Stránka 2 z 5

Re: Lanová dráha

Napsal: 04.3.2011 23:42
od Jan
fricoolinek2 píše:http://www.ceskatelevize.cz/porady/8881 ... tare-damy/

Zajímavý šotodokument - žhavte PVR boxy a další rekordéry.
http://www.youtube.com/watch?v=IuOncS2VSBI :wink:

Re: Lanová dráha

Napsal: 09.2.2011 20:07
od Jakluk
fricoolinek2 píše:Zajímavý šotodokument - žhavte PVR boxy a další rekordéry.
...nebo si přivstaňte

Re: Lanová dráha

Napsal: 09.2.2011 17:03
od fricoolinek2
http://www.ceskatelevize.cz/porady/8881 ... tare-damy/

Zajímavý šotodokument - žhavte PVR boxy a další rekordéry.

Re: Lanová dráha

Napsal: 14.11.2007 15:43
od Karotka
XSC píše:Nějak tu pomalost vzduchotechniky u lanovky nevidím. Dveře fungují spolehlivě a tlakování se zvládne při pobytu ve stanici.
Jen jestli by ten pobyt nešel zkrátit - to byl důvod, proč jsem nad tím vůbec začal uvažovat.

Re: Lanová dráha

Napsal: 13.11.2007 22:26
od Oskar
Vybudováním troleje se vrátíme k řešení z první republiky :) myslím, že tudy cesta nevede...

To už radši posílit akumulátory a dveře vyměnit za nemačkavé IFE :) Předtím jsem si neuvědomil, že dveře se na baterku proběhnou jen 2x na Nebozízku - to by nemusel být takový problém... Zvlášť, když se nasadí i poptávkové otevírání dveří :)

Ale tohle všechno připadá v úvahu až ve chvíli, kdy se něco na vozech vysype a nepůjde opravit... Jinak nevidím důvod, proč by se do toho mělo investovat.

Re: Lanová dráha

Napsal: 13.11.2007 22:22
od XSC
Karotka píše:Vzduchotechnika je pomalá a složitá (pokud se udržuje jen pro jediný účel). Dveře se dají napájet ze staniční sítě.
Koneckonců ani ta baterka není povinná - řekněme, že by se vybudovala trolej (ale nic megalomanského, stačilo by 400 V).
Nějak tu pomalost vzduchotechniky u lanovky nevidím. Dveře fungují spolehlivě a tlakování se zvládne při pobytu ve stanici. Trolej nad lanovkou ve verzi z 30. let bývala. I tak by baterka zůstala - alespoň pro osvětlení je potřeba záložní zdroj.

Re: Lanová dráha

Napsal: 13.11.2007 21:29
od Karotka
Vzduchotechnika je pomalá a složitá (pokud se udržuje jen pro jediný účel). Dveře se dají napájet ze staniční sítě.
Koneckonců ani ta baterka není povinná - řekněme, že by se vybudovala trolej (ale nic megalomanského, stačilo by 400 V).

Re: Lanová dráha

Napsal: 13.11.2007 20:13
od Oskar
To taky netuším, co je na pneudveřích tak špatného.

Navíc technologické schéma řešení problémů říká FUNGUJE TEN KRÁM? -> NEŠŤOUREJTE SE V NĚM -> NENÍ CO ŘEŠIT.

Quetzacoatl: Nabíjí to baterky... Baterie vozu živí řídicí systém, vnitřní a vnější osvětlení, radiostanici, klakson, atd.. Stlačený vzduch slouží jen pro pohon dveří a to asi proto, že na dveře je potřeba celkem velký výkon.

Re: Lanová dráha

Napsal: 13.11.2007 19:08
od Jabberwocky
A pročpak je vlastně vzduchotechnika špatně? Poruchová?

Vozy na baterky

Napsal: 13.11.2007 18:05
od Quetzalcoatl
No, ale jaký to má smysl, když to nenabíjí baterky? Navíc baterka by se nemusela vybíjet tak moc, jak by se zdálo. Pokud stojí v horní nebo dolní stanici, tak je na síti a dveře se otevírají z ní. Na Nebozízku se otevírají z baterie - aspoň podle fotek tam elektrika není. Předpokládám, že vozy vyjíždějí ráno nabité. Lanovka podle JŘ udělá 56 jízd a to je 84 minut stání ve stanici. To může baterku trochu přikrmovat. A kdyby se ve špičce projíždělo, nebude třeba otvírat dveře na Nebozízku.

Re: Lanová dráha

Napsal: 12.11.2007 23:32
od Oskar
Nehádám se, ale ta fotka nic neprokazuje... Podobné troleje má i ta naše petřínská.

Re: Lanová dráha

Napsal: 12.11.2007 21:53
od Quetzalcoatl
No třeba v rakouském Bad Gasteinu to tak funguje. Viz příloha. A z čeho vlastně jsou světlomety?

Re: Lanová dráha

Napsal: 12.11.2007 20:58
od Oskar
Teda nevím, možná už technologie pokročila a existují nějaké supervýkonné, superrychle se nabíjející akumulátory, ale i tak bych měl trochu strach, že takové, co by se stihly nabít za 1,5 minuty a pak krmit proudem patery dveře by rozhodně nebyly z nejlevnějších...

Jinak uvedené doby jsem čerpal z technických údajů lanovky v předpisu L1/2, takže by měly být správné.

Re: Lanová dráha

Napsal: 12.11.2007 19:40
od Karotka
Oskar píše:.....je potřeba počítat s nějakým minimálním časem na výměnu a nahánění kaštanů a nafouknutí vzduchojemů, takže by bylo možné zkrátit jízdu nejvýše o minutu a to by jen nabouralo grafikon....
Kalič píše:Nemá někdo informace, jestli se v dohledné době nechystá výměna vozů....
Kdyby se náhodou vozy měnily (jako že asi nebudou, slouží dobře a prachy se sypou jinam), bylo by výhodné eliminovat veškerou vzduchovýzbroj a nahradit elektřinou.

Re: Lanová dráha

Napsal: 12.11.2007 19:10
od Kalič
Nemá někdo informace jestli se v dohledné době nechystá výměna vozů (něco ve smyslu Hrebienok - vozi vydají nádherně), by Praze slušelo něco ve stylu 21. století. Vozům už je 22 let.