Železniční doprava

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odeslatod Jabberwocky v 13.7.2006 13:24

radek31 napsal:je to jak jezdit s formulí pro rohlíky do sámošky

Tak to je naprosto přesný :-) Proto mi to nasazení 150 a ne třeba 163 nebo 363 nejde do makovice. No, tak to tak halt vyšlo (prasklé okýnko, nedostatek vhodnější práce apod.), ale vždycky, když je na té trase vidím, musím znovu kroutit hlavou. Je docela legrační vidět, jak na 7. nástupišti na Wilsoňáku vedle sebe stojí rychlík do Budějovic (363 nebo 362, teď nevím) a hnedle vedle 150 zakleklá v blocích s Bmo v závěsu ;-)
Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
 
Založen: 27.5.2005 9:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Odeslatod Radek v 13.7.2006 12:16

Jen pro zajímavost: příští týden bude v provozu NAD 732 za vlak Lysá - Milovice. Nasazeny budou klíčovské kloubáky.
Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
 
Založen: 19.7.2004 9:00
Bydliště: Tento vlak tam končí

Odeslatod Peter v 13.7.2006 9:51

radek31 napsal:podívej můj strejda je strojvedoucí a jezdí především do Berouna - taky s vlakama, kde je na každém konci jedna lokomotiva a říkal mi, že žádné mnohočlenné řízení tam nemají
a není pravda, že ta lokomotiva vzadu se pouze veze - ten strojvedoucí přesně ví, kde na trati je, takže se snaží přidávat/brzdit podle toho

a netuším, jak to je, když jsou 2 hned za sebou

hadat se nebudu,na 100% to nevim,ale nezda se mi to,ze by nemeli mnohoclenne rizeni. pantak je taky v soupravy spojen pomoci mnohoclenneho rizeni, a nezda se mi jak by to bylo proveditelne,aby akcelerovaly stejne kdyby propojene nebyly..ale rikam na 100% to nevim
Peter
 

Odeslatod Peter v 13.7.2006 9:48

MOp napsal:5-7 minut ale neni obratovy cas pro CD.. kdyby ano, tak jde spousta grafikonu resit jinak a lepe..

firove jsou v kazde masine, ridi samozrejme jen jeden.

podle soucasneho (VYLUKOVEHO) JR je v Benesove obratovy cas 8min
Peter
 

Odeslatod MOp v 13.7.2006 9:45

Peter napsal:urcite jsou elektricky propojeny, jinak by se ta posledni jenom vozila. kvuli obratovemu casu to urcite neni, v benesove, vzdycky stoji minimalne 5-7 (i kdyz uz chyta zpozdeni) a za tu dobu by stacila jedna prejet na druhy konec

5-7 minut ale neni obratovy cas pro CD.. kdyby ano, tak jde spousta grafikonu resit jinak a lepe..

firove jsou v kazde masine, ridi samozrejme jen jeden.
MOp
 

Odeslatod radek31 v 13.7.2006 9:35

podívej můj strejda je strojvedoucí a jezdí především do Berouna - taky s vlakama, kde je na každém konci jedna lokomotiva a říkal mi, že žádné mnohočlenné řízení tam nemají
a není pravda, že ta lokomotiva vzadu se pouze veze - ten strojvedoucí přesně ví, kde na trati je, takže se snaží přidávat/brzdit podle toho

a netuším, jak to je, když jsou 2 hned za sebou
radek31
Moderátor
 
Založen: 02.7.2004 15:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Odeslatod Peter v 13.7.2006 9:20

radek31 napsal:ad propojení - pokud vím, tak propojené nejsou
strojvedoucí ale perfektně zná trať, takže ví, kdy se brzdí, přidává, jede setrvačností
když ten vpředu začne brzdit, pozná to i podle tlaku
co jsem slyšel, tak je to z obou zmiňovaných důvodů - krátký obratový čas + akcelerace
každopádně jak poznamenal jeden strojvedoucí z této trasy - je to jak jezdit s formulí pro rohlíky do sámošky

urcite jsou elektricky propojeny, jinak by se ta posledni jenom vozila. kvuli obratovemu casu to urcite neni, v benesove, vzdycky stoji minimalne 5-7 (i kdyz uz chyta zpozdeni) a za tu dobu by stacila jedna prejet na druhy konec
Peter
 

