Pražské autobusy

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
ElWapp
Uživatel
Příspěvky: 540
Registrován: 14.5.2009 19:29

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od ElWapp » 02.10.2014 16:41

Proč letáky k lince 294 vydává DPP ve vlastní grafice a ne v té nové PIDovské? A proč na letácích je místo loga PID logo Prahy 1? Že by to byl nějaký sóloprojekt DPP a P1, do které ropid spadnul tak nějak omylem?

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 01.10.2014 21:41

Á, tak proto nám vznikli na Staroměstské na kolejích nápisy BUS (ale nějak jsem nezaznamenal ofiko zprávu pro řidiče TRAM, že zastávka nově společná s BUSlinkou a jakou, ale možná jsem to jen v tom hafu lejster přehlédl):
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

ElWapp
Uživatel
Příspěvky: 540
Registrován: 14.5.2009 19:29

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od ElWapp » 01.10.2014 18:31

292:
linka je zrušena (nahrazena novou linkou 294)
294:
nová linka v trase: FLORENC (B,C) – Bílá labuť – Petrské náměstí (×) – Truhlářská (Z) (×) – Hradební (×) – Haštalské náměstí (T) (×) – U Staré školy (T) (×) – Pařížská (T) (×) – Masná (Z) (×) – Staroměstské náměstí (Z) (×) – Mariánské náměstí (×) – Staroměstská (A) – Malostranské náměstí – Šporkova (T) (×) – NEMOCNICE POD PETŘÍNEM
v provozu CT od cca 6:00 do 20:00 hod.
typ vozidel: CT midibus
provozní parametry (viz tabulka):
Období PD [min] SN [min]
Ranní špička / ráno 30 30
Sedlo / dopoledne 30 30
Odpolední špička / odpoledne 30 30
Večer 30 30
nové zastávky ve směru Nemocnice pod Petřínem:
Petrské náměstí: na Petrském náměstí, cca 8 m před ulicí Soukenickou
Hradební: v Dlouhé ulici, cca 15 m za ulicí Hradební
Haštalské náměstí: v Haštalské ulici, cca 1 m před ulicí Rámovou
U Staré školy: ve Vězeňské ulici, cca 2 m před ulicí U Staré školy
Pařížská: v Široké ulici, cca 13 m za ulicí Pařížskou, 8,5 m za přechodem pro chodce
Mariánské náměstí: na Mariánském náměstí, cca 2 m za západním okrajem schodů hlavního vstupu do Městské knihovny
nové zastávky ve směru Florenc:
Mariánské náměstí: na Mariánském náměstí, cca 2 m před výjezdem z parkoviště MHMP
Staroměstské náměstí: na severní vozovce Staroměstského náměstí, na úrovni východní části sousoší Mistra Jana Husa
Masná: v Masné ulici, cca 20 m za ulicí Malá Štupartská
Hradební: v Dlouhé ulici, cca 5 m před ulicí Benediktskou
Truhlářská: v Truhlářské ulici, cca 30 m za náměstím Republiky
Petrské náměstí: v Petrské ulici, cca 15 m za Petrským náměstím

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2599
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od fricoolinek2 » 15.9.2014 5:21

http://blueflash.rajce.idnes.cz/Konec_p ... _12.9.2014
Jak nám v pátek skončila jedna éra v dějinách pražské autobusové dopravy. Pan MOp také ukáže nějaké obrázky? :wink:

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od trainzjohny » 11.9.2014 16:59

Ty jsi ale už léty prověřený kádr ;)

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od MF » 11.9.2014 14:47

Láďa píše:Vždy je to o konkrétních lidech a mnoho soukromníků má ve svých řadách i lepší řidiče, než DPP. Na stranu 2., mnoho soukromníků bere každého, kdo má papíry a nevybírá si řidiče tak, jako DPP.

Samá situace platí i o stavu vozů. Vždy záleží na konkrétním vozidle, byť samozřejmě v celkovém součtu DPP patří do těch, kteří se o vozy vesměs starají.

