Pražské autobusy

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Encore
Uživatel
Příspěvky: 132
Registrován: 16.2.2007 10:52

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Encore » 27.9.2011 8:24

Souhlas, kromě Ikarusů jsem třeba do kopce na Suchdol jel všemi typy kloubových autobusů.
Nejlépe si vede jasně SOR, ať už výkonem motorů, nebo možností sešlápnou pedál až na podlahu (kick-down), kdy se motor začne víc vytáčet.
CityBusy mají v tomto kopci jedem problém a to "hloupou" převodovku. Autobus se rozjede a postupně řadí výš a výš, dokud nedojde motoru síla. Potom celý kopec vypadá takto: podřadí - zrychlí - přeřadí výš - (motor nemá sílu) zpomalí - podřadí - zrychlí - přeřadí výš - (motor nemá sílu) zpomalí - podřadí ... a takhle pořád dokola, dokud se nedostane na mírnější kopeček nebo rovinku.
B961/B941E/B941 - na 107 donedávna běžná vozidla, jezdí to podle toho, jakou to má náladu, jednou to vyjede jako šnek, jindy jako větší šnek, někdy naopak jako turbošnek. Asi kus od kusu. A taky podle počtu a spěchavosti pasažérů.
B741 - kupodivu mi nepřišla nejhorší, řekl bych, že co do síly motoru na tom může být líp, nebo aspoň jezdí rychlejc, než 900 řada.. (Pouze můj dojem.)

Uživatelský avatar
m@rtin
Uživatel
Příspěvky: 598
Registrován: 02.1.2007 19:29
Bydliště: Praha - Ruzyně

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od m@rtin » 27.9.2011 7:53

petr03 píše:No o sile motoru u soru dost pochybuji. Stacilo mi na DOD ten kopec od metra do garazi a trosku nalozeny bus - a mel co delat.
Pochybovat nemusíte. Sorky jsou opravdu nejvýkonnější autobusy, které DP má. Navíc mají nejnižší hmotnost. I mně se zdají být nejživější. Problém může být v nastavení převodovky, ta udělá hodně.

Uživatelský avatar
petr03
Uživatel
Příspěvky: 415
Registrován: 10.3.2010 11:16
Bydliště: Praha

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od petr03 » 27.9.2011 7:26

No o sile motoru u soru dost pochybuji. Stacilo mi na DOD ten kopec od metra do garazi a trosku nalozeny bus - a mel co delat.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9758
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od 9001 » 26.9.2011 22:58

Markus: A v čem je problém? Dyt SORky jsou snad motorvě silnější než zbytek vozového parku a to ani nemluvím o stáří, které taky hraje v jejich prospěch.

Uživatelský avatar
7080
Uživatel
Příspěvky: 1079
Registrován: 02.12.2005 13:40
Bydliště: V kopci mezi M 135 a M 22

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od 7080 » 26.9.2011 22:52

Markus píše:Aspoň jede, na rozdíl od SORek. Zastávka Družná u nás v Modřanech se pro ně stává smrtelnou pastí, do kopce se už nerozjedou. Někde se stala chyba, stále stejné místo ... #-o
A na Zátišské problémy nemají? Ikarusy tam mívaly problémy i za protivětru a v zimě tam pokud možno nestavěly vůbec.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Absolut » 26.9.2011 22:49

Družná byla nejlepší s ikarusama za náledí :)

Markus
Uživatel
Příspěvky: 118
Registrován: 03.7.2007 19:32
Bydliště: Praha 12 Modřany
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Markus » 26.9.2011 21:47

Aspoň jede, na rozdíl od SORek. Zastávka Družná u nás v Modřanech se pro ně stává smrtelnou pastí, do kopce se už nerozjedou. Někde se stala chyba, stále stejné místo ... #-o

Uživatelský avatar
JP3035
Uživatel
Příspěvky: 48
Registrován: 08.5.2010 18:13
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od JP3035 » 26.9.2011 21:29

Dnes se vozu 5852 zasekla převodovka tak, že nešlo z jedničky zařadit dvojku, takže autobus na Černý Most dojel pomalu se zařazenou jedničkou. Docela jsem se na Lehovci divil, proč ten autobus přijíždí pomalu.

