Káem píše:opravdu už dneska nejsme si všichni rovni
Ano, je už dost lidí, kteří si za tu první klasu rádi připlatí. Souhlasím. Ale fakt VELICE pochybuji, jestli takovýto člověk na cestu např. Zadní Třebaň - Praha Smíchov použije vlak. V to věří snad jen Ondrůj a jeho ČD. Jinak určitě je pravda, že co se týče pohodlí a luxusu druhé třídy jednotek 471, tak určitě vyhrává nad mnohými vozy 1.třídy ČD.
Mapl - já ti nevím, ale žabotlamou (451,2) jsem jel zrovna včera z hlavního nádraží do Uhříněvsi a je to fakt humus - špía, poničené, zanedbaná údržba (chybějící lišty na všech oknech + spousta chybějícíh lišet obložení určitě není dílo vandalů), má to hrozný jízdní vlastnosti (škube to, nad podvozkama člověk na našich tratích skáče metr vysoko), no prostě fakt nevím, co je na 40 let starý jednotce tak super. Opravdu mě napadlo, že je docela drzost chtít za to jízdné a to myslím naprosto vážně
A konečně -mám teda jeden postřeh z terénu - v sobotu jsme jeli do Drážďan, z Děčína osobákem, protože na EC přes hranice neplatí SONE+.
ČD vypravily soupravu 4 vozů
Bc
(pro neznalé - lehátkové vozy). K tomu mašinku řady 372, která opravdu není dělaná pro poskakování po zastávkách každých 800metrů. Takže opravdu záživná jízda - navíc zastávky na české straně jsou dělané na délku vozu 810 +010, čili se tam vejde jeden a kus normálního vozu. Takže kdybych jel jen třeba do Dolního Žlebu, tak tam z našeho vozu vystupuju do stráně spadající k Labi.. Fakt super.
Jako balzám se ale jeví německá souprava - ač to není žádná moderna, tak hezká soupravička složená z lokomotivy + 4 dvoupodlažních vozů, kde poslední vůz je jeko řídící, takže odpadá objíždění soupravy na konečných. Holt jsme tu, na ČD někde jinde. Pravda, německé soupravy i na regionálkách mají též část první třídy, ale tam je zase trochu jiný interval jak u nás, takže vlaky nejezdí natřískané..
Jo, Čechy krásné, Čechy mé....