Pražské autobusy

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Jamie
Uživatel
Příspěvky: 123
Registrován: 05.12.2009 20:38

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Jamie » 16.11.2010 23:20

Považujte to za můj osobní povzdech nad tím, že se v Praze Civisem patrně nikdy nesvezu :x Ne, teď vážně. Souhlasím s tím, že design vozidla obvykle není prioritou a hledí se (hledí se?) na spolehlivost a pravidelnost provozu a jistou úroveň vozidel - to však považuji spíše za nutné podmínky toho, aby v našich současných poměrech bylo vůbec možné mhd provozovat, ne něco, čeho bych si jako cestující měl nějak zvlášť cenit - krátce řečeno jde o standard. Standard neurazí, ale na zadek si z něj nikdo nesedne, snad kromě návštěvníků z míst kde je ještě nižší. V současnosti kolem sebe často slyším řeči o tom, že veřejná doprava je "byznys jako každý jiný" a že by proto měla podléhat tržním principům. Není zde třeba zvlášť rozmazávat, že věc takhle nestojí a ani nemůže, poněvadž potom bychom to mohli rovnou zavřít - jde mi spíš o to, že v některých aspektech daného problému mohou být ty oslavované tržní principy přeci jen inspirativní, zvláště pak tam kde se snažíte "prodat" službu někomu kdo ji nevyužívá. Jdete na to přes marketing - upřímně, kdo z nás si vybírá výrobky a služby vždy jenom podle toho "jaké jsou", dle objektivních kvalit, a nikdy podle toho jak se nám třeba líbí? Prostě jsem toho názoru, že vozidla s vyšším standardem (a nejlépe ve spojení s kvalitní službou - metrobus, t-bus, BRT apod.) mohou fungovat jako výkonný marketingový prvek veřejné dopravy a možná, že by pak takové zásadní restrikce, jako je omezení vjezdu IGK do centra, nebyly potřeba. Dnes by to však patrně stálo minimálně za zkoušku, poněvadž město není na takový nápor aut stavěné a situace v centru je jedním slovem špatná, s "běžným životem" to má bohužel pramálo společného.

XSC: s pojmem ideologie prosím nakládejte opatrně, v poslední době ho jako "zaklínadlo" používá kdekdo, ale málokdy oprávněně a důvodně

Uživatelský avatar
Láďa
Uživatel
Příspěvky: 954
Registrován: 24.8.2009 22:07

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Láďa » 16.11.2010 22:40

mixik píše:... myslím, že to bude "věčný boj" iad a mhd. vždyť to vidíte všichni. kolony, přecpaná praha, není kde zaparkovat a stejně budou se cpát autem.
já bych to viděl tak, že by se centrum uzavřelo pouze na placený vjezd. (kdo tam bydlí dostane vyjímku, to že tam makáš, je tvůj problém. ale to zase vyjímku bude mít půl republiky. jako vždy.)
Já bych prostě zavedl zcela absolutní preferenci pro MHD na všech křižovatkách v Praze, tím by se cestování autem mohlo velmi výrazně zredukovat, problém by nastal především v začátcích, než by se řidiči IAD přeorientovali na MHD. Praha by byla zablokována IAD a IZS by přijížděl pozdě na místa potřeby.

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od XSC » 16.11.2010 22:10

mixik píše:já bych to viděl tak, že by se centrum uzavřelo pouze na placený vjezd. (kdo tam bydlí dostane vyjímku, to že tam makáš, je tvůj problém. ale to zase vyjímku bude mít půl republiky. jako vždy.)
Takže centrum tím vyloučíme z běžného života. Mě vždycky tyhle myšlenky fascinujou - v rámci dobra/ideologie vymýšlet, jak druhým znepříjemnit život. Omezeně už takhle fungují parkovací zóny. Příbuzní jedou na návštěvu, nemůžou zaparkovat. Řemeslník to samé. Za auta firem radnice vybírá balík, firmy se tak stěhují na periferii, čímž vlastně dopravu zatěžují ještě víc. A co se takhle místních nejdřív zeptat, jestli o nějaký placený vjezd stojí?

Uživatelský avatar
mixik
Uživatel
Příspěvky: 617
Registrován: 07.10.2008 23:04
Bydliště: Přívory - Všetaty
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od mixik » 16.11.2010 21:30

Jamie píše:Na tomhle mě nejvíce zaujalo to, že ačkoli od sebe oba dva typy vozů (Agora/CityBus a NB 12) dělí dvacet let, vypadají vlastně stejně. Škoda, že se u nás neprosazují výtvarně odvážněji pojaté busy - u tramvají se to jakžtakž povedlo (to že se v tom špatně cestuje je věc jiná), u autobusů lze z tohoto hlediska konstatovat spíš regres. Je zřejmé, že hlavní slovo zde má cena vozu, ale pokud chceme do mhd přivést více cestujících a hovoříme o zvyšování její atraktivity, mohou být nadstandardní vozidla jednou z cest jak toho prakticky dosáhnout. To, že to bude něco stát, je věc zřejmá, ale jistě je to finančně schůdnější cesta než další široké autostrády a tunelové projekty, jinde už to snad pochopili.
já osobně si myslím, že i kdyby autobus byl ze zlata a komfort srovnatelný s první třídou v letadle, tak to do mhd víc lidí nepřitáhne.
myslím, že to bude "věčný boj" iad a mhd. vždyť to vidíte všichni. kolony, přecpaná praha, není kde zaparkovat a stejně budou se cpát autem.
já bych to viděl tak, že by se centrum uzavřelo pouze na placený vjezd. (kdo tam bydlí dostane vyjímku, to že tam makáš, je tvůj problém. ale to zase vyjímku bude mít půl republiky. jako vždy.)

