Železniční doprava

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Marek
Uživatel
Příspěvky: 192
Registrován: 16.11.2003 20:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marek » 23.1.2006 21:19

jara píše:slyšel jsem že ted po mailu běhá takovej foreček na téma pendolíno. Je to psané nějakou divnou češtinou. A je to jako odpověd ředitele alstomu na žádost o vracení pendolín zpět do Itálie. Nemáte to náhodou někdo. Docela bych si to rád přečetl.
Neznámý autor píše:Važena kunčaft
mi timto odpovidala na Vaseho nemyla topis gde vi si stěžovala na naše super približovadlo Pendolino, gde vi psat ja citovat : žebrak a křap.
Mi Vas při koupi a pak potpis smlouva upozornoval že naš Pendllinej byt určen pro kratka meziosadova jizda např. z Detwitz do Ruzyň a ne honit jak nadmuty koza aš někam do Ostrawa. Na to neni stavjeny. Co vi víc chtit za Vaše měka měna?
Abi vi byl spokojeny mi posilat uno sada ersatz teil und zubehor:
-7 par šif bidlo a šif plachta pro nouzova dojeti pokud foukat přihodna vitr
-masker forichtung na kamuflaž jako guterzug- nakladni vlak prži odtaženi aby nebyla ostuda
-několik pajcr pačidlo pro oteviret dverž při porucha
-350 vatovany kabat a 350 vatovany kalhota pro cestujici při vypadne klimatizace
To fše mi Vam zdarma poslala aby spokojenost.
Mit Genossene Grusse Frieden die Welt
Giacomo Nedelini, Director Alstom Feroviara

jara
Uživatel
Příspěvky: 2303
Registrován: 16.11.2003 17:38
Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jara » 23.1.2006 21:00

slyšel jsem že ted po mailu běhá takovej foreček na téma pendolíno. Je to psané nějakou divnou češtinou. A je to jako odpověd ředitele alstomu na žádost o vracení pendolín zpět do Itálie. Nemáte to náhodou někdo. Docela bych si to rád přečetl.

Uživatelský avatar
Filippl
Uživatel
Příspěvky: 129
Registrován: 17.9.2005 21:01
Bydliště: Zabrze-POLSKO

Příspěvek od Filippl » 17.1.2006 19:02

bohuzel PKP SA ne maji penez na udrzovani spoju
muj problem je ze z Gliwic/Zabrza busy jezdi jen do Tesina, do Chałupek musim prestupovat v Rybniku
a denni spojeni pres Tesin je pro mne dostupne priblizne od 11h
proste v Polsku neco jako navazanost prakticky ne existuje

Martin-KT8D5.RN2P

Příspěvek od Martin-KT8D5.RN2P » 17.1.2006 18:28

MOp píše:Že náhradní soupravy nestačí tempu pendolin potvrdil mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský. Postiženy bývají spoje Brněnský drak a Vyšehrad. „Předpokládané prodloužení jízdní doby u vlaků vedených lokomotivou řady 350 je 15 minut, u vlaků s lokomotivou řady 362 je to 25 minut,“ uvedl mluvčí. Podle jeho dřívější informace ale první z uvedených typů lokomotiv, které jsou majetkem slovenského dopravce, jako náhradu za chybějící pendolina neobjednali.
Asi původně stroje nebylyi objednány, ale jsou. Náhradní soupravy jezdí vna vlacích Brněnský drak, Alois Negrelli, Vyšehrad a Smetana.

MOp

Příspěvek od MOp » 17.1.2006 17:29

Že náhradní soupravy nestačí tempu pendolin potvrdil mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský. Postiženy bývají spoje Brněnský drak a Vyšehrad. „Předpokládané prodloužení jízdní doby u vlaků vedených lokomotivou řady 350 je 15 minut, u vlaků s lokomotivou řady 362 je to 25 minut,“ uvedl mluvčí. Podle jeho dřívější informace ale první z uvedených typů lokomotiv, které jsou majetkem slovenského dopravce, jako náhradu za chybějící pendolina neobjednali.

Martin-KT8D5.RN2P

Příspěvek od Martin-KT8D5.RN2P » 17.1.2006 16:59

8681 píše:Na Manažeru se stávalo naprosto běžně, že vlak přijel do ostravy o 10 minut dřív takže těch pár minut navrch pendolina není rozhodujcí
p.s.: 163 2XX jsou bývalé lokomotivy řady 162, jenom jim přehodily podvozky a nápravy s řadou 363 a provedli další upravy :wink: je přece lepší mít dvousistémové lokomotivy :wink:
a ještě připomínka R 425 Laborec nemá maximálku 120 km/h ale
100 km/h kvůly vagonu na auta do Popradu
Jsou, ale tim že se vyměnily podvozky mají maximálku 120 km/h, mám to z literatury tady. Takže jsou to klasické 163 nic víc. Okej tak při těch 120 km/h by to hodilo rozdíl dejme tomu tedy 15 km/h což je dost. Zkrátka s lokomotivou stavnou na 120, nejde nikde nahnat čas, když ostatní tam jedou 160.

