Pražské autobusy

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
johndj
Uživatel
Příspěvky: 185
Registrován: 05.4.2009 21:17
Bydliště: Zličín
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od johndj » 29.11.2011 19:07

Dnes odpoledne jsem měl trochu času sledovat provoz na AN Zličín. Už v současné době obratiště nestačí. Kolem 13. hodiny musely všechny přijíždějící autobusy čekat na uvolnění výstupní zastávky a taktéž se neměly kam odstavit. Vím, že některé dálkové autobusy poslední dobou parkují za OD Ikea, ale zajímalo by mě kde se budou odstavovat autobusy MHD po 11. prosinci, kdy na Zličíně budou linky 164, 264, 180 a 380. Moc místa navíc tam nevidím. Nemá, prosím, někdo z vás informace, zda-li Zličín nebude pro některé linky jenom průjezdná konečná?

martyn
Uživatel
Příspěvky: 601
Registrován: 02.12.2006 23:31
Bydliště: Praha 13-Stodůlky
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od martyn » 27.11.2011 23:16

Od tohohle víkendu vypravují 292 standardně o víkendu Vršovice.

Uživatelský avatar
Láďa
Uživatel
Příspěvky: 954
Registrován: 24.8.2009 22:07

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Láďa » 27.11.2011 20:10

Sirka píše:
Láďa píše:Ikarusy těžko.
Vsaď se, že na 292 může jezdit a občas jezdí Ikarus. To, že by tam v budoucnu mohly jezdit pouze naftové vozy, jak naznačil 9001, je dost klidně možný a vlastně by stačil i jeden. Je to jen jedna z možností, ale abys pak nebyl překvapen...
"Ale vzhledem k nabídce vozů na trhu očekávám buď 2 Ikarusy nebo něco jako EBN7,5." Pochopil jsem to tak, že až se něco na tu 292 bude kupovat, tak se domníváš, že se koupí něco z toho. O tom, že tam Ikarus jezdí snad častěji než ten elektrický zázrak, vím.

Sirka
Uživatel
Příspěvky: 525
Registrován: 11.6.2005 15:55
Bydliště: Praha 13

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Sirka » 27.11.2011 18:22

Láďa píše:Ikarusy těžko.
Vsaď se, že na 292 může jezdit a občas jezdí Ikarus. To, že by tam v budoucnu mohly jezdit pouze naftové vozy, jak naznačil 9001, je dost klidně možný a vlastně by stačil i jeden. Je to jen jedna z možností, ale abys pak nebyl překvapen...

Uživatelský avatar
Láďa
Uživatel
Příspěvky: 954
Registrován: 24.8.2009 22:07

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Láďa » 27.11.2011 17:21

Ikarusy těžko. Irisbus ukončil jejich výrobu. Ale existuje jejich v podstatě přímý nástupce v podobě Molitusu S91.

Sirka
Uživatel
Příspěvky: 525
Registrován: 11.6.2005 15:55
Bydliště: Praha 13

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Sirka » 27.11.2011 17:10

venca98 píše:...na 292 pokud vím, tak vypravuje Hostivař a když nemůže, tak Kačerov, ale Vršovice?
Vypravuje v podstatě jen Hostivař, pokud Zeus nefuguje, tak vyjede Ikarus, který je trvale deponován v Hostivaři. Poslední dobou jezdí na 292 půl na půl.
MMM píše:A co takhle stejný pohon namontovat do kastle BN8,5?
Není dokonce nasazení toho typu na 292 zkouškou jeho praktického použití ve stísněných prostorech Malé strany?
Kastle na SOR je ale široká stejně jako běžný autobus. Proto také když se zkoušela sorka na 292, tak měla problémy při manévrování. Ale vzhledem k nabídce vozů na trhu očekávám buď 2 Ikarusy nebo něco jako EBN7,5 Z:|

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od 9001 » 27.11.2011 16:17

Láďa píše:
kruťák píše:To vrácení se týká i NBH? Dlouho jsem je neviděl v terénu.
Momentálně jsou mimo provoz. Hrabou se v nich lidé od SORu. Jako náhrada jsou v Praze NB 18 ev. č. 6998 a 6999 (původně dodané jako 6712 a 6713).
Tak to vysvětluje proč jsem potkal NB18 s pardubickou RZ :D

Uživatelský avatar
Láďa
Uživatel
Příspěvky: 954
Registrován: 24.8.2009 22:07

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Láďa » 27.11.2011 16:08

kruťák píše:To vrácení se týká i NBH? Dlouho jsem je neviděl v terénu.
Momentálně jsou mimo provoz. Hrabou se v nich lidé od SORu. Jako náhrada jsou v Praze NB 18 ev. č. 6998 a 6999 (původně dodané jako 6712 a 6713).

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od kruťák » 27.11.2011 15:59

To vrácení se týká i NBH? Dlouho jsem je neviděl v terénu.

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od gabuliatko » 27.11.2011 12:00

9001 píše:Jediné co mě napadá, že by SOR vypálil v Evropě rybník tomu zázraku co u nás spíše nejezdil :D
#-o =D> V době fuel cell busů je otázka zda elektrobusy vyvíjet. Nicméně v Římě jezdí elektrobusů BredaMenarinibus poměrně dost a v kopcovitém terénu a silnice taky nic moc.

Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Karotka » 27.11.2011 11:14

Myslím, že rozdíl mezi "B" a "C" je v homologaci na město/meziměsto - městské busy mají omezení rychlosti do 80 km/h, zato nemusejí mít rezervu, tachograf a možná ještě něco.

Uživatelský avatar
Láďa
Uživatel
Příspěvky: 954
Registrován: 24.8.2009 22:07

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Láďa » 27.11.2011 10:04

SOR BN 8,5 je CN 8,5 s jinými sedačkami a automatickou převodovkou. V podstatě ale jde toto na přání namontovat i do CN 8,5. Osobně se domnívám, že problém je v tom, že DPP vyhlásil VŘ na městské midibusy a SOR CN 8,5 prezentuje jako meziměstský midibus. Kdyby se VŘ napsalo jen na midibusy, tak by u DPP jezdily CN 8,5 s městskými sedačkami a automatem.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od 9001 » 27.11.2011 2:51

Tohle přesně nevím jak to bylo s BN8,5.

Zatím to tak běžně vyráběné není. Má rok provozu a to ještě byla taková tour po budoucích zákaznících.
K těm dvoum exlempářům. Samozřejmě by u nich zůstat nemuselo, ale když se podíváme na trh.
DPP má nakoupeny naftáky na svoje midi linky. About Me pochybuji, že by do toho šel, ledažeby nějakému politikovi zase přeskočilo a chtěl elektrobusy. A další dva největší hráčí DPMB a DPO mají cca rok staré midibusy postavené na základu FIATu Ducato. Jediné co mě napadá, že by SOR vypálil v Evropě rybník tomu zázraku co u nás spíše nejezdil :D

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 27.11.2011 2:27

9001 píše:...BN 8,5 už není v nabídce SORu. Jenom jeho meziměstská verze. Pak je druhá věc aby se SORu vyplatilo vyvíjet 8,5 s elektropohonem kvůli dvoum exlempářům.
Jaký je rozdíl mezi BN (městským) a CN (meziměstským) 8,5 SORem? (Aby se dala vyloučit možnost použití CN či jeho nějaké upravené verze.)
Byl někdy vůbec oficiálně v nabídce SORu BN 8,5? (Mám pocit, že se tu někde něco v minulosti říkalo, že to bylo přímo na zakázku vyvinuté/upravené vozidlo.)
Jak velký může být problém vyráběný, a běžně montovaný do cca o 2-3m delší kastle (myslím, že el. verze BN8,5 by byla spíše 7,5m dlouhá - měla kratší zadní převis) pohon, nainstalovat do obdobné, ale kratší kastle? Navíc skutečně by SOR na trhu "udal" pouze dva takové vozy?

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od 9001 » 27.11.2011 1:58

Spíš bych řekl, že se to elegatně zamete pod koberec a budou tam jezdit normální naftáky.

BN 8,5 už není v nabídce SORu. Jenom jeho meziměstská verze. Pak je druhá věc aby se SORu vyplatilo vyvíjet 8,5 s elektropohonem kvůli dvoum exlempářům.

Odpovědět