Příspěvek
od Jabberwocky » 16.7.2007 9:29
9001 + 7040: Četl jsem si k tomu diskuse, kde mj. mluvili i železničáři. Long story short: Rychlík jel na přivolávací návěst (nevím, co to je), což prý znamená, že strojvůdce má jet opatrně a tak, aby mohl v přípdě nutnosti zastavit. Takže spoluvinu strojvůdce ti pánové nevylučovali, protože evidentně nezastavil. Na druhou stranu nevědeli, jak daleko stál panťák za výhybkou, a upozorňovali, že Čerčany jsou do zatáčky. Jako hlavní se prý jeví pochybení buď výpravčího, nebo výhybkáře.
Jinak panťáky jsou měkké a při čelních srážkách se lámou dost často, takže rychlost byla, zdá se , opravdu nízká.
Ale zajímala by mě jiná věc. Mluvilo se tam o tom, že za spoustu nehod může vlastně Federace strojvůdců, kteří si vymohli, aby vlakvedoucí nehlídali návěsti, že to zvládnou sami. Jenže zabezpečovací zařízení jsou pořád stará a ty jedny oči na mašině navíc prý scházejí. Tak by mě zajímalo, jestli by se Radek31 nemohl poptat strejdy, co si o tom myslí.
Jo a ještě něco. Nevíš, Radku (nebo kdokoli jiný), jaký je asi tak věkový průměr strojvůdců? Někdo tam upozorňoval na to, že mladí se ke dráze moc nehrnou, a já si uvědomuji, že kdykoli vídám fíru, bývá to tak pán kolem padesátky.