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od 9001 » 16.11.2010 17:00

jamie: Podle mě cestující víc daleko ocení, aby to jelo včas, aby to bylo čisté, aby to vevnitř vypadalo lidsky. Desing je až druhořadý. :wink:

Když se tu už probírají busy na kolejích. Neplánuje se v nejbližší době provoz busů na kolejích a v ulici Průběžná se zrušením původní zastávky nadraží strašnice? Mohlo by se stavět i Na Hroudě v zastávkách tram. Tady by prakticky stačil jenom kyblík barvy, pač na Nádraží Strašnice můžou sjíždět na čočky do smyčky a na Průběžné dc můžou jet na signál doleva protože na obou mají tramvaje křižovatku jenom pro sebe.

Uživatelský avatar
Jamie
Uživatel
Příspěvky: 123
Registrován: 05.12.2009 20:38

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Jamie » 16.11.2010 13:58

Na tomhle mě nejvíce zaujalo to, že ačkoli od sebe oba dva typy vozů (Agora/CityBus a NB 12) dělí dvacet let, vypadají vlastně stejně. Škoda, že se u nás neprosazují výtvarně odvážněji pojaté busy - u tramvají se to jakžtakž povedlo (to že se v tom špatně cestuje je věc jiná), u autobusů lze z tohoto hlediska konstatovat spíš regres. Je zřejmé, že hlavní slovo zde má cena vozu, ale pokud chceme do mhd přivést více cestujících a hovoříme o zvyšování její atraktivity, mohou být nadstandardní vozidla jednou z cest jak toho prakticky dosáhnout. To, že to bude něco stát, je věc zřejmá, ale jistě je to finančně schůdnější cesta než další široké autostrády a tunelové projekty, jinde už to snad pochopili.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Absolut » 16.11.2010 10:28

Pro srovnání další moje foto před téměř patnácti lety...
b-3004-121-roztyly-19960400.JPG
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Absolut » 16.11.2010 10:06

První CityBus č. 3004 pořád jezdí...
b-3523-124-b-3004-118-dvorce-20101116.JPG
b-3004-118-dvorce-20101116.JPG
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

dejmal
Uživatel
Příspěvky: 74
Registrován: 02.1.2006 10:56
Bydliště: ještě PRAHA

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od dejmal » 15.11.2010 21:05

ElWapp píše:Dnes na Evropské četný výskyt jízdy autobusů po tramvajovém tělese. Je to nějaká libovůle nebo novinka? Dopravní značka k tomu nebyla žádná.
To není libovůle,ale již několikrát proběhla relace ve vozech od PDT. Silný provoz IAD na Evropské,tak busy na koleje.

ElWapp
Uživatel
Příspěvky: 542
Registrován: 14.5.2009 19:29

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od ElWapp » 15.11.2010 20:50

Dnes na Evropské četný výskyt jízdy autobusů po tramvajovém tělese. Je to nějaká libovůle nebo novinka? Dopravní značka k tomu nebyla žádná.

Uživatelský avatar
honza121ludvik
Uživatel
Příspěvky: 84
Registrován: 19.5.2010 19:54
Bydliště: Praha - u zastávky 117
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od honza121ludvik » 08.11.2010 20:22

Dneska řepská záloha na lince 196: http://www.youtube.com/watch?v=bjRmRdlhJqk

Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Karotka » 01.11.2010 21:19

OMH píše:Přesně tak, navíc nejde o nátěr dopravce, ale CVR.
To je nápad! :idea:
Takže dopravce s úmyslem bojkotovat nátěr PID by měl sám sobě koupit CVR na svých vozidlech s reklamou na sebe sama.

Tombus
Uživatel
Příspěvky: 263
Registrován: 02.12.2003 21:04
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Tombus » 01.11.2010 21:11

1764 je ex toto. :-)

JaHu
Uživatel
Příspěvky: 224
Registrován: 17.5.2006 8:58

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od JaHu » 01.11.2010 20:45

honza121ludvik píše:Ta CVR se mi zda ze je na cervenym podkladu, nebo to je cele lepene?
Co se týče toho Connecta, před nedávnem byla někde jeho fotka v celobílém nátěru. A pokud jde o tu B952E, tak ta má světle zelené střešní klapky, což by napovídalo pozůstatku nátěru "Europark". Z toho usuzuji, že se v obou případech jedná o polep.

Uživatelský avatar
honza121ludvik
Uživatel
Příspěvky: 84
Registrován: 19.5.2010 19:54
Bydliště: Praha - u zastávky 117
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od honza121ludvik » 01.11.2010 19:11

Ta CVR se mi zda ze je na cervenym podkladu, nebo to je cele lepene?

Odpovědět