Pražské autobusy

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
martin8211
Uživatel
Příspěvky: 125
Registrován: 28.8.2013 10:29

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od martin8211 » 02.4.2014 15:57

Na lince 119 není anglické hlášení? Myslel jsem že je po celé trase...(na úseku po letišti určitě je).
Zase na druhou stranu, fráze "příští zastávka" se říká dost srozumitelně na to, aby lidi pochopili, že to znamená "next stop", protože se to opakuje každou zastávku a následným jménem zastávky. Nebo aspoň by mohli vědět, že když už jedou na konečnou na metro, tak v okolí uvidí aspoň vstupy do metra, nebo nějaké příznaky, že to bude větší uzel...
Třeba v Římě, kde nemají zastávky označené skoro vůbec, ani je nehlásí, k tomu ještě jsou všechny na znamení, jsem se taky neztratil (pravda, trochu problém to byl), zkrátka chce to trochu přemýšlet, a ne být ovce v davu.

Teď sice čekám vlnu odpovědí typu že ne každý je zájemce o dopravu nebo tak, ale tak je to se vším ne jen v dopravě.

Uživatelský avatar
mixik
Uživatel
Příspěvky: 615
Registrován: 07.10.2008 23:04
Bydliště: Přívory - Všetaty
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od mixik » 02.4.2014 15:37

Hhoonnzzaa píše:Obecně velký souhlas s uživatelem pawel. Nicméně hlášení další zastávky až po rozjezdu je extrémní nesmysl. Právě sdělení následující zastávky ještě v době, kdy má cestující možnost vystoupit, je to, co dělá MHD alespoň trochu userfriendly. Na 119 bych preferoval dvojí hlášení v ČJ a AJ případně i dalších jazycích. Tím by se vše vyřešilo. Navíc zrovna na Thákurově anglické hlášení je. Rozhodně by všechny možné instituce měly teď tlačit na rychlou výstavbu rychlodráhy na letiště. Myslím, že by to nyní měla být pro město priorita.
.. a rusky, německy ( ty by na to měli nárok nejvíc vzhledem historii). pak by se mohli ozvat španělsky mluvící občané.
jsme v čechách a je to hlavně pro čechy.
to by jsme mohli nakonec taky skončit u centra kde by se to taky hodilo na nočních linkách.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9921
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od 9001 » 01.4.2014 20:23

Láda: Vyhrabal jsem na na netu katalogový listy a tam je opravdu u kloubů max 70 km/h.

Hhoonnzzaa
Uživatel
Příspěvky: 209
Registrován: 09.5.2009 18:15

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Hhoonnzzaa » 01.4.2014 19:03

Obecně velký souhlas s uživatelem pawel. Nicméně hlášení další zastávky až po rozjezdu je extrémní nesmysl. Právě sdělení následující zastávky ještě v době, kdy má cestující možnost vystoupit, je to, co dělá MHD alespoň trochu userfriendly. Na 119 bych preferoval dvojí hlášení v ČJ a AJ případně i dalších jazycích. Tím by se vše vyřešilo. Navíc zrovna na Thákurově anglické hlášení je. Rozhodně by všechny možné instituce měly teď tlačit na rychlou výstavbu rychlodráhy na letiště. Myslím, že by to nyní měla být pro město priorita.

Uživatelský avatar
Láďa
Uživatel
Příspěvky: 954
Registrován: 24.8.2009 22:07

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Láďa » 01.4.2014 12:24

9001: U kb je situace stejná, jako u sd.
Pawel: Většina vozů je přidělená, tudíž pokud jsou podmínky pro to, aby řidič dostal "svůj" vůz, tak je celkem logické, že ho dostane. Vzhledem k tomu, jak vypadají diagramy, je někdy skoro až zázrak, že řidič "svůj" vůz vůbec dostane. Psát mu tudíž v případě možnosti "cizí" vozy, není zcela vhodné. To už by se systém přidělování mohl rovnou zušit, a to by nebylo nejlepší.

Vašek
Uživatel
Příspěvky: 175
Registrován: 15.11.2006 19:11

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Vašek » 01.4.2014 12:15

pawel píše:...hlavne kdyz v nedeli vecer v garazich stoji desitky vhodnejsich vozu, nez vysokopodlazni srot z roku 1995. to neni o penezich, to je o vuli. casto se da za malo udelat hodne. muzeme zacit prijemnejsim personalem nebo hlasenim zastavek tak, aby na thakurove nedochazelo k uprku cestujicich, co slysi slovo "dejvicka" a pravem se domniva, ze jsou v cili sve cesty. tohle uz mimochodem umi i v brne, kde hlaseni probiha jako v ostatnich zemich stredni a zapadni evropy a slovo "pristi" znamena skutecne "pristi", nikoli "prespristi", jak se to praktikuje v prazske povrchove MHD (v metru kupodivu nikoli).
Do kamene tesat! Praha je 9. nejnavštěvovanější město na planetě, takže určitá velkorysost v oblasti letištní dopravy je v roce 2014 na místě. Osobně si myslím, že i Sor NB18 je pro a-100 či a-119 dost bída, ale jsou -li Sorky to nejlepší, co ve stáji máme, je špatně, že neobsluhují 100% spojů, jako to bylo před převedením a-510 do kloubů.

