Pražské autobusy

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Bobek
Šťoura
Příspěvky: 935
Registrován: 18.1.2006 14:22
Bydliště: jsem všude zdejší

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Bobek » 19.12.2014 10:42

Polák je oproti Maďarovi o víc jak metr delší. Ostatně i na kapacitě je to znát.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od 9001 » 19.12.2014 10:29

MOp píše:
Autobus 294 se v centru opět zasekl. Od ledna dojde u problematické linky ke změnám
http://www.metro.cz/autobus-294-se-v-ce ... e-deje_hyr
Takze se zabiji dve mouchy jednou ranou - zmizi jedine misto, kterym neprojede Ikarus E91 a nic nebude branit jeho nasazeni. :-) Bravo, Bravisimo!
A Ikarus vs Solaris je takový rozdíl velikosti? Mě to přijde oboje prakticky stejné...

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4740
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od MOp » 19.12.2014 9:46

Autobus 294 se v centru opět zasekl. Od ledna dojde u problematické linky ke změnám
http://www.metro.cz/autobus-294-se-v-ce ... e-deje_hyr
Takze se zabiji dve mouchy jednou ranou - zmizi jedine misto, kterym neprojede Ikarus E91 a nic nebude branit jeho nasazeni. :-) Bravo, Bravisimo!

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od von Špilberk » 03.10.2014 10:49

Ano, to je logika: postavím černou, přehřívající se bednu a pak si zvýším provozní náklady instalací, provozem a údržbou klimatizace, aby mi tam lidi nechcípli vedrem. #-o #-o

martin8211
Uživatel
Příspěvky: 125
Registrován: 28.8.2013 10:29

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od martin8211 » 03.10.2014 10:45

Tak Solaris mají zrovna klimatizaci :D

Mě v 15T vadí hlavně smrad bezdomovců, který je tam až divně často, hlavně v zadním článku. Jakoby nešla prostě vyvětrat.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od von Špilberk » 03.10.2014 10:32

Příležitost vytvořit korporátní barvy DP pro nové vozy byla, protože 15T a SORky začaly přicházet téměř ve stejné době, přesto se vzhled trochu liší, i když by nemusel, kdyby se chtělo. 8-) S tím, že bych chtěl, aby 15T vypadala víc jako bus SOR, ne naopak.
Stejně tak to byla příležitost sjednotit vzhled a funkce info. systému pro cestující (když tyto vozy budou tvořit většinu výkonů povrchové dopravy), ale to se asi taky nechtělo. 8-)
martin8211 píše:Ještě poznámka, co mě mrzí u Solárek DPP, ze nechal bílou střechu. Krásně vypadají brněnské SU18 s černou střechou od oken.
(-X Bílá střecha je lepší, interiér se nebude tak přehřívat.
Se podívejte třeba na 15T: obří skla, černá barva, boky ukloněné ke slunci jako solární panely. :roll: Proč jen je v tom takové vedro :?: :-k

martin8211
Uživatel
Příspěvky: 125
Registrován: 28.8.2013 10:29

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od martin8211 » 03.10.2014 10:29

Ono to je občas jenom přelepený ten nátěr PID. Souhlas, červená k MHD v Praze patří, ale ta modrá střecha, to je trochu "levně vypadající hlavně aby to bylo za každou cenu nový nátěr neDPP". Osobně nejlepší verzi nátěru PID jsem zatím viděl paradoxně u DPP na těch dvou příměstských NB12, který ale nesplňuje zase přesně podmínky jednotného nátěru.
Na druhou stranu, když se nad tím zamyslím, na linkách 3xx a 4xx by se PID nátěr mohl chytit (červená-jede do města/Modrá-Čsad bylo vždycky modrý).

