Nestraš vole , já chci v Praze medvídky!demon píše:Na medvědy zapomeň, počítam že zdaleka nebudou nejlevnější.
Pražské autobusy
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2601
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské autobusy
- Tonda Ježek
- Uživatel
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 30.11.2003 22:54
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské autobusy
Já myslím, že cestující na 165 jsou vždy nadšeni, když se vůbec jejich spoj objevídemon píše:Nikdy jsem s tím sice nejel, neznám ani technické parametry a přestože se mi to po stránce designu vůbec nezamlouvá, tak zkušenosti cestujících na a-165, kde se něco podobného objevuje, jsou veskrze pozitivní.
Dosti často jezdím SORkama na 240 při cestě za zaměstnáním. Vnitřní uspořádání v nízké části je dosti nepraktické (a u čtyřdvéřové verze, kterou bude provozovat DP je snad ještě horší), přeci jenom podélné sedačky v autobusu nejsou to nejlepší. Dalším problémem je častá nesehranost mezi řidičem a manuální převodovkou (DP bude mít automat), holt chlapci s Ukrajiny jsou zvyklí na jinou těchniku. Dalším mínusem jsou dveře, kterými v zimě dovnitř pěkně táhne díky netěsnostem.
Co můžu hodnotit jízdní vlastnosti, tak ty má BN 12 vcelku dobré, až tedy na projíždění velkých oblouků. Autobus má patrně větší rozvor než Karosy, takže si musí dosti do zatáček hodně najíždět.
Při celkovém hodnocení je nutno brát v potaz, že se jedná o nejlevnější autobus na trhu. To když na stejné lince natrefím na Citaro, to je jiná jízda
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2601
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské autobusy
S těmi "papíráky" máš možná recht:
www.sor.cz píše:Hlavními přednostmi autobusů SOR jsou:
-nízká pohotovostní hmotnost. Pohotovostní hmotnost vozů SOR je průměrně o 2t nižší než u konkurenčních vozů srovnatelného typu.
-nízká průměrná spotřeba paliva - cca o 14,5 % nižší než u konkurenčních vozů po celou dobu životnosti vozidla (1t = 7,25 -% spotřeby) - potvrzená objektivními srovnáními teoretickými i ze statistik v provozu
vyšší měrný výkon vozů – S ohledem na nižší pohotovostní i celkovou hmotnost vozů SOR oproti konkurenčním vozům je měrný výkon vozidel (i přes případný nižšší jmenovitý výkon) mírně vyšší.
-použití pneumatik 19,5“ - dává oproti 22,5“ při stejné životnosti hlavní výhody v menších výkrojích kol do karosérie a vhodnějším uspořádání sedadel nad nimi i nižší pořizovací náklady při obnově.
-logické a efektivní využití prostoru a uspořádání interiéru vozu včetně pracoviště řidiče.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 66
- Registrován: 08.8.2007 18:58
- Bydliště: Praha - v noci 504, 510
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské autobusy
Spíš nevhodnosti. Normy sice splňuje, ale díky konstrukci a materiálům stačí trochu větší náraz do oblasti řidiče a celý se to sešrotuje jako domeček z karet. (podobně jak onenhdy T3, které to narvala zezadu do KT). V porovnání s Citelisem nebo Karosou B9xx to je papírák.Karotka píše:Párkrát jsem se s tím svezl na a-165 a a-240. Vnější design je katastrofální, pocit z jízdy lepší než v Citybusu (na nerovnostech se nebojím, že se mi autobus rozsype na hlavu), horší než Karosa (kvůli menším kolům to víc plave). Nejdůležitější ukazatel vhodnosti je konstrukce (kostra, výdrž vůči korozi, deformace při nárazu atd.), ale to na první pohled/poslech rozhodně nejde poznat.
- Karotka
- Uživatel
- Příspěvky: 1180
- Registrován: 09.2.2005 20:59
- Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.
Re: Pražské autobusy
Párkrát jsem se s tím svezl na a-165 a a-240. Vnější design je katastrofální, pocit z jízdy lepší než v Citybusu (na nerovnostech se nebojím, že se mi autobus rozsype na hlavu), horší než Karosa (kvůli menším kolům to víc plave). Nejdůležitější ukazatel vhodnosti je konstrukce (kostra, výdrž vůči korozi, deformace při nárazu atd.), ale to na první pohled/poslech rozhodně nejde poznat.
