Železniční doprava

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Syrda
Uživatel
Příspěvky: 306
Registrován: 25.6.2005 16:04
Bydliště: Hradec Králové - Praha

Re: Železniční doprava

Příspěvek od Syrda » 03.10.2015 20:47

ad MMM: barvy na návěstidlech autobloku: červená - "stůj", žlutá/oranžová - "výstraha" -> na dalším návěstidle je červená (teď je úsek volný, ale za dalším návěstidlem je úsek obsazený), zelená - "volno" -> tento a následující úsek jsou volné.
Po zastavení u červené na autobloku lze pokračovat dál v jízdě, ale jen podle rozhledu.

Uživatelský avatar
cwapa
Uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: 05.7.2007 23:08
Bydliště: všude doma

Re: Železniční doprava

Příspěvek od cwapa » 03.10.2015 13:53

Orion expres zase zavítal do Prahy. Je to nádhera, prostě luxus na kolejích.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Železniční doprava

Příspěvek od von Špilberk » 03.10.2015 11:47

ONJ:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2235
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Železniční doprava

Příspěvek od Petrpes » 24.3.2015 15:08

Ostatně v metru se takovým návěstidlům říká permisivní a ta co něco krejou, atd. jsou absolutní .)

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Železniční doprava

Příspěvek od Karosák » 24.3.2015 14:43

Pokud vím, tak návěstidlo autobloku (o které se v tomto případě jednalo) je označeno bílým svislym pruhem (ostatní mají pruhy červenobílé , v různém poměru délky podle významu návěstidla, nebo modrobílé pro posunovaci návěstidla) Je-li pod navestidlem autobloku terč, jaký popisuje vlakoň jedná se o poslední autoblokové návěstidlo, za kterým již následuje nějaké hlavní návěstidlo (vjezdové, krycí...) s absolutním významem. Tzn takové, u kterého proti stůj nelze. Protože však autoblok "jen" udržuje rozestupy na širé trati, může být významu tzv.permisivního, tedy jak píše vlakoň, dál můžeš na rozhled.

vlakoň
Uživatel
Příspěvky: 293
Registrován: 01.12.2007 22:57

Re: Železniční doprava

Příspěvek od vlakoň » 24.3.2015 13:30

Jedná se o tzv. "autoblok" na širé trati. Navěstidlo je označené černým kroužkem s tečkou uprostřed na bílém podkladu. Vlak může po zastavení před stůj pokračovat dál jen rychlostí dle rozhledu.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Železniční doprava

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 24.3.2015 13:19

včera večer jsem jel vlakem z Prahy a prosím znalé o vysvětlení události:

1.) vlak zastavil doslova u červené na semaforu = částečně lokomotivou a pár vagóny za semaforem, který signalizoval obsazenost následujícího traťového úseku.

2.) Po malé chvíli následovalo znatelně pomalé rozjetí vlaku, ale že se jednalo o "klikatou" trať před Ústím nad Orlicí (plnou na sebe navazujících tzv. protioblouků), tak mi to připadalo rychlé na tzv. "jízdu na rozhled" - vlak nakonec zastavil dle mne těsně (na vzdálenost cca mezi délkou lokomotivy a vagónu) za zádí předchozího vlaku, který viditelně stál před dalším semaforem s červenou.

3.) následovalo odjetí "dojetého" vlaku "na oranžový signál" na semaforu před ním, který znamená uvolnění následujícího traťového úseku, za nímž následuje obsazený traťový úsek

4.) pak náš vlak dojel k semaforu před nímž původně stál "dojetý" vlak

5.) po chvíli pokračoval náš vlak v další jízdě


Základní mojí otázkou je, co mohl/měl signalizovat semafor před traťovým úsekem na jehož konci další semafor s červenou vlak částečně "přejel":
a) stále červenou = stále obsazenost traťového úseku, protože ještě na jeho konci byla detekována byť "jen" záď našeho vlaku?

b) již jen oranžovou = již uvolněnost traťového úseku, protože již byl na jeho konci detekován výjezd našeho vlaku z něj, a to byť ve skutečnosti jen částí čela?
Tato varianta by znamenala hrozbu nepravdivé signalizace vlaku jedoucímu za tím naším = překvapení jeho strojvedoucího, že na konci traťového úseku stojí záď našeho vlaku = hrozilo by jeho včasné nedobrždění za zádí našeho vlaku = naražení do ní. V takovém případě další jízda našeho vlaku tzv. na rozhled (ať již domluvený radiově/mobilem s dispečerem či na "vlastní rozhodnutí" strojvedoucího) byla jediným bezpečným řešením situace.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Železniční doprava

Příspěvek od von Špilberk » 20.2.2015 16:58


Uživatelský avatar
cwapa
Uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: 05.7.2007 23:08
Bydliště: všude doma

Re: Železniční doprava

Příspěvek od cwapa » 11.2.2015 16:57


Uživatelský avatar
cwapa
Uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: 05.7.2007 23:08
Bydliště: všude doma

Re: Železniční doprava

Příspěvek od cwapa » 07.2.2015 16:35

Velmi vážná dopravní nehoda se stala v sobotu dopoledne v Kaplici - nádraží. Řidička ignorovala světla a vjela na železniční přejezd, kde do ní narazil nákladní vlak. Ona i spolujezdec byli ve velmi těžkém stavu odvezeni do nemocnice. Kvůli odklízení nehody byla silnice až do uzavřená několik hodin.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Železniční doprava

Příspěvek od von Špilberk » 02.2.2015 19:24


von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Železniční doprava

Příspěvek od von Špilberk » 30.1.2015 16:08


Uživatelský avatar
cwapa
Uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: 05.7.2007 23:08
Bydliště: všude doma

Re: Železniční doprava

Příspěvek od cwapa » 29.1.2015 12:16

Hlavní železniční koridor se od čtvrtečního rána potýká s problémy na trati u železniční stanice Pardubice. Kvůli výpadku proudu nabírají vlaky z Prahy směrem na Moravu až dvouhodinová zpoždění.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Železniční doprava

Příspěvek od von Špilberk » 29.1.2015 7:49

http://www.silnice-zeleznice.cz/clanek/ ... esov-brno/
Je mi 35, tak schválně jestli se toho dožiju. 8-[

Uživatelský avatar
cwapa
Uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: 05.7.2007 23:08
Bydliště: všude doma

Re: Železniční doprava

Příspěvek od cwapa » 16.5.2014 21:43

Žabotlama jezdí jen jako posila, ale ten motorák si objednal Ropid, jezdí to sólo do Čakovic a je dražší jak třeba Ešus.

Odpovědět