Železniční doprava

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odeslatod arny v 24.2.2007 14:06

DJ LA DÉFENSE napsal: Kua už taky... Jak je teda možný, že…

IC 519 Manažer sestava 151+Amz+Ampz+WRmee+2xBmz+Bpee+Bmz to znamená loko+ 7 vozů ujede úsek Pardubice – Olomouc hlavní za 1:30. Třeba IC 513 "SC PENDOLINO" Sestava také 7 vozů ujede stejný úsek za 1:25. To je 5 minut. Co by to bylo za propagaci kdyby téměř 30 let stará lokomotiva byla rychlejší než „supermoderní“ vlak za x. miliard!

Prostě 151 a 7 vagonů umí být bez problému rychlejší než pinďour 8-)
Smurfx napsal:rychlostí na 1.železničním koridoru

Takže z jiné planety. Délka 1. koridoru je 458 km zmodernizováno či optimalizováno bude 379 km(to je 82,75%. Pro rychlost 160 km/h bude úsek 170 km což je 37.1% Pro upřesnění. Kde jsi ten graf našel nevím, ale aktuální není. Kde Pinďa využije naklápění je přes Vysočinu. V tomto případě je rychlejší, protože je tam hodně oblouků. Hlavně 151 a 162 nemůžou jet po celém I. koridoru můžou jen do Svitav. Tady se bavíme o SC Pendloino Praha-Ostrava a tam zase není tolik úseků kde může jet naklápěcí souprava rychleji než krysa nebo patriot jet pomaleji než pendolino. Jasné? :D
http://www.k-report.net/koridory/index.htm
Smurfx napsal:Holt 7 náprav nebo 4, to je rozdíl, s tím nic nenaděláš…

Pořád nevím kde všichni berete těch 7. náprav? :twisted:
Jak může mít 7 hnaných náprav, když má 8 hnaných podvozků (1‘A‘+A‘1‘). Ano pro soupravu je to výhodnější lokomotiva a vagóny, proto si taky „fírové“ stěžují že řada 471 (BoBo+2 vagóny) oproti 451 (BoBo+2 vozy+BoBo)klouže po kolejích i když má lepší razantnější rozjezd.
A ty rozjezdy kolik má Pendolíno vozů? 7. A kolik tahá 162/150-1 na rychlíku? Určitě více než 7. A za každý vagon máš cca 60 tun navíc. Řada 680 má lepší poměr hmotnosti na hnací nápravu než lokomotiva a 7. vagónků. Pořád, ale má řada 151, potažmo 162 lehčí převodový poměr (4000kW a 210kN na 160km/h / 3060 a 258kN na140km/h) než řada 680 která má těžký převod dokonce na 230 km/h (4000kW a 200kN).
http://www.atlaslokomotiv.cz/
Pánové to je fyzika! :D
Uživatelský avatar
arny
Uživatel
 
Založen: 20.11.2006 18:57
Bydliště: Praha je mi velká

Odeslatod Smurfx v 23.2.2007 23:57

arny napsal:Ty žiješ asi na jiné planetě.
Praha-Běchovice – Úvaly 100 až 120km/h,Úvaly – Český Brod 140, Český brod – Poříčany 130 (680- 150)
Poříčany – Velim 160 atd…


Spíš ty žiješ na úplně jiné planetě. Neříkám, že tratě u nás sou ideální, spíše naopak (příkladem jsou tebou uvedené příklady), ale těch úseků nad 140 není málo. Přikládám pro příklad graf a tabulku rychlostí na 1.železničním koridoru tj. Děčín - Praha - Pardubice - Česká Třebová - Brno - Břeclav. Z 460 km tratě je modernizováno 375,3 km (81,6 %). Z toho plných 43,5 % je na rychlost 160 km/h.

