Železniční doprava

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Příspěvek od Karotka » 25.2.2007 18:43

Káem píše:V některé loňské Dráze byl velmi pěkný a laikovi srozumitelný článek od ing. J. Pohla o tom, proč jednotky dosahují rychlosti přes 500 km/h, a vlaky sestavené z vagónů a lokomotivy jsou zhruba na polovině. Je tam daleko, daleko víc věcí a vlivů, než jen nějaká tažná síla a adheze. Vřele doporučuji.
TGV je taky souprava vagónů s lokomotivami na koncích... akorát je jaksi aerodynamicky jinde než krysy :lol:

Uživatelský avatar
Káem
Uživatel
Příspěvky: 904
Registrován: 03.11.2006 15:32
Bydliště: 1,8,15,25,26,51,56,AE
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Káem » 25.2.2007 18:38

limm píše:vzhledem k tomu,že trať z Prahy do Zbiroha patří dispečersky do mé působnosti,tak se těch lidí můžu zastat,
Chicht, to bys moh prozradit nějaké pikantnosti o pokusu o letmé křižování v Berouně-Závodí :-)

Uživatelský avatar
Káem
Uživatel
Příspěvky: 904
Registrován: 03.11.2006 15:32
Bydliště: 1,8,15,25,26,51,56,AE
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Káem » 25.2.2007 18:33

V některé loňské Dráze byl velmi pěkný a laikovi srozumitelný článek od ing. J. Pohla o tom, proč jednotky dosahují rychlosti přes 500 km/h, a vlaky sestavené z vagónů a lokomotivy jsou zhruba na polovině. Je tam daleko, daleko víc věcí a vlivů, než jen nějaká tažná síla a adheze. Vřele doporučuji.

limm
Uživatel
Příspěvky: 22
Registrován: 03.1.2007 16:08
Bydliště: Praha 13

Příspěvek od limm » 25.2.2007 13:29

To vlakové eso bylo převáženo do svého domovského DKV,jelikož všechna osobní esa patří DKV Plzeň,tak se takto převážejí buď neschopná nebo jako v tomto případě se vracelo od rychlíku z Č.Budějovic,mám dojem,že ze soboty na neděli je to pravidlo.
Nedotklo se mi nic,ale vzhledem k tomu,že trať z Prahy do Zbiroha patří dispečersky do mé působnosti,tak se těch lidí můžu zastat,já taky nekritizuju např.jízdu řidiče tramvaje nebo autobusu,protože tomu nerozumím,ale myslet si můžu cokoli

fibou
Uživatel
Příspěvky: 356
Registrován: 12.10.2006 14:55
Bydliště: Praha Hloubětín

Příspěvek od fibou » 25.2.2007 13:28

I.am.good píše:Btw. - když víš i takový informace, jako co to bylo za žabotlam, tak schválně, jestli víš, proč ten rychlík do Plzně měl dvě lokomotivy s tím, že ta druhá měla pantografy dole? Kam jí to vezlo? To by mě i zajímalo .) Obě to byla esa a dokonce číslo hned za sebou, ale to už si nevzpomínám :)
To Limm vědět bude, protože je provozní dispečer (a dobrý), takže se to určitě dozvíš ;)

I.am.good

Příspěvek od I.am.good » 25.2.2007 12:25

Btw. - když víš i takový informace, jako co to bylo za žabotlam, tak schválně, jestli víš, proč ten rychlík do Plzně měl dvě lokomotivy s tím, že ta druhá měla pantografy dole? Kam jí to vezlo? To by mě i zajímalo .) Obě to byla esa a dokonce číslo hned za sebou, ale to už si nevzpomínám :)

I.am.good

Příspěvek od I.am.good » 25.2.2007 12:22

No, je to možný, nehádám se .) Já jsem jen postřehl toto, tak jsem to zde napsal .)
Jinak máme demokracii a nevidím důvod, proč bych nemohl kritizovat - bavíc já nekritizoval, jen to byla taková lehčí ironie. Ale tebe se to nějak dotklo, nemáš ty tam něco s tím společného?? :D
Nečil se, já byl spokojen, na rychlíku jely super Bčka s koženkou, na kterých se luxusně leží a pěkně to houpá :)

