Železniční doprava

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
I.am.good

Příspěvek od I.am.good » 15.7.2007 18:55

Hele, Oskare, fakt nevím, ale 451 má motorgenerátor??? Proč? Už tenkrát se přece používaly měniče, nebo odporový srážeče napětí. Já si všiml, že v okamžiku, když dá panťák dolů, tak to zhasne a naopak, nejede to přímo z troleje jako na T3? Ale fakt netuším.)
Ale především mi fakt nejde do hlavy ten MG, když přeci tlama stojí, tak je naprosto potichu (teda pominu-li kompresor).

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Osvětlení 451

Příspěvek od Oskar » 15.7.2007 18:32

Mimochodem, nevíte někdo, jak funguje zářivkové osvětlení u 451? Narozdíl od 452 totiž nepíská, ale zase zhasíná při zastavení motorgenerátoru, takže zřejmě bude napájeno z výstupu MG, který má údajně výstup 3x380/220 V, 50 Hz (taky je vidět při dotáčení MG, jak se frekvence blikání snižuje a snižuje...). To by všechno bylo v pořádku, až na to, že po roztočení MG se zářivky rozsvěcují okamžitě, bez blikání. A to, pokud vím, jde jen vysokým napětím (jako v T3), nebo vysokou frekvencí (jako v kompaktních zářivkách). Ani jedno z toho tam zřejmě není. Prostě záhada. :-k

Uživatelský avatar
7080
Uživatel
Příspěvky: 1084
Registrován: 02.12.2005 13:40
Bydliště: V kopci mezi M 135 a M 22

Příspěvek od 7080 » 15.7.2007 17:41

I.am.good píše:Jo, ta souprava byla totálně luxusní. :D
Když jsem byl mladší (cca 10-12let zpět), tak Bmo jezdily ještě v soupravách 749+2*Bmo na Dobříš a tenkrát nikdo dveře neřešil.... Jezdilo se v létě zásadně s otevřenejma, ono to stejně moc rychle tam nejezdí, takže bylo krásně.........
No tam se místy moc rychle nejezdí, ale jel jsem touhle soupravou ze Zdic a s elektrikou. A tam se těch 80-100 jede. S otevřenými dveřmi to byl docela zážitek. Ale už je to 15 let :D

I.am.good

Příspěvek od I.am.good » 15.7.2007 17:37

Jo, ta souprava byla totálně luxusní. :D
Oskar píše:b) Dveře se zavíraly až od rychlosti vlaku
Když jsem byl mladší (cca 10-12let zpět), tak Bmo jezdily ještě v soupravách 749+2*Bmo na Dobříš a tenkrát nikdo dveře neřešil.... Jezdilo se v létě zásadně s otevřenejma, ono to stejně moc rychle tam nejezdí, takže bylo krásně.........

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Oskar » 15.7.2007 17:33

Jabberwocky píše:Jsem docela zvědavý, co se mi teď bude místo nakleplého panťáku prohánět pod okny. Jeden čas tu u nás jezdívala fantastická souprava pro příměstskou zastávkovou železnici - 150+5xBmo+151. To byl fakt vlak snů :-/ Když jsem do toho vlezl prvně, byly ty vagóny úplně mokré a smrděly myšinou. Asi za to mohli ti dva potkani... :-)
Jo, na téhle soupravě mě vždycky fascinovalo, jak
a) Táhli za sebou druhou lokomotivu jen kvůli tomu, aby splnili obratové časy v Benešově (a někdy i v Praze)
b) Dveře se zavíraly až od rychlosti vlaku, do 5 km/h se jelo s otevřenýma :)
- po aféře s vypadnutým dítětem tomu učinili přítrž a už snad zavírají dveře průvodčí pomocí "modré dirky" :) Ovšem když slyším tu ránu, nechtěl bych v tu chvíli stát mezi nimi :)
c) Zářivkové osvětlení příšerně pískalo, snad ještě hůř než ve 452. Jízda bez MP3 přehrávače byla pro mne absolutním utrpením.

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Příspěvek od Jabberwocky » 15.7.2007 17:09

Jsem docela zvědavý, co se mi teď bude místo nakleplého panťáku prohánět pod okny. Jeden čas tu u nás jezdívala fantastická souprava pro příměstskou zastávkovou železnici - 150+5xBmo+151. To byl fakt vlak snů :-/ Když jsem do toho vlezl prvně, byly ty vagóny úplně mokré a smrděly myšinou. Asi za to mohli ti dva potkani... :-)

Uživatelský avatar
7080
Uživatel
Příspěvky: 1084
Registrován: 02.12.2005 13:40
Bydliště: V kopci mezi M 135 a M 22

Příspěvek od 7080 » 15.7.2007 17:07

I.am.good píše:Ta rekuperace u 451/2 mě taky dostala... :)
Jinak ešus zvenku je fakt něco strašnýho, i když klima nedělá až takový kravál, jako ventilátory trakční výzbroje. Stejně je to super vlak.
Ešus je dobrý, ale vím od fírů, že s ním jezdit je občas umění. Je lehký a když jedeš z řídícího vozu, tak docela klouže.

I.am.good

Příspěvek od I.am.good » 15.7.2007 17:02

Oskar píše:A k výčtu dokonalých vlastností ještě přidám EDB s možností rekuperace (při splnění určitých podmínek). Nejzajímavější je, že v podstatě všechny tyhle vlastnosti u následníků zmizeli. Vypadá to, že inženýři tehdy tak trochu předběhli dobu.

Ad ešus: Taky se mi moc líbí. Tuhle jsem s ním jel z Nádraží Vysočany na Masaryčku a úplně mě dostalo, že po zavření dveří se ve vlaku rozhostilo ticho, že by člověk málem slyšel spadnout špendlík. Na druhou stranu z vnějšku ta klimatizace produkuje pořádný randál.
Ta rekuperace u 451/2 mě taky dostala... :)
Jinak ešus zvenku je fakt něco strašnýho, i když klima nedělá až takový kravál, jako ventilátory trakční výzbroje. Stejně je to super vlak.

I.am.good

Příspěvek od I.am.good » 15.7.2007 17:01

Jabberwocky píše: Jestli to tak půjde dál,...
Níže máte odkaz na tajně natočené video z UD z vývoje nového typu dopravy. :wink: :twisted:

http://www.youtube.com/watch?v=NFN9KST5 ... ed&search=

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Oskar » 15.7.2007 16:59

Jabberwocky píše:V 60. letech to byl výkřik nejmodernější techniky. NP, automatická spřáhla, automatický rozjezd...! A zatraceně moderní design. O tom že ty vlaky byly skvělé, se rozhodně nepřu. Koneckonců, svědčí o tom i to, že s oběma zavřenýma očima se dají považovat za "moderní" vozidla i dnes, na rozdíl od páry a dřevěných lavic. Ale přece jenom, je jim čtyřicet let... A prototyp začali stavět v roce 1957... I kdyby nestárl materiál, vlaky jsou totálně zastaralé morálně.
A k výčtu dokonalých vlastností ještě přidám EDB s možností rekuperace (při splnění určitých podmínek). Nejzajímavější je, že v podstatě všechny tyhle vlastnosti u následníků zmizeli. Vypadá to, že inženýři tehdy tak trochu předběhli dobu.

Ad ešus: Taky se mi moc líbí. Tuhle jsem s ním jel z Nádraží Vysočany na Masaryčku a úplně mě dostalo, že po zavření dveří se ve vlaku rozhostilo ticho, že by člověk málem slyšel spadnout špendlík. Na druhou stranu z vnějšku ta klimatizace produkuje pořádný randál.

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Příspěvek od Jabberwocky » 15.7.2007 16:45

Abych se ještě vrátil k rozbitému domečku - vůbec tady ve Strašnicích nějak pociťuji úbytek tramvajové kvality. Bývaly časy, že na 24 jezdily kachny a np kachny. Pak místo kachen dali R.P, tyristorky a nakonec i odpor(ň)áky. Teď mi 24 pošlou do horoucích pekel a místo ní mám sólo, co jede do paďous, a ne na fakultu. Jestli to tak půjde dál, od září k nám začnou zajíždět dvounápravové, po novém roce pak koňka a nakonec, až budu chtít do práce, přijede místo tramvaje Good s trakačem a elektřinou v termosce. Ještě že mám kolo! ;-)

I.am.good

Příspěvek od I.am.good » 15.7.2007 16:31

To je pravda, ČD jsou pro drážní dopravu v ČR asi tak prospěšné, jako ptačí chřipka pro velkochovatele drůbeže. Anebo DPP pro dopravu v Praze. :twisted: :twisted: :twisted: (i když tady to ještě dejme tomu jde)

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Příspěvek od MF » 15.7.2007 16:25

Já vlaky mám rád také. Vadí mi však jejich provozovatel - ČD. V naší obci již nejezdí, neboť starosta a ČD tvrdí, že jezdí prázdné. Ještě nechápou, že by lidi jeli do Prahy za prací ( a ne jen do vedlejší obce podojit do JZD) a tak chtějí vlak ráno ve 4:00 a ne až někdy v 7:30 jak to bylo. A když už to jelo, tak přestup 3x a cesta trvala 3-4 hodiny a autem 35 minut! A ten cenový rozdíl, auto o polovinu levnější (a to jsem jezdil ještě na benzin).

I.am.good

Příspěvek od I.am.good » 15.7.2007 16:21

To zase já vlaky miluju a jezdil bych jenom jima, kdybych měl kam a nebylo to tak drahý. Vlak, to je prostě něco; lokomotiva, takový obří stroj, složitý, a ono to jede, táhne to tu šílenou váhu za sebou... No nádhera.
Jen pro upřesnění - pod pojmem "vlak" si nepředstavuji šukafon (810) a podobný zvěrstva. :wink:
Nejlépe rychlý eso (362) s nějakejma rekoB (ale aby měly otevírací okýnka).

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Příspěvek od Jabberwocky » 15.7.2007 16:20

V 60. letech to byl výkřik nejmodernější techniky. NP, automatická spřáhla, automatický rozjezd...! A zatraceně moderní design. O tom že ty vlaky byly skvělé, se rozhodně nepřu. Koneckonců, svědčí o tom i to, že s oběma zavřenýma očima se dají považovat za "moderní" vozidla i dnes, na rozdíl od páry a dřevěných lavic. Ale přece jenom, je jim čtyřicet let... A prototyp začali stavět v roce 1957... I kdyby nestárl materiál, vlaky jsou totálně zastaralé morálně.

Odpovědět