radek31 píše:zapomínáš na to, že letadlem nepřevezeš auto
výhoda toho vlaku je, že přijedeš na místo odpočatej a s autem - přece jenom pro jednoho řidiče je to v kuse docela záhul a to ani nemluvím o tom, že vlakem je to podstatně bezpečnější - řada řidičů (a jejich pasažérů) co to jedou v jednom zátahu pak každý rok končí v márnicích po cestě
No to máš pravdu, pokud chceš sebou vléct auto, a bojíš se řídit celou cestu sám, tak ten vlak je ideální. Jenže to vychází mnohem dráž. Třeba i cesta Poprad Tatry - Praha vyjde dráž, když auto naložíš na vlak a jedete třeba tři. Další možnost je letět a v hotelu si půjčit auto na místě. I to není špatná varianta, ale záleží jaké jsou cenové podmínky. No a v neposlední řadě, odřídit v kuse 900 km, neni zase tak nějak moc, stačí jet svižně a pozorně, být vyspalý a mít na cestě dvě pauzičky po 3/4 hodině a je to v pohodě a zvládnutelné. A vlak je bezpečnější? No záleží na tom kdy, třeba teďka je nějaké smolné období, taurus v Maďarsku, nehoda na Hradecku, včera projela mašinka červenou v Čremošnom...
Jen pro příklad, táta jezdí už asi 15 let na konferenci OECD za ČR do Paříže. Prvních asi 7 let jezdily z finančních důvodů a možností státní zkušebny dva a vlakem. EC 56/57 Heinrich Heine a později Goethe v 6 ráno z Prahy, a ve 21 v Paříži na Gare d' Est. cesta tedy šílených 15 hodin, sice ve vozech s klimatizací SNCF, později DB, ale prostě necestovatelné. Dneska létá už sám, v Paříži je za Prahy za 3/4 hodiny plus časy na letišti + cesta k hotelu, takže celková doba zhruba 2 a půl až 3 hodiny. Cena vychází v porovnání s vlakem o čtvrtinu laciněji (záleží na tom pochopitelně, kdy člověk letí). Je to už déle co tento vlak zanikl, ale proč zanikl, protože na dlouhé vzdálenosti, nikdo už dneksa nehce jezdit vlakem