limm
Uživatel
Příspěvky: 22
Registrován: 03.1.2007 16:08
Bydliště: Praha 13

Příspěvek od limm » 25.2.2007 6:56

Vždy se mi líbí,když někdo něco kritizuje a neví co se dějě.Jediná pravda je to,že včera měl Os 9961 z Berouna zpoždění 9 minut a to z důvodu poruchy jednotky 451 091-6,kde nešly otočit směry,proto dal výpravčí návěstidlo do polohy stůj,protože nevěděl,jak dlouho bude strojvedoucí opravovat...NaČD se vlaky nepodjíždí,nýbrž předjíždí,no a jelikož máme PID,tak jsou vlaky osobní dopravy postaveny na úroveň rychlíků no a SJŘ a Prováděcí nařízení hovoří jasně,že se tyto vlaky v úseku P.Radotín-Praha hl.n. nepředjíždí a když v Dobřichovicích vyšlo následné mezidobí,jako že vyšlo,tak nebyl důvod předjíždět.
Pořádek si tudíž udělej ve své hlavě a nekritizuj něco o čem nic nevíš,např.to,že v Berouně os.n. není žádné stavědlo,nýbrž RZZ,takže výpravčí veškeré úkony provádí z dopravní kanceláře.[/u]

I.am.good

Příspěvek od I.am.good » 25.2.2007 0:51

Mám hezký postřeh z terénu:
Čekám si takhle dnes večer (vlastně už včera :D) v Berouně na rychlík do Prahy a na kusých kolejích směrem ku Praze stojí panťák směr Praha. Odjezd 22:48. V 22:46 hlásí rozhlas, že přijede rychlík na Plzeň. Skutečně, na pražském zhlaví se objevují světla. V tom okamžiku se z rozhlasu ozve: " Služební hlášení, ....(oslovení nejspíš obsluhy stavědla), na vjezdu mi stojí rychlík, dejte o sobě vědět." Skutečně, vlak na pražském zhlaví zastavil. Všímám si, že panťák má zelenou se žlutou, čili má postavenou vlakovou cestu křižujíc dráhu rychlíku. Jenže EMOs má ještě minutu do odjezdu a u ČD se na rozdíl od DPP nejezdí napřed. Takže o pár sekund skočila panťáku červená a obsluha už jen čekala, než se shodí zabezpečovač. Mezitím se v rozhlase ozvalo dosti otráveným tónem:"To je dneska už podruhý..." Po třech minutách se konečně rychlík dává do pohybu a následně po jeho průjezdu odjíždí i Os, ovšem nyní zpožděn o 8minut :D


Btw. - "můj" rychlík přijel do Berouna o dvě napřed (čekal do času), ale protože se před náma táhnul ten zpožděnej panťák a nikde nebyli schopný nás ho necht podjet, tak na hlaváku jsme už měli také 5min zpoždění :/
Mno, po skoro srážce v tomto týdnu jsou toto další přehmaty v okruhu žel. st. Beroun. Možná by to chtělo to tam vyčistit :)))

DJ LA DÉFENSE
Uživatel
Příspěvky: 799
Registrován: 23.10.2006 15:00

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 24.2.2007 18:50

arny píše:Počítat kdo se má učit počítat :?: Dle idosu to vychází pořád jak říkám teda těch měch 5minut rozdílu. Odborníků. Fakt to nemá cenu s touhle diskuzí.

PS: nikdy jsem neřekl, že je Pinďa špatný vlak naopak. Máš pravdu, že 3 napájecí systémy má málokdo. Proto by mělo spíš jezdit třeba na Vindeboně, ať se ty trakce využitou a ne na 3kV do Ostravy
Vindobonu? V sedmi vozech?? Asi těžko... Nevím nevím

Uživatelský avatar
arny
Uživatel
Příspěvky: 370
Registrován: 20.11.2006 18:57
Bydliště: Praha je mi velká

Příspěvek od arny » 24.2.2007 18:44

DJ LA DÉFENSE píše:...ani neumíš počítat.
Počítat kdo se má učit počítat :?: Dle idosu to vychází pořád jak říkám teda těch měch 5minut rozdílu. Odborníků. Fakt to nemá cenu s touhle diskuzí.

PS: nikdy jsem neřekl, že je Pinďa špatný vlak naopak. Máš pravdu, že 3 napájecí systémy má málokdo. Proto by mělo spíš jezdit třeba na Vindeboně, ať se ty trakce využitou a ne na 3kV do Ostravy

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od trainzjohny » 24.2.2007 18:00

DJ LA DÉFENSE píše:Ty vole ...
No toto !! Klídek prosím.

DJ LA DÉFENSE
Uživatel
Příspěvky: 799
Registrován: 23.10.2006 15:00

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 24.2.2007 17:51

Ty vole ty ani neumíš počítat. Koukám na idos, IC Manažer Pardubice (20:25 - 20:26) Olomouc (21:56-21:58) jízdní doba 1 h 30 minut.

Pinďour
Pardubice (6:19-6:20) Olomouc (7:41-7:43) jízdní doba 1 h 21 minut
Tu snamou informaci jsem našel i v traťovém jízdním řádu. Rozdíl 9 minut!!!!

