to je hodně až ošklivě subjektivní názor, podle kterého bohužel postupují i návrháři. Já já já já já jsem taky vysoký a pořád se o něco mlátim. Ty ty ty ty ty seš menší, takže zase na nic nedosáhneš. Kde je ta spravedlnost? Komu se má návrhář podřídit? Kdo se určí středem světa? Takovýhle "jájínkovství" nemusím a od cestujících vyloženě nemám rád! (Proč jste na MĚ nepočkal. Vy MĚ musíte otevřít dveře...)Brejšín píše:furt je asi menší zlo když se vyšší lidi občas otřou o nějaký držák, než když se menší lidi nemaj kde držet. Nehledě k tomu že ty reklamní držáky nahradily pouze nereklamní.
Pražské autobusy
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- willyjeff
- Uživatel
- Příspěvky: 1761
- Registrován: 30.11.2004 16:11
- Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské autobusy
Re: Pražské autobusy
furt je asi menší zlo když se vyšší lidi občas otřou o nějaký držák, než když se menší lidi nemaj kde držet. Nehledě k tomu že ty reklamní držáky nahradily pouze nereklamní.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 118
- Registrován: 03.7.2007 19:32
- Bydliště: Praha 12 Modřany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské autobusy
Řeknu ti to asi takhle, mám 190cm a DP na mě připravil úžasný zlepšovák. Jde o reklamní destičky (první byl Vodafone, nevím zda bude nějaké pokračování) s minimadlem zavěšené na vodorovných tyčích u stropu. Destička se mi pravidelně kýve v oblasti očí, výborný zážitek v dobytčáku když nemám možnost si vybrat kde budu stát. Ostatně je to podobné jako další "reklamní" vylepšení busů a to naproti hlavním dveřím, tam kde jsou obvykle místa k stání. Umístění desky na reklamy tam snížilo strop o pár centimetrů, dostatečně na to abych tam byl nucený sklánět hlavu. DP je opravdu šikovný, dokáže pokazit i fukční design interiéru těch busů které byly od dodavatele ještě v pořádku. Tohle není o dodavateli ale zadavateli a tohle nelze ani házet na hlavu magistátu, tohle je problém DP.
Re: Pražské autobusy
Bohužel takto vysoký člověk tu výšku tyčí navrhoval, s kecama typu "populace se zvyšuje", "alespon se už nemlátím do hlavy", jenomže v té jeho aroganci zapoměl, že již 180 cm vysoký člověk se např. v zimní bundě té tyče také nemuže držet, jelikož rukávy té bundy mu tu ruku dál nepustí. Měřím 176 cm a v 14T se rozhodně podélných týčí nemůžu držet, protože jsou moc vysoko a ještě strašně utopené nad sedačkamy díky zahnutým svislým tyčím. Díky tomu 75% lidí zůstává u dveří, jelikož jsou tam svislé tyče a mej se kdy držet.Pavel PS píše:Tak já mám 192 cm, takže mi tyče vysoko nevadí, spíš naopak ......

Hádejte proč se teď ty tyče předělávaj a kolik to stojí, (jen protože Praha musí mít kvůli někomu tyče 197 cm nad podlahou).
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2303
- Registrován: 16.11.2003 17:38
- Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské autobusy
100% první citybusy a ty další nevím poptávkové otevírání dveří měli. Jen se to nějak nezavedlo či vyšumělo jako klopení k ostrůvku. A tyto tlačítka se předělala na tlačítko "STOP" znamení k řidiči.Neral píše:To by mě taky zajímalo. Už delší dobu si říkám, že je to docela hloupé, když deset let staré T6ky to poptávkové ovládání mají a nové Citelisy ne. Přitom právě na mnoha autobusových linkách je spousta zastávek, kde když už někdo vystupuje/nastupuje tak zpravidla jeden nebo dva lidi. Sice se to zčásti dá řešit zastávkama na znamení, ale i když už někde ten autobus pro jednoho člověka zastaví, tak by nemusel rovnou větrat všemi dveřmi...pawel píše:doufam, ze se aspon s nastupem techto vozu zprovozni poptavkove ovladani dveri u autobusu v praze - protoze otevreni vsech ctver dveri na kazde zastavce by znamenalo jak velke uniky tepla, tak i zbytecne opotrebovavani dvernich mechanismu..
- Neral
- Uživatel
- Příspěvky: 312
- Registrován: 19.11.2003 22:46
- Bydliště: Praha 6
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské autobusy
To by mě taky zajímalo. Už delší dobu si říkám, že je to docela hloupé, když deset let staré T6ky to poptávkové ovládání mají a nové Citelisy ne. Přitom právě na mnoha autobusových linkách je spousta zastávek, kde když už někdo vystupuje/nastupuje tak zpravidla jeden nebo dva lidi. Sice se to zčásti dá řešit zastávkama na znamení, ale i když už někde ten autobus pro jednoho člověka zastaví, tak by nemusel rovnou větrat všemi dveřmi...pawel píše:doufam, ze se aspon s nastupem techto vozu zprovozni poptavkove ovladani dveri u autobusu v praze - protoze otevreni vsech ctver dveri na kazde zastavce by znamenalo jak velke uniky tepla, tak i zbytecne opotrebovavani dvernich mechanismu..
- Pavel PS
- Uživatel
- Příspěvky: 91
- Registrován: 31.1.2007 21:29
- Bydliště: tak už nejbližší vozovnou nejsou Střašidelnice, ani Pankrác, ale Kobylisy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské autobusy
Proč vlastně nemá koženkový potahy, jaký teď začal DP dávat do všech busů?
Re: Pražské autobusy
Nádrž.
Re: Pražské autobusy
Mně udivuje to pódium mezi 2. a 3. dveřmi. Tam pod podlahou není kolo, tak na co schod?
(na fotce vpravo dole)
(na fotce vpravo dole)
- Pavel PS
- Uživatel
- Příspěvky: 91
- Registrován: 31.1.2007 21:29
- Bydliště: tak už nejbližší vozovnou nejsou Střašidelnice, ani Pankrác, ale Kobylisy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské autobusy
Tak já mám 192 cm, takže mi tyče vysoko nevadí, spíš naopak (ale to je čistě subjektivní, žádný pořádný argunent). Ale v porovníní se SORy, mi interiér City busů přijde úplně praktický, i to místo pro kolena bych mu odpustil
A jak je to vlastně s kneelingem (snad jsem to napsal dobře, myslím to naklánění busu v zastávkách
) u City busů, maj ho všechny, a nebo jen ty první? Pokud všechny/většina, proč se nepoužívá?
BTW: vždy se říkalo, že City bus je hlučnej, jo proti SORům asi jo, ale včera před půlnocí jsem viděl ze Sklaky odjíždět velblouda, a to byl rachot, kam se na to hrebe ciťák


BTW: vždy se říkalo, že City bus je hlučnej, jo proti SORům asi jo, ale včera před půlnocí jsem viděl ze Sklaky odjíždět velblouda, a to byl rachot, kam se na to hrebe ciťák

Re: Pražské autobusy
No tak co.
14T příliš vysoko tyče, nepraktické uspořádání interiéru.
M87-71 nepraktické uspořádání, sedadla na kterých se nedá sedět.
SOR (drtivá většina autobusů) uspořádaní interiéru hrůza.
City bus - uspořádání OK, ale rozteč sedadel pro trpaslíky.
15T príliš vysoko tyče, uspořádání jakštakš.
14T příliš vysoko tyče, nepraktické uspořádání interiéru.
M87-71 nepraktické uspořádání, sedadla na kterých se nedá sedět.
SOR (drtivá většina autobusů) uspořádaní interiéru hrůza.
City bus - uspořádání OK, ale rozteč sedadel pro trpaslíky.
15T príliš vysoko tyče, uspořádání jakštakš.
- Pavel PS
- Uživatel
- Příspěvky: 91
- Registrován: 31.1.2007 21:29
- Bydliště: tak už nejbližší vozovnou nejsou Střašidelnice, ani Pankrác, ale Kobylisy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské autobusy
Taky si nemyslim, že je vzhledem k hůře pohyblivým lidem dobré, aby byla všechna sedadla v NP části sklopná. Kolikrát jsem pomáhal lidem, aby si vůbec mohli sednou... A ty dvě vyvýšená sedadla mezi 2. a 3. dveřmi jsou děs. No zvendku se mi ten bus líbí a v pražských barvách i docela hodně, ale ten interiér je v podstatě stejnej jako u velbloudů a v těch mi to přiišlo hrozný, ať jsem stál kdekoli, tami mi přišlo, že překážím..
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 9909
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské autobusy
To Proxy O důchodce bych strach neměl. Sklápečky v citybusu jim problémy nedělají, aspon co jsem měl možnost si odpozorovat při cestování 188. Dokonce se na ně sápali i když byla jiná místa volná a i když tam byl kočárek.
SOR nevypadá špatně. Chtěl bych vidět reakci Josefa na první Citybusy. Taky byly neoblíbené, že tam je málo místa atd. Jde o zvyk. A jak dopadnou kvalitně to ukáže až pražský provoz po určité době.
Jenom co mě tedy trochu zaráží u výběrového řízení, že se dělalo trochu naopak. Snad se tímhle způsobem naposledy kupovaly T6. Že se objedná 620 vozů a pokud ok tak + 100. Nemělo by to spíš být obráceně? Zkusit jak jsou vhodné do Prahy a pak dělat velkou objednávku.
SOR nevypadá špatně. Chtěl bych vidět reakci Josefa na první Citybusy. Taky byly neoblíbené, že tam je málo místa atd. Jde o zvyk. A jak dopadnou kvalitně to ukáže až pražský provoz po určité době.
Jenom co mě tedy trochu zaráží u výběrového řízení, že se dělalo trochu naopak. Snad se tímhle způsobem naposledy kupovaly T6. Že se objedná 620 vozů a pokud ok tak + 100. Nemělo by to spíš být obráceně? Zkusit jak jsou vhodné do Prahy a pak dělat velkou objednávku.
Re: Pražské autobusy
Interier SOR UB 12? KATASTROFA. Začnem odpředu. Takže nastoupím předními dveřmi. Jako první si všimnu příšernékabiny, která je velice nízko nad zemí, 1,5 sedadla, u levé ani pravé bočnice nemám šanci se sednout, pokud jsem většího vzrůstu, páč nohy bych musel nechat na zastávce. Pokud posoipím dále, tak 2 - 3 dveře, tam jak jsou ty sedadla podélně, katastrofa, hlavně, že si na to lidi v tramvajích stěžujou, tak co to nehodit do busů? Výstraha tuším nad třetími dveřmi, našikmo, neestetické. Pokud bych měl hodnotit celkově interier 4-, tak jen proto, že oceňuji toho kdo navrhvoval, protože něco takového vymyslet je skoro umění.






-
- Uživatel
- Příspěvky: 118
- Registrován: 03.7.2007 19:32
- Bydliště: Praha 12 Modřany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské autobusy
Sklopné sedačky mi přijdou ve věčně přecpaných dobytčácích zbytečné, to raději žádné a bude tam ještě o něco více místa k stání.