Do Úžlabiny - SPŠE, akorát v mém případě je to už 20 letpetr03 píše:Kampak do malesic jste jezdil? Ja kdyz jsem tam jezdil pred 10 lety, tak nejvetsi nalet byl z limuzke a ze zelivskeho. Ja tam chodil na trebesin.
Pražské autobusy
Moderátor: TRAM-FÓRUM
-
- Uživatel
- Příspěvky: 122
- Registrován: 03.7.2007 19:32
- Bydliště: Praha 12 Modřany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské autobusy
Re: Pražské autobusy
Kampak do malesic jste jezdil? Ja kdyz jsem tam jezdil pred 10 lety, tak nejvetsi nalet byl z limuzke a ze zelivskeho. Ja tam chodil na trebesin.Markus píše:Jezerka - znám to místo také dobře a podle mě je režim zastávky na znamení vhodný. Obrat cestujících je zde minimální, navíc zde chybí záliv pro zastavení busu. Pro plynulost dopravy vhodné rozhodnutí. Když už tam někdo chce vystoupit nebo nastoupit, není to přece žádný problém. Jakmile se na zastávce někdo vyskytuje, bus zastaví. A zmáčknout tlačítko v busu snad není problém. U čeho bych se závěrem zastavil je smysl linky 188 a podobných. S touto linkou jsem jezdil 4 roky na školu do Malešic a už v té době jsem vnímal výměnu velké části cestujících na Strašnické, Zahradním městě, Chodovské, Kloboučnické a Pankráci. Myslím si, že vhodnější je provozovat několik místních linek s přestupem na vhodněji vedené páteřní spoje. Želivského, Kloboučnická/Chodovská, přestup na linku C ... na to tu už máme linky 139, 150 vedená místy, kde byla provedena opatření pro preferenci MHD a vůbec hladší průjezd. 188 tyhle výhody na trase moc nemá a třeba poptávku po tangenciálním spojení Strašnická - Pankrác zvládá ve výsledku rychleji metro (A+C). Dokonce za tu dobu zvládne linka 139 s přehledem spojení Želivského - Kačerov.
- Jakub
- Uživatel
- Příspěvky: 480
- Registrován: 22.12.2007 23:43
- Bydliště: Jedno z posledních nádraží, kde jsou komplet mechanická návěstidla.
Re: Pražské autobusy
Ano, nápad s tím, že by se udělaly všechny zastávky na znamení, mám od návštěvy Budapešti (a snad i Berlína). Lidé jsou tam na to zvyklí a pokud se to dozví i turisté, tak odpadnou jakákoliv nedorozumnění ohledně toho, kde je a kde není zastávka na znamení. Ohledně těch jízdních dob, na webu Ropidu se tvrdilo, že díky zastávkám na znamení se ušetří jízdní doby. Třeba na mé domovské 225 se udělala na znamení zastávek snad půlka, ale jízdní doba se neposunula ani o minutu, tedy doufám, že časem dojde k nápravě. Někde samozřejmě došlo jen k tomu, že autobus začal své jízdní doby konečně stíhat, ale to už je jiný problém.
- mixik
- Uživatel
- Příspěvky: 617
- Registrován: 07.10.2008 23:04
- Bydliště: Přívory - Všetaty
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské autobusy
včera jsem měl 112. všechny zastávky na znamení. to je přesně to co jsem říkal. udělal bych všechny zastávky na znamení krom přestupových na metro a mimo centrum. stejně se musí k vůli lidem zastavit pokud je zastávka na znamení a někdo tam stojí. mimochodem, má to ještě jeden efekt. sniží se rychlost busu asi na cca 40km/h. jinak by se muselo kvůli vyrovnání času někde stát.
když jsem si to včera vypočítával večer jak mám jet rychle abych nemusel zastavovat. ( cca od 19:00 jsem se vozil sám) tak jsem jezdil maximálně 35km/h.
když jsem si to včera vypočítával večer jak mám jet rychle abych nemusel zastavovat. ( cca od 19:00 jsem se vozil sám) tak jsem jezdil maximálně 35km/h.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 122
- Registrován: 03.7.2007 19:32
- Bydliště: Praha 12 Modřany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské autobusy
Jezerka - znám to místo také dobře a podle mě je režim zastávky na znamení vhodný. Obrat cestujících je zde minimální, navíc zde chybí záliv pro zastavení busu. Pro plynulost dopravy vhodné rozhodnutí. Když už tam někdo chce vystoupit nebo nastoupit, není to přece žádný problém. Jakmile se na zastávce někdo vyskytuje, bus zastaví. A zmáčknout tlačítko v busu snad není problém. U čeho bych se závěrem zastavil je smysl linky 188 a podobných. S touto linkou jsem jezdil 4 roky na školu do Malešic a už v té době jsem vnímal výměnu velké části cestujících na Strašnické, Zahradním městě, Chodovské, Kloboučnické a Pankráci. Myslím si, že vhodnější je provozovat několik místních linek s přestupem na vhodněji vedené páteřní spoje. Želivského, Kloboučnická/Chodovská, přestup na linku C ... na to tu už máme linky 139, 150 vedená místy, kde byla provedena opatření pro preferenci MHD a vůbec hladší průjezd. 188 tyhle výhody na trase moc nemá a třeba poptávku po tangenciálním spojení Strašnická - Pankrác zvládá ve výsledku rychleji metro (A+C). Dokonce za tu dobu zvládne linka 139 s přehledem spojení Želivského - Kačerov.
