Pražské autobusy

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Markus
Uživatel
Příspěvky: 122
Registrován: 03.7.2007 19:32
Bydliště: Praha 12 Modřany
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Markus » 04.7.2011 13:59

petr03 píše:Kampak do malesic jste jezdil? Ja kdyz jsem tam jezdil pred 10 lety, tak nejvetsi nalet byl z limuzke a ze zelivskeho. Ja tam chodil na trebesin.
Do Úžlabiny - SPŠE, akorát v mém případě je to už 20 let :)

Uživatelský avatar
petr03
Uživatel
Příspěvky: 415
Registrován: 10.3.2010 11:16
Bydliště: Praha

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od petr03 » 04.7.2011 12:10

Markus píše:Jezerka - znám to místo také dobře a podle mě je režim zastávky na znamení vhodný. Obrat cestujících je zde minimální, navíc zde chybí záliv pro zastavení busu. Pro plynulost dopravy vhodné rozhodnutí. Když už tam někdo chce vystoupit nebo nastoupit, není to přece žádný problém. Jakmile se na zastávce někdo vyskytuje, bus zastaví. A zmáčknout tlačítko v busu snad není problém. U čeho bych se závěrem zastavil je smysl linky 188 a podobných. S touto linkou jsem jezdil 4 roky na školu do Malešic a už v té době jsem vnímal výměnu velké části cestujících na Strašnické, Zahradním městě, Chodovské, Kloboučnické a Pankráci. Myslím si, že vhodnější je provozovat několik místních linek s přestupem na vhodněji vedené páteřní spoje. Želivského, Kloboučnická/Chodovská, přestup na linku C ... na to tu už máme linky 139, 150 vedená místy, kde byla provedena opatření pro preferenci MHD a vůbec hladší průjezd. 188 tyhle výhody na trase moc nemá a třeba poptávku po tangenciálním spojení Strašnická - Pankrác zvládá ve výsledku rychleji metro (A+C). Dokonce za tu dobu zvládne linka 139 s přehledem spojení Želivského - Kačerov.
Kampak do malesic jste jezdil? Ja kdyz jsem tam jezdil pred 10 lety, tak nejvetsi nalet byl z limuzke a ze zelivskeho. Ja tam chodil na trebesin.

Uživatelský avatar
Jakub
Uživatel
Příspěvky: 480
Registrován: 22.12.2007 23:43
Bydliště: Jedno z posledních nádraží, kde jsou komplet mechanická návěstidla.

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Jakub » 04.7.2011 10:49

Ano, nápad s tím, že by se udělaly všechny zastávky na znamení, mám od návštěvy Budapešti (a snad i Berlína). Lidé jsou tam na to zvyklí a pokud se to dozví i turisté, tak odpadnou jakákoliv nedorozumnění ohledně toho, kde je a kde není zastávka na znamení. Ohledně těch jízdních dob, na webu Ropidu se tvrdilo, že díky zastávkám na znamení se ušetří jízdní doby. Třeba na mé domovské 225 se udělala na znamení zastávek snad půlka, ale jízdní doba se neposunula ani o minutu, tedy doufám, že časem dojde k nápravě. Někde samozřejmě došlo jen k tomu, že autobus začal své jízdní doby konečně stíhat, ale to už je jiný problém.

Uživatelský avatar
mixik
Uživatel
Příspěvky: 617
Registrován: 07.10.2008 23:04
Bydliště: Přívory - Všetaty
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od mixik » 04.7.2011 10:31

včera jsem měl 112. všechny zastávky na znamení. to je přesně to co jsem říkal. udělal bych všechny zastávky na znamení krom přestupových na metro a mimo centrum. stejně se musí k vůli lidem zastavit pokud je zastávka na znamení a někdo tam stojí. mimochodem, má to ještě jeden efekt. sniží se rychlost busu asi na cca 40km/h. jinak by se muselo kvůli vyrovnání času někde stát.
když jsem si to včera vypočítával večer jak mám jet rychle abych nemusel zastavovat. ( cca od 19:00 jsem se vozil sám) tak jsem jezdil maximálně 35km/h.

Markus
Uživatel
Příspěvky: 122
Registrován: 03.7.2007 19:32
Bydliště: Praha 12 Modřany
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Markus » 04.7.2011 9:42

Jezerka - znám to místo také dobře a podle mě je režim zastávky na znamení vhodný. Obrat cestujících je zde minimální, navíc zde chybí záliv pro zastavení busu. Pro plynulost dopravy vhodné rozhodnutí. Když už tam někdo chce vystoupit nebo nastoupit, není to přece žádný problém. Jakmile se na zastávce někdo vyskytuje, bus zastaví. A zmáčknout tlačítko v busu snad není problém. U čeho bych se závěrem zastavil je smysl linky 188 a podobných. S touto linkou jsem jezdil 4 roky na školu do Malešic a už v té době jsem vnímal výměnu velké části cestujících na Strašnické, Zahradním městě, Chodovské, Kloboučnické a Pankráci. Myslím si, že vhodnější je provozovat několik místních linek s přestupem na vhodněji vedené páteřní spoje. Želivského, Kloboučnická/Chodovská, přestup na linku C ... na to tu už máme linky 139, 150 vedená místy, kde byla provedena opatření pro preferenci MHD a vůbec hladší průjezd. 188 tyhle výhody na trase moc nemá a třeba poptávku po tangenciálním spojení Strašnická - Pankrác zvládá ve výsledku rychleji metro (A+C). Dokonce za tu dobu zvládne linka 139 s přehledem spojení Želivského - Kačerov.

