Železniční doprava

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odeslatod 2217 v 22.2.2007 21:54

TAk jen shrnutí postoje k druhům dopravy na větší vzdálenosti.
Jezdím z Phy doČes. Budějovic (Nejezdí tam žádné šroty, jka zde bylo zmíněno!!!) Nejraději a vždy volím rychlik. ono se v něm dá hezky sedět a ještě nemusíš stavět na WC. Auto nemám, ale když mě někdo veze, jsem tomu i docela ráda, neb mě hodí před barák. Víc se ale bojim. Autobus nepoužívám. jede dýl, pomalu a nedá se v něm čůrat. (promiňte, ale je to tak).
K tomu rychliku - je fakt, že 8 lidí v kupé je sadomaso, hlavně v pátek, kdy má každej bágl jak k..va. Na trati je často utržená trolej, spadlej strom a potom taky loňská sněhová kalamita zapřičinila 6hodinový zpoždění. Jela jsem z Phy do Budějovic :!:9 hodin :!:
Jinak si ale nestěžuju a na zítřejší jízdu R645 do Budějovic se už dost těším...
Uživatelský avatar
2217
Uživatel
 
Založen: 16.11.2006 23:16
Bydliště: kousíček od Národní Třídy

Odeslatod arny v 22.2.2007 21:46

DJ LA DÉFENSE napsal:...jenže SCP během té neschopnosti pendolin vozili 163...


ale ale... 163 se SCP dostala snad jen jednou (Tedy co jsem byl služebně v Krasíkově). a s tou to sekeru mělo to nepopírám. Většinou to ale tahaly 162 (konstrukční rychlost 140 km/h) nebo 150/151 (140/160 km/h) a ty jezdili na čas.

R 377 Galileo Galilei z Německa měl podle servru vlaky.net

Zase nemůžeš všemu věřit...
Uživatelský avatar
arny
Uživatel
 
Založen: 20.11.2006 18:57
Bydliště: Praha je mi velká

Odeslatod DJ LA DÉFENSE v 22.2.2007 21:26

arny napsal:90 minut? Zažil jsem horší. No on je to opravdu problém to z tím zpožděním, ale až budou, někdy, dokončený koridory tak to bude určitě lepší. Na druhou stranu když to jede pěkně tak se málo kdy stane že to má sekeru. Takže to chce opravdu Koridory, pořádný lokomotivy (ikdyž ty zase tak špatný nemáme) a hlavně lepší organizaci dopravy.
Vlak tě totiž na rozdíl od letadla většinou doveza až do středu města.

Teď jsem si vzpoměl. Pamatuješ loni na prů*er s pendolínem. Já zažil krásnou příhodu u výpravčího v Krasíkově: "Sakra jede SC Pendolíno a je tu o čtyři minuty na před. Musím ho zbrzdit" A to to v ty době tahaly Patrioti (162) a krysy (151,150)
Se 151 by v Krasíkově teoreticky bejt i mohlo o 4 napřed, jenže SCP během té neschopnosti pendolin vozili 163 s konstrukční rychlostí 120 v hodině, takže to byla jen náhodička nic víc, že se na to dostala 151. :wink: :wink: Jinak SCP se 163 jezdily o dvacet a více opožděný...

R 377 Galileo Galilei z Německa měl podle servru vlaky.net na příjezdu na hlavní nádraží v praze během měsíce 16x více jak 90 minut, to mi nepřijde normální. Sice nechápu, proč je tam napsána blbost v podobě toho, že v Holešovicích měl do půl hodiny, ale když jsem sledoval večer co večer pohyb po úseku Děčín-Praha z německa si dovezl vždy nad 90 minut.
DJ LA DÉFENSE
Uživatel
 
Založen: 23.10.2006 14:00

Odeslatod arny v 22.2.2007 21:20

DJ LA DÉFENSE napsal:v nedávné době na denním pořádku skoro 90 minutová zpoždění.


90 minut? Zažil jsem horší. No on je to opravdu problém to z tím zpožděním, ale až budou, někdy, dokončený koridory tak to bude určitě lepší. Na druhou stranu když to jede pěkně tak se málo kdy stane že to má sekeru. Takže to chce opravdu Koridory, pořádný lokomotivy (ikdyž ty zase tak špatný nemáme) a hlavně lepší organizaci dopravy.
Vlak tě totiž na rozdíl od letadla většinou doveza až do středu města.