Nevím, co komu vadí na úpravách vozů. Když má řidič nějaký vůz přidělen, nevidím problém v tom, aby si ho upravil. Nehledě na fakt, že mnoho lidí si nalakovaných zrcátek, plechu pod nárazníkem, krytek couvaček na směrovkách atp. stejně nevšimne.. Alespoň je vidět, že se řidič o vůz stará a udržuje ho.

Rádio ať si řidič pouští. Hodně lidí hudba při řízení např. uklidňuje, takže nevidím problém. Proč by si někdo v osobáku rádio mohl zapnout a řidič autobusu ne?

Luxování probíhá každý 2. den dle ev. č. sudé/liché. Bohužel spíše než luxováním bych to nazval během s luxem skrz autobus. U soukromníků úklid zajišťují mnohdy přímo řidiči a kolikrát i pravidelně každý den...

Ve výsledku to je hlavně o lidech, byť v některých případech je zapotřebí i tlak firmy. Viz třeba ten úklid.

Arriva je kapitola sama pro sebe...
Jen bych rád věděl jak si ten DP ty řidiče vybírá. Já kupříkladu přišel, řekl jsem mám papíry a začal jsem brigádně jezdit.

Uživatelský avatar
Láďa
Uživatel
Příspěvky: 954
Registrován: 24.8.2009 22:07

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Láďa » 11.9.2014 14:08

Vždy je to o konkrétních lidech a mnoho soukromníků má ve svých řadách i lepší řidiče, než DPP. Na stranu 2., mnoho soukromníků bere každého, kdo má papíry a nevybírá si řidiče tak, jako DPP.

Samá situace platí i o stavu vozů. Vždy záleží na konkrétním vozidle, byť samozřejmě v celkovém součtu DPP patří do těch, kteří se o vozy vesměs starají.

Nevím, co komu vadí na úpravách vozů. Když má řidič nějaký vůz přidělen, nevidím problém v tom, aby si ho upravil. Nehledě na fakt, že mnoho lidí si nalakovaných zrcátek, plechu pod nárazníkem, krytek couvaček na směrovkách atp. stejně nevšimne.. Alespoň je vidět, že se řidič o vůz stará a udržuje ho.

Rádio ať si řidič pouští. Hodně lidí hudba při řízení např. uklidňuje, takže nevidím problém. Proč by si někdo v osobáku rádio mohl zapnout a řidič autobusu ne?

Luxování probíhá každý 2. den dle ev. č. sudé/liché. Bohužel spíše než luxováním bych to nazval během s luxem skrz autobus. U soukromníků úklid zajišťují mnohdy přímo řidiči a kolikrát i pravidelně každý den...

Ve výsledku to je hlavně o lidech, byť v některých případech je zapotřebí i tlak firmy. Viz třeba ten úklid.

Arriva je kapitola sama pro sebe...

S_M_Lomoz
Uživatel
Příspěvky: 229
Registrován: 06.3.2005 22:30
Bydliště: Praha

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od S_M_Lomoz » 10.9.2014 22:59

Jen tak mimochodem: rozlučka s Karosou B731 v pátek odpoledne na 158.

http://www.praha.eu/jnp/cz/doprava/mhd/ ... izdou.html

Jízdní řád: http://www.dpp.cz/download-file/8507-jr ... ka_158.pdf

martin8211
Uživatel
Příspěvky: 125
Registrován: 28.8.2013 10:29

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od martin8211 » 09.9.2014 21:00

Ano, samozřejmě, dopravci se snaží. Ale jenom když porovnám cestu dopravcem DPP-A (tak 5x týdně) - všechno v rámci standardu a cestu Arrivou (tak 1x za měsíc, většinou 165 nebo 223), tak téměř vždy je něco špatně. Zastávky tu a tam odhlašuje za sebou, koště se valí za sedačkou, řidič puštěné rádio, stav vozů pestrý, čas příliš neřeší....prostě je znát cestování DPP a NĚKTERÝMI dopravci. Ikdyž samozřejmě je to o lidech, ale ty lidi někdo musí buzerovat aby fungovali. A DPP je myslím buzeruje, možná až moc, ale zase je to vidět.

johndj
Uživatel
Příspěvky: 185
Registrován: 05.4.2009 21:17
Bydliště: Zličín
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od johndj » 09.9.2014 20:37