Odeslatod Sheep v 13.7.2006 9:14

radek31 napsal:ad propojení - pokud vím, tak propojené nejsou
strojvedoucí ale perfektně zná trať, takže ví, kdy se brzdí, přidává, jede setrvačností
když ten vpředu začne brzdit, pozná to i podle tlaku
co jsem slyšel, tak je to z obou zmiňovaných důvodů - krátký obratový čas + akcelerace
každopádně jak poznamenal jeden strojvedoucí z této trasy - je to jak jezdit s formulí pro rohlíky do sámošky
aha, tvrdis ze vodici su aj v prvej a poslednej lokomotive?a sucasne sa snazia riadit alebo jak?no a jak je to potom s tym ked je niekolko lokomotiv za sebou? :?:
Uživatelský avatar
Sheep
Uživatel
 
Založen: 06.1.2006 23:37
Bydliště: Slovensko, Kosice

Odeslatod radek31 v 13.7.2006 9:08

ad propojení - pokud vím, tak propojené nejsou
strojvedoucí ale perfektně zná trať, takže ví, kdy se brzdí, přidává, jede setrvačností
když ten vpředu začne brzdit, pozná to i podle tlaku
co jsem slyšel, tak je to z obou zmiňovaných důvodů - krátký obratový čas + akcelerace
každopádně jak poznamenal jeden strojvedoucí z této trasy - je to jak jezdit s formulí pro rohlíky do sámošky
radek31
Moderátor
 
Založen: 02.7.2004 15:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Odeslatod Sheep v 13.7.2006 8:24

Jabberwocky napsal:Tak mě napadá, jsou lokomotivy na začátku a konci soupravy nějak propojené? Respektive jak se řeší to, aby zabraly obě tak akorát nebo aby ta zadní netlačila, když třeba vepředu se bude brzdit. A jak se to dělalo za parních mašin? Odhadem?
Su prepojene elektricky na ovladanie, sucasne pridava aj predna aj zadna lokomotiva, brzdy su riesene vacsinou natlakovanym vzduchom takze aj tam ide brzdenie tiez sucasne.Aspon si myslim ze to tak je :oops: .
Uživatelský avatar
Sheep
Uživatel
 
Založen: 06.1.2006 23:37
Bydliště: Slovensko, Kosice

Odeslatod Jabberwocky v 13.7.2006 7:54

Tak mě napadá, jsou lokomotivy na začátku a konci soupravy nějak propojené? Respektive jak se řeší to, aby zabraly obě tak akorát nebo aby ta zadní netlačila, když třeba vepředu se bude brzdit. A jak se to dělalo za parních mašin? Odhadem?
Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
 
Založen: 27.5.2005 9:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Odeslatod Peter v 12.7.2006 21:37

Jabberwocky napsal:I když teď mi došlo, že kvůli výstavbě koridoru vlaky jezdí s cca deseti- až patnáctiminutovým zpožděním. Takže by to asi opravdu nestíhali přešíbovat.
Ale stejně je to legrační - pod okny mi vždycky zafučí ty maximální větráky, co 150 mají, takže to vypadá, že vyráží expres do Brna nebo tak něco, a on je to mezitím courák přes Světice do Pyšel ;-)

Je to kvuli te akceleraci opravdu. A zpozdeni 15-20min?. Bezne chytam i 30, bratr tam dokonce chytnul 45min (pri 30min intervalu,docela komicke)
Peter
 

Odeslatod Jabberwocky v 12.7.2006 21:35

Aha. Tak to děkuji za velmi odborné poučení. Navíc mi teď došlo, že kvůli výstavbě koridoru vlaky jezdí s cca deseti- až patnáctiminutovým zpožděním, takže by to navíc asi opravdu nestíhali přešíbovat.
Ale stejně je to legrační - pod okny mi vždycky zafučí ty maximální větráky, co 150 mají, takže to vypadá, že vyráží expres do Brna nebo tak něco, a on je to mezitím courák přes Světice do Pyšel ;-)
Naposledy upravil Jabberwocky dne 12.7.2006 21:41, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
 
