš i takový informace, jako co to bylo za žabotlam, tak schválně, jestli víš, proč ten rychlík do Plzně měl dvě lokomotivy s tím, že ta druhá měla pantografy dole? Kam jí to vezlo? To by mě i zajímalo .) Obě to byla esa a dokonce číslo hned za sebou, ale to už si nevzpomínám :)


To Limm vědět bude, protože je provozní dispečer (a dobrý), takže se to určitě dozvíš ;)
fibou
Uživatel
 
Založen: 12.10.2006 13:55
Bydliště: Praha Hloubětín

Odeslatod I.am.good v 25.2.2007 12:25

Btw. - když víš i takový informace, jako co to bylo za žabotlam, tak schválně, jestli víš, proč ten rychlík do Plzně měl dvě lokomotivy s tím, že ta druhá měla pantografy dole? Kam jí to vezlo? To by mě i zajímalo .) Obě to byla esa a dokonce číslo hned za sebou, ale to už si nevzpomínám :)
I.am.good
 

Odeslatod I.am.good v 25.2.2007 12:22

No, je to možný, nehádám se .) Já jsem jen postřehl toto, tak jsem to zde napsal .)
Jinak máme demokracii a nevidím důvod, proč bych nemohl kritizovat - bavíc já nekritizoval, jen to byla taková lehčí ironie. Ale tebe se to nějak dotklo, nemáš ty tam něco s tím společného?? :D
Nečil se, já byl spokojen, na rychlíku jely super Bčka s koženkou, na kterých se luxusně leží a pěkně to houpá :)
I.am.good
 

Odeslatod limm v 25.2.2007 6:56

Vždy se mi líbí,když někdo něco kritizuje a neví co se dějě.Jediná pravda je to,že včera měl Os 9961 z Berouna zpoždění 9 minut a to z důvodu poruchy jednotky 451 091-6,kde nešly otočit směry,proto dal výpravčí návěstidlo do polohy stůj,protože nevěděl,jak dlouho bude strojvedoucí opravovat...NaČD se vlaky nepodjíždí,nýbrž předjíždí,no a jelikož máme PID,tak jsou vlaky osobní dopravy postaveny na úroveň rychlíků no a SJŘ a Prováděcí nařízení hovoří jasně,že se tyto vlaky v úseku P.Radotín-Praha hl.n. nepředjíždí a když v Dobřichovicích vyšlo následné mezidobí,jako že vyšlo,tak nebyl důvod předjíždět.
Pořádek si tudíž udělej ve své hlavě a nekritizuj něco o čem nic nevíš,např.to,že v Berouně os.n. není žádné stavědlo,nýbrž RZZ,takže výpravčí veškeré úkony provádí z dopravní kanceláře.[/u]
limm
Uživatel
 
Založen: 03.1.2007 16:08
Bydliště: Praha 13

Odeslatod I.am.good v 25.2.2007 0:51

Mám hezký postřeh z terénu:
Čekám si takhle dnes večer (vlastně už včera :D) v Berouně na rychlík do Prahy a na kusých kolejích směrem ku Praze stojí panťák směr Praha. Odjezd 22:48. V 22:46 hlásí rozhlas, že přijede rychlík na Plzeň. Skutečně, na pražském zhlaví se objevují světla. V tom okamžiku se z rozhlasu ozve: " Služební hlášení, ....(oslovení nejspíš obsluhy stavědla), na vjezdu mi stojí rychlík, dejte o sobě vědět." Skutečně, vlak na pražském zhlaví zastavil. Všímám si, že panťák má zelenou se žlutou, čili má postavenou vlakovou cestu křižujíc dráhu rychlíku. Jenže EMOs má ještě minutu do odjezdu a u ČD se na rozdíl od DPP nejezdí napřed. Takže o pár sekund skočila panťáku červená a obsluha už jen čekala, než se shodí zabezpečovač. Mezitím se v rozhlase ozvalo dosti otráveným tónem:"To je dneska už podruhý..." Po třech minutách se konečně rychlík dává do pohybu a následně po jeho průjezdu odjíždí i Os, ovšem nyní zpožděn o 8minut :D


Btw. - "můj" rychlík přijel do Berouna o dvě napřed (čekal do času), ale protože se před náma táhnul ten zpožděnej panťák a nikde nebyli schopný nás ho necht podjet, tak na hlaváku jsme už měli také 5min zpoždění :/
Mno, po skoro srážce v tomto týdnu jsou toto další přehmaty v okruhu žel. st. Beroun. Možná by to chtělo to tam vyčistit :)))
I.am.good
 

Odeslatod DJ LA DÉFENSE v 24.2.2007 18:50

arny napsal:Počítat kdo se má učit počítat :?: Dle idosu to vychází pořád jak říkám teda těch měch 5minut rozdílu. Odborníků. Fakt to nemá cenu s touhle diskuzí.

PS: nikdy jsem neřekl, že je Pinďa špatný vlak naopak. Máš pravdu, že 3 napájecí systémy má málokdo. Proto by mělo spíš jezdit třeba na Vindeboně, ať se ty trakce využitou a ne na 3kV do Ostravy
Vindobonu? V sedmi vozech?? Asi těžko... Nevím nevím
DJ LA DÉFENSE
Uživatel
 
Založen: 23.10.2006 14:00

Odeslatod arny v 24.2.2007 18:44

DJ LA DÉFENSE napsal:...ani neumíš počítat.

Počítat kdo se má učit počítat :?: Dle idosu to vychází pořád jak říkám teda těch měch 5minut rozdílu. Odborníků. Fakt to nemá cenu s touhle diskuzí.

PS: nikdy jsem neřekl, že je Pinďa špatný vlak naopak. Máš pravdu, že 3 napájecí systémy má málokdo. Proto by mělo spíš jezdit třeba na Vindeboně, ať se ty trakce využitou a ne na 3kV do Ostravy
Uživatelský avatar
arny
Uživatel
 
Založen: 20.11.2006 18:57
Bydliště: Praha je mi velká

Odeslatod trainzjohny v 24.2.2007 18:00

DJ LA DÉFENSE napsal:Ty vole ...

No toto !! Klídek prosím.
Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
 
Založen: 10.9.2006 14:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59

PředchozíDalší

Zpět na Provoz

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: MPL a 3 návštevníků

cron