Pražské autobusy

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od gabuliatko » 07.3.2014 16:49

9001 píše:Poslední dobou jezdím 188 Pankrác - Strašnice a nevidím v zastávkách na znamené žádný problém... Spíš uměle vytvořený problém lidmi co mají problém i s poptávkou dveří...
Jistě, až Tě nechá autobus na zastávce tak pak pochopíš co lidi maj s tou poptávkou. Kdyby ten *** aspoň ty vrata otevřel, ale on po mých 3 pokusech v době přechodu k jiným dveřím odjel. Ofiko odpověď z DP (přesně po 30 dnech) sem dostal, že v garáži vyzkoušeli a problém neshledali.

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3046
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od kruťák » 07.3.2014 16:40

20140307_151657.jpg
20140307_151703.jpg
Novinka v 6997. Nějak nechápu smysl proč to pořád svítí, když to stisknu, tak to svití červeně a když to pustim, tak zas zeleně.
Vic zmatků už by nešlo v těch čudlíkách vytvořit? #-o
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Sirka
Uživatel
Příspěvky: 525
Registrován: 11.6.2005 15:55
Bydliště: Praha 13

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Sirka » 24.2.2014 16:11

Láďa píše:Nevím, zda-li se něco měnilo, ale dříve to fungovalo tak, že STOPka i poptávka dveří měly pro cestující stejnou "kontrolku", ale pro řidiče už nikoliv. Takže když cestující stiskl poptávku, rozsvítila se mu STOPka, řidiči ale pouze poptávka dveří.. Zažil jsem i případ, kdy cestující stiskl jen poptávku a zastávkou na znamení jsme vesele projeli.
U řidiče jsou v sorce dvě možnosti jak se to může rozsvítit, podle toho co cestující zmáčkne. To, že se dveře neotevřou i když je zmáčknuto s tim nesouvisí a už jsem to několikrát viděl na vlastní oči, i přes opakované stisknutí a uvolnění dveří řidičem se prostě jedny neotevřely, často se pak otevřely na další zastávce jen tak i když nikdo nevystupoval, holt jsou to krámy z Libchav, tak co byste chtěli... :roll:

Uživatelský avatar
Láďa
Uživatel
Příspěvky: 954
Registrován: 24.8.2009 22:07

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Láďa » 08.2.2014 14:12

trainzjohny píše:Jinak netušíte někdo na co má DPP půjčený SOR BN 10,5 ? Dnes jsem ho s ev.č. 2999 potkal na 170 a moc se na ní tedy nehodil...
Zapůjčená je ještě BN 12, ev. č. 3999. Zaslechl jsem cosi o tom, že to má být nějaká kompenzace za problémy u NB...

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9782
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od 9001 » 08.2.2014 11:07

Poslední dobou jezdím 188 Pankrác - Strašnice a nevidím v zastávkách na znamené žádný problém... Spíš uměle vytvořený problém lidmi co mají problém i s poptávkou dveří...

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2043
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Petrpes » 08.2.2014 8:20

Nejlepší okamžik je když vozidlo jede :)

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3046
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od kruťák » 07.2.2014 22:02

Gregory píše:Jestliže cestující ihned po výjezdu dá znamení, tak to
většinou vypadá, jako by zapomněl vystoupit a zvoní na řidiče, že chce ještě ven. Už jsem byl párkrát takového případu svědkem. Řidič v dobré vůli ještě zastavil a otevřel a cestující nic, chtěl vystupovat až za pár minut na další zastávce...

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3698
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od P_V » 07.2.2014 21:58

Gregory píše:... zastávám názor, že znamení o výstupu se má dávat před zastávkou a ne hned po vyjetí ze zastávky. To samé platí na výstup kočárku...
A jak mám poznat ten správný okamžik před zastávkou?

Gregory
Uživatel
Příspěvky: 75
Registrován: 14.9.2010 21:03

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Gregory » 07.2.2014 21:29

ElWapp píše:
Láďa píše: Tlačítka jsou zpravidla u dveří, takže pokud chce člověk vystoupit, musí se stejně prodírat. To samé platí o pohybu ve voze. Ke dveřím jde cestující zpravidla už před zastavením. Kdyby chtěl někdo vystupovat a ke dveřím by se rozešel až po zastavení vozu..
Jasně, ale tady je ten malý rozpor mezi dáním znamení včas a zbytečným postáváním u dveří za jízdy. Měl bych dát znamení včas, ideálně po odjezdu z předchozí zastávky, a vstát až když autobus zpomaluje a zajíždí do zastávky. Osobně dávám znamení co nejdříve a pak si ještě na chvíli sednu, než autobus zastaví (pokud to obsazenost vozu dovoluje). Pak tu máme příměstské linky, kde je mezi zastávkami několik minut jízdy a pokud to tam neznám, prostojím třeba deset minut zbytečně u dveří. Což není tragédie, ale pokud to lze snadno zařídit tak, aby tohle postávání odpadlo, je podle mě škoda to neudělat, alespoň u nově dodávaných autobusů.

Jestli jsem to u SORu se svícením a blikáním spletl, tak se omlouvám, zkusím to zítra lépe okouknout :wink:
Jestliže cestující ihned po výjezdu dá znamení, tak z pozice řidiče než dojedu k zastávce, dávno zapomenu, že chce někdo vystupovat. Nevím, jestli u busu na přístrojovce něco svítí jako u tramvaje a řidič zde má kontrolku předvolby dveří, ale zastávám názor, že znamení o výstupu se má dávat před zastávkou a ne hned po vyjetí ze zastávky. To samé platí na výstup kočárku...

