Stránka 2 z 4

Re: Lanová dráha

OdeslatNapsal: 13.11.2007 22:22
od XSC
Karotka napsal:Vzduchotechnika je pomalá a složitá (pokud se udržuje jen pro jediný účel). Dveře se dají napájet ze staniční sítě.
Koneckonců ani ta baterka není povinná - řekněme, že by se vybudovala trolej (ale nic megalomanského, stačilo by 400 V).

Nějak tu pomalost vzduchotechniky u lanovky nevidím. Dveře fungují spolehlivě a tlakování se zvládne při pobytu ve stanici. Trolej nad lanovkou ve verzi z 30. let bývala. I tak by baterka zůstala - alespoň pro osvětlení je potřeba záložní zdroj.

Re: Lanová dráha

OdeslatNapsal: 13.11.2007 21:29
od Karotka
Vzduchotechnika je pomalá a složitá (pokud se udržuje jen pro jediný účel). Dveře se dají napájet ze staniční sítě.
Koneckonců ani ta baterka není povinná - řekněme, že by se vybudovala trolej (ale nic megalomanského, stačilo by 400 V).

Re: Lanová dráha

OdeslatNapsal: 13.11.2007 20:13
od Oskar
To taky netuším, co je na pneudveřích tak špatného.

Navíc technologické schéma řešení problémů říká FUNGUJE TEN KRÁM? -> NEŠŤOUREJTE SE V NĚM -> NENÍ CO ŘEŠIT.

Quetzacoatl: Nabíjí to baterky... Baterie vozu živí řídicí systém, vnitřní a vnější osvětlení, radiostanici, klakson, atd.. Stlačený vzduch slouží jen pro pohon dveří a to asi proto, že na dveře je potřeba celkem velký výkon.

Re: Lanová dráha

OdeslatNapsal: 13.11.2007 19:08
od Jabberwocky
A pročpak je vlastně vzduchotechnika špatně? Poruchová?

Vozy na baterky

OdeslatNapsal: 13.11.2007 18:05
od Quetzalcoatl
No, ale jaký to má smysl, když to nenabíjí baterky? Navíc baterka by se nemusela vybíjet tak moc, jak by se zdálo. Pokud stojí v horní nebo dolní stanici, tak je na síti a dveře se otevírají z ní. Na Nebozízku se otevírají z baterie - aspoň podle fotek tam elektrika není. Předpokládám, že vozy vyjíždějí ráno nabité. Lanovka podle JŘ udělá 56 jízd a to je 84 minut stání ve stanici. To může baterku trochu přikrmovat. A kdyby se ve špičce projíždělo, nebude třeba otvírat dveře na Nebozízku.

Re: Lanová dráha

OdeslatNapsal: 12.11.2007 23:32
od Oskar
Nehádám se, ale ta fotka nic neprokazuje... Podobné troleje má i ta naše petřínská.

Re: Lanová dráha

OdeslatNapsal: 12.11.2007 21:53
od Quetzalcoatl
No třeba v rakouském Bad Gasteinu to tak funguje. Viz příloha. A z čeho vlastně jsou světlomety?

Re: Lanová dráha

OdeslatNapsal: 12.11.2007 20:58
od Oskar
Teda nevím, možná už technologie pokročila a existují nějaké supervýkonné, superrychle se nabíjející akumulátory, ale i tak bych měl trochu strach, že takové, co by se stihly nabít za 1,5 minuty a pak krmit proudem patery dveře by rozhodně nebyly z nejlevnějších...

Jinak uvedené doby jsem čerpal z technických údajů lanovky v předpisu L1/2, takže by měly být správné.

Re: Lanová dráha

OdeslatNapsal: 12.11.2007 19:40
od Karotka
Oskar napsal:.....je potřeba počítat s nějakým minimálním časem na výměnu a nahánění kaštanů a nafouknutí vzduchojemů, takže by bylo možné zkrátit jízdu nejvýše o minutu a to by jen nabouralo grafikon....

Kalič napsal:Nemá někdo informace, jestli se v dohledné době nechystá výměna vozů....

Kdyby se náhodou vozy měnily (jako že asi nebudou, slouží dobře a prachy se sypou jinam), bylo by výhodné eliminovat veškerou vzduchovýzbroj a nahradit elektřinou.

Re: Lanová dráha

OdeslatNapsal: 12.11.2007 19:10
od Kalič
Nemá někdo informace jestli se v dohledné době nechystá výměna vozů (něco ve smyslu Hrebienok - vozi vydají nádherně), by Praze slušelo něco ve stylu 21. století. Vozům už je 22 let.

Re: Lanová dráha

OdeslatNapsal: 12.11.2007 17:23
od Neral
Oskar napsal:Pokud se ale vynechá Nebozízek, zkrátí se jmenovitá jízdní doba na 3,5 minuty, takže hodinová kapacita stoupne z 600 na 1200 osob a bylo by možné mimořádnými jízdami půlit stávající špičkový interval 10 minut.

To by mělo opravdu takový efekt? Tak v tom případě by vynechávání Nebozízku ve špičce mělo smysl...
Oskar napsal:Ad BUS: Kdo někdy jel 176kou, tak tuší, jak se to s ním má... 30 minut zpoždění žádná výjimka (teda aspoň před otevřením Palačáku)

Jestli vzniká zpoždění okolo Vltavy, tak to nemá zas takový vliv na spojení mezi Švandovým divadlem a Strahovem. :)

Re: Lanová dráha

OdeslatNapsal: 12.11.2007 11:35
od Oskar
Taky řešení... Jen doufám, že to nebude tak, že 100Kč = základní přestupní tarif v celé PID... teda aspoň v dohledné době

Re: Lanová dráha

OdeslatNapsal: 12.11.2007 11:33
od MOp
Spíše než zkrácení intervalu očekávám speciální tarif 100 Kč jízda. :-) Hned bude zase prázdno..

Re: Lanová dráha

OdeslatNapsal: 12.11.2007 11:27
od Oskar
Neral napsal:Ale jak je to s tou kapacitou lanovky? Mě se taky zdá, že by tam mohla být ještě rezerva ve zkrácení intervalů ve špičce, když je opravdu vytížená...
(-X Zkrácení na méně než 10 minut možné (bez vynechání mezizastávky) není. Celá cesta trvá jmenovitou dobu 7 minut, ještě je potřeba počítat s nějakým minimálním časem na výměnu a nahánění kaštanů a nafouknutí vzduchojemů, takže by bylo možné zkrátit jízdu nejvýše o minutu a to by jen nabouralo grafikon.

Pokud se ale vynechá Nebozízek, zkrátí se jmenovitá jízdní doba na 3,5 minuty, takže hodinová kapacita stoupne z 600 na 1200 osob a bylo by možné mimořádnými jízdami půlit stávající špičkový interval 10 minut.

Ad BUS: Kdo někdy jel 176kou, tak tuší, jak se to s ním má... 30 minut zpoždění žádná výjimka (teda aspoň před otevřením Palačáku)

Re: Lanová dráha

OdeslatNapsal: 12.11.2007 0:59
od Neral
Oskar napsal:Jinak souhlasím, pokud se člověk nachází na nám. Kinských (aka Švandovo divadlo) je to zahradou Kinských rychlejší... Ale podstatně energeticky náročnější #-o

A kdo se nechce namáhat, může jet na Strahov busem. :)

Ale jak je to s tou kapacitou lanovky? Mě se taky zdá, že by tam mohla být ještě rezerva ve zkrácení intervalů ve špičce, když je opravdu vytížená...