Železniční doprava

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Ostravák
Uživatel
Příspěvky: 160
Registrován: 18.6.2005 16:11
Bydliště: kousek od tramvajové zastávky Antonína Poledníka
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ostravák » 12.7.2006 19:04

No já si spíše myslím, že obraty souprav jsou udělány pro jednotky 451/452 a tak je málo času na přejetí lokomotivy na druhý konec. To s tou akcelerací je podle mě nesmysl, ale mohu se mýlit, že :wink: .

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Příspěvek od Jabberwocky » 12.7.2006 18:47

Aha, no vida, tak jsem zase o něco chytřejší, děkuju. Mne napadlo pouze to, že jsou na nádraží líní přeparkovávat lokomotivu na druhý konec vlaku :-) S tou akcelerací máš nejspíš pravdu.
Ty soupravy jsou na jednu stranu fajn - drncá to v nich rozhodně méně než v panťáku, ale vnitřek vagónů bída s nozí. Nejhorší jsou poblikávající a pištící zářivky (běžný zjev), to vždycky prchám. No a celý ten interiér je takový použitý. Když ty vozy nasadili někdy v zimě prvně, byl bych přísahal, že je vagón cítit plísní a bylo v něm takové zatuchlé skleníkové vlhko... K tomu ty zářivky, vyboulený strop ... no, nebudou to nejmladší vozy :-)

I.am.good

Příspěvek od I.am.good » 12.7.2006 18:38

Ř.163 není rychlíková - má max. rychlost 120km/h,je to univerzální lokomotiva pro tratě se stejnosměrným napájením. Pro vozbu rychlíků je vhodnější ř. 162, která má max. rychlost zvýšenu na 140km/hod.
Jinak ty "banáni"(ř.150,151) na osobáku - dle letošního grafikonu dokonce vedou pár Os vlaků ráno do Berouna a zpět, vychází jim na to prostě turnus a než by stály někde odstavené, tak se využijí. Navíc šest vozů Bmo (dvoupatráky) plně naložených lidmi vydá váhou tak za cca 10-12 obyčejných vozů, což už je pěkná tíha. A pro dva stroje na vlaku bych měl toto vysvětlení - jde ale jen o můj soukromý názor. Vzhledem k váze vlaku a povaze vlaku Os (částé rozjezdy a brzdění) je požadována co nejrychlejší akcelerace, jedna lokomotiva sice bez problému tento náklad utáhne, nicméně když jí bude pomáhat druhá, tak ten rozjezd bude rychlejší. Tím se nemusí prodlužovat jízdní doby, neboť souprava s jednou lokomotivou by dle mě nemohla konkurovat traťovou rychlostí jednotce 451 (klasický panťák).

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Příspěvek od Jabberwocky » 12.7.2006 17:11

No, mne neudivil výskyt souprav, ale lokomotiv - spíš bych tam čekal 163, i když ta je taky rychlíková. A zaráží mne, na co jsou potřeba hned dva stroje pro tak mrňavý vlak, ale jak říkám, nerozumím tomu. Tak se ptám :-)

Uživatelský avatar
m6ak
Uživatel
Příspěvky: 19
Registrován: 28.12.2004 22:52
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od m6ak » 12.7.2006 16:47

Jabberwocky píše:Mohl by mi někdo vysvětlit, proč některé zastávkové vlaky do Benešova tahá poslední dobou DVOJICE (!) lokomotiv řady 150? Za prvé jsem měl dojem, že 150 a 151 jsou rychlíkové lokomotivy, a za druhé by mě zajímalo, na co potřebuje mít souprava cca šesti patrových vagónů dvě lokomotivy. Není to trochu plýtvání?
Ř. 150 a 151 jsou rychlíkové stroje, ale jeden z těch na benešovských Os má rozbité čelní sklo... A panťáků je málo. Tak se nahrazují soupravou loko+vagóny+loko.

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Příspěvek od Jabberwocky » 12.7.2006 16:42

Je. To je úspornější? Nebo to mají proto, aby na konečné nemuseli "přepřahat"? To mi ale i tak připadá jako hloupost, tahat o lokotku víc. No ale nerozumím tomu, poslední ajznboňák u nás v rodině byl pradědeček...