Ještě poznámka, co mě mrzí u Solárek DPP, ze nechal bílou střechu. Krásně vypadají brněnské SU18 s černou střechou od oken.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od 9001 » 03.10.2014 10:21

von Špilberk píše:Lak PID není záruka ničeho: To je asi jako, když přijede vlak v Najbrtu a vevnitř je koženka, skrz okna není vidět a záchod smrdí až na nástupiště.
Jsem kdysi doufal, že ČD napadne dávat nové barvy jen na reko vozy, aby se to odlišilo, no a ono je to nenapadlo. :roll:
A přemalovávat všechny Busy :?: Kdo by to zaplatil :?:
ČD má stejný přístup jako DP ne? Prostě vůz jde na nějaký stupen prohlídky, kde by lak dostal stejně, tak šel rovnou do Najbrtu.
Stejně jako před pár lety suchoje akorát DPP nemá "nový" korporátní nátěr... A nebo u DPMB, kde i největší střepy měly nový brněnský lak

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od von Špilberk » 03.10.2014 9:55

Lak PID není záruka ničeho: To je asi jako, když přijede vlak v Najbrtu a vevnitř je koženka, skrz okna není vidět a záchod smrdí až na nástupiště.
Jsem kdysi doufal, že ČD napadne dávat nové barvy jen na reko vozy, aby se to odlišilo, no a ono je to nenapadlo. :roll:
A přemalovávat všechny Busy :?: Kdo by to zaplatil :?:

Uživatelský avatar
ZXS91
Uživatel
Příspěvky: 1019
Registrován: 23.3.2010 19:11
Bydliště: 20 26 91 (nebo 7 8 N17 72 90)
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od ZXS91 » 03.10.2014 9:47

ElWapp píše:No podle mě má v ideálním případě být z dálky vidět, že bez ohledu na konkrétního dopravce jede autobus PID splňující všechny standarty a požadavky ...
No jo, jenže třeba takový busíky nejmenovanýho dopravce zpod seřadiště dost často nesplňujou dobrou polovinu požadavků a standartů, ale v PIDím laku jsou :prase

ElWapp
Uživatel
Příspěvky: 542
Registrován: 14.5.2009 19:29

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od ElWapp » 03.10.2014 8:36

No podle mě má v ideálním případě být z dálky vidět, že bez ohledu na konkrétního dopravce jede autobus PID splňující všechny standarty a požadavky kladené na údržbu, kapacitu, čistotu vozidla, informační systém, pohodlnost sedaček a vystupování řidiče, za jejichž případné nesplnění si to provozovatel pěkně odskáče u organizátora celého systému, který řídí provoz, zaštiťuje celý systém a aktivně komunikuje se zákazníky.

A když po sobě tu větu čtu, tak nám z ní vlastně nefunguje vůbec nic :(

Uživatelský avatar
petr03
Uživatel
Příspěvky: 415
Registrován: 10.3.2010 11:16
Bydliště: Praha

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od petr03 » 03.10.2014 8:24

A s tim naterem by ho meli poslat i ostatni. Vzdyt je to hnus, velebnosti. Dle meho nazoru, kazdy subjekt ( firma ) by se mela sama prezentovat, svym unifikem. Nakonec je pak i na venek videt, co jede i z dalky. Jednotnost za me nee.

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od XSC » 02.10.2014 23:49

9001 píše:DPP je stát ve státě v rámci PID... Ropid byl poslán do háje i s nátěrem busů...
Pokud jde o nátěr busů, je to naprosto v pořádku.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od 9001 » 02.10.2014 21:50

Proxy píše:
ElWapp píše:Proč letáky k lince 294 vydává DPP ve vlastní grafice a ne v té nové PIDovské? A proč na letácích je místo loga PID logo Prahy 1? Že by to byl nějaký sóloprojekt DPP a P1, do které ropid spadnul tak nějak omylem?
Protože DPP se rozhodl vrátit k původní samostatné grafice :-(
DPP je stát ve státě v rámci PID... Ropid byl poslán do háje i s nátěrem busů...

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2459
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 4,5,12,20,94
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Proxy » 02.10.2014 20:19

ElWapp píše:Proč letáky k lince 294 vydává DPP ve vlastní grafice a ne v té nové PIDovské? A proč na letácích je místo loga PID logo Prahy 1? Že by to byl nějaký sóloprojekt DPP a P1, do které ropid spadnul tak nějak omylem?
Protože DPP se rozhodl vrátit k původní samostatné grafice :-(

Odpovědět