Pražské autobusy

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
orky
Uživatel
Příspěvky: 58
Registrován: 21.2.2008 7:27

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od orky » 20.10.2010 22:02

A co je tak špatnýho na tom, že jeden systém dopravy má mít jedny barvy? To zlepšuje přehlednost systému. Já si myslím, že cestující to uvítá, protože pozná že to patří do systému na který má zakoupenou jízdenku. Holt šotouši nebudou mít alba plná různobarevných autobusů. Jméno a barvy dopravce jsou pro systém mnohem méně důležité než barvy systému.
Až dojde jednou na výběrová řízení, tak bych moc nedal za to, že v zadávací dokumentaci budou i barvy dopravního prostředku. Třeba těm SORům na 295 a 297 ten PIDí nátěr sluší.

Sirka
Uživatel
Příspěvky: 525
Registrován: 11.6.2005 15:55
Bydliště: Praha 13

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Sirka » 20.10.2010 21:57

demon píše: Fajn, pak ať to RO-PID zaplatí. Garantuju, že na to nemá a nikdy mít nebude.
Ale copak ROPID platí dopravcům lak? Pro dopravce to (za předpokladu, že půjde o SO nebo nové vozy) znamená 0 Kč navíc...
demon píše:Ale on to tak ve skutečnosti je a nevnímají to jen šotouši, ale (někdy bohužel) právě cestující veřejnost.
Je? Ve skutečnosti to tak není, kaštani jsou samosebou mimo, ale nečekal bych, že šotouši nebudou znát základní principy PID...
demon píše:Jak už je tu psáno, jde o jediný správný přístup. Cokoliv jiného je kontraproduktivní.
MHD nerovná se DP! DP není jediný dopravce na světě a bude zajímavé, jestli někdy bude v podmínkách výběrového řízení na městské linky (nebo přím. DP) požadavek jednotný nátěr, tak se možná ještě budem divit...

A k jednotnému nátěru Veolie snad netřeba komentářů - možná se nebudete zlobit za pár odkazů:
http://autobusy.org/fotkyvozu/1067.2.php
http://autobusy.org/fotkyvozu/1326.php
http://autobusy.org/fotkyvozu/1350.php
http://autobusy.org/fotkyvozu/1341.php
http://autobusy.org/fotkyvozu/1293.php

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6022
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od demon » 20.10.2010 21:23

Sirka píše:Až na to, že je placen z peněz PID, tak proč to nezdůraznit?
Fajn, pak ať to RO-PID zaplatí. Garantuju, že na to nemá a nikdy mít nebude.
Sirka píše:Chatrný argument, mně osobně se nátěr líbí, spíš mi přijde smutné, že i šotouši to vnímají tak že MHD=DP....
Ale on to tak ve skutečnosti je a nevnímají to jen šotouši, ale (někdy bohužel) právě cestující veřejnost. :wink:
Sirka píše:Pár bezvýznamných výjimek, červená barva... Holt přístup MHD=DP!.
Jak už je tu psáno, jde o jediný správný přístup. Cokoliv jiného je kontraproduktivní.

milbi
Uživatel
Příspěvky: 421
Registrován: 16.5.2009 19:26
Bydliště: Milovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od milbi » 20.10.2010 20:10

petr03 píše:A propo,neni tady nejak ten zimni cas predcasne???
On tu nikdy letní ani nebyl...

Uživatelský avatar
petr03
Uživatel
Příspěvky: 415
Registrován: 10.3.2010 11:16
Bydliště: Praha

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od petr03 » 20.10.2010 20:09

A propo,neni tady nejak ten zimni cas predcasne???