orky
Uživatel
Příspěvky: 58
Registrován: 21.2.2008 7:27

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od orky » 24.9.2011 18:33

Karosák píše:Ale jak Bobek povidal o protažení 101 na JzP, to by byl bytelnej nápad.
101 by se na Jiřák výhledově prodloužit měla, alespoň to bylo v plánu midilinek.
A já jsem pro. Ovšem změnil bych linku 101 na druhé straně, tak, že by se vrtátlia do své původní trasy přes Sídliště na Groši, Skalku s ukončením na Sídlišti Skalka. To by umožnilo opět zrušit zbytečnou linku 296, omezit už tak předimenzovanou Hostivař a uspořit tak nezanedbatelné peníze, které by se daly vhodně využít jinde. třeba na opětovné posílení 175, jak se o něm mluvilo na dni PIDu.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3538
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Karosák » 24.9.2011 13:41

A co se Černokostelecké týče, tak se ani nedivím, že tam 133 nabírala sekeru. Dyť to tam kolikrát stojí až k mostu přes zhlaví malešického nádraží. Pak je žrádlo vyjet z Černokostelecká/smč rozumně (pokračuji ve vlákně Preference).

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3538
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Karosák » 24.9.2011 13:37

Ale jak Bobek povidal o protažení 101 na JzP, to by byl bytelnej nápad. To myslím, že by si své klienty našlo. Jak to realizovat je věc druhá. Křižovatka Chorvatská x Korunní se občas odspoda štosuje a je to problém se na Korunní dostat. Ale jinak třeba Z:arrow: Norská-Chorvatská-Korunní-Nitranská-JZP-Vinohradská-Čáslavská-Benešovská a dále po své trase :?: Z:idea:

Bobek
Šťoura
Příspěvky: 931
Registrován: 18.1.2006 14:22
Bydliště: jsem všude zdejší

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Bobek » 24.9.2011 0:57

Jako bych to nepsal na žlutozelenejch. Děkujeme, teď už bude jezdit mimo program všechno. 8-[

Uživatelský avatar
jendelin.i
Uživatel
Příspěvky: 219
Registrován: 22.9.2008 10:56
Bydliště: 1500m přes kopec k 10 (+17 už teď 2000m)

Re: 133 + 207

Příspěvek od jendelin.i » 23.9.2011 22:29

Martin Šubrt píše:Na dni PIDu toto vysvětlil Pavel Procházka. 133 je delší a už na příjezdu od Depa na Sídliště Malešice se zpožďuje,
To je ta Černokostelecká - Limuzská tak ďábelská :devilsmokin ?
Takže tam nabíraly 133 zpoždění a hrdinní řidiči to v Husitské doháněli :D Edit: tak už se tak nesměju :oops:

Vzpomněl jsem si na článek z (myslím) Večerní Prahy s titulkem "Černokostelecká pro hlemýždě", kde se autor pohoršoval nad tím, že tehdy nový úsek Průmyslové mezi tehdejší Štěrboholskou (zhruba dnešní K Hrušovu) a Černokosteleckou mimoúrovňově kříží bezvýznamnou Radiovou, zatímco s Černokosteleckou se kříží úrovňově. Štěrboholská radiála tehdy ještě nebyla.
Naposledy upravil(a) jendelin.i dne 24.9.2011 17:29, celkem upraveno 1 x.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: 133 + 207

Příspěvek od Martin Šubrt » 23.9.2011 20:51

Na dni PIDu toto vysvětlil Pavel Procházka. 133 je delší a už na příjezdu od Depa na Sídliště Malešice se zpožďuje, což se nechce přenášet do Koněvky.

Konec citace šéfa Ropidu, následuje můj dovětek :-).

Proto se bude zpožďovat 155, aby měly rovnoměrná zpoždění autobusy jak k metru Želivského, tak k metru Florenc :D. Osobně očekávám, že brzy půlka 155 v Malešicích skončí.
Naposledy upravil(a) Martin Šubrt dne 23.9.2011 23:03, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
jendelin.i
Uživatel
Příspěvky: 219
Registrován: 22.9.2008 10:56
Bydliště: 1500m přes kopec k 10 (+17 už teď 2000m)

Re: 133 + 207

Příspěvek od jendelin.i » 23.9.2011 20:16

Tak jsem si dnes proštudoval staré a nové JŘ 133, 207, 175, 155 a musím konstatovat, že opravdu neschopnost, resp. všeho schopnost, může vyprodukovat pokrok (ovšem samozřejmě jako vedlejší produkt) =D>
Jen mi uniká, čeho se dosáhlo výměnou 133 za 155 na Depo, když jsou obě ve standardu a mají skoro stejné provozní parametry.

Ty "schopnosti" pochopitelně nemyslím na ROPID, ale na pomazané hlavy, co vyhání autobusy z Řásnovky :evil:

Odpovědět