Železniční doprava

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
cwapa
Uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: 05.7.2007 23:08
Bydliště: všude doma

Příspěvek od cwapa » 16.7.2007 13:11

Kód: Vybrat vše

Oskar napsal
cwapa dále napsal:
Jo drážní inspekce tam byla a ten co mluvil tak říkal ,že fíra jel na návěst dovolující jízdu. Nikde jsem neslyšel ,že by někdo řekl ,že fíra věděl o tom ,že jede na obsazenou kolej. To je největší hovadina co jsem četl.
Tady je důkaz:
Tady je taky důkaz:
http://www.nova.cz/tvarchiv/?238v=11043 ... 2007&238o=

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Přivolávací návěst

Příspěvek od MF » 16.7.2007 12:08

Takže nakonec bude na vině ze všeho nejspíš stanice v oblouku, kde jednotlivé koleje splývají...[/quote]

Jménem zákona nezavřu osobu odpovědnou za událost, ale stanici :lol: :lol:

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Re: Přivolávací návěst

Příspěvek od Oskar » 16.7.2007 12:06

cwapa píše:Tak abych to vzal popořadě ,tak za prvé přjvolávací návěst je opravdu bílé přerušované světlo ,ale výpravčí to vybaví a nemusí ho držet než projede vlak.
Aha, omlouvám se za dezinformaci, D2ku jsem četl jen jednou a už je to nějaký pátek :oops:
cwapa dále píše:Jo drážní inspekce tam byla a ten co mluvil tak říkal ,že fíra jel na návěst dovolující jízdu. Nikde jsem neslyšel ,že by někdo řekl ,že fíra věděl o tom ,že jede na obsazenou kolej. To je největší hovadina co jsem četl.
Tady je důkaz:
Jan Kučera, náměstek generálního inspektora DI ČR doslova řekl - píše:Vlak jel na kolej, která byla obsazena jiným vlakem, strojvedoucí o tom věděl...
Nemyslíme si, že je to v tuto chvíli chyba strojvedoucího.
Už ale asi vím, na co J.K. narážel
ČD D1 totiž píše:119. Návěst 38, Přivolávací návěst (přerušované bílé světlo) dovoluje jízdu kolem hlavního návěstidla, na kterém nelze dát jinou návěst dovolující jízdu vlaku; předvěstí návěst Stůj na následujícím hlavním návěstidle a přikazuje strojvedoucímu vlaku jízdu podle rozhledových poměrů (mimo případ dávání Přivolávací návěsti na oddílových návěstidlech hradel nebo hlásek).
Je-li na vjezdovém (cestovém) návěstidle tato návěst, strojvedoucí vlaku jedná za vjezdu do stanice jako u vlaku pravidelně zastavujícího, zpraveného o vjezdu na obsazenou kolej a musí ve stanici s vlakem zastavit, pokud nejsou splněny podmínky předpisu ČD D2 pro projetí vlaku.
Čili pokud vjížděl na PN, automaticky měl předpokládat vjezd na obsazenou kolej a stejně tak měl ve stanici zastavit (podmínky průjezdu v D2 hledat nechci). Takže nakonec bude na vině ze všeho nejspíš stanice v oblouku, kde jednotlivé koleje splývají...

Uživatelský avatar
cwapa
Uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: 05.7.2007 23:08
Bydliště: všude doma

Re: Přivolávací návěst

Příspěvek od cwapa » 16.7.2007 11:03

Oskar píše:Přivolávací návěst je blikající bílé světlo na návěstidle, obvykle společně s nepřerušovaným červeným světlem, které samo o sobě znamená stůj. Přivolávací návěst umožňuje vlaku minout návěstidlo zakazující jízdu, pokud z nějakého důvodu není možné korektně postavit vlakovou cestu (například proto, že kolej, na kterou cesta vede je obsazena, výměny nejsou uzamčeny, nebo prostředky detekce vlaků - kolejové obvody nebo počítače náprav - nepracují správně). Přivolávací návěst dává výpravčí trvalým držením jakéhosi tlačítka alespoň do doby než čelo vlaku mine návěstidlo.*

