Železniční doprava

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odeslatod Sirka v 15.7.2006 16:35

Radek napsal:Stačí se podívat na jrportal :)
To by mě ani nenapadlo, že tam daj NAD za vlak... Ale jak víš, že zrovna klouby?
Sirka
Uživatel
 
Založen: 11.6.2005 14:55
Bydliště: Praha 13

Odeslatod Radek v 15.7.2006 10:52

Sirka napsal:Díky, to považuju za zajímavou informaci. A jakto, že to víš takhle dopředu?
Stačí se podívat na jrportal :)
Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
 
Založen: 19.7.2004 9:00
Bydliště: Tento vlak tam končí

Odeslatod Sirka v 15.7.2006 10:06

Radek napsal:Jen pro zajímavost: příští týden bude v provozu NAD 732 za vlak Lysá - Milovice. Nasazeny budou klíčovské kloubáky.
Díky, to považuju za zajímavou informaci. A jakto, že to víš takhle dopředu?
Sirka
Uživatel
 
Založen: 11.6.2005 14:55
Bydliště: Praha 13

Odeslatod DJ-LA_DÉFENSE v 14.7.2006 16:10

I.am.good napsal:U brzd nevím, ale podle mě by to mělo brzdit podle celého vlaku díky vlakovému potrubí. Co se týče vysílaček, tak nemáš pravdu, jde to. Spolupracovník "robil rušňovodiča" u ŽSR, převážně na "dvojičkách" řada 131 (mají jen na Slovensku). A říkal, že vysílačky vůbec neměli. Navíc ty vzadu nemusíš vidět - snad poznáš, když přední mašina zabere - tak zabereš taky, pakliže ona přestane, tak to taky poznáš - začneš "štosovat" vozy na sebe, no a ta brzda si fakt myslím, že jde přes průběžné potrubí po celém vlaku.
Nejsem *****, vim že 131 maj jen na Slovensku (RD Spišská Nová Ves), ale myslím, pakliže přední lokomotiva "zašlápne" (pád člověka, předmětu do kolejiště) tak nezareguješ asi hned, otázka právě je zda se to dá poznat přes vzduchové potrubí, ale asi dá. A nedávno jsem četl někde, že se domlouvají "už" (asi předtím ne) i vysílačkou. Najdu ten článeček. Nebo tu citci. Ale souhlas, že asi se to dá poznat přes vzduchové potrubí, myslel jsem pouze mimořádné situace. :D
DJ-LA_DÉFENSE
 

Odeslatod I.am.good v 14.7.2006 15:26

DJ-LA_DÉFENSE napsal: Profíci možná jo, ale domlouvají se vysílačkou, jinak to nelze...

U brzd nevím, ale podle mě by to mělo brzdit podle celého vlaku díky vlakovému potrubí. Co se týče vysílaček, tak nemáš pravdu, jde to. Spolupracovník "robil rušňovodiča" u ŽSR, převážně na "dvojičkách" řada 131 (mají jen na Slovensku). A říkal, že vysílačky vůbec neměli. Navíc ty vzadu nemusíš vidět - snad poznáš, když přední mašina zabere - tak zabereš taky, pakliže ona přestane, tak to taky poznáš - začneš "štosovat" vozy na sebe, no a ta brzda si fakt myslím, že jde přes průběžné potrubí po celém vlaku.
I.am.good
 

Odeslatod Návštěvník v 14.7.2006 13:07

Což o to vyměnit lokotku, ale musí se zkontrolovat brzdy atd. a pak to fíra ještě musí podepsat... a to bývá u delších vlaků na dýl...