Teď jsem si vzpoměl. Pamatuješ loni na prů*er s pendolínem. Já zažil krásnou příhodu u výpravčího v Krasíkově: "Sakra jede SC Pendolíno a je tu o čtyři minuty na před. Musím ho zbrzdit" A to to v ty době tahaly Patrioti (162) a krysy (151,150)
Uživatelský avatar
arny
Uživatel
 
Založen: 20.11.2006 18:57
Bydliště: Praha je mi velká

Odeslatod DJ LA DÉFENSE v 22.2.2007 20:56

arny napsal:Typnul bych si, že u obou případů je hodně malá, protože jak letecká, tak železniční patří k nejbezpečnějším.

Je pravda, že když se něco stane tak to má drastické následky, zvlášť ta letecká, ale když to srovnáš s automobilovou dopravou, tak při ní zemře daleko víc lidí než cesou vlakem nebo letadlem.
To, že se něco stane na trati, je daleko větší pravděpodobnost. Při letošní zimě nehrozí letadlum ani sněhové kalamity... Podívejte se jaká zpoždění a jka často si vozí z Německa R 377 Galileo Galilei, v nedávné době na denním pořádku skoro 90 minutová zpoždění. Které se přenášelo na Excelsior.
DJ LA DÉFENSE
Uživatel
 
Založen: 23.10.2006 14:00

Odeslatod admirak v 22.2.2007 19:01

arny napsal:Typnul bych si, že u obou případů je hodně malá, protože jak letecká, tak železniční patří k nejbezpečnějším.

Je pravda, že když se něco stane tak to má drastické následky, zvlášť ta letecká, ale když to stovnáš s automobilovou dopravou, tak při ní zemře daleko víc lidí než cesou vlakem nebo letadlem.
To je bohužel pravda :?
admirak
 

Odeslatod arny v 22.2.2007 18:51

admirak napsal:Jenže jaká je pravděpodobnost že to letadlo spadne? Asi stejná jako že se něco stane na trati. :lol:


Typnul bych si, že u obou případů je hodně malá, protože jak letecká, tak železniční patří k nejbezpečnějším.

Je pravda, že když se něco stane tak to má drastické následky, zvlášť ta letecká, ale když to srovnáš s automobilovou dopravou, tak při ní zemře daleko víc lidí než cesou vlakem nebo letadlem.
Naposledy upravil arny dne 22.2.2007 19:03, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
arny
Uživatel
 
Založen: 20.11.2006 18:57
Bydliště: Praha je mi velká

Odeslatod admirak v 22.2.2007 18:37

pan Vedoucí napsal:A teď si vem, kdyby to letadlo spadlo a oni to nepřežili. Naprosto shodný argument.
Jenže jaká je pravděpodobnost že to letadlo spadne? Asi stejná jako že se něco stane na trati. :lol:
admirak
 

Odeslatod pan Vedoucí v 22.2.2007 18:35

admirak napsal:A teď si vem kdyby se něco stalo na tratia vy museli stát třeba půl dne...
A teď si vem, kdyby to letadlo spadlo a oni to nepřežili. Naprosto shodný argument.
Uživatelský avatar
pan Vedoucí
Uživatel
 
Založen: 07.12.2006 10:23
Bydliště: Praha

Odeslatod admirak v 22.2.2007 18:30

I.am.good napsal:Chtěl jsem si udělat výlet do Paříže a zpět vlakem. Já a dvě studující slečny. Mno, směrem tam noční vlak, zpět klasické vlaky přes den. Pobyt v Paříži přes víkend (sleva interrail nebo tak nějak). Prostě to srhnu, jen cestovné (včetně příplatků za TGV, ICE a lehátka) mi v ČD centrech (oslovil jsem jich víc) spočítali na cca 15.000Kč pro všechny. Tak pak se není čemu divit, když zpáteční letenka se s nákupem předem dá sehnat za 2tis včetně poplatků, takže vlak je skoro třikrát dražší a letadlo tam letí chvíli. PRostě něco šílenýho, nemá cenu jezdit daleko vlakem, fakt to je nejen pomalejší, ale i, bohužel, dražší :(
A teď si vem kdyby se něco stalo na tratia vy museli stát třeba půl dne...
admirak
 

Odeslatod I.am.good v 22.2.2007 17:57

Chtěl jsem si udělat výlet do Paříže a zpět vlakem. Já a dvě studující slečny. Mno, směrem tam noční vlak, zpět klasické vlaky přes den. Pobyt v Paříži přes víkend (sleva interrail nebo tak nějak). Prostě to srhnu, jen cestovné (včetně příplatků za TGV, ICE a lehátka) mi v ČD centrech (oslovil jsem jich víc) spočítali na cca 15.000Kč pro všechny. Tak pak se není čemu divit, když zpáteční letenka se s nákupem předem dá sehnat za 2tis včetně poplatků, takže vlak je skoro třikrát dražší a letadlo tam letí chvíli. PRostě něco šílenýho, nemá cenu jezdit daleko vlakem, fakt to je nejen pomalejší, ale i, bohužel, dražší :(
I.am.good
 

