Pražské autobusy

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Markus
Uživatel
Příspěvky: 118
Registrován: 03.7.2007 19:32
Bydliště: Praha 12 Modřany
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Markus » 27.9.2011 17:29

Vzhledem k tomu, že 205 opět létá závodník, mohu s klidem říci, v SOR NB18 jsem zažil zatím nejrychlejší jízdu MHD (po rychlostní silnici jsem MHD nikdy nejel). Zrychlení a brzdy mi přijdou na bus MHD velmi výkonné. Nicméně past zastávky Družná (a zřejmě i jiných) bude v něčem jiném než náledí, vzhledem k tomu, že řidič opakovaně otevíral a zavíral dveře a pak se marně pokoušel rozjet. Toto jsem pozoroval už několikrát, jednou dokonce v zastávce takto uvízly dva NB 18 za sebou. Až přijde takové to náledí co je v Praze jen párkrát za zimu (případně mokrý sníh, pokud se nestíhá pluhovat), k Družné se busy vůbec nedostanou. Kvůli nové SSZ Hausmanova (výjezd z Kauflandu) budou v kopci muset auta zastavovat a už se nerozjedou.

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od gabuliatko » 27.9.2011 13:44

mixik píše:a taky to spočívá na řidiči. z vysočanský na prosek, pokud tomu nedá pořádnej knedlík tak se jede 30km/h. nebo ze stanice u kříže na proseckou. tam se jede 20km/h.
jeto v převodovce. klacky problém nemaj :)
problém je taky že tam není otáčkoměr většinou, takže si to člověk nemůže pohlídat aby mu to tam neskočila další rychlost. pak tam bus neví co dát za rychlost. dvojika je rychlá, trojika na to nestačí.
SORy otáčkoměl maj, ale podle mne maj krátký kvalty
pomalý SOR je dle mne problém pouze mezi židlí a volantem
na DODu byla mračna lidí tak se nedivím, že jel pomalu, spíš se divím že jel vůbec (kdo navrhl tu trasu areálem ...)

Uživatelský avatar
mixik
Uživatel
Příspěvky: 611
Registrován: 07.10.2008 23:04
Bydliště: Přívory - Všetaty
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od mixik » 27.9.2011 11:57

a taky to spočívá na řidiči. z vysočanský na prosek, pokud tomu nedá pořádnej knedlík tak se jede 30km/h. nebo ze stanice u kříže na proseckou. tam se jede 20km/h.
jeto v převodovce. klacky problém nemaj :)
problém je taky že tam není otáčkoměr většinou, takže si to člověk nemůže pohlídat aby mu to tam neskočila další rychlost. pak tam bus neví co dát za rychlost. dvojika je rychlá, trojika na to nestačí.

Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1611
Registrován: 10.5.2006 17:36

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od DavidD » 27.9.2011 9:47

Encore: Já mám tedy se Sorama opačnou zkušenost a to z oblasti Motol-Vypich-Břevnovská. Sor je v jízdě do kopce určitě jednička. Z Břevnovské na Vypich je schopný kolem rychlosti 60-70km/h podřadit a začít celý naložený předjíždět. Úsek Motol - Vypich vyjíždí také naplno a běžně jede rychlosti 40-50km/h bez problému. (ostatní 20-35km/h)

vlakoň
Uživatel
Příspěvky: 284
Registrován: 01.12.2007 22:57

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od vlakoň » 27.9.2011 8:53

Nejsou ty problémy v něčem jiném? Třeba problém se signalizací dveří. Jak bylo už napsáno silnější motor, lehčí autobus a šestikvalt, kde bude jednička o dost kratší mluví spíš o opaku.

Encore
Uživatel
Příspěvky: 132
Registrován: 16.2.2007 10:52

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Encore » 27.9.2011 8:24

Souhlas, kromě Ikarusů jsem třeba do kopce na Suchdol jel všemi typy kloubových autobusů.
Nejlépe si vede jasně SOR, ať už výkonem motorů, nebo možností sešlápnou pedál až na podlahu (kick-down), kdy se motor začne víc vytáčet.
CityBusy mají v tomto kopci jedem problém a to "hloupou" převodovku. Autobus se rozjede a postupně řadí výš a výš, dokud nedojde motoru síla. Potom celý kopec vypadá takto: podřadí - zrychlí - přeřadí výš - (motor nemá sílu) zpomalí - podřadí - zrychlí - přeřadí výš - (motor nemá sílu) zpomalí - podřadí ... a takhle pořád dokola, dokud se nedostane na mírnější kopeček nebo rovinku.
B961/B941E/B941 - na 107 donedávna běžná vozidla, jezdí to podle toho, jakou to má náladu, jednou to vyjede jako šnek, jindy jako větší šnek, někdy naopak jako turbošnek. Asi kus od kusu. A taky podle počtu a spěchavosti pasažérů.
B741 - kupodivu mi nepřišla nejhorší, řekl bych, že co do síly motoru na tom může být líp, nebo aspoň jezdí rychlejc, než 900 řada.. (Pouze můj dojem.)