Uživatelský avatar
petr03
Uživatel
Příspěvky: 415
Registrován: 10.3.2010 11:16
Bydliště: Praha

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od petr03 » 20.10.2010 20:06

Muj nazor na jednotny nater: blbost na n-tou.Proc?Stací ze budou oznaceny samolepkou tak jak je to ted.
Veolie nasla svuj novy kabat.cervena s bilim kruhem pres pulku autobusu,a myslim sedivy spodek.Velmi zdarile.
Je sice pravda,ze si ROPID objednava nejake sluzby,ktere jsou zarazene do PID,ale: objednava si neco,co dodavatel mu doda,a je to samostatna firma,ktera ma svou imige.A toto diktovani,jake budou barvicky na autobusech,prominte,ale to se vracime o 20 a vice let zpatky,a to snad uz nikdo nechce.Zasadne jsem proti tomu.Kazdej dopravce at ma svuj imige,sve barvy,at je to DPP,Veolie,ČSAD apod.

Sirka
Uživatel
Příspěvky: 525
Registrován: 11.6.2005 15:55
Bydliště: Praha 13

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Sirka » 20.10.2010 19:48

JaHu píše:...odstranění absurdit typu umístění stejné zastávky do dvou různých tarifních pásem podle toho, jakou linkou zrovna jedete apod...
Toto je kde?
Hhoonnzzaa píše:Jednotný nátěr PID je naprostá kravina. DPP je samostatný subjekt, který může dát svému výrobku obal, jaký uzná za vhodné.
Až na to, že je placen z peněz PID, tak proč to nezdůraznit?
Hhoonnzzaa píše:Navíc bych se bránil i jako historik a památkář, jelikož modrá do Prahy nikdy nepatřila.
Chatrný argument, mně osobně se nátěr líbí, spíš mi přijde smutné, že i šotouši to vnímají tak že MHD=DP...
Hhoonnzzaa píše:Jednotnost tu přeci už na pár naprosto bezvýznamných výjimek máme! Jednotícím prvkem MHD v Praze je červená barva.
:lol: Pár bezvýznamných výjimek, červená barva... Holt přístup MHD=DP!
Hhoonnzzaa píše:Veolia se několik let snaží najít vlastní unifik a když se jí to podaří (a že to zajisté nestálo málo) tak si někdo usmyslí?
:lol: Podaří? A jakýpak je podle tebe jednotný nátěr Veolie? To mi asi něco uniklo...
Hhoonnzzaa píše:A v čem je vlastně konkurence dopravců v Praze, když je uděláme všechny "šedé"?
Konkurence? Ukaž mi prosim tu konkurenci. Přece tu jde o propagaci a sjednocení jednoho systému (PID) - marketing ti nic neříká?
Hhoonnzzaa píše:Ropid je v roli objednávajícího (kupujícího), DPP je v roli dodavatele.
No vždyť jo, objednávající dává návrhy a změny a dodavatel nekecá a dodává.
Hhoonnzzaa píše:...taky nepřijdu do McD a neřeknu, že všechny burgery v Praze musí být s modrým pruhem, co?
A nevšiml sis třeba, že všechny McD maj takovou stejnou žlutou fontánu na červeném pozadí, stejnou nabídku, většinou stejné ceny, všechno stejné, prostě stejný marketing, i když to jsou různí provozovatelé [-o<

Samozřejmě, že budou vznikat problémy (přívozy, vlaky, vozy zasahující do PIDu i mimo něj), ale takovouhle přehnanou kritiku bych nečekal. Rozumných argumentů se tu moc neobjevilo, třeba ten s cenou - o kolik to asi bude dražší, když se to bude dávat při přelakovávání a na nové vozy??

Uživatelský avatar
petr03
Uživatel
Příspěvky: 415
Registrován: 10.3.2010 11:16
Bydliště: Praha

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od petr03 » 20.10.2010 15:52

No není to k žádnému tématu,ale jen sem dávám jiný pohled na stanici OPATOV a čilí ruch kolem.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Tombus
Uživatel
Příspěvky: 263
Registrován: 02.12.2003 21:04
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Tombus » 20.10.2010 15:49

Bobek: U fotek je sice napsáno, že jsou ilustrační, ale předpokládám, že jsou k případu. Mluvčí tedy opět šíří bludy, protože 7354 žádnou ochranu proti rozjezdu s otevřenými dveřmi nemá, spíš to vidím na problém s úžasnými dveřními pohony EPOD, které jsou do Karos dosazovány při středních opravách. Dost často se stává, že je řidič musí zavírat na několik pokusů, sami od sebe se otevírají a podobně..