Martin-KT8D5.RN2P

Příspěvek od Martin-KT8D5.RN2P » 17.1.2006 16:54

KM píše:...Jan Perner 17,18-21,25, tedy 247min., SC511 18,26-21,55 tedy 209min, rozdíl 38 min. na 358km tzn. minuta na 9km. Myslíš že se to neušetří ostřejšími rozjezdy, větší pozorností při stavění vlakové cesty ...
Minuta na těch 9 km by byla možná, ale kde je chce udělat když jenom do Kolína přijede (počítal jsem to) se zpožděním cca 10 minut. Jelikož je tam maximálka na tomto úseku pendolino frčí 160, je podle toho upraven i JŘ, tak jak může udělat minutu na 9 kilometrech, když do kolína bude přijíždět s 10 minutovym zpožděnim, ta lokomotiva nemůže jet 160, jelikož to neumí.

Uživatelský avatar
8681
Uživatel
Příspěvky: 48
Registrován: 06.12.2005 21:27
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od 8681 » 17.1.2006 16:51

Na Manažeru se stávalo naprosto běžně, že vlak přijel do ostravy o 10 minut dřív takže těch pár minut navrch pendolina není rozhodujcí
p.s.: 163 2XX jsou bývalé lokomotivy řady 162, jenom jim přehodily podvozky a nápravy s řadou 363 a provedli další upravy :wink: je přece lepší mít dvousistémové lokomotivy :wink:
a ještě připomínka R 425 Laborec nemá maximálku 120 km/h ale
100 km/h kvůly vagonu na auta do Popradu

Martin-KT8D5.RN2P

Příspěvek od Martin-KT8D5.RN2P » 17.1.2006 16:24

Filippl píše:proc ne prodlouzej pendla z bohumina do tesina
ja z polska musim jet pres ct proto, ze do chałupek(polska strana bohumina) nic ne jezdi, a z ct mam jen dva vlaky: 9:46(nestihnu, prvni bus jede mi v 8:20 z gliwic a jede 2 hodinky) a v 13:46(stejne musim jet v 8:20 a cely den do ...)
treti vlak jel nekde ve 12 ale ho skratily do bohumina
a vim, ze nejsem jediny ktery jezdi takhle do prahy
Pendolina nejezdí ani do Bohumína a nebudou jezdit. Vlaky SC spojují pouze krajská města! Což ani jedno z těchno městeček není.
A z Těšína jezdí, Hutník, Detvan, Košičan, Odra, Hradčany, Laborec, Excelsior, Cassovia tedy vlaky na Prahu. A hromada osobáků.
Přes Chalupki jezdí, dva páry osobáků v pondělí a ž sobota. Víc bohužel ne, polská strana nechtěla.

Martin-KT8D5.RN2P

Příspěvek od Martin-KT8D5.RN2P » 17.1.2006 16:18

KM píše:A přece se točí.
Jan Perner 17,18-21,25, tedy 247min., SC511 18,26-21,55 tedy 209min, rozdíl 38 min. na 358km tzn. minuta na 9km. Myslíš že se to neušetří ostřejšími rozjezdy, větší pozorností při stavění vlakové cesty (aby skutečně nikde nejel na odbočnou), rychlejším odbavením ve stanicích (výpravčí už na něj bude čekat na nástupišti a ne že se teprve k vlaku vydá když zastaví).
Jinak souhlas, asi nemůžou být v soupravě B-čka :-)
Je to rozdíl 40 km za hodinu to skutečně možné neni. Počítal jsem to. Průměrná rychlost v
úseku Praha Kolín:
IC 501 Pendolino (160 km/h) 104 km/h
EC 121 Košičan (160 km/h, řada 151) 95 km/h
R 425 Laborec (120 km/h, řada 150, ale maximální povolená rychlost 120km/h) 76 km/h

což rozdíl je asi 30 km/h, skutečně se musely posunout jízdí doby neni možné to udělat, technická vybavenost lokomotivy to nedovolí, jaktože IC se 151 (160 km/h) to ujede za 4 hodiny a IC se 163 (120 km/h) 3 a půl. A tyhle vlaky nikde nejezdí odbočkou všechny jsou v nejvyšší kategorii. Kategorie TEEM už neexistuje, tkaže nic víc než EC oficiálně není. Protože kdyby to možné bylo, tak EC vlaky v klasice nejezdí mezi Prahou a Ostravou 4 hodiny ale třeba 3 a 40 minut. Proč by se, pokud to umožňuje řada 163, prováděly rekonstrukce řad 150 na 151.