KarlosK
Uživatel
Příspěvky: 216
Registrován: 03.11.2009 19:07
Bydliště: Pankrác

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od KarlosK » 04.7.2011 6:15

ptám se podruhé, protože tu v době stávky byli všichni hotový :D
nevíte někdo na jakých kritériích se staví při rozhodování které zastávky BUS budou na znamení? Překvapila mě taková zastávka Jezerka (188) kde nastupuje a vystupuje dost lidí, ať už zde bydlících nebo do divadla atp.. nechápu

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Karosák » 03.7.2011 14:24

Pár zelených papírů snad podnik nezruinuje, utratí se za větší hovadiny, ale vodoznak by se hodil. Žluté papíry jsou už dlouho a mají alespoň symbol klikaté šipky, korespondují s letáky, žlutými ceduláky, infotabulemi, ale tohle se tu objevilo jak klavír z nebes 8-[ Jediné s čím to koresponduje, je info o prázdninovém provozu, jež bylo na plachtě stejné barvy.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od 9001 » 03.7.2011 14:13

Tohle jsem viděl myslím Na Padesátém.
Osobně vzpomínám na vodotisk "Prázdninový provoz" a vypadalo lépe... Hold někdo potřeboval udat pár zelených papírů.

Uživatelský avatar
mixik
Uživatel
Příspěvky: 617
Registrován: 07.10.2008 23:04
Bydliště: Přívory - Všetaty
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od mixik » 03.7.2011 13:57

na některých stanicích je to pěkně barevný. žlutá, zelená, bílá.

Uživatelský avatar
8750
Uživatel
Příspěvky: 583
Registrován: 17.12.2005 14:54
Bydliště: 2, 3, 17, 21, 92

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od 8750 » 03.7.2011 13:53

mixik píše:sem si všiml na stanicích zelených jř. to bude na pořád nebo jen přes prázdniny?
Jen přes prázdniny. S tím, že linkám dotčeným výlukou zůstávají žluté, linkám bez prázdninového omezení pak bílé.

Uživatelský avatar
mixik
Uživatel
Příspěvky: 617
Registrován: 07.10.2008 23:04
Bydliště: Přívory - Všetaty
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od mixik » 03.7.2011 13:50

koukal jsem do elektrárny v buse. a tam je krabička APEX na který je připojen MYPOL.
u autobusu je to dáno tak, že v podstatě každá stanice je kontrolní bod. ale torelance je -6 vteřin. pokud se zavřou dveře dříve než je tolerance, mypol zapípá. na papírovém jř, jsou napsány stanice které a) nemají žádnou toleranci, b) jsou to záchytné body pro vyrovnání času.
pokud se papírák neshoduje s mypolem, jezdí se podle papírového jř. (už se mě to stalo) tak jsem zavolal felixovi a oni mě přivezli nový jř.
a proto já jezdím z minutovým zpožděním.

sem si všiml na stanicích zelených jř. to bude na pořád nebo jen přes prázdniny?

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 03.7.2011 8:04

Proxy píše:
MM-Mikulovsky píše: Ono jde o to, že MIPOL v BUS DPP (obdoba APEXu v TRAM) ukazuje čas odjezdu z každé zastávky.
Prosím nemíchat jablka s hruškama - už tu bylo několikrát jasně vysvětleno co to je Mypol a co je to Apex :wink:
Pokud to chceš používat jako slangové výrazy, tak jsou na místě spíš malá písmena.
Nevím jestli to nazvu 100% správně, ale obé je palubní počítač řídící odbavovací systém, jenže na každém se v různých situacích objevují uvedené odlišné názvy. A já je píši přesně tak, jak jsou psány v dokumentech DPP - např.i v této (jinak matoucí až lživé) SMS z JPT.

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2459
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 4,5,12,20,94
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Proxy » 02.7.2011 23:03

MM-Mikulovsky píše:
kruťák píše:Autobusy nemají kontrolní bod, protože 'kontrolním bodem' je každá zastávka.
Jinak do vozových řádů (JP3035 dovolí :) ) se píše něco jako kontrolní body, protože vypisovat všechny zastávky by zabralo několik listů A3 :)
Ono jde o to, že MIPOL v BUS DPP (obdoba APEXu v TRAM) ukazuje čas odjezdu z každé zastávky.
Prosím nemíchat jablka s hruškama - už tu bylo několikrát jasně vysvětleno co to je Mypol a co je to Apex :wink:
Pokud to chceš používat jako slangové výrazy, tak jsou na místě spíš malá písmena.

kasme
Uživatel
Příspěvky: 1183
Registrován: 28.8.2007 9:37
Bydliště: hostivar-hlavni.rajce.net
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od kasme » 02.7.2011 22:14

dnes na 205 Kačerovský SOR 6682

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 01.7.2011 22:48

kruťák píše:Autobusy nemají kontrolní bod, protože 'kontrolním bodem' je každá zastávka.
Jinak do vozových řádů (JP3035 dovolí :) ) se píše něco jako kontrolní body, protože vypisovat všechny zastávky by zabralo několik listů A3 :)
Ono jde o to, že MIPOL v BUS DPP (obdoba APEXu v TRAM) ukazuje čas odjezdu z každé zastávky.

Odpovědět