Bobek
Šťoura
Příspěvky: 929
Registrován: 18.1.2006 14:22
Bydliště: jsem všude zdejší

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Bobek » 20.10.2010 15:34

No, když se daří, tak se daří. :shock:

Uživatelský avatar
JP3035
Uživatel
Příspěvky: 48
Registrován: 08.5.2010 18:13
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od JP3035 » 20.10.2010 15:05

Ach jo, dnes se v jedné hodině roztrhl pytel s autobusy, které vypověděly službu. Kolem 14. hodiny.
Jdu na zastávku Českolipská a vidím projíždět 5811 s nápisem porucha. Čekám na linku 186, přijel Citybus, který ale vysadil lidi, tuším že to byl 3201. Přijela Karosa 5810, ta ale vypověděla ještě před Kbely :( , takže jsem bohužel musel přestoupit do jiného Citybusu, který jel za námi.

Uživatelský avatar
Tonda Ježek
Uživatel
Příspěvky: 1080
Registrován: 30.11.2003 22:54
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Tonda Ježek » 20.10.2010 10:46

9001 píše:Dneska je na JS docela hustý provoz pač se konečně dělá pravý pruh a zmizí koleje. Takže dočasné zhoršení.
Těžko říci na kolik to oprava komplikuje provoz, neboť ten pruh stejně před mostem končí.

Uživatelský avatar
Damir Holas
Uživatel
Příspěvky: 1564
Registrován: 23.8.2006 17:28
Bydliště: Slánská / Koh-i-noor / Radlická / Zemědělská univerzita

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Damir Holas » 20.10.2010 10:46

9001 píše:Jenom trochu problém vidím v tom, že ČESMAD stále usiluji o návrat kamionů, tak snad nový magistrát zůstane stejně rázný v tomto případě.
Taky doufám... [-o< Vůbec jsem zvědav, kdo v nové "vládě" dostane dopravu...

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9635
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od 9001 » 20.10.2010 10:34

Dneska je na JS docela hustý provoz pač se konečně dělá pravý pruh a zmizí koleje. Takže dočasné zhoršení.

Jenom trochu problém vidím v tom, že ČESMAD stále usiluji o návrat kamionů, tak snad nový magistrát zůstane stejně rázný v tomto případě.

orky
Uživatel
Příspěvky: 58
Registrován: 21.2.2008 7:27

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od orky » 20.10.2010 9:17

Designer: Už jsem to psal - požadavek na spojení oblasti Budějovické, ale třeba i Spořilova podstatně lépe zajistí úprava linky 118 tak, že:
var.I: 118 se jen prodlouží z Dvorců na Smíchov. Jízdní doba Budějovická-Smíchov bude cca 15 minut, tedy kratší a pro mnoho lidí s měně přestupy než u linky Kačerov-Smíchov.
var.II: 118 ze zastávky Krčská pojede ulicí na Strži na jižní spojku a rychle na Smíchov. Asi by to bylo o chlup rychlejší, ovšem mělo by to i jisté negativní důsledky, protože by zanikla vazba Spořilova a Brumlovky na tramvaje na nábřeží. Dále by bylo nutné zavést novou linku Budějovická - Dvorce pro obsluhu Jeremenkovy ulice.
Touto úpravou pak bude zajištěno rychlé spojení s druhým břehem i pro oblast, ze které přijíždí na Kačerov linky od severu. Linka Kačerov-Smíchov by pak byla zbytečná.
Ryhlou dopravu na Smíchov pak zajistí:
- pro oblast Lhotky, Modřan a Libuše stávající linky - 196-8, 253
- pro oblast Spořilova, Budějovické a Podolí - 118
- pro oblast Prahy 11 - 125
Otázkou zůstává, co s oblastmi kolem Roztyl a stanice metra Chodov jižně od Brněnské (D1):
- neřešit
- úprava linkového vedení tak, aby byl přestup na linku 125
- vést 125 přes Roztyly (nárůst JD odhaduju na 3 minuty)
- nová linka (dost drahé)

Odpovědět