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 2908
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od trainzjohny » 07.2.2014 21:07

No to je ovšem na přes ústa výrobce, když cestujícím svítí i to STOP !

Jinak netušíte někdo na co má DPP půjčený SOR BN 10,5 ? Dnes jsem ho s ev.č. 2999 potkal na 170 a moc se na ní tedy nehodil...

Uživatelský avatar
Láďa
Uživatel
Příspěvky: 954
Registrován: 24.8.2009 22:07

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Láďa » 07.2.2014 21:01

Nevím, zda-li se něco měnilo, ale dříve to fungovalo tak, že STOPka i poptávka dveří měly pro cestující stejnou "kontrolku", ale pro řidiče už nikoliv. Takže když cestující stiskl poptávku, rozsvítila se mu STOPka, řidiči ale pouze poptávka dveří.. Zažil jsem i případ, kdy cestující stiskl jen poptávku a zastávkou na znamení jsme vesele projeli.

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 2908
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od trainzjohny » 07.2.2014 20:56

V SORce stačí místo znamení stop klidně i jen zmáčknout tlačítko na dveřích. Moc jsem nepochopil proč jsou v nich pořád i klasický stopky, mimo místa pro invalidu (který nepojede za jízdy ke dveřím, že).

SOR tlačítka nesvítí, při stisku se rozsvítí červeně (a svítí dokud držíš) a pak svítí zeleně = otevřou se, zároveň se nad dveřimi rozsvítí STOP.

ElWapp
Uživatel
Příspěvky: 474
Registrován: 14.5.2009 19:29

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od ElWapp » 07.2.2014 20:32

Láďa píše: Tlačítka jsou zpravidla u dveří, takže pokud chce člověk vystoupit, musí se stejně prodírat. To samé platí o pohybu ve voze. Ke dveřím jde cestující zpravidla už před zastavením. Kdyby chtěl někdo vystupovat a ke dveřím by se rozešel až po zastavení vozu..
Jasně, ale tady je ten malý rozpor mezi dáním znamení včas a zbytečným postáváním u dveří za jízdy. Měl bych dát znamení včas, ideálně po odjezdu z předchozí zastávky, a vstát až když autobus zpomaluje a zajíždí do zastávky. Osobně dávám znamení co nejdříve a pak si ještě na chvíli sednu, než autobus zastaví (pokud to obsazenost vozu dovoluje). Pak tu máme příměstské linky, kde je mezi zastávkami několik minut jízdy a pokud to tam neznám, prostojím třeba deset minut zbytečně u dveří. Což není tragédie, ale pokud to lze snadno zařídit tak, aby tohle postávání odpadlo, je podle mě škoda to neudělat, alespoň u nově dodávaných autobusů.

Jestli jsem to u SORu se svícením a blikáním spletl, tak se omlouvám, zkusím to zítra lépe okouknout :wink:

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 07.2.2014 20:14

ElWapp: se SORem se pleteš - tlačítka "předvolby dveří" (jako u TRAM) do zmáčknutí nesvítí, ale je tam rozdíl jak jinak je aktivuješ = rozsvítíš, jenž uvádím níže!
trainzjohny píše:Tlačítka jsou snad všechny stejné, mimo metra, kde ještě navíc ukazují zda se bude otevírat vše či bude použito poptávkové otevírání. Ale bus i tram to mají stejně, nebo ne ?!
souhlasí - jenže pouze když:
1.) srovnáváš jen TRAM s BUS od výrobce SOR Libchavy
2.) navíc vynecháš-li, že
a) u TRAM jako znamení pro zastavení slouží tlačítka "předvolby dveří" (protože tlačítka "znamení k řidiči" jsou nad dveřmi = vysoko pro děti a jiné nízké osoby)
b) v SORkách (na rozdíl od TRAM) stisk tlačítka "stop" zároveň předvolí nejbližší dveře (zároveň se rozsvítí příslušné tlačítko na nich)!

PS: dosud jsme se bavili jen o tlačítkách vnitřních - vnější tlačítka "předvolby dveří" fungují jinak Z:arrow: nesvítí do doby než řidič/strojvedoucí dveře uvolní = dokud se nerozsvítí nemusí být bezpečné se vozidla dotýkat (a může to být i zbytečné, protože řidič/strojvedoucí vše "natrvdo" otevře, ale na druhou stranu pokud u TRAM stiskneš vnější nesvítící tlačítka "předvolby dveří", tak příslušné dveře se po následném uvolnění otevřou).
Ovšem automatické zavírání dveří 14T a 15T má chybičku - vnější tlačítka "předvolby dveří" se rozsvítí až po zavření dveří, místo při začátku zavírání, od kdy jsou aktivní a mohou jej zastavit - respektive dveře se okamžitě začnou znovu rozevírat!

Uživatelský avatar
Láďa
Uživatel
Příspěvky: 954
Registrován: 24.8.2009 22:07

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Láďa » 07.2.2014 20:02

ElWapp píše:Ale aby to celé fungovalo ku spokojenosti cestující veřejnosti, bylo by dobré mít tlačítka na dosah za všech sedaček. Ono není nijak příjemné prodírat se narvanou kloubovou karosou k jednomu ze čtyř tlačítek a doufat, že to stihnete před zastávkou, kde vystupujete. Není zrovna bezpečné chodit za jízdy po voze a čekat ve stoje u dveří na zastavení.
Tlačítka jsou zpravidla u dveří, takže pokud chce člověk vystoupit, musí se stejně prodírat. To samé platí o pohybu ve voze. Ke dveřím jde cestující zpravidla už před zastavením. Kdyby chtěl někdo vystupovat a ke dveřím by se rozešel až po zastavení vozu..

Odpovědět