Uživatelský avatar
m@rtin
Uživatel
Příspěvky: 598
Registrován: 02.1.2007 19:29
Bydliště: Praha - Ruzyně

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od m@rtin » 27.9.2011 7:53

petr03 píše:No o sile motoru u soru dost pochybuji. Stacilo mi na DOD ten kopec od metra do garazi a trosku nalozeny bus - a mel co delat.
Pochybovat nemusíte. Sorky jsou opravdu nejvýkonnější autobusy, které DP má. Navíc mají nejnižší hmotnost. I mně se zdají být nejživější. Problém může být v nastavení převodovky, ta udělá hodně.

Uživatelský avatar
petr03
Uživatel
Příspěvky: 415
Registrován: 10.3.2010 11:16
Bydliště: Praha

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od petr03 » 27.9.2011 7:26

No o sile motoru u soru dost pochybuji. Stacilo mi na DOD ten kopec od metra do garazi a trosku nalozeny bus - a mel co delat.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9630
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od 9001 » 26.9.2011 22:58

Markus: A v čem je problém? Dyt SORky jsou snad motorvě silnější než zbytek vozového parku a to ani nemluvím o stáří, které taky hraje v jejich prospěch.

Uživatelský avatar
7080
Uživatel
Příspěvky: 1079
Registrován: 02.12.2005 13:40
Bydliště: V kopci mezi M 135 a M 22

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od 7080 » 26.9.2011 22:52

Markus píše:Aspoň jede, na rozdíl od SORek. Zastávka Družná u nás v Modřanech se pro ně stává smrtelnou pastí, do kopce se už nerozjedou. Někde se stala chyba, stále stejné místo ... #-o
A na Zátišské problémy nemají? Ikarusy tam mívaly problémy i za protivětru a v zimě tam pokud možno nestavěly vůbec.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Absolut » 26.9.2011 22:49

Družná byla nejlepší s ikarusama za náledí :)

Markus
Uživatel
Příspěvky: 118
Registrován: 03.7.2007 19:32
Bydliště: Praha 12 Modřany
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Markus » 26.9.2011 21:47

Aspoň jede, na rozdíl od SORek. Zastávka Družná u nás v Modřanech se pro ně stává smrtelnou pastí, do kopce se už nerozjedou. Někde se stala chyba, stále stejné místo ... #-o

Uživatelský avatar
JP3035
Uživatel
Příspěvky: 48
Registrován: 08.5.2010 18:13
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od JP3035 » 26.9.2011 21:29

Dnes se vozu 5852 zasekla převodovka tak, že nešlo z jedničky zařadit dvojku, takže autobus na Černý Most dojel pomalu se zařazenou jedničkou. Docela jsem se na Lehovci divil, proč ten autobus přijíždí pomalu.

orky
Uživatel
Příspěvky: 58
Registrován: 21.2.2008 7:27

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od orky » 24.9.2011 18:33

Karosák píše:Ale jak Bobek povidal o protažení 101 na JzP, to by byl bytelnej nápad.
101 by se na Jiřák výhledově prodloužit měla, alespoň to bylo v plánu midilinek.
A já jsem pro. Ovšem změnil bych linku 101 na druhé straně, tak, že by se vrtátlia do své původní trasy přes Sídliště na Groši, Skalku s ukončením na Sídlišti Skalka. To by umožnilo opět zrušit zbytečnou linku 296, omezit už tak předimenzovanou Hostivař a uspořit tak nezanedbatelné peníze, které by se daly vhodně využít jinde. třeba na opětovné posílení 175, jak se o něm mluvilo na dni PIDu.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3370
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Karosák » 24.9.2011 13:41

A co se Černokostelecké týče, tak se ani nedivím, že tam 133 nabírala sekeru. Dyť to tam kolikrát stojí až k mostu přes zhlaví malešického nádraží. Pak je žrádlo vyjet z Černokostelecká/smč rozumně (pokračuji ve vlákně Preference).

Odpovědět