Hlášení a infosystém: Třeba Jaroslav Štěpánek ho má taky na vysoké úrovni. A jak se něco zobrazuje mimo výkon na lince, může být cestujícímu úplně jedno. Chování je záležitost každého řidiče, ne firmy.
Čistota. Některé busy DPP jsou otřesné. Hold se luxuje jednou týdně. Naopak soukromník kolikrát má v buse víc čisto jen proto, že si autobus uklízí sám a je lepší to každý den/ob den přelíznout, než to pak drhnout dvě hodiny.

martin8211
Uživatel
Příspěvky: 125
Registrován: 28.8.2013 10:29

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od martin8211 » 09.9.2014 17:16

O stavu autobusů nehodlám polemizovat, bo si myslím, že DPP se drží na špičce proti soukromníkům, ale je fakt, že některé vozy jsou vraky.
Za DPP ale rozhodně stojím v ostatních službách, jako třeba hlášení zastávek, infosystém, čistota, chování řidičů atd....

Ano, soukromníci taky už většinou hlásí, ale jak.....nebo Arriva například, má na BUSE panelu napsáno dvouřádkově Manipulační jízda Manipulační jízda. Nebo má nápis, který se nevejde do řádku, ale aby ho dala dvouřádkově, to ne. O chování řidičů soukromníků (výstup k cestujícím, uniformy) je to taky tak padesát na padesát. Nemluvě o různých úpravách autobusů...vlaječky, záclonky, plyšáci, prostě blbosti (bohužel občas i u DPP lze spatřit vytuněný autobus, ale když už, tak má SORka většinou červené záclonky SOR, což není tak hrozné.)

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od 9001 » 09.9.2014 14:52

Bohužel musím souhlasit... V hrozném stavu jsou už i některé B 951/961...

johndj
Uživatel
Příspěvky: 185
Registrován: 05.4.2009 21:17
Bydliště: Zličín
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od johndj » 09.9.2014 10:34

Petrpes píše:
Ad nátěr: Že DPP neaplikuje ropidovej nátěr PID vidím rozhodně pozitivně. Zařadit se na úroveň různejch pochybnejch Veolií či Arriv nemá DPP zapotřebí :)
Škoda že ten jednotnej nátěr PID není od jistoty zvané DPP více odlišnej. A dal bych ho i na největší vraky, ať lidi ví, že toto DPP opravdu není.
Pejsku, promiň, ale DPP má kolikrát větší vraky než někteří soukromníci. A nezapomeň, že je Arriva a Arriva. Nevšiml jsem si, že by třeba takovej Bosák měl vraky, do kterých bych se bál nastoupit.

Uživatelský avatar
Damir Holas
Uživatel
Příspěvky: 1564
Registrován: 23.8.2006 17:28
Bydliště: Slánská / Koh-i-noor / Radlická / Zemědělská univerzita

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Damir Holas » 08.9.2014 22:09

trainzjohny píše:A jinak pro tvojí informaci, například ARRIVA také nebarví nové busy do PIDí nátěru, ale do svého.
Autobusy mimo PID (třeba pro SIDku na Příbramsku) v novém Arriva laku jsou, ale na PIDku šlo všechno až na pár výjimek (např. starší Karosy z Příbrami, které zůstaly v původních barvách) v PID laku.

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2234
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Petrpes » 08.9.2014 17:35

gabuliatko píše:
DPP píše:Dovolujeme si Vás informovat, ...
Tyto arogantní odpovědi na úplně něco jiného než se tazatel ptá mne neskutečně vytáčejí. Výsledný efekt je, že se na nic neptám. DPP šetřím čas a sobě nervy.
No a vo to de...

Přístup Ropidu, nebo ČD apod. To samé :)

Ad nátěr: Že DPP neaplikuje ropidovej nátěr PID vidím rozhodně pozitivně. Zařadit se na úroveň různejch pochybnejch Veolií či Arriv nemá DPP zapotřebí :)
Škoda že ten jednotnej nátěr PID není od jistoty zvané DPP více odlišnej. A dal bych ho i na největší vraky, ať lidi ví, že toto DPP opravdu není.

Odpovědět