Pražské autobusy
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Pražské autobusy
Dnes odpoledne jsem měl trochu času sledovat provoz na AN Zličín. Už v současné době obratiště nestačí. Kolem 13. hodiny musely všechny přijíždějící autobusy čekat na uvolnění výstupní zastávky a taktéž se neměly kam odstavit. Vím, že některé dálkové autobusy poslední dobou parkují za OD Ikea, ale zajímalo by mě kde se budou odstavovat autobusy MHD po 11. prosinci, kdy na Zličíně budou linky 164, 264, 180 a 380. Moc místa navíc tam nevidím. Nemá, prosím, někdo z vás informace, zda-li Zličín nebude pro některé linky jenom průjezdná konečná?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 601
- Registrován: 02.12.2006 23:31
- Bydliště: Praha 13-Stodůlky
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské autobusy
Od tohohle víkendu vypravují 292 standardně o víkendu Vršovice.
Re: Pražské autobusy
"Ale vzhledem k nabídce vozů na trhu očekávám buď 2 Ikarusy nebo něco jako EBN7,5." Pochopil jsem to tak, že až se něco na tu 292 bude kupovat, tak se domníváš, že se koupí něco z toho. O tom, že tam Ikarus jezdí snad častěji než ten elektrický zázrak, vím.Sirka píše:Vsaď se, že na 292 může jezdit a občas jezdí Ikarus. To, že by tam v budoucnu mohly jezdit pouze naftové vozy, jak naznačil 9001, je dost klidně možný a vlastně by stačil i jeden. Je to jen jedna z možností, ale abys pak nebyl překvapen...Láďa píše:Ikarusy těžko.
Re: Pražské autobusy
Vsaď se, že na 292 může jezdit a občas jezdí Ikarus. To, že by tam v budoucnu mohly jezdit pouze naftové vozy, jak naznačil 9001, je dost klidně možný a vlastně by stačil i jeden. Je to jen jedna z možností, ale abys pak nebyl překvapen...Láďa píše:Ikarusy těžko.
Re: Pražské autobusy
Ikarusy těžko. Irisbus ukončil jejich výrobu. Ale existuje jejich v podstatě přímý nástupce v podobě Molitusu S91.
Re: Pražské autobusy
Vypravuje v podstatě jen Hostivař, pokud Zeus nefuguje, tak vyjede Ikarus, který je trvale deponován v Hostivaři. Poslední dobou jezdí na 292 půl na půl.venca98 píše:...na 292 pokud vím, tak vypravuje Hostivař a když nemůže, tak Kačerov, ale Vršovice?
Kastle na SOR je ale široká stejně jako běžný autobus. Proto také když se zkoušela sorka na 292, tak měla problémy při manévrování. Ale vzhledem k nabídce vozů na trhu očekávám buď 2 Ikarusy nebo něco jako EBN7,5MMM píše:A co takhle stejný pohon namontovat do kastle BN8,5?
Není dokonce nasazení toho typu na 292 zkouškou jeho praktického použití ve stísněných prostorech Malé strany?
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské autobusy
Tak to vysvětluje proč jsem potkal NB18 s pardubickou RZLáďa píše:Momentálně jsou mimo provoz. Hrabou se v nich lidé od SORu. Jako náhrada jsou v Praze NB 18 ev. č. 6998 a 6999 (původně dodané jako 6712 a 6713).kruťák píše:To vrácení se týká i NBH? Dlouho jsem je neviděl v terénu.
Re: Pražské autobusy
Momentálně jsou mimo provoz. Hrabou se v nich lidé od SORu. Jako náhrada jsou v Praze NB 18 ev. č. 6998 a 6999 (původně dodané jako 6712 a 6713).kruťák píše:To vrácení se týká i NBH? Dlouho jsem je neviděl v terénu.