Založen: 27.5.2005 9:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Odeslatod Peter v 12.7.2006 21:33

I.am.good napsal:Ř.163 není rychlíková - má max. rychlost 120km/h,je to univerzální lokomotiva pro tratě se stejnosměrným napájením. Pro vozbu rychlíků je vhodnější ř. 162, která má max. rychlost zvýšenu na 140km/hod.
Jinak ty "banáni"(ř.150,151) na osobáku - dle letošního grafikonu dokonce vedou pár Os vlaků ráno do Berouna a zpět, vychází jim na to prostě turnus a než by stály někde odstavené, tak se využijí. Navíc šest vozů Bmo (dvoupatráky) plně naložených lidmi vydá váhou tak za cca 10-12 obyčejných vozů, což už je pěkná tíha. A pro dva stroje na vlaku bych měl toto vysvětlení - jde ale jen o můj soukromý názor. Vzhledem k váze vlaku a povaze vlaku Os (částé rozjezdy a brzdění) je požadována co nejrychlejší akcelerace, jedna lokomotiva sice bez problému tento náklad utáhne, nicméně když jí bude pomáhat druhá, tak ten rozjezd bude rychlejší. Tím se nemusí prodlužovat jízdní doby, neboť souprava s jednou lokomotivou by dle mě nemohla konkurovat traťovou rychlostí jednotce 451 (klasický panťák).

Je to presne tak, je to kvuli akceleraci, vlak by utahla bez problemu jedna, ale protoze je lina (neni urcena k tahani Os) pri rozjezdu tak proto se radi dve. a jeste vec, jedna z nich, ma praskle sklo, kterym je zapojeni smerem "do vlaku".
Peter
 

Odeslatod I.am.good v 12.7.2006 21:33

Ostravák napsal:To s tou akcelerací je podle mě nesmysl, ale mohu se mýlit, že :wink: .

Také nevím, ale vysvětlím, co přímo jsem měl na mysli.
Samozřejmě netuším, jakým výkonem disponuje lokomotiva ř. 150, tipuju kolem 4MW (teď jsem si to ověřil, je to skutečně 4000kW :D ), souprava jednotky ř.451,452 2x660kW, čili 1320kW. Nicméně čtyřvozový panťák váží dle mého odhadu přibližně 180tun (elektrické vozy á 59t, vložené jsem nenašel - tipuju polovinu = 30t). Lokomotiva ř. 150 váží 82t, přičteme-li váhu vozů Bmo (á 44tun - při šesti vozech 264tun), máme tu kolos, který váží strašlivých 346tun! Oproti "lochnesce" téměř dvakrát tolik. Dobře, vážžíme dvakrát tolik, ale zase máme trojnásobný výkon - stále by měla být "lepší" souprava 151+Bmo. Jenže... Bmo má obsaditelnost 338 cestujících (126 míst k sezení a 212 míst k stání), takže 2028 lidí, bere-li se v úvahu 80kg jako průměrná hmotnost člověka, pak tu máme 162tun navíc. Sečteno - 508 tun!! Oproti tomu pantograf má obsaditelnost cca 800 míst (tipuji, nepodařilo se mi najít konkrétní údaj o místech k stání). Čili cca 244 tun. Takže výkon na jednu tunu máme 7,9kW u řady 151 a 5,4kW u jednotky 451. Čili kdo to sleduje tak řekne - skutečně neměl pravdu. Ano, uznávám, myslel jsem, že výkonově na tom bude panťák lépe. Není, ale nezoufám. Je tu totiž ještě jedna veličina, která mi nejspíš dá zapravdu. A to je kroutící moment. Ten je závislý na otáčkách a vzhledem k tomu, že u lokomotivy jsou převody kvůli maximální rychlosti větší a u panťáku kvůli maximální akceleraci malé, tak stále ten panťák tu soupravu udělá. Pro porovnání - ve stejném typu auta dejte při rozjezdu v jednom za jedna a v druhém za tři - uvidíme, kdo dosáhne určené rychlosti první .)
Čus, psal jsem to skoro hodinu :/ :D
I.am.good
 

PředchozíDalší

Zpět na Provoz

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron