Pražské autobusy

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
orky
Uživatel
Příspěvky: 58
Registrován: 21.2.2008 7:27

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od orky » 17.10.2010 12:07

4021: Je určitě správné, že jiné subjekty jsou ochotné platit za zkvalitnění obsluhy určitých oblastí, přiblížení MHD i méně pohyblivým apod. Problém je ten, že mnohé takové projety se zbytečně mlátí se současným stavem obsluhy. místo jedné prázdné linky tam pak jezdí dvě ještě prázdnější.
Já osobně projekt midilinek (29x a další) vnímám jako dobrý nápad, i když se to mnohde chytlo za špatný konec - linka 293 budiž zářným příkladem. Midilinky nemají suplovat neschopnost ROPIDu zajistit potřebné relativně kapacitní směry, ale tyto směry doplnit zajížděním do oblastí, kam se běžný autobus nedostane. Linka 293 na jednom místě kvůli kapacitně mine důležité přestupní uzly, jiné významné zastávky projede, protože by to kapacitně nezvládala a na druhé straně své trasy zbytečně dubluje stávající linky.
Linky 128, 291 a 292 jsou skvělou ukázkou toho, jak by takové doplňkové linky měly vypadat. Za špatný nápad nepovažuji ani linky 297, která přiblíží Polikliniku v Malešicích, ovšem tady už hapruje nekoordinace s linkou 124, která se stává nadbytečnou. Závlekem linky 297 na Habrovou by se dala 124 zrušit.
Dobrý nápad bude i nová 151, která by měla jezdit k Poliklinice ve Vysočanech.
A 295? No na můj vkus už zbytečně dlouhá, ale nápad se zajížděním na Bulovku do areálu je dobrý, škoda, že se zatím nepovedlo realizovat zastávky přímo uvnitř areálu. V Třeboradicích se už zbytečně mlátí s ostatními linkami a myslím si, že tam by se mohl najít prostor pro koordinaci.
A prostor pro takové linky je tu veliký. Třeba taková 216 by se místo ukončení na Bořislavce dala protáhnout Kladenskou ulicí...

Uživatelský avatar
4021
Uživatel
Příspěvky: 350
Registrován: 27.12.2003 17:08

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od 4021 » 17.10.2010 11:14

A jako když na titulní straně Ropidu není napsáno, že 206 bude platit šestka, tak to znamená, že ty lidi co to píšou si to vymýšlí??? bože... Samo, že jí bude platit šestka. Stejně jako třeba 263 platí Europark. Linku 293 třeba zčásti platí MČ P11 a zčásti je placena z uplně jiných peněz než klasická MHD, z nějakého sociálního odboru magistrátu či co. Nevim teď jak je to s linkami 295 a 297, ale nedivil bych se, kdyby to s nima bylo podobný.
Prostě dneska už neni všechno tak černobílý jako tomu bejvalo. Obecně je tomu dobře, že se tady více subjektů domlouvá a ve výsledku je ta doprava kvalitní, a nepreferuje se nějaká přehlednost byrokracie před přehledností pro cestující. Samozřejmě teď mluvím obecně, o lince 293 si každý můžeme myslet své.
Ale bohužel ne vždy to vyjde, takové Tesco Letňany, s tím se člověk nedomluví na ničem, ten radši když mu jezdí do krámu bílé autobusy s nepříjemnými řidiči, co nedodržují jízdní řád a se zájezdními autobusy, než aby měly kvalitní linku jako třeba europark nebo teď bude mít šestka.

Uživatelský avatar
petr03
Uživatel
Příspěvky: 415
Registrován: 10.3.2010 11:16
Bydliště: Praha

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od petr03 » 17.10.2010 11:01

Kde je psáno, že to bude opravdu platit město a ne OC Šestka?[/quote]Podle mě když to dostalo číslo linky, tak je to zařazené do MHD a tam jsou pravidla placení daná. Nebo snad existuje nějaká linka 1XX,2XX,3XX, kterou by platil někdo jiný než DP/Ropid?[/quote]

V Praze určitě takto jezdí více linek.Ted me napada jen u nas na jižním měste linka 293.

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2412
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 7, 21, 904
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Proxy » 17.10.2010 8:09

ElWapp píše:Ještě jedna věc, která mě napadá k barevnému sjednocení, funguje v zahraničí někde obdobný systém? Nebo je to echt český vejmysl?
Ano, funguje to v některých integrovaných systémech v Německu a ve Skandinávii téměř všude...

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1554
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od XSC » 16.10.2010 23:58

OMH píše:
XSC píše:Ale co bychom před volbami pro lidi neudělali, že ?
Před volbami? To je teda argument. Kolik myslíte, že lidí tuto informaci četlo ve zpravodaji Ropidu [-o<
Když už kreslím [-o< , tak aspoň cituji správného autora :-)

Uživatelský avatar
OMH
Moderátor
Příspěvky: 1789
Registrován: 23.3.2009 21:11
Bydliště: Praha 1
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od OMH » 16.10.2010 23:42

Damir Holas píše:Ale co bychom před volbami pro lidi neudělali, že ?
Před volbami? To je teda argument. Kolik myslíte, že lidí tuto informaci četlo ve zpravodaji Ropidu [-o<

edit: jej, omlouvám se XSC...

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od gabuliatko » 16.10.2010 19:32

na provoz 163 přispívá OC Štěrboholy

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1554
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od XSC » 16.10.2010 19:24

Damir Holas píše:
XSC píše:Takže město bude dotovat dovoz zákazníků do hyper-super :roll:
Kde je psáno, že to bude opravdu platit město a ne OC Šestka?
Podle mě když to dostalo číslo linky, tak je to zařazené do MHD a tam jsou pravidla placení daná. Nebo snad existuje nějaká linka 1XX,2XX,3XX, kterou by platil někdo jiný než DP/Ropid?

ElWapp
Uživatel
Příspěvky: 477
Registrován: 14.5.2009 19:29

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od ElWapp » 16.10.2010 19:19

Ještě jedna věc, která mě napadá k barevnému sjednocení, funguje v zahraničí někde obdobný systém? Nebo je to echt český vejmysl?

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od gabuliatko » 16.10.2010 18:46

Damir Holas píše:
XSC píše:Takže město bude dotovat dovoz zákazníků do hyper-super :roll:
Kde je psáno, že to bude opravdu platit město a ne OC Šestka?
Pokud by to celé platila OC 6 tak nevidím důvod proč tomu dávat číslo linky. Takže OC 6 bude platit část a zbytek (dle mne zcela nesmyslně) město. Ale co bychom před volbami pro lidi neudělali, že ? (i když to vypadá, že to nebylo nic platné)
JaHu píše:Zatím se to celé jeví jenom jako bezdůvodná buzerace autobusových dopravců mimo DPP.
Mě se to spíš jeví tak, že někteří lidé na ROPIDu musí ukázat svoji nepostradatelnost.

Uživatelský avatar
Damir Holas
Uživatel
Příspěvky: 1564
Registrován: 23.8.2006 17:28
Bydliště: Slánská / Koh-i-noor / Radlická / Zemědělská univerzita

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Damir Holas » 16.10.2010 17:36

XSC píše:Takže město bude dotovat dovoz zákazníků do hyper-super :roll:
Kde je psáno, že to bude opravdu platit město a ne OC Šestka?

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1554
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od XSC » 16.10.2010 17:09

OMH píše:Nová autobusová linka 206 k obchodnímu centru Šestka
...
Takže město bude dotovat dovoz zákazníků do hyper-super :roll:

JaHu
Uživatel
Příspěvky: 224
Registrován: 17.5.2006 8:58

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od JaHu » 16.10.2010 14:10

krtinek píše:....
Omlouvám se za bohémsky dlouhý příspěvek, ale neskutčně mě s..., když vidim, jak se vyhazujou peníze oknem na blbosti, zatímco jiné důležitější a stokrát urgované věci leží ladem :evil:
Podle mě by nejdůležitějším úkolem Ropidu nebo nějaké jiné organizace mělo být sloučení PIDu a SIDu do jednotného IDS, zjednodušení tarifu a tarifních pásem a zón, odstranění absurdit typu umístění stejné zastávky do dvou různých tarifních pásem podle toho, jakou linkou zrovna jedete apod. Našlo by se toho spousta, samotné sloučení PID a SID bude znamenat hodně práce - např. zrušení stávajících vnějších pásem a jejich nahrazení smysluplnými zónami (ne jako zóny SID, kterých je zbytečně moc a jsou nepřehledně a chaoticky očíslovány), přečíslování autobusových linek řady 400 (a možná i 300), zrušení evidenčních čísel na autobusech dopravců mimo DPP nebo zavedení nového systému vícemístných evidenčních čísel (současná řada 1001 - 1999 nemá šanci obsáhnout všechny autobusy jezdící ve středních Čechách, včetně např. MHD Kladno, Mladá Boleslav a další).

Ve srovnání s tím je vymýšlení jenotného nátěru PID volovina. Pokud by měl být opravdu jednotný, musel by se vztahovat opravdu na všechny dopravní prostředky PID, tedy i na tramvaje, metro a vlaky. A už vidím, jak ČD přebarvují City Elefanty nebo jak DPP přebarvuje tramvaje a vozy metra. Zatím se to celé jeví jenom jako bezdůvodná buzerace autobusových dopravců mimo DPP.

Uživatelský avatar
OMH
Moderátor
Příspěvky: 1789
Registrován: 23.3.2009 21:11
Bydliště: Praha 1
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od OMH » 16.10.2010 11:20

Nová autobusová linka 206 k obchodnímu centru Šestka
Od 1.11.2010 bude zřízena nová linka Pražské integrované dopravy č. 206 v trase Dejvická –
Horoměřická (tam) – Sídliště Červený Vrch (zpět) – Divoká Šárka – Vlastina – Sídliště Na
Dědině – Ciolkovského – Dlouhá míle – Obchodní centrum Ruzyně. Nová linka nahradí
dosavadní linku smluvní dopravy k tomuto obchodnímu centru. Novinkou bude obsloužení oblasti
sídliště Na Dědině a lepší umístění zastávek na Dejvické. Nová linka bude v provozu každý den
cca od 8:15 do 21:30 v intervalu 30 minut. Na lince bude platit běžný Tarif PID a část spojů bude
bezbariérově přístupných. Dopravcem nové linky bude firma Stenbus s.r.o.

Těším se na vozy Stenbusu na P6, teď jsou pro mě moc daleko:D

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3071
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od kruťák » 16.10.2010 0:52

Ano, navrhuju během víkendu přebarvit všechny autobusy, tramvaje, metra, lanovky a přívozy zařazené v systému PID do unifik-klaun nátěru. Zároveň navrhuju novou předepsanou uniformu pro řidiče - červené široké plandavé kalhoty, bílá košile a velká modrá mašle ve vlasech pro řidičky, u mužů lze mašli nahradit modrým klaunským nosem. Zároveň bude řidič povinen za jízdy vyprávět cestujícím veselé anekdoty a dělat různé ksichty... [-o<

Teď vážně - snahy sjednotit barevné provedení dopravních prostředků tu byly, jsou a budou, avšak je nemožné toho dosáhnout, protože žádný dopravce si nenechá zku*vit lak na nově koupeném vozu, nehledě na peněžní stránku takového přemalování.
Navíc za 5 let se třeba ROPID přejmenuje na RO-PID a změní si logo a barevné schéma a celý kolotoč může začít nanovo.

Kdyby se radši starali o sjednocení platnosti SMS jízdenky, která, ač na území Prahy, neplatí v autobusech řady 300 a 400. Vidím denně, že někdo nastoupí a ukazuje řidičovi místo otevřené karty mobil a potom naštvaně vystupuje.
Taktéž neexistence open-card-kuponů pro studenty na vnější pásma PID. To jsou závažné problémy, ne barva toho, co přijede, protože označení linky a cíle mají všechny prostředky v PIDu.

Omlouvám se za bohémsky dlouhý příspěvek, ale neskutčně mě s..., když vidim, jak se vyhazujou peníze oknem na blbosti, zatímco jiné důležitější a stokrát urgované věci leží ladem :evil:

Odpovědět