Chápeme? :D

A k tomu zrychlení, Pendolinem jezdím celkem často a ze stanice má kromě panťáku (ten je zpřevodován hodně do pomala) nejrychlejší odpich, výrazně rychlejší než kterákoli lokomotiva s taženými vagony. Holt 7 náprav nebo 4, to je rozdíl, s tím nic nenaděláš.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory..
Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
 
Založen: 27.10.2004 16:39
Bydliště: Praha - Řepy

Odeslatod DJ LA DÉFENSE v 23.2.2007 20:46

Kua už taky...
Jak je teda možný, že IC 519 Manažer sestava 151 + několik vozů, jede úsek Pardubice - Olomouc 1 h a 30 min, a Pendolino ten samý úsek ujede za 1 h 21 min??? To je devět minut jen na tom kousku tady... Prostě 151 a vagony nikdy nemůže být na tom lépe než pindour

hezkou restauraci, dej si jedno na mě jsem marod. :(
DJ LA DÉFENSE
Uživatel
 
Založen: 23.10.2006 14:00

Odeslatod arny v 23.2.2007 20:41

DJ LA DÉFENSE napsal:Asi toho bude víc. :x

Třeba tlumiče vrtivých pohybů... Jo je toho víc.
má lépe rozložené síly

pokuď máš adhezi tak přeneš 4000 kW stejně ze 4 náprav na koleje je to stejně jako z 8. Ano souhlasím, že to má líp rozloženou hmotnost ale převodový poměr je pořád jinej.
Výrážím do osvěžovny, čau
Uživatelský avatar
arny
Uživatel
 
Založen: 20.11.2006 18:57
Bydliště: Praha je mi velká

Odeslatod DJ LA DÉFENSE v 23.2.2007 20:24

A pochop konečně, že LS 90 neni ais jediná věc, na čem to stojí a co do toho chtějí cpát... Asi toho bude víc. :x
DJ LA DÉFENSE
Uživatel
 
Založen: 23.10.2006 14:00

Odeslatod DJ LA DÉFENSE v 23.2.2007 20:21

Ty žiješ asi na jiné planetě.
Praha-Běchovice – Úvaly 100 až 120km/h,Úvaly – Český Brod 140, Český brod – Poříčany 130 (680- 150)
Poříčany – Velim 160 atd…
http://www.k-report.net/koridory/rychlosti1k.htm
http://www.k-report.net/koridory/rychlosti2k.htm
Kolik je úseků kde může jet Pendolíno víc než Krysa a kolik je úseků kde je víc než 140 co zvládne Patriot? Na Ostravu to ještě zdaleka není hotové, ikdyž toho moc nechybí.


No tak jsem se ne úplně trefil, každopádně to málo není. Kolín-Choceň je skoro celá ve 160, si nějak nevybavuji, nějaké delší drastické omezení. Nevím, jak je to Česká Třebová-Rudoltice-Krasíkov, Tatenice tam asi nebude 160, nevím, jak se tam dělaly ty přeložky. A Zábřeh na Moravě- Olomouc je taky ve 160 ne? Olomouc - Ostrava bych řekl, že je taky už z hodně velké části hotovo. Moc se toho už dělat asi nebude.

Teďka k těm 150, prostě je to blbost to přečíslovávat, to souhlasím, ale bude to tak, věř tomu nebo ne, ale bude.

No a nenech se vysmát, už vidím, jak 151 + 8xbmz má rychlejší rozjezd. Nemůže ho mít víš proč?? Protože má lépe rozložené síly, tedy pod celou soupravou, ne jen na začátku soupravy. Už to nehul... :lol:

Jinak kdyby nějak náhodou vycházela tvoje teorie, jak je možné, že loni náhradní soupravy za Pinďoura vozily 20 minut?? A na jižní větvi se dokonce potom o 25 minut posouvaly časy odjezdů z hl.n. z 6:26 na 6:01 :lol: A to tenhle vlak vozily 362 eventuelně 350 radši čau...
DJ LA DÉFENSE
Uživatel
 
Založen: 23.10.2006 14:00

Odeslatod arny v 23.2.2007 19:50

DJ LA DÉFENSE napsal:Ty si úplně mimo...

Ty žiješ asi na jiné planetě.
Praha-Běchovice – Úvaly 100 až 120km/h,Úvaly – Český Brod 140, Český brod – Poříčany 130 (680- 150)
Poříčany – Velim 160 atd…
http://www.k-report.net/koridory/rychlosti1k.htm
http://www.k-report.net/koridory/rychlosti2k.htm
Kolik je úseků kde může jet Pendolíno víc než Krysa a kolik je úseků kde je víc než 140 co zvládne Patriot? Na Ostravu to ještě zdaleka není hotové, ikdyž toho moc nechybí.
Nechápu, proč Pendolino by mělo mít horší rozjezdy...
Spočítej poměr výkon max.rychlost.
...tak dostanou nová čísla 150.2

Kde jsi to vzal? JPP. Viď Není důvod to přečíslovávat... Ta lokomotiva úmí od roku 1978 bez problému 140 km/h jediný problém je legislativa a LS 90
Bald napsal:...slabší jednotce 451 nikdy...

