Železniční doprava

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Příspěvek od Jabberwocky » 23.1.2007 14:38

Jistě. "Železnice je komedie svého druhu." Nebo jak to v té reklamě bylo ;-)

DJ LA DÉFENSE
Uživatel
Příspěvky: 799
Registrován: 23.10.2006 15:00

Re: Dispečerky

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 23.1.2007 12:57

Káem píše:Odvážné tvrzení na tomto fóru :P :oops: Žejo? Tramvaje jsou jen takový malý nedospělý motoráky... :twisted: :P :D
Odvážné leč pravdivé. Vlaky jsou zajímavější a mjí nějaké romantičtější kouzlo :D

Uživatelský avatar
Káem
Uživatel
Příspěvky: 904
Registrován: 03.11.2006 15:32
Bydliště: 1,8,15,25,26,51,56,AE
Kontaktovat uživatele:

Re: Dispečerky

Příspěvek od Káem » 23.1.2007 12:49

DJ LA DÉFENSE píše:Mě osobně zajímalo, železnice mne zajímá více než tramvaje.
Odvážné tvrzení na tomto fóru :P :oops: Žejo? Tramvaje jsou jen takový malý nedospělý motoráky... :twisted: :P :D

DJ LA DÉFENSE
Uživatel
Příspěvky: 799
Registrován: 23.10.2006 15:00

Re: Dispečerky

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 23.1.2007 12:25

limm píše:Dispečerka se jí říká proto,že tyto lokomotivy jsou určeny na nepravidelné výkony tj.pro operativu,konkrétně v Praze jsou 3 na vozbu Praha-Plzeň,Praha-Č.Budějovice(jsou dvousystémové) s označením D1-D3,D4+D6 jsou stejnosměrné a jsou určeny pro veškeré výkony po touto trakcí,no a konečně D5 je v Berouně a ta je určena pro postrkovou službu Beroun-Kařízek,tak to asi k této problamatice,samozřejmě by se toho dalo napsat mnohem víc,ale to by asi nikoho moc nezajímalo,no niméně pokud někdo z vás bude mít zájem,tak ať se mi ozve na mejl a není problém si prohlédnout dispečerské pracoviště.
Mě osobně zajímalo, železnice mne zajímá více než tramvaje.

limm
Uživatel
Příspěvky: 22
Registrován: 03.1.2007 16:08
Bydliště: Praha 13

Dispečerky

Příspěvek od limm » 22.1.2007 15:26

Dispečerka se jí říká proto,že tyto lokomotivy jsou určeny na nepravidelné výkony tj.pro operativu,konkrétně v Praze jsou 3 na vozbu Praha-Plzeň,Praha-Č.Budějovice(jsou dvousystémové) s označením D1-D3,D4+D6 jsou stejnosměrné a jsou určeny pro veškeré výkony po touto trakcí,no a konečně D5 je v Berouně a ta je určena pro postrkovou službu Beroun-Kařízek,tak to asi k této problamatice,samozřejmě by se toho dalo napsat mnohem víc,ale to by asi nikoho moc nezajímalo,no niméně pokud někdo z vás bude mít zájem,tak ať se mi ozve na mejl a není problém si prohlédnout dispečerské pracoviště.

jara
Uživatel
Příspěvky: 2303
Registrován: 16.11.2003 17:38
Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jara » 22.1.2007 15:11

Káem píše:No, tak takhle to určitě není. Nehledě na to, že nejde o mašinu, ale o fíru.
Já kecám z hladu ale co je potom mašina, které se řiká Dispečerka???

