Pražské autobusy

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Tonda Ježek
Uživatel
Příspěvky: 1080
Registrován: 30.11.2003 22:54
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Tonda Ježek » 31.3.2008 14:52

Isidor píše: Zajimave, ale 10' int. mi prijde hrozne malo...oproti 112, ktera ma (pres leto) 3-6
Tu linku si bude platit ZOO?
Ano, provoz této účelové linky bude platit ZOO Praha
V uplynulych letech bejvavalo dobrym zvykem posilovat provoz 112 vlozenymi spoji, vcera dopoledne nic, a pokus o nastup do autobusu smer ZOO naprosto bez sance - fakt "kultura cestovani" @3657
DP Praha je dopravce, vykonává jen takové spoje, které si u něj někdo objedná.

Uživatelský avatar
Isidor
Uživatel
Příspěvky: 291
Registrován: 03.11.2004 20:44
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Isidor » 31.3.2008 14:23

Linka ZOO

Od 5. dubna do 30. září 2008 bude zřízena zvláštní účelová linka ZOO k přepravě návštěvníků Zoologické zahrady. Tato linka bude v provozu vždy v sobotu, neděli a svátky přibližně od 9 do 18 hodin v trase Nádraží Holešovice – Zoologická zahrada v intervalu 10 minut. Na lince budou zřízeny pouze dvě zastávky: Nádraží Holešovice a Zoologická zahrada, přeprava bude pro cestující zdarma.

http://www.dpp.cz/index.php?q=cs/linka-zoo

Zajimave, ale 10' int. mi prijde hrozne malo...oproti 112, ktera ma (pres leto) 3-6
Tu linku si bude platit ZOO? V uplynulych letech bejvavalo dobrym zvykem posilovat provoz 112 vlozenymi spoji, vcera dopoledne nic, a pokus o nastup do autobusu smer ZOO naprosto bez sance - fakt "kultura cestovani" @3657

Uživatelský avatar
m@rtin
Uživatel
Příspěvky: 598
Registrován: 02.1.2007 19:29
Bydliště: Praha - Ruzyně

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od m@rtin » 30.3.2008 16:45

Lister píše:I když je celé VŘ nastaveno více méně tak, aby Iveco Irisbus vyhrál, tak toho jejich mloka Citelise bych v Praze nerad vídával v hojném počtu. Přijatelnější mi přijdou autobusy od EvoBus.
Kde jste na tohle přišel? Máte ho někde k nahlédnutí? Naopak, žádné jiné VŘ doposavaď nebylo tak otevřené. Jestli má dojít k nákupu jiných vozidel než z Mýta, tak teď nebo nikdy. Mercedes měl vyhrát VŘ už v roce 2006, ale dohodl se údajně s Karosou, která potřebovala udat ještě skladové motory Euro III. Naoko se dohodli, že Mercedes nabídne sice nižší cenu, ale Karosa 5 let záruku. Současné VŘ na 620+100 kusů může vyhrát vlastně kdokoliv. Nezapomínejme, že za Dvořáka odešlo i hodně lidí, kteří měli "známosti" v Mýtě.
Opravdu bude záležet na nabídkách jednotlivých výrobců. Osobně se opravdu bojím Soru, ten může svou cenou velmi zamíchat kartami. Sor je autobus do okresních měst nebo na linkovou dopravu. Do brutálního pražského provozu nejsou tyto autobusy vůbec stavěné - nízká hmotnost = poddimenzovaná kastle = co to udělá na pražskejch kostkách a při náhradkách za metro po osmi letech? Sor ano, ale na třístovky. Na 177 by se Sor rozpadnul po roce provozu.
Citaro je moc pěknej autobus, ale má kupodivu vyšší správkovost než Citybusy (v ČR na km). Zato svou spotřebou jsou Daimlerácký motory nepřekonatelný. Mercedes holt motory umí - u aut i u autobusů.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6338
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od demon » 30.3.2008 16:37

fricoolinek2 píše:Ježiši, já už ty blbý klumpy v Praze nechci, Citelis je Citybus s novym čumákem! :evil:
No i kdyby to tak bylo (jakože neni), tak to neni nic proti ničemu.
Důvod proč ti to vadí ?

