Re: Železniční doprava
Napsal: 18.7.2017 13:25
Jediné fórum, které je v úpadku!
http://tram-forum.prazsketramvaje.cz/
http://tram-forum.prazsketramvaje.cz/viewtopic.php?f=16&t=584
V čem riziko? Vlak zastaví na jedné koleji, na sousední koleji stojí prázdný vlak, kolem toho jeřábová dráha, jeřáb zvedne kontejner a posadí ho na vagón na sousední koleji. Než nějaké rozpojování vagonů, heverování vozů s neznámým rozložením nákladu a přepojování brzdových hadic od podvozků. Navíc by to vyžadovalo pouze vozy konkrétní konstrukce, takže zvláštní péči už všude tam, kde se něco naloží.9001 píše:Přece jenom přeložení kojterneru je větší riziko, než nazvednout celý vagon a vyměnit podvozek.
Neřekl bych. Přece jenom přeložení kojterneru je větší riziko, než nazvednout celý vagon a vyměnit podvozek.P_V píše:Ovšem nebylo by snažší i rychlejší přeložit ty kontíky?
http://ekonomika.idnes.cz/nova-hedvabna ... anicni_rtsNa první pohled to je běžný vlak s kontejnery, kterých po českých tratích jezdí denně desítky. Jenže až ve středu z terminálu společnosti Metrans v Praze–Uhříněvsi vyjede jedna taková souprava, půjde o historickou událost. Poprvé v historii totiž spojí Česko a Čínu přímý vlak.
.......
Vlaky přitom nejezdí plné jen směrem z Číny, ale čím dál častěji z Evropy. Například když v květnu přijel první spoj z Velké Británie do Číny, byl naložený hlavně sušeným mlékem. Do roku 2020 plánují Číňané do Evropy každoročně vypravit pět tisíc vlaků. Snaží se tak oživit někdejší Hedvábnou stezku pod názvem One Belt, One Road a zlepšit kvalitu cesty i dobu jízdy. Od roku 2013, kdy se přímé spojení rozjelo, projelo mezi Evropou a Čínou 4 000 vlaků.
Praha se stane šestnáctým evropským městem, které má přímé spojení s Čínou po železnici. Vlaky mezi Čínou a Evropou dosud využívají dvě různé trasy: jižní část transsibiřské magistrály do severní Číny nebo přes západní Čínu a Kazachstán. Podle společnosti DB Schenker vlaky z Číny dovážejí hlavně díly pro automobilový průmysl a zboží s krátkým termínem dodání. „Často se jedná o citlivé zboží, na železnici jsou totiž otřesy mnohem menší v porovnání s námořní přepravou. Otřesy v kontejnerech jsme schopni sledovat pomocí čidel v rámci námi vyvinutého zařízení SmartBox,“ vyzdvihuje další přednost manažer železničních přeprav Ondřej Jašek.
Po železnici z Číny putují už například i celá auta. Na začátku července dorazil do Belgie první vlak s vozy Volvo, které byly vyrobeny v Číně. Na palubě jich bylo 123. Doprava lodí trvala dosud automobilce 60 dní, vlakem je to o dvě třetiny rychlejší.
................
http://ekonomika.idnes.cz/cd-drahy-jizd ... oprava_hm1České dráhy omylem prodaly cestujícímu jízdenku na neexistující vlak. Tomáš Poláček nákup jízdenky na „nejedoucí“ vlak upozornil přes Facebook, kde napsal, že jej dopravce prostřednictvím SMS informoval o tom, že zvolený spoj pojede včas. Vlak jel zhruba o 40 minut dříve, než bylo uvedeno na jízdence. ....
Dík za upozornění, opraveno.Bobek píše:V odkazu ale jedeme do Jizerek.