Železniční doprava
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Železniční doprava
ad MMM: barvy na návěstidlech autobloku: červená - "stůj", žlutá/oranžová - "výstraha" -> na dalším návěstidle je červená (teď je úsek volný, ale za dalším návěstidlem je úsek obsazený), zelená - "volno" -> tento a následující úsek jsou volné.
Po zastavení u červené na autobloku lze pokračovat dál v jízdě, ale jen podle rozhledu.
Po zastavení u červené na autobloku lze pokračovat dál v jízdě, ale jen podle rozhledu.
Re: Železniční doprava
Orion expres zase zavítal do Prahy. Je to nádhera, prostě luxus na kolejích.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2235
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Železniční doprava
Ostatně v metru se takovým návěstidlům říká permisivní a ta co něco krejou, atd. jsou absolutní .)
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Železniční doprava
Pokud vím, tak návěstidlo autobloku (o které se v tomto případě jednalo) je označeno bílým svislym pruhem (ostatní mají pruhy červenobílé , v různém poměru délky podle významu návěstidla, nebo modrobílé pro posunovaci návěstidla) Je-li pod navestidlem autobloku terč, jaký popisuje vlakoň jedná se o poslední autoblokové návěstidlo, za kterým již následuje nějaké hlavní návěstidlo (vjezdové, krycí...) s absolutním významem. Tzn takové, u kterého proti stůj nelze. Protože však autoblok "jen" udržuje rozestupy na širé trati, může být významu tzv.permisivního, tedy jak píše vlakoň, dál můžeš na rozhled.
Re: Železniční doprava
Jedná se o tzv. "autoblok" na širé trati. Navěstidlo je označené černým kroužkem s tečkou uprostřed na bílém podkladu. Vlak může po zastavení před stůj pokračovat dál jen rychlostí dle rozhledu.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Železniční doprava
včera večer jsem jel vlakem z Prahy a prosím znalé o vysvětlení události:
1.) vlak zastavil doslova u červené na semaforu = částečně lokomotivou a pár vagóny za semaforem, který signalizoval obsazenost následujícího traťového úseku.
2.) Po malé chvíli následovalo znatelně pomalé rozjetí vlaku, ale že se jednalo o "klikatou" trať před Ústím nad Orlicí (plnou na sebe navazujících tzv. protioblouků), tak mi to připadalo rychlé na tzv. "jízdu na rozhled" - vlak nakonec zastavil dle mne těsně (na vzdálenost cca mezi délkou lokomotivy a vagónu) za zádí předchozího vlaku, který viditelně stál před dalším semaforem s červenou.
3.) následovalo odjetí "dojetého" vlaku "na oranžový signál" na semaforu před ním, který znamená uvolnění následujícího traťového úseku, za nímž následuje obsazený traťový úsek
4.) pak náš vlak dojel k semaforu před nímž původně stál "dojetý" vlak
5.) po chvíli pokračoval náš vlak v další jízdě
Základní mojí otázkou je, co mohl/měl signalizovat semafor před traťovým úsekem na jehož konci další semafor s červenou vlak částečně "přejel":
a) stále červenou = stále obsazenost traťového úseku, protože ještě na jeho konci byla detekována byť "jen" záď našeho vlaku?
b) již jen oranžovou = již uvolněnost traťového úseku, protože již byl na jeho konci detekován výjezd našeho vlaku z něj, a to byť ve skutečnosti jen částí čela?
Tato varianta by znamenala hrozbu nepravdivé signalizace vlaku jedoucímu za tím naším = překvapení jeho strojvedoucího, že na konci traťového úseku stojí záď našeho vlaku = hrozilo by jeho včasné nedobrždění za zádí našeho vlaku = naražení do ní. V takovém případě další jízda našeho vlaku tzv. na rozhled (ať již domluvený radiově/mobilem s dispečerem či na "vlastní rozhodnutí" strojvedoucího) byla jediným bezpečným řešením situace.
1.) vlak zastavil doslova u červené na semaforu = částečně lokomotivou a pár vagóny za semaforem, který signalizoval obsazenost následujícího traťového úseku.
2.) Po malé chvíli následovalo znatelně pomalé rozjetí vlaku, ale že se jednalo o "klikatou" trať před Ústím nad Orlicí (plnou na sebe navazujících tzv. protioblouků), tak mi to připadalo rychlé na tzv. "jízdu na rozhled" - vlak nakonec zastavil dle mne těsně (na vzdálenost cca mezi délkou lokomotivy a vagónu) za zádí předchozího vlaku, který viditelně stál před dalším semaforem s červenou.
3.) následovalo odjetí "dojetého" vlaku "na oranžový signál" na semaforu před ním, který znamená uvolnění následujícího traťového úseku, za nímž následuje obsazený traťový úsek
4.) pak náš vlak dojel k semaforu před nímž původně stál "dojetý" vlak
5.) po chvíli pokračoval náš vlak v další jízdě
Základní mojí otázkou je, co mohl/měl signalizovat semafor před traťovým úsekem na jehož konci další semafor s červenou vlak částečně "přejel":
a) stále červenou = stále obsazenost traťového úseku, protože ještě na jeho konci byla detekována byť "jen" záď našeho vlaku?
b) již jen oranžovou = již uvolněnost traťového úseku, protože již byl na jeho konci detekován výjezd našeho vlaku z něj, a to byť ve skutečnosti jen částí čela?
Tato varianta by znamenala hrozbu nepravdivé signalizace vlaku jedoucímu za tím naším = překvapení jeho strojvedoucího, že na konci traťového úseku stojí záď našeho vlaku = hrozilo by jeho včasné nedobrždění za zádí našeho vlaku = naražení do ní. V takovém případě další jízda našeho vlaku tzv. na rozhled (ať již domluvený radiově/mobilem s dispečerem či na "vlastní rozhodnutí" strojvedoucího) byla jediným bezpečným řešením situace.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Železniční doprava
Velmi vážná dopravní nehoda se stala v sobotu dopoledne v Kaplici - nádraží. Řidička ignorovala světla a vjela na železniční přejezd, kde do ní narazil nákladní vlak. Ona i spolujezdec byli ve velmi těžkém stavu odvezeni do nemocnice. Kvůli odklízení nehody byla silnice až do uzavřená několik hodin.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Železniční doprava
Hlavní železniční koridor se od čtvrtečního rána potýká s problémy na trati u železniční stanice Pardubice. Kvůli výpadku proudu nabírají vlaky z Prahy směrem na Moravu až dvouhodinová zpoždění.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Železniční doprava
http://www.silnice-zeleznice.cz/clanek/ ... esov-brno/
Je mi 35, tak schválně jestli se toho dožiju.
Je mi 35, tak schválně jestli se toho dožiju.
Re: Železniční doprava
Žabotlama jezdí jen jako posila, ale ten motorák si objednal Ropid, jezdí to sólo do Čakovic a je dražší jak třeba Ešus.