Jinak obratovej čas může bejt v podstatě 1min, co metro, to je v podstatě to samý....
Návštěvník
 

Odeslatod Sheep v 13.7.2006 22:04

trocha sa odradim od temy, foti tu dakto vlaky? :wink: :?:
Uživatelský avatar
Sheep
Uživatel
 
Založen: 06.1.2006 23:37
Bydliště: Slovensko, Kosice

Odeslatod DJ-LA_DÉFENSE v 13.7.2006 21:41

I.am.good napsal:Nevím jak konkrétně řada 150, ale nejspíš většina lokomotiv (ne-li všechny) nemá možnost mnohočlenného řízení. Tímto disponují elktrické jednotky vybavené aut. spřáhly (451(2),471, či 560 nevím) a také motorové vozy 810.
Jinak v lokomotivě na přípřeži (za sebou) i na postrku (na druhém konci vlaku) je VŽDY strojvedoucí a řídí podle svého. Ale jak bylo uvedeno - jsou to profíci a ví, kdy kde a jak přizpůsobit styl jízdy.
Jinak obratový čas 8min je podle mě u lokomotivy nerealizovatelný, jelikož se musí provést spousta úkonů - rozpojení, odjedí na zhlaví, přechod fíry (znamená shodit sběrače - částečné vypnutí systémů mašiny) na druhý konec lokomotivy, přestavení výhybek, objetí soupravy (při posunu rychlost do 30km/h), opět dojetí na druhé zhlaví, přesun fíry, přestavení výhybek, najetí na vlak, spojení, přechod fíry, zkouška brzdy. Nevím, jaký je rekord, ale myslím, že tohle za osm minut nikdo nedokáže. Navíc to předpokládá, že budou volná obě zhlaví, aby mašina mohla dojet až za výhybky.
Čau :wink:
Takže:
Monohočlené řízení z elktrických lokomotiv mají:
114 "žehlička" dvojčelnné řízení
122 a 123 "čtyřkolo" (snad dvojčlenné řízení, ale nejsem si jist).
124 "čtyřkolo" (tento prototyp myslím také má vícečlnné řízení).
125 "štvorička" nejsem si jist, ale má automatické spřáhlo, takže snad se dá ovládat i více dvojic, jezdí většinou dvě dvojice.
130 "velbloud" má až 4 členné řízení z jednoho stanoviště.
131 "dvojička" má vlastně také dvojčelnné řízení i když pouze na jednom konci jendoho dílu, ale ovladají se obě lokomotiy z jednoho stanoviště.
230 a 240 mají vícečlenné řízení buď nově dosazené a nebo ho mají nově aktivované, ale nejsme si jist.
242 bohužel netuším ani ň, ale domnívám se že má vícečlenné řízení.

A nemají tedy možnost vícečlenného řízení řady 100, 110, 111, 113, 121, 140, 141, 150, 151, 162, 163, 180, 181, 182, 183, 184, 210, 263, 362, 363, 350, 371, 372. To jsou elektrické lokomotivy. Pakliže jsem se někde zmýlil, rád si přečtu nápravu.
Obratový čas 8 minut nelze, ale v Žilině prý dokáží vyměnit mašinku za 5 minut.
Včera jsem viděl soupravu místo pantografu, jak mi bylo vysvětleno 150+ (cca)3xBmo+151 a snažily se obě holky.

P.S. Profíci možná jo, ale domlouvají se vysílačkou, jinak to nelze... Pokud by se něco stalo tak těžko někdo uvidí přes 400 metrů dlouhej vlak. Jedině, zda nesepnou na postrkové lokomotivě sami brzdy přes vzduchové potrubí celé soupravy, ale to nevím a zajímalo by mě to.
DJ-LA_DÉFENSE
 

Odeslatod I.am.good v 13.7.2006 20:15

Nevím jak konkrétně řada 150, ale nejspíš většina lokomotiv (ne-li všechny) nemá možnost mnohočlenného řízení. Tímto disponují elktrické jednotky vybavené aut. spřáhly (451(2),471, či 560 nevím) a také motorové vozy 810.
Jinak v lokomotivě na přípřeži (za sebou) i na postrku (na druhém konci vlaku) je VŽDY strojvedoucí a řídí podle svého. Ale jak bylo uvedeno - jsou to profíci a ví, kdy kde a jak přizpůsobit styl jízdy.
Jinak obratový čas 8min je podle mě u lokomotivy nerealizovatelný, jelikož se musí provést spousta úkonů - rozpojení, odjedí na zhlaví, přechod fíry (znamená shodit sběrače - částečné vypnutí systémů mašiny) na druhý konec lokomotivy, přestavení výhybek, objetí soupravy (při posunu rychlost do 30km/h), opět dojetí na druhé zhlaví, přesun fíry, přestavení výhybek, najetí na vlak, spojení, přechod fíry, zkouška brzdy. Nevím, jaký je rekord, ale myslím, že tohle za osm minut nikdo nedokáže. Navíc to předpokládá, že budou volná obě zhlaví, aby mašina mohla dojet až za výhybky.
Čau :wink:
I.am.good
 