Uživatelský avatar
Filippl
Uživatel
Příspěvky: 129
Registrován: 17.9.2005 21:01
Bydliště: Zabrze-POLSKO

Příspěvek od Filippl » 17.1.2006 15:39

proc ne prodlouzej pendla z bohumina do tesina
ja z polska musim jet pres ct proto, ze do chałupek(polska strana bohumina) nic ne jezdi, a z ct mam jen dva vlaky: 9:46(nestihnu, prvni bus jede mi v 8:20 z gliwic a jede 2 hodinky) a v 13:46(stejne musim jet v 8:20 a cely den do ...)
treti vlak jel nekde ve 12 ale ho skratily do bohumina
a vim, ze nejsem jediny ktery jezdi takhle do prahy

KM

Příspěvek od KM » 17.1.2006 15:30

A přece se točí.
Jan Perner 17,18-21,25, tedy 247min., SC511 18,26-21,55 tedy 209min, rozdíl 38 min. na 358km tzn. minuta na 9km. Myslíš že se to neušetří ostřejšími rozjezdy, větší pozorností při stavění vlakové cesty (aby skutečně nikde nejel na odbočnou), rychlejším odbavením ve stanicích (výpravčí už na něj bude čekat na nástupišti a ne že se teprve k vlaku vydá když zastaví).
Jinak souhlas, asi nemůžou být v soupravě B-čka :-)

Martin-KT8D5.RN2P

Příspěvek od Martin-KT8D5.RN2P » 17.1.2006 14:07

Pro doplnění:
Praha-Ostrava vlaky EC a IC (Všechny lokomotivu ř. 151 ČD max. 160 km/h) se zastavením oproti pendolinu v Kolíně, České Třebové a Hranicích na Moravě mají jiízdní dobu cca 4 hodiny.

Pendolina podle Vás s řadou 163 ČD max. 120 km/h sice nemají tyto 3 stanice, ale mají výrazně pomalejší stroje, to udělají za 3 hodiny?? To je nesmysl, v jedinym tom vlaku z výšem jemonovaných (EC, IC) není zařazen, vůz který by mohl jet méně než 160 km/h. Ano celý koridor neni stavěn, na 160 km/h ale tam kde je, ten vlak je musí logicky vzít.

Další argument, pokud jezdil Manažer, zastavoval pouze v Praze, Ostravě a Bohumíně Praha Bohumín, což je dál (16:05-20.06) udělal za 4 hodiny, v čele s lokomotivou 151 a čtyřmi vozy z výše uvedených. Takže to co píšete není technicky proveditelné, protože pokud ano, tak by si ČD na tento vlak určitě neturnusovaly svoje nejrychlejší a nejvýkonější stroje.

Martin-KT8D5.RN2P

Příspěvek od Martin-KT8D5.RN2P » 17.1.2006 13:50

Jinak uvažuju o tom, ale to skutečně neni možné.
Jedině co by bylo schopno na trati Ostrava-Praha (kde je asi méně oblouků, nebo méně oblouků s menším poloměrem než v údolí Svitavy) je souprava sestavená z tzv. hokejového vlaku.
151 (371) + vozy řad Ampz, Aee, Apee, Amee, Bmz, Bee, Bpee, Bmee, BDbrsmee, BRm, WRmee, WRmz, WRm (noční: WLABmee, WLAB), takže souprava složená pouze z kombinace těchto vozů by mohla konkurovat pendloinu. Jinak už jen v úseku Praha-Kolín, kde je rovina a celou cestu skoro 160 km/h, by musely vlaky s lokomotivou 163 nabírat zpoždění.

Martin-KT8D5.RN2P

Příspěvek od Martin-KT8D5.RN2P » 17.1.2006 13:21

8681 píše:další pecka jídní doby pendolín praha-otrava stíhá i 163.260 (maximálka 120 km/h :!: :!: :!: ) u jízd na brno je zpoždění 15 min. (350), nebo 20-25 min. (362)


takže štačí modernizovat nebo nakupovat rychlíkové vagony a lokomotivy

nebo koupit ICE
Koukal jsem do spoždění, buď byly upraveny JŘ, nebo s tim někdo šulí, skutečně je rozdíl mezi 160 a 120 km/h a nevim zda na pendolinech jezdí 163, myslim, že tam je zaturnusovaná řada 162 DKV Praha.

Odpovědět