A takhle to bude celou cestu si tipnu, hele 150, 151 mám taky rád, ale nebudu je vehementě prosazovat. Nauč se počítat nejdřív! Fakt se na mě nezlob, ale si mimo. Tímto končím diskuzi, neb s "odborníkem" tvého kalibru to nemá progresivní řešení.

P.S. Pendolino co máme asi není kdoví co, ale v Evropě je to dost unikát, nevím, kolik vysokorychlostních vlaků existuje na 3 různé napájecí systémy. Ale tohle si nejsem jist, vycházím pouze z jednoho dokumentu, kdo ví více, smí mě utřít...

Uživatelský avatar
arny
Uživatel
Příspěvky: 370
Registrován: 20.11.2006 18:57
Bydliště: Praha je mi velká

Příspěvek od arny » 24.2.2007 14:06

DJ LA DÉFENSE píše: Kua už taky... Jak je teda možný, že…
IC 519 Manažer sestava 151+Amz+Ampz+WRmee+2xBmz+Bpee+Bmz to znamená loko+ 7 vozů ujede úsek Pardubice – Olomouc hlavní za 1:30. Třeba IC 513 "SC PENDOLINO" Sestava také 7 vozů ujede stejný úsek za 1:25. To je 5 minut. Co by to bylo za propagaci kdyby téměř 30 let stará lokomotiva byla rychlejší než „supermoderní“ vlak za x. miliard!

Prostě 151 a 7 vagonů umí být bez problému rychlejší než pinďour 8-)
Smurfx píše:rychlostí na 1.železničním koridoru
Takže z jiné planety. Délka 1. koridoru je 458 km zmodernizováno či optimalizováno bude 379 km(to je 82,75%. Pro rychlost 160 km/h bude úsek 170 km což je 37.1% Pro upřesnění. Kde jsi ten graf našel nevím, ale aktuální není. Kde Pinďa využije naklápění je přes Vysočinu. V tomto případě je rychlejší, protože je tam hodně oblouků. Hlavně 151 a 162 nemůžou jet po celém I. koridoru můžou jen do Svitav. Tady se bavíme o SC Pendloino Praha-Ostrava a tam zase není tolik úseků kde může jet naklápěcí souprava rychleji než krysa nebo patriot jet pomaleji než pendolino. Jasné? :D
http://www.k-report.net/koridory/index.htm
Smurfx píše:Holt 7 náprav nebo 4, to je rozdíl, s tím nic nenaděláš…
Pořád nevím kde všichni berete těch 7. náprav? :twisted:
Jak může mít 7 hnaných náprav, když má 8 hnaných podvozků (1‘A‘+A‘1‘). Ano pro soupravu je to výhodnější lokomotiva a vagóny, proto si taky „fírové“ stěžují že řada 471 (BoBo+2 vagóny) oproti 451 (BoBo+2 vozy+BoBo)klouže po kolejích i když má lepší razantnější rozjezd.
A ty rozjezdy kolik má Pendolíno vozů? 7. A kolik tahá 162/150-1 na rychlíku? Určitě více než 7. A za každý vagon máš cca 60 tun navíc. Řada 680 má lepší poměr hmotnosti na hnací nápravu než lokomotiva a 7. vagónků. Pořád, ale má řada 151, potažmo 162 lehčí převodový poměr (4000kW a 210kN na 160km/h / 3060 a 258kN na140km/h) než řada 680 která má těžký převod dokonce na 230 km/h (4000kW a 200kN).
http://www.atlaslokomotiv.cz/
Pánové to je fyzika! :D

Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
Příspěvky: 352
Registrován: 27.10.2004 17:39
Bydliště: Praha - Řepy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smurfx » 23.2.2007 23:57

arny píše:Ty žiješ asi na jiné planetě.
Praha-Běchovice – Úvaly 100 až 120km/h,Úvaly – Český Brod 140, Český brod – Poříčany 130 (680- 150)
Poříčany – Velim 160 atd…
Spíš ty žiješ na úplně jiné planetě. Neříkám, že tratě u nás sou ideální, spíše naopak (příkladem jsou tebou uvedené příklady), ale těch úseků nad 140 není málo. Přikládám pro příklad graf a tabulku rychlostí na 1.železničním koridoru tj. Děčín - Praha - Pardubice - Česká Třebová - Brno - Břeclav. Z 460 km tratě je modernizováno 375,3 km (81,6 %). Z toho plných 43,5 % je na rychlost 160 km/h.

Chápeme? :D

A k tomu zrychlení, Pendolinem jezdím celkem často a ze stanice má kromě panťáku (ten je zpřevodován hodně do pomala) nejrychlejší odpich, výrazně rychlejší než kterákoli lokomotiva s taženými vagony. Holt 7 náprav nebo 4, to je rozdíl, s tím nic nenaděláš.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Odpovědět