Re: Pražské autobusy
ptám se podruhé, protože tu v době stávky byli všichni hotový
nevíte někdo na jakých kritériích se staví při rozhodování které zastávky BUS budou na znamení? Překvapila mě taková zastávka Jezerka (188) kde nastupuje a vystupuje dost lidí, ať už zde bydlících nebo do divadla atp.. nechápu
nevíte někdo na jakých kritériích se staví při rozhodování které zastávky BUS budou na znamení? Překvapila mě taková zastávka Jezerka (188) kde nastupuje a vystupuje dost lidí, ať už zde bydlících nebo do divadla atp.. nechápu
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské autobusy
Pár zelených papírů snad podnik nezruinuje, utratí se za větší hovadiny, ale vodoznak by se hodil. Žluté papíry jsou už dlouho a mají alespoň symbol klikaté šipky, korespondují s letáky, žlutými ceduláky, infotabulemi, ale tohle se tu objevilo jak klavír z nebes Jediné s čím to koresponduje, je info o prázdninovém provozu, jež bylo na plachtě stejné barvy.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské autobusy
Tohle jsem viděl myslím Na Padesátém.
Osobně vzpomínám na vodotisk "Prázdninový provoz" a vypadalo lépe... Hold někdo potřeboval udat pár zelených papírů.
Osobně vzpomínám na vodotisk "Prázdninový provoz" a vypadalo lépe... Hold někdo potřeboval udat pár zelených papírů.
- mixik
- Uživatel
- Příspěvky: 617
- Registrován: 07.10.2008 23:04
- Bydliště: Přívory - Všetaty
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské autobusy
na některých stanicích je to pěkně barevný. žlutá, zelená, bílá.
Re: Pražské autobusy
Jen přes prázdniny. S tím, že linkám dotčeným výlukou zůstávají žluté, linkám bez prázdninového omezení pak bílé.mixik píše:sem si všiml na stanicích zelených jř. to bude na pořád nebo jen přes prázdniny?
- mixik
- Uživatel
- Příspěvky: 617
- Registrován: 07.10.2008 23:04
- Bydliště: Přívory - Všetaty
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské autobusy
koukal jsem do elektrárny v buse. a tam je krabička APEX na který je připojen MYPOL.
u autobusu je to dáno tak, že v podstatě každá stanice je kontrolní bod. ale torelance je -6 vteřin. pokud se zavřou dveře dříve než je tolerance, mypol zapípá. na papírovém jř, jsou napsány stanice které a) nemají žádnou toleranci, b) jsou to záchytné body pro vyrovnání času.
pokud se papírák neshoduje s mypolem, jezdí se podle papírového jř. (už se mě to stalo) tak jsem zavolal felixovi a oni mě přivezli nový jř.
a proto já jezdím z minutovým zpožděním.
sem si všiml na stanicích zelených jř. to bude na pořád nebo jen přes prázdniny?
u autobusu je to dáno tak, že v podstatě každá stanice je kontrolní bod. ale torelance je -6 vteřin. pokud se zavřou dveře dříve než je tolerance, mypol zapípá. na papírovém jř, jsou napsány stanice které a) nemají žádnou toleranci, b) jsou to záchytné body pro vyrovnání času.
pokud se papírák neshoduje s mypolem, jezdí se podle papírového jř. (už se mě to stalo) tak jsem zavolal felixovi a oni mě přivezli nový jř.
a proto já jezdím z minutovým zpožděním.
sem si všiml na stanicích zelených jř. to bude na pořád nebo jen přes prázdniny?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské autobusy
Nevím jestli to nazvu 100% správně, ale obé je palubní počítač řídící odbavovací systém, jenže na každém se v různých situacích objevují uvedené odlišné názvy. A já je píši přesně tak, jak jsou psány v dokumentech DPP - např.i v této (jinak matoucí až lživé) SMS z JPT.Proxy píše:Prosím nemíchat jablka s hruškama - už tu bylo několikrát jasně vysvětleno co to je Mypol a co je to ApexMM-Mikulovsky píše: Ono jde o to, že MIPOL v BUS DPP (obdoba APEXu v TRAM) ukazuje čas odjezdu z každé zastávky.
Pokud to chceš používat jako slangové výrazy, tak jsou na místě spíš malá písmena.
- Proxy
- Moderátor
- Příspěvky: 2459
- Registrován: 27.11.2003 14:29
- Bydliště: 4,5,12,20,94
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské autobusy
Prosím nemíchat jablka s hruškama - už tu bylo několikrát jasně vysvětleno co to je Mypol a co je to ApexMM-Mikulovsky píše:Ono jde o to, že MIPOL v BUS DPP (obdoba APEXu v TRAM) ukazuje čas odjezdu z každé zastávky.kruťák píše:Autobusy nemají kontrolní bod, protože 'kontrolním bodem' je každá zastávka.
Jinak do vozových řádů (JP3035 dovolí ) se píše něco jako kontrolní body, protože vypisovat všechny zastávky by zabralo několik listů A3
Pokud to chceš používat jako slangové výrazy, tak jsou na místě spíš malá písmena.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1183
- Registrován: 28.8.2007 9:37
- Bydliště: hostivar-hlavni.rajce.net
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské autobusy
dnes na 205 Kačerovský SOR 6682
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské autobusy
Ono jde o to, že MIPOL v BUS DPP (obdoba APEXu v TRAM) ukazuje čas odjezdu z každé zastávky.kruťák píše:Autobusy nemají kontrolní bod, protože 'kontrolním bodem' je každá zastávka.
Jinak do vozových řádů (JP3035 dovolí ) se píše něco jako kontrolní body, protože vypisovat všechny zastávky by zabralo několik listů A3