Odeslatod Jabberwocky v 13.7.2006 13:24

radek31 napsal:je to jak jezdit s formulí pro rohlíky do sámošky

Tak to je naprosto přesný :-) Proto mi to nasazení 150 a ne třeba 163 nebo 363 nejde do makovice. No, tak to tak halt vyšlo (prasklé okýnko, nedostatek vhodnější práce apod.), ale vždycky, když je na té trase vidím, musím znovu kroutit hlavou. Je docela legrační vidět, jak na 7. nástupišti na Wilsoňáku vedle sebe stojí rychlík do Budějovic (363 nebo 362, teď nevím) a hnedle vedle 150 zakleklá v blocích s Bmo v závěsu ;-)
Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
 
Založen: 27.5.2005 9:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Odeslatod Radek v 13.7.2006 12:16

Jen pro zajímavost: příští týden bude v provozu NAD 732 za vlak Lysá - Milovice. Nasazeny budou klíčovské kloubáky.
Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
 
Založen: 19.7.2004 9:00
Bydliště: Tento vlak tam končí

Odeslatod Peter v 13.7.2006 9:51

radek31 napsal:podívej můj strejda je strojvedoucí a jezdí především do Berouna - taky s vlakama, kde je na každém konci jedna lokomotiva a říkal mi, že žádné mnohočlenné řízení tam nemají
a není pravda, že ta lokomotiva vzadu se pouze veze - ten strojvedoucí přesně ví, kde na trati je, takže se snaží přidávat/brzdit podle toho

a netuším, jak to je, když jsou 2 hned za sebou

hadat se nebudu,na 100% to nevim,ale nezda se mi to,ze by nemeli mnohoclenne rizeni. pantak je taky v soupravy spojen pomoci mnohoclenneho rizeni, a nezda se mi jak by to bylo proveditelne,aby akcelerovaly stejne kdyby propojene nebyly..ale rikam na 100% to nevim
Peter
 

Odeslatod Peter v 13.7.2006 9:48

MOp napsal:5-7 minut ale neni obratovy cas pro CD.. kdyby ano, tak jde spousta grafikonu resit jinak a lepe..

firove jsou v kazde masine, ridi samozrejme jen jeden.

podle soucasneho (VYLUKOVEHO) JR je v Benesove obratovy cas 8min
Peter
 

Odeslatod MOp v 13.7.2006 9:45

Peter napsal:urcite jsou elektricky propojeny, jinak by se ta posledni jenom vozila. kvuli obratovemu casu to urcite neni, v benesove, vzdycky stoji minimalne 5-7 (i kdyz uz chyta zpozdeni) a za tu dobu by stacila jedna prejet na druhy konec

5-7 minut ale neni obratovy cas pro CD.. kdyby ano, tak jde spousta grafikonu resit jinak a lepe..

firove jsou v kazde masine, ridi samozrejme jen jeden.
MOp
 

Odeslatod radek31 v 13.7.2006 9:35

podívej můj strejda je strojvedoucí a jezdí především do Berouna - taky s vlakama, kde je na každém konci jedna lokomotiva a říkal mi, že žádné mnohočlenné řízení tam nemají
a není pravda, že ta lokomotiva vzadu se pouze veze - ten strojvedoucí přesně ví, kde na trati je, takže se snaží přidávat/brzdit podle toho

a netuším, jak to je, když jsou 2 hned za sebou
radek31
Moderátor
 
Založen: 02.7.2004 15:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

PředchozíDalší

Zpět na Provoz

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 4 návštevníků

cron