Pražské autobusy

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
kralicek

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od kralicek » 11.2.2009 21:29

Damir Holas píše:382 od března na Háje (nikoli do háje, nezaměňovat please :lol: )

http://www.ropid.cz/tiskove-informace/V ... 3x661.html

Zas vyhozený milioný z okna....Proč se tedy stavěl autobusovej terminál(metro) Depo Hostivař..Ikdyž k němu prakticky nic už nejezdí?? @3657 @3657 @3657
Viz to samé Terminál Leťnany.Když nadále všechny autobusové linky jezdí do Holešovic a i na Florenc??Opět milioný z okna
Co by se za ušetřené peníze dalo opravit autobusu(nebo nákup nových),ktere takhle jdou do šrotu.A za chvíly nebude sčím ani jezdit #-o #-o #-o #-o #-o #-o #-o

Uživatelský avatar
Damir Holas
Uživatel
Příspěvky: 1564
Registrován: 23.8.2006 17:28
Bydliště: Slánská / Koh-i-noor / Radlická / Zemědělská univerzita

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Damir Holas » 11.2.2009 21:18

9001 píše:A jak to zvládá metro?
Podle tiskové zprávy Ropidu dobře, obavy z přeplňování souprav se údajně nepotvrdily...

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9909
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od 9001 » 11.2.2009 20:25

KGX 63 píše:Tak tak, jen otázka času. Každopádně alespoň odpadnou ty jalový přejezdy mezi Hájema, resp. Jižním Městem a Depem Hostivař. Takže ještě asi omezíme 267 a bude hotovo (alespoň do července). Kapacita obratiště na Hájích je více než dostatečná i ve špičce, takže proč ne.
A jak to zvládá metro? Projevil se nějaký problém s přesměrováním nebo ok?

Když už jsem v těch autobusech. Jel sem autem přes Ohradu a narazil na vyjíždějící bus z Biskupcovy z centra. Nevím jestli si řidič hůře najel,ale přišlo mi že zasahuje do tram trati docela citelně.

Jinak celá trasa 133 aspon tedy malešicko strašnická část mi přijde na klouby více než nevhodná. Pro začátek křižovatka Limuzská x Černkostelecká. Odbočovat s kloubem do podstatně menší úhlu než 90 stupnů je fakt síla.
Další dost špatné místo křižovatka U palouku x U krbu. Tam když nezastaví auto z protisměru tak se bus nevytočí.

Uživatelský avatar
KGX 63
Uživatel
Příspěvky: 470
Registrován: 30.1.2007 13:16
Bydliště: jižní konečná metra C

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od KGX 63 » 10.2.2009 23:25

Tak tak, jen otázka času. Každopádně alespoň odpadnou ty jalový přejezdy mezi Hájema, resp. Jižním Městem a Depem Hostivař. Takže ještě asi omezíme 267 a bude hotovo (alespoň do července). Kapacita obratiště na Hájích je více než dostatečná i ve špičce, takže proč ne.

Uživatelský avatar
4021
Uživatel
Příspěvky: 350
Registrován: 27.12.2003 17:08

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od 4021 » 10.2.2009 22:57

Muselo se to řešit s ním. EVidentně podlehl tlakům obcí, městských částí a Ropidu. Byla to otázka času.

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od gabuliatko » 10.2.2009 22:48

jen jestli o tom již ví pan horolezec

Uživatelský avatar
Damir Holas
Uživatel
Příspěvky: 1564
Registrován: 23.8.2006 17:28
Bydliště: Slánská / Koh-i-noor / Radlická / Zemědělská univerzita

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Damir Holas » 10.2.2009 21:06

382 od března na Háje (nikoli do háje, nezaměňovat please :lol: )

http://www.ropid.cz/tiskove-informace/V ... 3x661.html

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4586
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Bobik » 06.2.2009 12:19

No právě mj. kvůli tomu křížení pruhů, bo u vozovny jsou zase ve svý zastávce. Tam by byl problém s jejich návratem na silnici, kdyby stanicovaly spolu s tram. Mimo jiné. Hlavní důvody proč obecně nemůžou bus jezdit po kolejích už tu někdo vypsal. A X-1 je vyjímka kvůli tomu přestupu, tam to u chodníku udělat nejde, není kde.