Ty by jsi cpal Pendolíno na lokálku. To je Rychlíková jednotka. 451 je jednotka pro regionální dopravu tím pádem má motory a kontrolér stavěný na rychlé rozjezdy a brzdu, proto se vyráběli. Jinak by to tahaly lokomotivy. 451 a 460 mají takový rozjezd, že spadneš ze židle, když se nedržíš. Pendolíno je líp řešeno co se týče rozložení hmotnosti na soupravu. Ale ne poměr rychlost výkon.

Pořád je to o tom „fírovy“ co udělá a do si může dovolit… Kdyby můj bývalý šéf neodešel do důchodu, tak bych vás vzal do Cerhenic na okruh. Ať si zkusíte akceleraci…
Uživatelský avatar
arny
Uživatel
 
Založen: 20.11.2006 18:57
Bydliště: Praha je mi velká

Odeslatod DJ LA DÉFENSE v 23.2.2007 18:35

arny napsal:1. No a před třemi lety se, začala na řadu 150 montovat ta LS 90, aby těch 140 km/h mohli lítat. Takže to nejspíš opět visí někde na DÚ.

2. Kolik úseků mezi Prahou a Ostravou můžeš jet 160. Těch opravdu ještě moc není. Většinou tam je těch 120. Až bude zrekonstruovaná trať bude to jiná. Pořád brzdí a zrychluje.

3. To naklápění skříně využiješ akorát v zatáčkách. Po rovině může jet obojí rychle.
A kde máš zrychlení? Na to potřebuješ sílu a správný převod
163/363 má výkon 3.06 MW a převod na 120km/h.
162/362 -3.06 MW/140km/h
150 - 4MW/140km/h
151/350 - 4MW/160km/h
680 - 4MW/200 km/h
Co má větší odpich? Pendolíno to rozhodně nebude. Takže kde si to vybere na naklánění, 162 to srovná ve zrychlení.
Ty si úplně mimo.
160 v hodině můžeš cca Praha - Kolín (konkrétně si tipnu, že to je Praha Běchovice - skoro Kolín, Kolín - Choceň, Česká Třebová - Krasíkov, Zábřeh na Moravě - Olomouc, Olomouc - Ostrava?) to je soukromý tip a o tolik jinak to nebude. Tam, kde lokomotiva s vagonama může v oblouku 80, Pendolino můžeš 90 - 100, to dělá hodně moc. Nechápu, proč Pendolino by mělo mít horší rozjezdy. Ty vlaky na čele s Peršinagama vozily 20 - 30 minut sekeru, to je prostě fakt, cestoval jsem takhle jednou. Pokud by to mohlo jet rychleji věř, že i EC vlaky na Ostravsko by měly ještě kratší dobu, i když přiznám, že jsou tam volnější doby srovnání zpoždění eventuelně.

150 svých 140 km/h už nemůžou jet hodně dlouho. A těžko to bude ležet na úřadech prsotě něco tam chybí a věřím tomu, ež se tam zatím nedosadilo nic. Jelikož až budou opět zprovozněny na svých 140 km/h, tak dostanou nová čísla 150.2

Proto byly staženy z rychlíků na Moravu :wink:

A koridor PRAHA - OSTRAVA je podle mě už hotov a nebo se blíží do finále.
DJ LA DÉFENSE
Uživatel
 
Založen: 23.10.2006 14:00

Odeslatod Bald v 23.2.2007 18:24

Ano, pendolino musí být svižnější. Krysa nemůže využít plný výkon na odpich, hmotnost takové soupravy není ideálně rozložená na hnaná dvojkolí, takže by to začlo hned hrabat. Pendolino je v tomhle řešené líp, tak může využít větší sílu už od nuly.
Například pro srovnání lokomotiva 163 a 4 vozy Bmto oproti daleko slabší jednotce 451 nikdy nevyjede takové časy, slabší jednotka nejen že lépe akceleruje z nuly, ale i má i později náběh brzdy před staničením (brzdí kratší vzdálenost).
Naopak, jak bylo zmíněno, někde kolem 60-80m/h může krysa využít všechno, co v sobě má, a na našich tratích těžko najde konkurenci.
Uživatelský avatar
Bald
Uživatel
 