Jak je vidět, jde vlastně o takovou nouzovku. Přesto se při takových rekonstrukcích, jako je výstavba koridoru poměrně často běžně používá. Podle mého názoru je skutečně možné, že chybu udělal výhybkář, výpravčí dával PN, protože si myslel, že je vlaková cesta postavená jinam (I když mi spíš připadá, že cesta byla správně, jen ten panťák tam neměl stát - šlo totiž o (služebně) první kolej, která by měla být přímým pokračováním první traťové koleje, po které rychlík přijížděl a tak pokud měl stanicí jen projet, přímá cesta je nejvhodnější)

Co mě ale zaráží, je výrok kohosi z drážní inspekce, který tvrdil, že "Strojvedoucí rychlíku věděl, že vjíždí na obsazenou kolej." Jak mohl strojvedoucí něco takového předpokládat, když ve stanici neměl zastavovat?

*) Sypal jsem to z hlavy, takže v tom možná budou chyby, ale myšlenka by měla být správně.
Tak abych to vzal popořadě ,tak za prvé přjvolávací návěst je opravdu bílé přerušované světlo ,ale výpravčí to vybaví a nemusí ho držet než projede vlak. Jo drážní inspekce tam byla a ten co mluvil tak říkal ,že fíra jel na návěst dovolující jízdu. Nikde jsem neslyšel ,že by někdo řekl ,že fíra věděl o tom ,že jede na obsazenou kolej. To je největší hovadina co jsem četl.

Uživatelský avatar
adam_r
Uživatel
Příspěvky: 451
Registrován: 17.6.2004 10:23
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od adam_r » 16.7.2007 10:09

Cele je to souhra nekolika situaci. ZZ v Cercanech je urceno pro dvoukolejnou trat se "striktne pravostrannym provozem". Pri jizde po nespravne koleji (coz je bohuze diky probihajici vyluce porad) se odpojuje kontrola ZZ a vse je zavisle pouze na lidech ve stanici. A tohle v kombinaci s hustym provozem, zpozdenimi, vedrem, jizdou po pameti (vzdycky tam byla volna kolej), ... At uz byla pricina jakakoliv, tak to tomu firovi zivot nevrati :(

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Přivolávací návěst

Příspěvek od Oskar » 16.7.2007 9:48

Přivolávací návěst je blikající bílé světlo na návěstidle, obvykle společně s nepřerušovaným červeným světlem, které samo o sobě znamená stůj. Přivolávací návěst umožňuje vlaku minout návěstidlo zakazující jízdu, pokud z nějakého důvodu není možné korektně postavit vlakovou cestu (například proto, že kolej, na kterou cesta vede je obsazena, výměny nejsou uzamčeny, nebo prostředky detekce vlaků - kolejové obvody nebo počítače náprav - nepracují správně). Přivolávací návěst dává výpravčí trvalým držením jakéhosi tlačítka alespoň do doby než čelo vlaku mine návěstidlo.*

Jak je vidět, jde vlastně o takovou nouzovku. Přesto se při takových rekonstrukcích, jako je výstavba koridoru poměrně často běžně používá. Podle mého názoru je skutečně možné, že chybu udělal výhybkář, výpravčí dával PN, protože si myslel, že je vlaková cesta postavená jinam (I když mi spíš připadá, že cesta byla správně, jen ten panťák tam neměl stát - šlo totiž o (služebně) první kolej, která by měla být přímým pokračováním první traťové koleje, po které rychlík přijížděl a tak pokud měl stanicí jen projet, přímá cesta je nejvhodnější)

Co mě ale zaráží, je výrok kohosi z drážní inspekce, který tvrdil, že "Strojvedoucí rychlíku věděl, že vjíždí na obsazenou kolej." Jak mohl strojvedoucí něco takového předpokládat, když ve stanici neměl zastavovat?

*) Sypal jsem to z hlavy, takže v tom možná budou chyby, ale myšlenka by měla být správně.