Uživatelský avatar
Neral
Uživatel
Příspěvky: 312
Registrován: 19.11.2003 22:46
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Neral » 06.2.2009 2:29

Bobik píše:Je to především proto, aby nedocházelo ke kolizním situacím při křížení pruhů a bus nestál v zácpě. Směr Dejvická proto jezdí po kolejích-odbočuje vlevo a když už přes ty zastávky jede je blbost aby tam nestanicoval když už tam stojí (SSZ Prašný Most). Navíc směr HR došlo ke snížení pruhů na 1 a X-1 má díky tomu vlastní a staví u chodníku (pokračuje přímo).Směrem k vozovně všechny busy staví až u ní, krom X-1 která má na Prašňáku přestup na tram.
OK, to zní logicky. Pořád to ale podle mě nevysvětluje, proč ve směru k vozovně nemůžou po tramvajovém pásu jezdit i běžné autobusové linky, když tam jezdí X-1. Přitom právě tady jsou podle mě největší problémy se zácpami, ve kterých autobusy ztrácejí spoustu času...

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4586
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Bobik » 05.2.2009 14:58

Je to především proto, aby nedocházelo ke kolizním situacím při křížení pruhů a bus nestál v zácpě. Směr Dejvická proto jezdí po kolejích-odbočuje vlevo a když už přes ty zastávky jede je blbost aby tam nestanicoval když už tam stojí (SSZ Prašný Most). Navíc směr HR došlo ke snížení pruhů na 1 a X-1 má díky tomu vlastní a staví u chodníku (pokračuje přímo).Směrem k vozovně všechny busy staví až u ní, krom X-1 která má na Prašňáku přestup na tram.

Uživatelský avatar
Neral
Uživatel
Příspěvky: 312
Registrován: 19.11.2003 22:46
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Neral » 05.2.2009 3:28

Tak jsem se v tomto úseku už párkrát svezl a nutno říct, že jízda po BKV panelech opravdu není moc příjemná. Ale samozřejmě je to pořád lepší, než stát v zácpě.
Co mě ale překvapilo víc, je uspořádání zastávek a celkově provozu. Pokud jsem se dobře díval, je to tak, že ve směru Dejvická/Hradčanská jezdí běžné autobusové linky po tramvajovém pásu a staví v tramvajových zastávkách, zatímco X-1 staví v původní autobusové zastávce Vozovna Střešovice a nově zřízené zastávce Prašný most. V opačném směru je to přesně naopak, po tramvajovém tělese jezdí naopak jenom X1 a ostatní linky jezdí stejně jako dřív a staví u vozovny v bežné autobusové zastávce. Můžete někdo vysvětlit důvody takového podivného uspořádání? :?

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4698
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od MOp » 29.1.2009 13:46

Na Prasnem moste problem se sirkou opravdu neni, neni zvysene teleso a ani nejsou obruby. Spise tragickou situaci vidim v SSZ Prasny most, ktera propusti na jeden cyklus do oblouku pouze jednu tram / 2*bus a totalne to tam zdechne. Naznak byl videt jiz dnes dopoledne, a to se jeste jezdi pres Hradcanskou. Navic nepomaha ?rozebirani praveho zabradli? mostni konstrukce, kdy to tam dnes vypadalo jako o zivot..