Založen: 09.6.2005 12:12
Bydliště: Praha

Odeslatod arny v 23.2.2007 17:38

Smurfx napsal:No ale lokomotiva má za sebou také vagóny...
Při rozjíždění ze stanice je Pendolino logicky mnohem svižnější, protože má hnaných 7 podvozků, kdežto lokomotivy jen 2.


Pendolíno nemá vagóny? Má.
Ale kde jsi to vzal?
Když tak 8 podvozků a lokomotiva 2 Souhlas,
ale pendolíno má také jen 8 hnaných náprav (upořádaní podvozku 1A'A1'+2‘2‘+1A'A1+2'2'+1A‘A1‘+2'2'+1A'A1' ) a výkon na nápravu 500kW.
Kdež to lokomotiva 162/163 má 765 kW na nápravu 150/151 má 1000kW a čtyři hnané náravy(podvozek Bo'Bo'), ale jiný převod (víc do pomala), takže i větší zrychlení i se 7 vagóny.

Ono hodně záleží na strojvedoucím jak tam "naláduje" stupně při rozjezdu a co dovolí elektronika.
Uživatelský avatar
arny
Uživatel
 
Založen: 20.11.2006 18:57
Bydliště: Praha je mi velká

Odeslatod arny v 23.2.2007 17:03

jara napsal:No já mě za to, že na drahách se použivá výraz oblouk. Zatáčky snad má jen silnice :-)


A to je ta odborná a slangová čeština :D
Ona zatáčka na silnici je odborně taky oblouk.
Já se kolem drah pohybuju už pár let a výraz oblouk je většinou jen v technické dokumentaci, ale každý ti řekne tady je ta zatáčka.
Když jsem byl před pár měsíci v ÚD tak jsem se dozvěděl, že včera tu vyjelo Proše v ze zatáčky (nehoda 9112 na zkušební trati) ne z obloku :P

Přeci se pochopí co tí chtěl básník říct
Uživatelský avatar
arny
Uživatel
 
Založen: 20.11.2006 18:57
Bydliště: Praha je mi velká

Odeslatod Smurfx v 23.2.2007 17:02

arny napsal:

Co má větší odpich? Pendolíno to rozhodně nebude. Takže kde si to vybere na naklánění, 162 to srovná ve zrychlení.


No ale lokomotiva má za sebou také vagóny, které motory nemají, že... 162 s 6 vagóny má horší zrychlení než Pendolino za všech situací. Z osobní zkušenosti však vím, že lokomotivy řady 151 mají s 4-5 vagóny lepší zrychlení (nebo stejné), jako Pendolino. Týká se to však POUZE situací, kdy se zrychluje řekněme z 80 km/h na 120 km/h apod, nikoliv z 0 km/h. Při rozjíždění ze stanice je Pendolino logicky mnohem svižnější, protože má hnaných 7 podvozků, kdežto lokomotivy jen 2.
Naposledy upravil Smurfx dne 23.2.2007 17:03, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
 
Založen: 27.10.2004 16:39
Bydliště: Praha - Řepy

Odeslatod jara v 23.2.2007 16:41

arny napsal:3. To naklápění skříně využiješ akorát v zatáčkách. Po rovině může jet obojí rychle.
No já mě za to, že na drahách se použivá výraz oblouk. Zatáčky snad má jen silnice :-)

Jsme přeci na odborném foru
jara
Uživatel
 
Založen: 16.11.2003 17:38
Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc

Odeslatod arny v 23.2.2007 16:29

DJ LA DÉFENSE napsal:jinak máš pravdu, asi byly dost často vystaveny i 162, ale furt to bylo 140 v hodině mínus naklápění :lol:


1. No a před třemi lety se, začala na řadu 150 montovat ta LS 90, aby těch 140 km/h mohli lítat. Takže to nejspíš opět visí někde na DÚ.