Uživatelský avatar
Káem
Uživatel
Příspěvky: 904
Registrován: 03.11.2006 15:32
Bydliště: 1,8,15,25,26,51,56,AE
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Káem » 22.1.2007 14:20

jara píše:No pokud dobře vím, tak na nádražích stojí mašiny (zálohy) a ta se v tomto případě zapřahne a pokračuje dál. ALe jak je známo u DP Praha se zálohy nevedou!!!!!!!!!!! Jinak by tě na tu Bílou horu dovezl vůz označen X-22
No, tak takhle to určitě není. Nehledě na to, že nejde o mašinu, ale o fíru.

jara
Uživatel
Příspěvky: 2303
Registrován: 16.11.2003 17:38
Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jara » 22.1.2007 14:00

DJ LA DÉFENSE píše:Nevím jaký rozdíl, ale při zpoždění se mi nikdy nestalo, že: Stojíme v Olomouci půl hodiny navíc strojvůdce se chce najíst. Narozdíl od 22, která v takovémto případě vyštípe lidi na Vypichu, ale srovnávat se to asi nedá. I kdž i to svědčí o přístupu k zákazníkovi.
No pokud dobře vím, tak na nádražích stojí mašiny (zálohy) a ta se v tomto případě zapřahne a pokračuje dál. ALe jak je známo u DP Praha se zálohy nevedou!!!!!!!!!!! Jinak by tě na tu Bílou horu dovezl vůz označen X-22

DJ LA DÉFENSE
Uživatel
Příspěvky: 799
Registrován: 23.10.2006 15:00

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 22.1.2007 2:41

Káem píše:Jaxe to řeší u dráhy s pracovní dobou? U nákladního vlaku zřejmě strojvedoucí dle pokynu dispečinku odstaví vlak kde možno a směna mu končí - avšak u osobního vlaku tohle asi udělat nejde. Vystřídat taky nejde tak snadno, střídejte někoho v hlubokym lese mezi padlejma stromama. Nestalo se mi, že by vlak od Kolína na Masaryčku končil v Úvalech s tím, že strojevdoucí má přestávku nebo že se souprava musí dostat na čas a že "půl hodiny po nás jede další". Ba právě naopak, vlak přijede na masaryčku a délka jeho pobytu je jen o tom, za jak dlouho se vymění cestující. (příklad) Ale zákony přeci platí na ČD stejné? Tak kde je ten rozdíl?
Nevím jaký rozdíl, ale při zpoždění se mi nikdy nestalo, že: Stojíme v Olomouci půl hodiny navíc strojvůdce se chce najíst. Narozdíl od 22, která v takovémto případě vyštípe lidi na Vypichu, ale srovnávat se to asi nedá. I kdž i to svědčí o přístupu k zákazníkovi.

Uživatelský avatar
Tom 11
Uživatel
Příspěvky: 774
Registrován: 19.8.2006 18:17
Bydliště: Byla doba, kdy se mé bydliště nacházelo u linky, jejíž číslo mám v nicku.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tom 11 » 21.1.2007 21:31

No,jednou jsem jel z Prahy do Veselí nad Lužnicí(trať 220) a souprava od Budějovic měl zpoždění 50 minut a přijel do Prahy a hned zase nastupovali cestující a ještě tam šel chlápek vysypat koše.Akorát přejela lokomotiva a nebyl čas na zkontrolování soupravy.Hned za 5 minut se zase jelo na Budějovice.Ale v Bystřici se projevila závada na soupravě(která už tam byla z Budějovic,ale nestačilo se to na Hlaváku zkontrolovat) a tak se roztrhl rychlík,za lokomotivou zůstaly 3 vozy a dalších pět o několik metrů dál.Nikdo se tam ale ani nepodíval,jestli tam někdo nespadl pod vlak,jen se posunulo s lokomotivou+3 vozama k těm pěti(pravda,než se to spojilo,tak to dlouho zkoušeli)a zase dál na Budějovice a do Tábora se přijelo pouze s 5 minutovým zpožděním!
Ale jak by mohl strojvedoucí nechat vlak v poli u Bystřice,to prostě nejde!

Takhle znám několik případů:

Ex533-Votice-spadlý strom na trati čekalo se ve vlaku asi 130 minut kousek před Voticema a dalo by se projít po kolejích do stanice,kde byly autobusy,ale oni tam nechaj čekat lidi,že tam hrozí nebezpečí úrazu.Tak nevím,jak tam kdo myslí.A proč se nejelo s vlakem do stanice-kvůli tomu,že tam stály vlaky směrem na Prahu,které mohly odjet,ale odjezd z Votic byl až za 2 hodiny.(neodjelo se,jelikož strojvedoucí měl přestávku)Takže nechápu,jak tam kdo myslí.