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2343
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od pawel » 29.1.2009 13:28

díky absolute za vysvětlení. v souvislosti s tím vidím hodně problémů s právě vznikajícím buspruhem okolo prašného mostu - krom kolize tram x bus ve směru od dejvic dc (odbočení tram vlevo směr pražský hrad + hafo autobusů vč. tříminutové X1 a 2, 36 rovně směr vozovna) se mi šířka tram tělesa a přilehlé vozovky zdá nedostatečná. k tomu ještě připočíst společné zastávky prašný most s brutální frekvencí a tragický stav BKV panelů. nevím nevím, rád bych, kdyby to fungovalo, ale nad buspruhem v této oblasti jsem coby místní přemýšlel už léta, ale vždycky mi to vyšlo jako nemožné, vzhledem k vysoké frekvenci tram, bus i IAD a k celkové stísněnosti prostoru.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Absolut » 29.1.2009 8:06

S provozem autobusů po tramvajových kolejích jsou dva zásadní legislativní problémy a 2 technické problémy (tedy celkem 4), které se navzájem prolínají. Schválně uvedu příklady právě z těch míst, co tady padla.

1) Norma a názor DP-A vyžaduje nějakou minimální šířku pruhu a odstup tohoto pruhu od pevných překážek, jako je třeba zábradlí nebo sloupy TV. Toto nelze často při jízdě po tramvajovém páse splnit. Zejména se jedná o šířku pruhu alespoń 3,25 metru a odstup tohoto pruhu od trakčních stožíárů a zábradlí cca 0,5 metru. Třeba mírák je z tohoto hlediska v pohodě díky tomu, že jsou tam oblouky a kvůli tomu větší osovka a v obloucích obruby dál od trati.

2) Norma požaduje při provozu autobusů po TT osovou vzdálenost kolejí alespoň 3,50 metru (což lze pochopit, protože při vstřícných zastávkách při této osovce vychází šířka mezi obrubami 6,10 metru, což je 2 x 3,05, což jsou v podstatě třímetrové pruhy. Tuhle podmínku hodně míst nesplňuje. Základní modul tratí na BKV je 3,00 a 3,20, což výše zmíněnému samozřejmě nevyhovuje. Lze z toho udělat vyjímku, třeba Dlouhá třída, ale výsledek není rozhodně nic krásného.

3) Technicky lze projet leckde autobusem v klidu po trati, která nesplňuje výše uvedené parametry. Jsou ale místa, kde sice trať splní normové požadavky pro provoz autobusů, můžeme tam klidně namalovat pruhy BUS, ale bude nám to na prd, protože bus bude mít problém při nájezdu na TT / výjezdu z TT a v obloucích. Tam je jaksi norma mírnější, než obalová křivka projíždějícího autobusu.

4) Jsou místa, kde autobus může tramvaj reálně zpomalovat, což není žádoucí. Důvodem může být jednak stav krytu TT, dále pak "úzký" pruh, kterým nelze komfortně jet rychle. Řidiči autobusů jistě potvrdí, že po nerovném povrchu z panelů BKV se sloupama TV po levé straně a obrubou po straně pravé by asi v čárami vyznačeném pruhu šířky 3,25 jeli intuitivně pomaleji, než v pruhu šířky 3,50 na´krásné rovné hladké živici s obrubníkem po jedné a přerušovanou bílou čárou po druhé straně. Další hrozba zpomalení tramvaje je SSZ, kde autobus jede jinam, než tramvaj - musí se tam řešit detekce a "překážení" autobusu. Příklad dobře vyřešeného tohoto problému je pravé odbočení 176 na Palačáku, příklad zatím nevyřešeného je levé odbočení 133 za Dlouhou třídou z.c.

Loni jsem byl přímo u zavádějí a-133 do trasy po TT a výše zmíněné jsme museli všechno řešit. Výsledek rozhodně není technicky optimální a pracuje se na jeho korekcích, nicméně pro cestující to podle mého názoru dost přineslo (a nejen to, že se tou 133 vozím 2x měsíčně z Palacecinemas...).

jara
Uživatel
Příspěvky: 2303
Registrován: 16.11.2003 17:38
Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od jara » 29.1.2009 4:19

Nad tímto usekem jsem již také několikrát uvažoval. A včera jsem si všimnul, že už na kolejích od Hládkova k Vozovně Střešovice je nápis BUS. Možná to je jen kvůli X-1 co tam bude ted jezdit. Ale spíše si myslím že to tam bude i pro ostatní autobusy.

Odpovědět