2. Kolik úseků mezi Prahou a Ostravou můžeš jet 160. Těch opravdu ještě moc není. Většinou tam je těch 120. Až bude zrekonstruovaná trať bude to jiná. Pořád brzdí a zrychluje.

3. To naklápění skříně využiješ akorát v zatáčkách. Po rovině může jet obojí rychle.
A kde máš zrychlení? Na to potřebuješ sílu a správný převod
163/363 má výkon 3.06 MW a převod na 120km/h.
162/362 -3.06 MW/140km/h
150 - 4MW/140km/h
151/350 - 4MW/160km/h
680 - 4MW/200 km/h
Co má větší odpich? Pendolíno to rozhodně nebude. Takže kde si to vybere na naklánění, 162 to srovná ve zrychlení.
Uživatelský avatar
arny
Uživatel
 
Založen: 20.11.2006 18:57
Bydliště: Praha je mi velká

Odeslatod Tom 11 v 23.2.2007 16:02

2217 napsal:Tak jen shrnutí postoje k druhům dopravy na větší vzdálenosti.
Jezdím z Phy doČes. Budějovic (Nejezdí tam žádné šroty, jka zde bylo zmíněno!!!) Nejraději a vždy volím rychlik. ono se v něm dá hezky sedět a ještě nemusíš stavět na WC. Auto nemám, ale když mě někdo veze, jsem tomu i docela ráda, neb mě hodí před barák. Víc se ale bojim. Autobus nepoužívám. jede dýl, pomalu a nedá se v něm čůrat. (promiňte, ale je to tak).
K tomu rychliku - je fakt, že 8 lidí v kupé je sadomaso, hlavně v pátek, kdy má každej bágl jak k..va. Na trati je často utržená trolej, spadlej strom a potom taky loňská sněhová kalamita zapřičinila 6hodinový zpoždění. Jela jsem z Phy do Budějovic :!:9 hodin :!:
Jinak si ale nestěžuju a na zítřejší jízdu R645 do Budějovic se už dost těším...


Tak ta doprava do Budějic je zase trochu něco jiného!
Já tam ale jezdím spíš vlakem,když tím směrem jedem třeba na dovolenou,tak je ten vlak o hodně pohodlnější,a vozy jezdí B,takže šrot to je,alespoň dle mě!

Jezdil jsem tam párkrát autobusem od dopravce JHBus,kde je to levnější a dovolil bych si tvrdit,že někdy i pohodlnější!

Minulý rok,jsem na této trati zažil následující:

1)spadlý strom,přestup na autobus ve Voticích,přeprava do Bystřice a dál vlakem,kde se sešli cestující z 2 osmivozových vlaků a přistaveny byly 3 velkoprostorové vozy(tuším Bdt 279) a žádná první třída!

2)roztržený vlak u Bystřice,přestup z utržených vozů do předních vozů,ale jelikož mezi roztrženými vozy zůstal i služební vůz a první třída,tak se nakonec přicouvalo k roztržené části a všichni se zase vraceli na svá místa...

3)-Pravidelný odjezd z Prahy v 17.23(vlak R 631 do stanice Č.Budějovice)
-v 17.53 odjezd vlaku(R 207)do Salzburgu,odjel na čas
-odjezd vlaku(R631) až v 19.06!
-R 631 dojel pouze do st.Praha-Uhříněves,přestup na autobus do Říčan
-na R 207 připojení lokomotivy bez zpoždění
-náhrada za vlak R631(363+4vozy B+služební vůz+vůz A)
Do Tábora příjezd se zpožděním 3 a půl hodiny...
Jelikož poslední Os odjel,tak se rozhodovalo jak se dopraví cestující do vesnic:
-návrh A:Rychlík bude dále veden jako Os
-návrh B:Rychlík pojede dále,bude přistavena 810
Nakonec došlo na návrh B,dle mě by byl jednodušší návrh A...

A i tak jezdím vlakem... :)
Uživatelský avatar
Tom 11
Uživatel
 
Založen: 19.8.2006 17:17
Bydliště: Byla doba, kdy se mé bydliště nacházelo u linky, jejíž číslo mám v nicku.

PředchozíDalší

Zpět na Provoz

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron