Pražské autobusy

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Absolut » 17.2.2009 14:04

Cool. Víceúčelový pruh, no...

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2459
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 4,5,12,20,94
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Proxy » 17.2.2009 13:38

Jak vypadá cyklobus v Praze :?:
http://www.citybus.cz/fotodatabaze/uziv ... uvmost.jpg

Uživatelský avatar
Brejšín
Uživatel
Příspěvky: 1402
Registrován: 03.5.2005 18:17
Bydliště: Kde dobře vařej

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Brejšín » 15.2.2009 11:05

To není pravda, ve 14T jsou naopak upřednostňovány osoby nad 190 cm. Například výšká zádržného systému 197 cm je pro osoby pod 190 cm nepoužitelná, protože na ty tyče pohodlně nedošáhnou. To samé na podélných sedačkách jsou preferováni delší splucestující, protože před jejjich nohy si už nikdo nestoupne, kdežto ostatním ano.

Markus
Uživatel
Příspěvky: 122
Registrován: 03.7.2007 19:32
Bydliště: Praha 12 Modřany
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Markus » 15.2.2009 10:56

To je dobrý příklad diletantství zadavatele zakázky který schválil uspořádání interiéru které není vhodné pro větší než malou skupinu populace která měla to "štěstí" že má výšku cca. 190 cm a více. Sám mám 190cm, žeru normálně a rovně si do mnohých sedaček stejně nesednu. Citibus je v tomto směru opravdu perla. Zatím se o to ani moc nesnažím, nevadí mi půlhoďku si v buse postát (pokud je kde, což je další ukázka diletantství zadavatele, provozovat ve městě přecpané busy s málo místy k stání kde by člověk mohl stát aniž by každou zastávku musel vylézat z busu ven aby pustil další cestující).

Uživatelský avatar
Damir Holas
Uživatel
Příspěvky: 1564
Registrován: 23.8.2006 17:28
Bydliště: Slánská / Koh-i-noor / Radlická / Zemědělská univerzita

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Damir Holas » 14.2.2009 23:05

Lister píše:Já naopak podélné sezení v MHD vítám. Zejména v metru. Přijde mi, že je to prostorově hospodárnější. Rozhodně lépe se mi cestovalo ve starých ruských vozech než v M1. Proto i v SORu mi to nevadí. 14T je extrémní příklad toho, jak spáchat nefunkční interiér vozidla.
Mno, fakt je, že podélné sezení není tak zcela od věci. Já si třeba zásadně podélně sedám v KB Citybusech ve chvíli, kdy chytnu volné místo na jednosedačce v zadní části těsně za kloubem u 3. dveří. Důvod je ten, že vzhledem ke své ztepilosti, která vychází z faktu, že zásadně nelituji času ani námahy, abych se řádně nasytil :lol:, zkrátka nenarvu hnáty do úzkého prostoru mezi sedačkou a skleněnou stěnou vedle dveří...
14T mi nevadí do chvíle, kdy nemusím stát :roll: V článcích s dveřmi je narváno a v těch ostatních se to nedá, bo člověk ucpe uličku ein zwei... :x

Uživatelský avatar
Lister
Uživatel
Příspěvky: 166
Registrován: 22.1.2004 9:17
Bydliště: Praha 8
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Lister » 14.2.2009 22:49

Já naopak podélné sezení v MHD vítám. Zejména v metru. Přijde mi, že je to prostorově hospodárnější. Rozhodně lépe se mi cestovalo ve starých ruských vozech než v M1. Proto i v SORu mi to nevadí. 14T je extrémní příklad toho, jak spáchat nefunkční interiér vozidla.

Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Karotka » 14.2.2009 19:38

Vrátili je na přání kaštanů, ale na "sekundární důvody" (proč je kaštani chtějí podélně nebo příčně) se už průzkum neptal.

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od trainzjohny » 14.2.2009 19:25

Ano, u metra je tolik neodsuzuju právě kvůli obousměrnosti, ale to busu ani u 14T nehrozí, že :lol: :lol:

Mmch - k těm seslím v metru - já měl za to, že je vrátili kvůli kapacitě..ale možná je to o výkladu.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6706
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od demon » 14.2.2009 19:15

trainzjohny píše:Ale oni lidi nadávaj na podélný sesle i v metru...
Neviděl bych to tak dramaticky...
Velká část lidí si zase stěžuje na sedačky proti směru jízdy (já mezi nimi), nakonec proto se podélný sesle do metra zase vrátili !

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od trainzjohny » 14.2.2009 17:59

Ale oni lidi nadávaj na podélný sesle i v metru, prostě dopravní prostředek, který neustále zrychluje a zpomaluje má mýt sesle jen ve směru jízdy případně zády ke směru. Jinak tam kaštani vlajou jak větve ve větru, kor když se najde pilot který zná jen logickou jedničku a nulu (plná jízda - plná brzda a stání).
Bus na kratší cesty je sice hezká věc, ale pokud v něm bude v létě 40-50° (což bez větrání nebude potíž) tak nebude na delší cestu než jedna zastávka = na ... pííp
A ještě k těm ciťákům - řešení seslí 2+2 na kolama s nízkým průchodem není nejšikovnější, ale pokud má vůz právě tebou zmiňovanou zadní plošinu tak je to zcela v pohodě. Naopak bych řekl, že ciťák se zadní plošinou (bez sklopných seslí) je nejlépe řešený interiér krátkého busu v Praze.

Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Karotka » 14.2.2009 17:53

fricoolinek2 píše:"Řidič Láďa" - no pokud si ten autobusák nepřál být jmenován, tak nudiž, ale jinak mi to přijde takové ponižující, aby byl řidič autobusu označován familiérním tvarem křestního jména jako nějakej bezďák nebo fetka či třeba malý dítě...
...nebo jako slavný celerblit?
trainzjohny píše:(...) zase ty pitomý podélný sesle (snad se DPP poučí z přehmatu ve 14T a nechá si tam dát něco jiného) (...)
Přehmat ve 14T se nenazývá "podélný sesle", ale "sesle blízko proti sobě takřka bez uličky". DPP se zřejmě poučil z přehmatu v cintybusech bez zadní plošiny (č. 3330 a výše).
Podle mě NB je ideální bus na kratší cesty, kdy většina kaštanů zůstane stát u dveří a někteří si sednou na snadněji dostupná místa taktéž u dveří (a zbytek tudíž zůstane na chodníku, přestože objektivně volná místa jsou).
trainzjohny píše:(...) a co jsem viděl, tak má slušný díry pod a nad dveřma ... pěkně do něj v zimě potáhne #-o A naopak absence střešních větraček a jen malinký výklopný boční okýnka budou pocuc v létě (...)
Boční okýnka snad půjdou vyřešit, bude-li si zákazník přát. Jenže asi nebude, k tomu ještě ta černá plocha pod okny :? jak říkám, je to vozítko na kratší cesty (a doufám, že ten hexnšůs-páteřní systém PID se neuskuteční).
KGX 63 píše:(...) první co na týhle papírový krabici odchází je přední náprava a to už mnohdy po 100 000 km (...)
Stihne-li se ujet 100 000 km v záruční době?

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2601
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od fricoolinek2 » 14.2.2009 16:49

Damir Holas píše:Provozní zkušenosti s NB12 z České Lípy:
http://tn.nova.cz/zpravy/regionalni/pra ... video.html
"Řidič Láďa" - no pokud si ten autobusák nepřál být jmenován, tak budiž, ale jinak mi to přijde takové ponižující, aby byl řidič autobusu označován familiérním tvarem křestního jména jako nějakej bezďák nebo fetka či třeba malý dítě...
Naposledy upravil(a) fricoolinek2 dne 14.2.2009 18:30, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od trainzjohny » 14.2.2009 16:39

Podle mě to vypadá docela na draka .. zase ty pitomý podélný sesle (snad se DPP poučí z přehmatu ve 14T a nechá si tam dát něco jiného) a co jsem viděl, tak má slušný díry pod a nad dveřma ... pěkně do něj v zimě potáhne #-o A naopak absence střešních větraček a jen malinký výklopný boční okýnka budou pocuc v létě.

Při srovnání s ciťákem vidím pro kaštany samé mínus a žádné plus.... zase děláme krok zpět (v pohledu cestujících) a to pořád hlásají jak se vše zlepšuje, zlepšuje se leda ho :-$

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od MF » 14.2.2009 14:06

No vypadá to hezky. Uvidíme jak budou vybavené tady...

Uživatelský avatar
Damir Holas
Uživatel
Příspěvky: 1564
Registrován: 23.8.2006 17:28
Bydliště: Slánská / Koh-i-noor / Radlická / Zemědělská univerzita

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Damir Holas » 14.2.2009 13:08

Provozní zkušenosti s NB12 z České Lípy:
http://tn.nova.cz/zpravy/regionalni/pra ... video.html

Odpovědět