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2448
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od fricoolinek2 » 30.3.2008 15:42

Damir Holas píše:
fricoolinek2 píše: Nestraš vole [-o< , já chci v Praze medvídky!
Já teda, vole, nechci strašit :wink: , ale na medvíďata to taky moc nevidim, i když je mám docela rád. Jestli DPP nepodlehne námluvám z Libchav a bude trošku při penězích, myslim, že se můžeme těšit na další výrobky firmy Iveco ČR...
Ježiši, já už ty blbý klumpy v Praze nechci, Citelis je Citybus s novym čumákem! :evil:

Uživatelský avatar
Damir Holas
Uživatel
Příspěvky: 1564
Registrován: 23.8.2006 17:28
Bydliště: Slánská / Koh-i-noor / Radlická / Zemědělská univerzita

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Damir Holas » 30.3.2008 15:37

fricoolinek2 píše: Nestraš vole [-o< , já chci v Praze medvídky!
Já teda, vole, nechci strašit :wink: , ale na medvíďata to taky moc nevidim, i když je mám docela rád. Jestli DPP nepodlehne námluvám z Libchav a bude trošku při penězích, myslim, že se můžeme těšit na další výrobky firmy Iveco ČR...

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2448
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od fricoolinek2 » 30.3.2008 14:46

demon píše:Na medvědy zapomeň, počítam že zdaleka nebudou nejlevnější.
Nestraš vole [-o< , já chci v Praze medvídky!

Uživatelský avatar
Tonda Ježek
Uživatel
Příspěvky: 1080
Registrován: 30.11.2003 22:54
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Tonda Ježek » 30.3.2008 14:34

demon píše:Nikdy jsem s tím sice nejel, neznám ani technické parametry a přestože se mi to po stránce designu vůbec nezamlouvá, tak zkušenosti cestujících na a-165, kde se něco podobného objevuje, jsou veskrze pozitivní.
Já myslím, že cestující na 165 jsou vždy nadšeni, když se vůbec jejich spoj objeví :wink:
Dosti často jezdím SORkama na 240 při cestě za zaměstnáním. Vnitřní uspořádání v nízké části je dosti nepraktické (a u čtyřdvéřové verze, kterou bude provozovat DP je snad ještě horší), přeci jenom podélné sedačky v autobusu nejsou to nejlepší. Dalším problémem je častá nesehranost mezi řidičem a manuální převodovkou (DP bude mít automat), holt chlapci s Ukrajiny jsou zvyklí na jinou těchniku. Dalším mínusem jsou dveře, kterými v zimě dovnitř pěkně táhne díky netěsnostem.
Co můžu hodnotit jízdní vlastnosti, tak ty má BN 12 vcelku dobré, až tedy na projíždění velkých oblouků. Autobus má patrně větší rozvor než Karosy, takže si musí dosti do zatáček hodně najíždět.
Při celkovém hodnocení je nutno brát v potaz, že se jedná o nejlevnější autobus na trhu. To když na stejné lince natrefím na Citaro, to je jiná jízda 8-)

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2448
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od fricoolinek2 » 30.3.2008 14:15

S těmi "papíráky" máš možná recht:
www.sor.cz píše:Hlavními přednostmi autobusů SOR jsou:
-nízká pohotovostní hmotnost. Pohotovostní hmotnost vozů SOR je průměrně o 2t nižší než u konkurenčních vozů srovnatelného typu.
-nízká průměrná spotřeba paliva - cca o 14,5 % nižší než u konkurenčních vozů po celou dobu životnosti vozidla (1t = 7,25 -% spotřeby) - potvrzená objektivními srovnáními teoretickými i ze statistik v provozu
vyšší měrný výkon vozů – S ohledem na nižší pohotovostní i celkovou hmotnost vozů SOR oproti konkurenčním vozům je měrný výkon vozidel (i přes případný nižšší jmenovitý výkon) mírně vyšší.
-použití pneumatik 19,5“ - dává oproti 22,5“ při stejné životnosti hlavní výhody v menších výkrojích kol do karosérie a vhodnějším uspořádání sedadel nad nimi i nižší pořizovací náklady při obnově.
-logické a efektivní využití prostoru a uspořádání interiéru vozu včetně pracoviště řidiče.