- kruťák
- Uživatel
- Příspěvky: 3166
- Registrován: 23.2.2010 0:24
- Bydliště: mobilnitabla.cz
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské autobusy
To vrácení se týká i NBH? Dlouho jsem je neviděl v terénu.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Pražské autobusy
V době fuel cell busů je otázka zda elektrobusy vyvíjet. Nicméně v Římě jezdí elektrobusů BredaMenarinibus poměrně dost a v kopcovitém terénu a silnice taky nic moc.9001 píše:Jediné co mě napadá, že by SOR vypálil v Evropě rybník tomu zázraku co u nás spíše nejezdil
- Karotka
- Uživatel
- Příspěvky: 1180
- Registrován: 09.2.2005 20:59
- Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.
Re: Pražské autobusy
Myslím, že rozdíl mezi "B" a "C" je v homologaci na město/meziměsto - městské busy mají omezení rychlosti do 80 km/h, zato nemusejí mít rezervu, tachograf a možná ještě něco.
Re: Pražské autobusy
SOR BN 8,5 je CN 8,5 s jinými sedačkami a automatickou převodovkou. V podstatě ale jde toto na přání namontovat i do CN 8,5. Osobně se domnívám, že problém je v tom, že DPP vyhlásil VŘ na městské midibusy a SOR CN 8,5 prezentuje jako meziměstský midibus. Kdyby se VŘ napsalo jen na midibusy, tak by u DPP jezdily CN 8,5 s městskými sedačkami a automatem.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské autobusy
Tohle přesně nevím jak to bylo s BN8,5.
Zatím to tak běžně vyráběné není. Má rok provozu a to ještě byla taková tour po budoucích zákaznících.
K těm dvoum exlempářům. Samozřejmě by u nich zůstat nemuselo, ale když se podíváme na trh.
DPP má nakoupeny naftáky na svoje midi linky. About Me pochybuji, že by do toho šel, ledažeby nějakému politikovi zase přeskočilo a chtěl elektrobusy. A další dva největší hráčí DPMB a DPO mají cca rok staré midibusy postavené na základu FIATu Ducato. Jediné co mě napadá, že by SOR vypálil v Evropě rybník tomu zázraku co u nás spíše nejezdil
Zatím to tak běžně vyráběné není. Má rok provozu a to ještě byla taková tour po budoucích zákaznících.
K těm dvoum exlempářům. Samozřejmě by u nich zůstat nemuselo, ale když se podíváme na trh.
DPP má nakoupeny naftáky na svoje midi linky. About Me pochybuji, že by do toho šel, ledažeby nějakému politikovi zase přeskočilo a chtěl elektrobusy. A další dva největší hráčí DPMB a DPO mají cca rok staré midibusy postavené na základu FIATu Ducato. Jediné co mě napadá, že by SOR vypálil v Evropě rybník tomu zázraku co u nás spíše nejezdil
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské autobusy
Jaký je rozdíl mezi BN (městským) a CN (meziměstským) 8,5 SORem? (Aby se dala vyloučit možnost použití CN či jeho nějaké upravené verze.)9001 píše:...BN 8,5 už není v nabídce SORu. Jenom jeho meziměstská verze. Pak je druhá věc aby se SORu vyplatilo vyvíjet 8,5 s elektropohonem kvůli dvoum exlempářům.
Byl někdy vůbec oficiálně v nabídce SORu BN 8,5? (Mám pocit, že se tu někde něco v minulosti říkalo, že to bylo přímo na zakázku vyvinuté/upravené vozidlo.)
Jak velký může být problém vyráběný, a běžně montovaný do cca o 2-3m delší kastle (myslím, že el. verze BN8,5 by byla spíše 7,5m dlouhá - měla kratší zadní převis) pohon, nainstalovat do obdobné, ale kratší kastle? Navíc skutečně by SOR na trhu "udal" pouze dva takové vozy?
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské autobusy
Spíš bych řekl, že se to elegatně zamete pod koberec a budou tam jezdit normální naftáky.
BN 8,5 už není v nabídce SORu. Jenom jeho meziměstská verze. Pak je druhá věc aby se SORu vyplatilo vyvíjet 8,5 s elektropohonem kvůli dvoum exlempářům.
BN 8,5 už není v nabídce SORu. Jenom jeho meziměstská verze. Pak je druhá věc aby se SORu vyplatilo vyvíjet 8,5 s elektropohonem kvůli dvoum exlempářům.