Nebo z Prahy měl odjíždět rychlík v 17.23,ale za půl hodiny jel Ex do Salzburgu,tak se čekalo a Ex klidně odjel,ale ten rychlík tam zůstal až do 20.30,potom ještě nabral zpoždění a dojel pouze do Říčan!!! Ale Ex táhla dieslová lokomotiva a tak projel,ale rychlík přetáhnout nemohli,to tam radši přistavili autobusy a jelo se do Benešova na jiný vlak.A do Soběslavi se přijelo místo v 20 až někdy po půlnoci a poslední osobák odjel kolem 22 a pak nic a dost lidí tam teda šlo k výpravčímu a nakonec to dopadlo tak,že tam zajistil dodávku,která rozvezla ty cestující.
Ale tady zase měl strojvedoucí přestávku a tak nemohl s lokomotivou převézt vlak přes inkriminované místo...

A tak je celkem záhada,že někdy se čeká a někdy se nomálně jede.Třeba jak píše Káem vždycky jel vlak na konečnou a hned zpět,ale tyhle případy jsou možná výjimky,ale zase je to divný...

Uživatelský avatar
Káem
Uživatel
Příspěvky: 904
Registrován: 03.11.2006 15:32
Bydliště: 1,8,15,25,26,51,56,AE
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Káem » 21.1.2007 20:56

Jaxe to řeší u dráhy s pracovní dobou? U nákladního vlaku zřejmě strojvedoucí dle pokynu dispečinku odstaví vlak kde možno a směna mu končí - avšak u osobního vlaku tohle asi udělat nejde. Vystřídat taky nejde tak snadno, střídejte někoho v hlubokym lese mezi padlejma stromama. Nestalo se mi, že by vlak od Kolína na Masaryčku končil v Úvalech s tím, že strojevdoucí má přestávku nebo že se souprava musí dostat na čas a že "půl hodiny po nás jede další". Ba právě naopak, vlak přijede na masaryčku a délka jeho pobytu je jen o tom, za jak dlouho se vymění cestující. (příklad) Ale zákony přeci platí na ČD stejné? Tak kde je ten rozdíl?

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 21.1.2007 19:13

Vašek píše:Jo, mít tak vlaky APEX :lol: To by se na informaci o zpoždění spotřeboval celý displej :wink:
to je omyl, APEX končí na Z>5 minut

Vašek
Uživatel
Příspěvky: 175
Registrován: 15.11.2006 19:11

Příspěvek od Vašek » 21.1.2007 17:59

Sirka píše:Tý jo, 16,5 hodiny :o ! Asi začnu bejt rád za hodinový zpoždění...
Jo, mít tak vlaky APEX :lol: To by se na informaci o zpoždění spotřeboval celý displej :wink:

Sirka
Uživatel
Příspěvky: 525
Registrován: 11.6.2005 15:55
Bydliště: Praha 13

Příspěvek od Sirka » 21.1.2007 11:45

Marek píše:Ex 100 Jože Plečnik z Ljublany do Prahy měl ve Vršovicích 984 minut zpoždění...
Tý jo, 16,5 hodiny :o ! Asi začnu bejt rád za hodinový zpoždění...

DJ LA DÉFENSE
Uživatel
Příspěvky: 799
Registrován: 23.10.2006 15:00

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 21.1.2007 2:05

stteep píše:To věřim, veselo bylo všude jak sem koukal. to já spíš vidím nejvíc situaci na trati z prahy do Benešova a nebo pak z Prahy na Děčín, kudy jezdim každejch 14dní EC do ústí a zpátky, jen mě mrzí že od nového grafikonu poslední EC 179 na Prahu jede o hodinku dřív :( to mi vyhovovalo když mělo odjezd v 21:22 z Ústí n/L. Nevíš náhodou proč EC na trati Děčín - Praha takhle posunuli všechny o 1h v před, když děláš u drah jak sem zaregistroval.
Důvod je jednoduchý celý eurotatk v Evropě šel o hodinu dřív.

Odpovědět