Odeslatod DJ LA DÉFENSE v 22.2.2007 16:08

radek31 napsal:ano, 1000 km jde odřídit, ale není pohodlnější si sednout do vlaku, číst si knížku, nebo čumět na notebooku na filmy a na místě sednout do auta v pohodě, naprosto odpočatej a spokojenej?
já si pamatuju, jak jsme před x lety několikrát jeli do Chorvatska autem a táta toho řízení měl docela plné zuby
To pochopitelně záleží, jak se kdo cítí. Já si třeba sednu raději za volant, protože řízení miluju. Možná bych volil vlak, v momentě, kdyby to nevyšlo tak draho.
DJ LA DÉFENSE
Uživatel
 
Založen: 23.10.2006 14:00

Odeslatod radek31 v 22.2.2007 12:59

ano, 1000 km jde odřídit, ale není pohodlnější si sednout do vlaku, číst si knížku, nebo čumět na notebooku na filmy a na místě sednout do auta v pohodě, naprosto odpočatej a spokojenej?
já si pamatuju, jak jsme před x lety několikrát jeli do Chorvatska autem a táta toho řízení měl docela plné zuby
radek31
Moderátor
 
Založen: 02.7.2004 15:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Odeslatod DJ LA DÉFENSE v 22.2.2007 11:58

radek31 napsal:zapomínáš na to, že letadlem nepřevezeš auto
výhoda toho vlaku je, že přijedeš na místo odpočatej a s autem - přece jenom pro jednoho řidiče je to v kuse docela záhul a to ani nemluvím o tom, že vlakem je to podstatně bezpečnější - řada řidičů (a jejich pasažérů) co to jedou v jednom zátahu pak každý rok končí v márnicích po cestě
No to máš pravdu, pokud chceš sebou vléct auto, a bojíš se řídit celou cestu sám, tak ten vlak je ideální. Jenže to vychází mnohem dráž. Třeba i cesta Poprad Tatry - Praha vyjde dráž, když auto naložíš na vlak a jedete třeba tři. Další možnost je letět a v hotelu si půjčit auto na místě. I to není špatná varianta, ale záleží jaké jsou cenové podmínky. No a v neposlední řadě, odřídit v kuse 900 km, neni zase tak nějak moc, stačí jet svižně a pozorně, být vyspalý a mít na cestě dvě pauzičky po 3/4 hodině a je to v pohodě a zvládnutelné. A vlak je bezpečnější? No záleží na tom kdy, třeba teďka je nějaké smolné období, taurus v Maďarsku, nehoda na Hradecku, včera projela mašinka červenou v Čremošnom... :wink:

Jen pro příklad, táta jezdí už asi 15 let na konferenci OECD za ČR do Paříže. Prvních asi 7 let jezdily z finančních důvodů a možností státní zkušebny dva a vlakem. EC 56/57 Heinrich Heine a později Goethe v 6 ráno z Prahy, a ve 21 v Paříži na Gare d' Est. cesta tedy šílených 15 hodin, sice ve vozech s klimatizací SNCF, později DB, ale prostě necestovatelné. Dneska létá už sám, v Paříži je za Prahy za 3/4 hodiny plus časy na letišti + cesta k hotelu, takže celková doba zhruba 2 a půl až 3 hodiny. Cena vychází v porovnání s vlakem o čtvrtinu laciněji (záleží na tom pochopitelně, kdy člověk letí). Je to už déle co tento vlak zanikl, ale proč zanikl, protože na dlouhé vzdálenosti, nikdo už dneksa nehce jezdit vlakem :(
DJ LA DÉFENSE
Uživatel
 
Založen: 23.10.2006 14:00

Odeslatod radek31 v 22.2.2007 10:38

zapomínáš na to, že letadlem nepřevezeš auto
výhoda toho vlaku je, že přijedeš na místo odpočatej a s autem - přece jenom pro jednoho řidiče je to v kuse docela záhul a to ani nemluvím o tom, že vlakem je to podstatně bezpečnější - řada řidičů (a jejich pasažérů) co to jedou v jednom zátahu pak každý rok končí v márnicích po cestě
radek31
Moderátor
 
Založen: 02.7.2004 15:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

PředchozíDalší

Zpět na Provoz

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků

cron