MOp

Příspěvek od MOp » 12.7.2006 16:19

Jabberwocky píše:Mohl by mi někdo vysvětlit, proč některé zastávkové vlaky do Benešova tahá poslední dobou DVOJICE (!) lokomotiv řady 150? Za prvé jsem měl dojem, že 150 a 151 jsou rychlíkové lokomotivy, a za druhé by mě zajímalo, na co potřebuje mít souprava cca šesti patrových vagónů dvě lokomotivy. Není to trochu plýtvání?
a neni tak nahodou jedna vepredu a druha vzadu?

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Příspěvek od Jabberwocky » 12.7.2006 16:15

Mohl by mi někdo vysvětlit, proč některé zastávkové vlaky do Benešova tahá poslední dobou DVOJICE (!) lokomotiv řady 150? Za prvé jsem měl dojem, že 150 a 151 jsou rychlíkové lokomotivy, a za druhé by mě zajímalo, na co potřebuje mít souprava cca šesti patrových vagónů dvě lokomotivy. Není to trochu plýtvání?

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Příspěvek od Jabberwocky » 20.2.2006 14:34

Emilku vem čert, hlavně aby se dali do pořádku ti lidé. Přijít o oko není nic moc :-( A bůhví, jak to vlastně vypadá se strojvedoucím... :-(

KM

Příspěvek od KM » 20.2.2006 14:20

Rána to byla bohužel mocná, Chudák Emilka: http://www.novinky.cz/78031-.html
Ten fíra měl štěstí že to přežil.

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Příspěvek od Jabberwocky » 20.2.2006 13:13

Jo, stereotyp je prevít :-(

KM

Příspěvek od KM » 20.2.2006 12:33

Podrobněji ČTK:
V Kropáčově Vrutici na
Mladoboleslavsku se srazil rychlík Praha - Tanvald s nákladním vlakem. Podle předběžných informací utrpělo zranění nejvýše pět lidí, rozsah poranění zatím není znám. Zraněný strojvůdce jednoho z vlaků je zaklíněn ve voze. ČTK to sdělili mluvčí Drážní inspekce Jan Kučera a mluvčí středočeské záchranné služby.
Podle Kučery není zatím ani jisté, zda bude provoz na trati přerušen, protože nehoda se stala ve stanici, kde by možná šlo odklonit vlaky na jinou kolej.
Rychlík, který měl ve stanici
zastavit, projel odjezdové návěstidlo a narazil z boku do nákladního vlaku přijíždějícího od Mladé Boleslavi. Mimo koleje vypadly hnací vůz motorového rychlíku i několik vagonů nákladního vlaku. Podle Neusara zatím není jasné, zda je příčinou nehody chyba zaměstnanců dráhy nebo technická závada.
(ČTK)
Dopl. KM: Tipuji "jízdu po paměti" - R ve Vrutici normálně nestaví.

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Příspěvek od Jabberwocky » 20.2.2006 11:01

Převzato ze stránky Českého rozhlasu:
"09:23 - Na Mladoboleslavsku se srazil rychlík z Prahy do Tanvaldu s nákladním vlakem. Zraněno je pět lidí, strojvedoucí je zaklíněný ve voze. Nehoda se stala ve stanici v Kropáčově Vrutici."

jara
Uživatel
Příspěvky: 2303
Registrován: 16.11.2003 17:38
Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jara » 19.2.2006 19:27

Tak pendolíno má dalšího človíčka kterej chtěl za jízdy nastoupit. Stalo se to někde u počernic. Spoj jel z Ostravy do Prahy. Dívka na místě mrtvá.

Uživatelský avatar
6432
Uživatel
Příspěvky: 207
Registrován: 08.4.2004 11:33
Bydliště: Opatovské okolí, k nejbližší tram 9 nebo 10 min jízdy busem

Příspěvek od 6432 » 19.2.2006 16:12

Yvona píše:Já myslela, že zemřeli pouze 2 lidé :?:
To nepopírám, buď 2 nebo 3, myslím i nějaká zranění. Prostě situace, která se už doufám nebude opakovat..

Odpovědět