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2343
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od pawel » 01.4.2014 11:52

...hlavne kdyz v nedeli vecer v garazich stoji desitky vhodnejsich vozu, nez vysokopodlazni srot z roku 1995. to neni o penezich, to je o vuli. casto se da za malo udelat hodne. muzeme zacit prijemnejsim personalem nebo hlasenim zastavek tak, aby na thakurove nedochazelo k uprku cestujicich, co slysi slovo "dejvicka" a pravem se domniva, ze jsou v cili sve cesty. tohle uz mimochodem umi i v brne, kde hlaseni probiha jako v ostatnich zemich stredni a zapadni evropy a slovo "pristi" znamena skutecne "pristi", nikoli "prespristi", jak se to praktikuje v prazske povrchove MHD (v metru kupodivu nikoli).

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9921
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od 9001 » 01.4.2014 11:43

Láda: Ano krátké vozy mají 80, ale klouby mají max 70 km/h.

Pawel: To není o zabedněnosti, ale o penězích. Pokud se do vozového parku busů nedala několik let ani koruna tak nemůžeme čekat, že ze dne na den budou všude super vozy.

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2343
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od pawel » 01.4.2014 9:23

m@rtin píše:Pawel:
Podle ostatních komentářů si uvědomíš, proč to tady vypadá tak jak to vypadá. 18 let stará špinavá rozpadající se Karosa na páteřní lince na letiště pro někoho problém je, pro někoho bohužel není. Argumenty o AE jsou taky velice úsměvné, když i tam jezdí 10-12 let staré Citybusy po své životnosti. Proč si rovnou v tomto Balkánu nevzít žlutého Superba, že? O marné snaze LP zlepšit cestování mezi letištěm a metrem bych mohl popsat stohy papíru, ale bohužel ani nemůžu. Snad někdy nad pivem. To co předvádí v posledních letech DP na 119 ať už vozovým parkem nebo špínou ve vozidlech je ostudou všech, i těch, co tu píšou, že to problém není. Nejhorší je, že si to z nich nikdo ani neuvědomuje...
souhlas - bohuzel... posledni roky travim hodne casu v zemich stredni a vychodni evropy (prace s tamnimi ucitely a studenty) - vcetne CR - a bohuzel zjistuji, ze tuzemska zabednenost je casto neprekonatelna. no nic, konec OT. jinak mira zaplivanosti stanice dejvicka (zejmena vestibulu) je take kapitola sama pro sebe.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od MF » 01.4.2014 7:28

Láďa píše:MF: 5973 je už devítka. Poslední sedmička s klackem u DPP je zmiňovaná hostivařská 7096.
Díky, já si právě všiml hlavně toho čísla protože z obou stran stály vozy a tak jsem to moc nezkoumal a ty čela neviděl pořádně.

Uživatelský avatar
Láďa
Uživatel
Příspěvky: 954
Registrován: 24.8.2009 22:07

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Láďa » 01.4.2014 0:22

thriller2: Řidiči si vozidla nevybírají a vzhledem k diagramům a zálohám mohou být mnohdy rádi, že dostali "své" auto.
9001: U B7/9xx je konstrukční rychlost min. těch 80 km/h. To, že ne všechny typy a verze 80 na zadku nemají, je věc jiná.
MF: 5973 je už devítka. Poslední sedmička s klackem u DPP je zmiňovaná hostivařská 7096.

Uživatelský avatar
petr03
Uživatel
Příspěvky: 415
Registrován: 10.3.2010 11:16
Bydliště: Praha

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od petr03 » 31.3.2014 21:52

K te lince 100 a opusteni hranic Prahy. Prahu opusti hned jak sjede na plzenskou dalnici, po okruhu jede mimo Prahu, a zpet do Prahy se vrati na sjezdu k OC6.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od MF » 31.3.2014 21:43

Dnes jsem zahlídl na Opatově stát mezi těma arriváckejma krámama červenobílou sedmičkovou karosu s číslem 5973 na lince 363. Vzápětí mi došlo, že se loni s nimi podnik loučil..Měl jsem za to, že kromě té modré hostivařské 7096 nebo jaké to má číslo už nic jiného nejezdí!!!

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od MF » 31.3.2014 21:39

XSC píše:Jenže obec je z pohledu vyhlášky tam, kde je značka, ne kde je katastr. Na R1 Praha značena
Jo, tak v tom případku je třeba dodatková značka, která by jízdu umožňovala. Já koukal na katastrální ohraničení. Škoda no.

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1555
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od XSC » 31.3.2014 20:51

MF píše:Nebyl jsem si jistý a tak jsem kouknul do mapy kudeže ta linka 100 jede. A neopouští město.
Tedy, platí ustanovení § 35, odst. 1. a to znamená, že od 1. 7. 2006 kdy byla novela mohou po dálnicích a silnicích pro motorová vozidla
V OBCI jet vozidla MHD s max. rychlostí, která nesmí být nižší než 65 km/h.
Ano, doplňkové dopravní značky, které povolují jízdu na mnoha místech zůstaly. Opodstatnění dnes mají tedy jen mimo město....
Jenže obec je z pohledu vyhlášky tam, kde je značka, ne kde je katastr. Na R1 Praha značena není.
https://www.google.com/maps/@50.093616, ... HCbGhw!2e0

Odpovědět