I.am.good píše:Nevím jak konkrétně řada 150, ale nejspíš většina lokomotiv (ne-li všechny) nemá možnost mnohočlenného řízení. Tímto disponují elktrické jednotky vybavené aut. spřáhly (451(2),471, či 560 nevím) a také motorové vozy 810.
Jinak v lokomotivě na přípřeži (za sebou) i na postrku (na druhém konci vlaku) je VŽDY strojvedoucí a řídí podle svého. Ale jak bylo uvedeno - jsou to profíci a ví, kdy kde a jak přizpůsobit styl jízdy.
Jinak obratový čas 8min je podle mě u lokomotivy nerealizovatelný, jelikož se musí provést spousta úkonů - rozpojení, odjedí na zhlaví, přechod fíry (znamená shodit sběrače - částečné vypnutí systémů mašiny) na druhý konec lokomotivy, přestavení výhybek, objetí soupravy (při posunu rychlost do 30km/h), opět dojetí na druhé zhlaví, přesun fíry, přestavení výhybek, najetí na vlak, spojení, přechod fíry, zkouška brzdy. Nevím, jaký je rekord, ale myslím, že tohle za osm minut nikdo nedokáže. Navíc to předpokládá, že budou volná obě zhlaví, aby mašina mohla dojet až za výhybky.
Čau
Takže:
Monohočlené řízení z elktrických lokomotiv mají:
114 "žehlička" dvojčelnné řízení
122 a 123 "čtyřkolo" (snad dvojčlenné řízení, ale nejsem si jist).
124 "čtyřkolo" (tento prototyp myslím také má vícečlnné řízení).
125 "štvorička" nejsem si jist, ale má automatické spřáhlo, takže snad se dá ovládat i více dvojic, jezdí většinou dvě dvojice.
130 "velbloud" má až 4 členné řízení z jednoho stanoviště.
131 "dvojička" má vlastně také dvojčelnné řízení i když pouze na jednom konci jendoho dílu, ale ovladají se obě lokomotiy z jednoho stanoviště.
230 a 240 mají vícečlenné řízení buď nově dosazené a nebo ho mají nově aktivované, ale nejsme si jist.
242 bohužel netuším ani ň, ale domnívám se že má vícečlenné řízení.
A nemají tedy možnost vícečlenného řízení řady 100, 110, 111, 113, 121, 140, 141, 150, 151, 162, 163, 180, 181, 182, 183, 184, 210, 263, 362, 363, 350, 371, 372. To jsou elektrické lokomotivy. Pakliže jsem se někde zmýlil, rád si přečtu nápravu.
Obratový čas 8 minut nelze, ale v Žilině prý dokáží vyměnit mašinku za 5 minut.
Včera jsem viděl soupravu místo pantografu, jak mi bylo vysvětleno 150+ (cca)3xBmo+151 a snažily se obě holky.
P.S. Profíci možná jo, ale domlouvají se vysílačkou, jinak to nelze... Pokud by se něco stalo tak těžko někdo uvidí přes 400 metrů dlouhej vlak. Jedině, zda nesepnou na postrkové lokomotivě sami brzdy přes vzduchové potrubí celé soupravy, ale to nevím a zajímalo by mě to.