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6706
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské autobusy
Na medvědy zapomeň, počítam že zdaleka nebudou nejlevnější.Lister píše:I když je celé VŘ nastaveno více méně tak, aby Iveco Irisbus vyhrál, tak toho jejich mloka Citelise bych v Praze nerad vídával v hojném počtu. Přijatelnější mi přijdou autobusy od EvoBus.
Aby ještě nakonec nebyly Citelisy "jednooký mezi slepými králem"...
Re: Pražské autobusy
I když je celé VŘ nastaveno více méně tak, aby Iveco Irisbus vyhrál, tak toho jejich mloka Citelise bych v Praze nerad vídával v hojném počtu. Přijatelnější mi přijdou autobusy od EvoBus.
- Neral
- Uživatel
- Příspěvky: 312
- Registrován: 19.11.2003 22:46
- Bydliště: Praha 6
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské autobusy
Já jsem jel podobným vozidlem v provedení ekobus na lince z Trutnova do Janských lázní a tam se mi to moc líbilo, ale to bylo samozřejmě taky díky okolnostem - tohle byl první NP autobus, který se v okolí Trutnova vyskytnul, a navíc byl ještě nasazený na regionální linku, takže to působilo velice pěkným dojmem. Jinak v Praze bych asi radši viděl Citelisy.
Naposledy upravil(a) Neral dne 31.3.2008 17:50, celkem upraveno 1 x.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2303
- Registrován: 16.11.2003 17:38
- Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské autobusy
Já jsem tímto vozidlem měl možnost poprvé jet cca před 14 dněma. Na lince 165 a musím říci že mi to přišlo takové trošku bakelitové. Asi jako když jezdím normálně škodou 120 a jednou pojedu trabantem. Ano je to pro mě exotika ale stejně si člověk řiká že je to takový výsměch.
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6706
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské autobusy
Nikdy jsem s tím sice nejel, neznám ani technické parametry a přestože se mi to po stránce designu vůbec nezamlouvá, tak zkušenosti cestujících na a-165, kde se něco podobného objevuje, jsou veskrze pozitivní.Tonda Ježek píše:Tak se můžeme těšit na toto...
- Dufíno
- Uživatel
- Příspěvky: 177
- Registrován: 27.12.2007 18:16
- Bydliště: Praha 5-Stodůlky
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské autobusy
No to jsem zvědavej jestli je DP po roce odkoupí a nebo se vrátí zpět k výrobci
- Tonda Ježek
- Uživatel
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 30.11.2003 22:54
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské autobusy
SORy budou "jenom" dlouhodobě zapůjčené (proto také RZ Pardubického kraje).pawel píše:to snad neee? to je asi jako by místo 250 ks 15T DP hodlal koupit 500 ks wan v pražském provedení...
Re: Pražské autobusy
to snad neee? to je asi jako by místo 250 ks 15T DP hodlal koupit 500 ks wan v pražském provedení...
- Tonda Ježek
- Uživatel
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 30.11.2003 22:54
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské autobusy
Tak se můžeme těšit na toto:
http://www.citybus.cz/fotodatabaze/php/ ... it=%20DESC
http://www.citybus.cz/fotodatabaze/php/ ... it=%20DESC
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6706
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské autobusy
Pražské autobusy v MHD čeká omlazování. Dopravní podnik nakoupí do pěti let stovky nových vozů.
Z probíhajícího výběrového řízení vzejde firma, která dodá do metropole do roku 2013 celkem 620 nových autobusů. Na začátku minulého týdne začalo otevírání obálek s nabídkami do výběrového řízení na autobusy, který svým objemem zatím nemá v Česku ani ve střední Evropě obdoby.
Do soutěže se přihlásili čtyři výrobci. Všechny dodané autobusy musí být nízkopodlažní a ekologické. Požadováno je totiž provedení EEV, což je přísnější než zatím nejvyšší emisní norma EURO 5.
Z probíhajícího výběrového řízení vzejde firma, která dodá do metropole do roku 2013 celkem 620 nových autobusů. Na začátku minulého týdne začalo otevírání obálek s nabídkami do výběrového řízení na autobusy, který svým objemem zatím nemá v Česku ani ve střední Evropě obdoby.
Do soutěže se přihlásili čtyři výrobci. Všechny dodané autobusy musí být nízkopodlažní a ekologické. Požadováno je totiž provedení EEV, což je přísnější než zatím nejvyšší emisní norma EURO 5.