Peter
Uživatel
Příspěvky: 66
Registrován: 08.8.2007 18:58
Bydliště: Praha - v noci 504, 510
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Peter » 30.3.2008 9:36

Karotka píše:Párkrát jsem se s tím svezl na a-165 a a-240. Vnější design je katastrofální, pocit z jízdy lepší než v Citybusu (na nerovnostech se nebojím, že se mi autobus rozsype na hlavu), horší než Karosa (kvůli menším kolům to víc plave). Nejdůležitější ukazatel vhodnosti je konstrukce (kostra, výdrž vůči korozi, deformace při nárazu atd.), ale to na první pohled/poslech rozhodně nejde poznat.
Spíš nevhodnosti. Normy sice splňuje, ale díky konstrukci a materiálům stačí trochu větší náraz do oblasti řidiče a celý se to sešrotuje jako domeček z karet. (podobně jak onenhdy T3, které to narvala zezadu do KT). V porovnání s Citelisem nebo Karosou B9xx to je papírák.

Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Karotka » 29.3.2008 22:58

Párkrát jsem se s tím svezl na a-165 a a-240. Vnější design je katastrofální, pocit z jízdy lepší než v Citybusu (na nerovnostech se nebojím, že se mi autobus rozsype na hlavu), horší než Karosa (kvůli menším kolům to víc plave). Nejdůležitější ukazatel vhodnosti je konstrukce (kostra, výdrž vůči korozi, deformace při nárazu atd.), ale to na první pohled/poslech rozhodně nejde poznat.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6338
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od demon » 29.3.2008 22:57

Lister píše:I když je celé VŘ nastaveno více méně tak, aby Iveco Irisbus vyhrál, tak toho jejich mloka Citelise bych v Praze nerad vídával v hojném počtu. Přijatelnější mi přijdou autobusy od EvoBus.
Na medvědy zapomeň, počítam že zdaleka nebudou nejlevnější.
Aby ještě nakonec nebyly Citelisy "jednooký mezi slepými králem"...

Uživatelský avatar
Lister
Uživatel
Příspěvky: 166
Registrován: 22.1.2004 9:17
Bydliště: Praha 8
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Lister » 29.3.2008 22:04

I když je celé VŘ nastaveno více méně tak, aby Iveco Irisbus vyhrál, tak toho jejich mloka Citelise bych v Praze nerad vídával v hojném počtu. Přijatelnější mi přijdou autobusy od EvoBus.

Uživatelský avatar
Neral
Uživatel
Příspěvky: 312
Registrován: 19.11.2003 22:46
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Neral » 29.3.2008 19:12

Já jsem jel podobným vozidlem v provedení ekobus na lince z Trutnova do Janských lázní a tam se mi to moc líbilo, ale to bylo samozřejmě taky díky okolnostem - tohle byl první NP autobus, který se v okolí Trutnova vyskytnul, a navíc byl ještě nasazený na regionální linku, takže to působilo velice pěkným dojmem. Jinak v Praze bych asi radši viděl Citelisy.
Naposledy upravil(a) Neral dne 31.3.2008 17:50, celkem upraveno 1 x.

jara
Uživatel
Příspěvky: 2303
Registrován: 16.11.2003 17:38
Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od jara » 29.3.2008 14:12

Já jsem tímto vozidlem měl možnost poprvé jet cca před 14 dněma. Na lince 165 a musím říci že mi to přišlo takové trošku bakelitové. Asi jako když jezdím normálně škodou 120 a jednou pojedu trabantem. Ano je to pro mě exotika ale stejně si člověk řiká že je to takový výsměch.

Odpovědět