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Příspěvek od Jabberwocky » 16.7.2007 9:29

9001 + 7040: Četl jsem si k tomu diskuse, kde mj. mluvili i železničáři. Long story short: Rychlík jel na přivolávací návěst (nevím, co to je), což prý znamená, že strojvůdce má jet opatrně a tak, aby mohl v přípdě nutnosti zastavit. Takže spoluvinu strojvůdce ti pánové nevylučovali, protože evidentně nezastavil. Na druhou stranu nevědeli, jak daleko stál panťák za výhybkou, a upozorňovali, že Čerčany jsou do zatáčky. Jako hlavní se prý jeví pochybení buď výpravčího, nebo výhybkáře.
Jinak panťáky jsou měkké a při čelních srážkách se lámou dost často, takže rychlost byla, zdá se , opravdu nízká.

Ale zajímala by mě jiná věc. Mluvilo se tam o tom, že za spoustu nehod může vlastně Federace strojvůdců, kteří si vymohli, aby vlakvedoucí nehlídali návěsti, že to zvládnou sami. Jenže zabezpečovací zařízení jsou pořád stará a ty jedny oči na mašině navíc prý scházejí. Tak by mě zajímalo, jestli by se Radek31 nemohl poptat strejdy, co si o tom myslí.
Jo a ještě něco. Nevíš, Radku (nebo kdokoli jiný), jaký je asi tak věkový průměr strojvůdců? Někdo tam upozorňoval na to, že mladí se ke dráze moc nehrnou, a já si uvědomuji, že kdykoli vídám fíru, bývá to tak pán kolem padesátky.

7040

Nehoda

Příspěvek od 7040 » 16.7.2007 8:56

Podle mě za to může výhybkář

Uživatelský avatar
Tom 11
Uživatel
Příspěvky: 774
Registrován: 19.8.2006 18:17
Bydliště: Byla doba, kdy se mé bydliště nacházelo u linky, jejíž číslo mám v nicku.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tom 11 » 16.7.2007 2:11

Je to hrozné,ale zase to dopadlo poměrně dobře.
Představa,že by se rychlík srazil s odolnějším strojem je opravdu hrozná a ještě v sobotu dopoledne,kdy je vlak přeplněný.

A to jsem měl tím rychlíkem také jet do Veselí nad Lužnicí,ale jsem rád,že jsem ho nestihl a jel až dalším spojem,i tak to byl nepříjemný pocit.Ale to už je osud...

Stalo se a všichni mohou být rádi,že následky této nehody nejsou až tak tragické...

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 9001 » 16.7.2007 2:03

Mě se nezdá ta rychlost. Že by v 30 takhle ten panták zlikvidoval?

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Čerčany

Příspěvek od Jabberwocky » 16.7.2007 0:25

Tak jsem si prohlížel fotky drážní inspekce (http://loko.goo.cz/menu-nehody-2007.htm) a je fakt zatracená podělaná smůla, že ten fíra v panťáku nedoběhl do np části. To by skončil nejspíš jenom s modřinami... ;-(
A možná je dobře, že pantograf je tak měkký - o to hůř by zas dopadlo to eso. A kdyby se svalilo s vagónem za sebou na bok, mohlo to být i výrazně horší...

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

MG

Příspěvek od Oskar » 15.7.2007 21:29

Jojo, je to tak, když si člověk sedne blízko, třeba do takového toho oddílu pro 8 lidí, co bývá služební se službou úschova během přepravy, tak detailně slyší jak po stažení PTG se MG začne dotáčet, intenzita světla zářivek klesá a klesá, pak začnou významně blikat, a pak začnou první z nich zhasínat. Když klesnou otáčky MG pod určitou hodnotu, zareaguje relé, které rozsvítí žárovičky.

Měniče ze 3kV ss v 60tých letech? I dneska je trochu problém sehnat polovodičový prvek s takhle velkým závěrným napětím (aspoň teda mezi běžnými součástkami)

Odporový srážeč ze 3 kV na 48V? Nebylo by to tak trochu topení a tak trochu vražedné? :)

I.am.good

Příspěvek od I.am.good » 15.7.2007 20:49

Ty ve, fakt jo.... :D

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od trainzjohny » 15.7.2007 20:41

Přesunuto z tématu "Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano..."

Bobek
Šťoura
Příspěvky: 935
Registrován: 18.1.2006 14:22
Bydliště: jsem všude zdejší

Příspěvek od Bobek » 15.7.2007 19:45

I.am.good píše:451 má motorgenerátor???
Má. http://pantograf.wz.cz/451-popis.html

Odpovědět