To jsi vystihl. Když to Čechům vadí, proč sem importovat něco co nám nevyhovuje?Ondrys píše: Tak to nevim kde jsi na to přišel, ale mohu Tě ujistit že aspoň ve Francii, tedy v zemi původu Citybusu/Citelisu, se nevyskytují tu a tam stojící cestující, a zbytek sedí. Ono to chce občas vyzkoušet si špičku, a né jezdit jen o víkendu nebo při letní dovolené tamními provozy. Možná by ses divil koliv frantíků se vejde do kloubové třídveřové Agory, narozdíl od čechů jim tolik nevadí dotýkat se ostatních cestujících, takže se jich tam naskládá kolikrát víc než v u nás do čtyřdveřového Citybusu.
Pražské autobusy
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- willyjeff
- Uživatel
- Příspěvky: 1761
- Registrován: 30.11.2004 16:11
- Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské autobusy
Re: Pražské autobusy
Tak to nevim kde jsi na to přišel, ale mohu Tě ujistit že aspoň ve Francii, tedy v zemi původu Citybusu/Citelisu, se nevyskytují tu a tam stojící cestující, a zbytek sedí. Ono to chce občas vyzkoušet si špičku, a né jezdit jen o víkendu nebo při letní dovolené tamními provozy. Možná by ses divil koliv frantíků se vejde do kloubové třídveřové Agory, narozdíl od čechů jim tolik nevadí dotýkat se ostatních cestujících, takže se jich tam naskládá kolikrát víc než v u nás do čtyřdveřového Citybusu.m@rtin píše:Na západ od našich hranic je totiž běžné, že se ve vozidlech sedí a tu a tam se vyskytují stojící cestující.
- Matošo
- Uživatel
- Příspěvky: 279
- Registrován: 06.6.2007 11:46
- Bydliště: Vršovice - z okna koukám na konečnou čtyřky
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské autobusy
No to já říkám pořád. Když chci brzo vystupovat, tak se necpu dozadu a naopak - jedu jenom jednu zastávku, stojim u dveří.nitro píše:Nejhorsi je asi zadni cast mezi sedackama 2+2... Kdyz chce potom nekdo vystoupit tak lidi co stoji v ulicce nechteji vystupovat, ten clovek se nemuze protahnout a zdrzeni je navsvete...
Nejvíc mi ale dokážou hnout žlučí blbové, který nastoupěj zadníma dveřma (nedobíhaj) a pak se tim nejužšim místem se*ou víc dopředu...!
Tak sakra, nastoupim vzadu, jsem vzadu, nastoupim vpředu, jsem vpředu a nevotravuju všechny cestující, abych se moh procházet autobusem (ale i tramvají, jenže tam je víc místa...).
Kdyby tohle lidi dodržovali, tak se zdržení zkrátí na minimum a "průchodnost" autobusu není podstatná.
Já osobně, když nemám náladu, tak jsem na ně nepříjemnej a nepouštim je dál s poznámkou, že když chtěli dozadu, tak ať si tam zůstanou a daj mi pokoj. Když mermomocí chtěj procházet, tak se nehnu - ať se protlačej, mě je to fuk. Tohle mě vždycky dokáže vytočit.
- Proxy
- Moderátor
- Příspěvky: 2459
- Registrován: 27.11.2003 14:29
- Bydliště: 4,5,12,20,94
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské autobusy
Však obojí nastává od 5. dubna - je důležité číst vše až do konce Linka 112 bude o víkendu jezdit v 5minutovém intervalu a bude posílena zvlášntní rychlíkovou linkou ZOO v intervalu 10 minut - samozřejmě je tam pokus o proklad v obou směrech a výsledkem by měl být víkendový interval 2,5 - 5 minutIsidor píše:Zajimave, ale 10' int. mi prijde hrozne malo...oproti 112, ktera ma (pres leto) 3-6 Tu linku si bude platit ZOO? V uplynulych letech bejvavalo dobrym zvykem posilovat provoz 112 vlozenymi spoji, vcera dopoledne nic, a pokus o nastup do autobusu smer ZOO naprosto bez sance - fakt "kultura cestovani"
Re: Pražské autobusy
Nejhorsi je asi zadni cast mezi sedackama 2+2... Kdyz chce potom nekdo vystoupit tak lidi co stoji v ulicce nechteji vystupovat, ten clovek se nemuze protahnout a zdrzeni je navsvete...XSC píše:Jedna věc je, kolik lidí se tam dokáže naskládat, druhá věc je, jak dlouho jim to bude trvat. To je podle mě největší problém těchto busů - ne nedostatek místa, ale malá průchodnost vozu.
Re: Pražské autobusy
Jedna věc je, kolik lidí se tam dokáže naskládat, druhá věc je, jak dlouho jim to bude trvat. To je podle mě největší problém těchto busů - ne nedostatek místa, ale malá průchodnost vozu.m@rtin píše:při zkoušce obsaditelnosti různých vozidel DP studenty SŠ, byl Citybus 18 vyhodnocen jako nejkapacitnější autobus pražské MHD. Ano, je to tak - do kloubového Citybusu se naskládalo nejvíc študáků.
Re: Pražské autobusy
Markus:
To že se v autobuse umažeš, není chyba vozidla, ale provozovatele. Protože jde asi o kačerovskou garáž, směroval bych vítku tam. Kačerov je svou "čistotou" autobusů pověstný.
Citybus 18 nenavrhovali žádní soudruzi, ale byl to vůz zkonstruovaný pro pařížský DP, rozuměj západoevropský DP. Na západ od našich hranic je totiž běžné, že se ve vozidlech sedí a tu a tam se vyskytují stojící cestující. Pokud někdo z východní Evropy vozidlo konstruované na západní podmínky koupil, je to jeho blbost. Já si taky do hor nepořídím Audi RS8, ale SUV.
Je ale vůbec možné požadovat od nízkopodlažních autobusů to samé, co jsme vyžadovali od Ikarusů nebo VP Karos? Já si myslím, že nikoliv, protože se na trhu nenachází jediný nízkopodlažní autobus, který by svým interiérem uspokojil ty, co volají po rovné podlaze s minimem podest. Nízkopodlažní autobus už z principu toto nemůže splnit. A jedna perlička na závěr - při zkoušce obsaditelnosti různých vozidel DP studenty SŠ, byl Citybus 18 vyhodnocen jako nejkapacitnější autobus pražské MHD. Ano, je to tak - do kloubového Citybusu se naskládalo nejvíc študáků. Pocit stísněnosti a tedy vyvození malé kapacity má každý v nízkopodlažním autobusu, neb má takový autobus sedačky na podestách a stojícící kaštan má pocit utopenosti. To že se není kde chytnout, je opravdu chyba zadavatele, tedy DP, že si takový vůz koupil.
To že se v autobuse umažeš, není chyba vozidla, ale provozovatele. Protože jde asi o kačerovskou garáž, směroval bych vítku tam. Kačerov je svou "čistotou" autobusů pověstný.
Citybus 18 nenavrhovali žádní soudruzi, ale byl to vůz zkonstruovaný pro pařížský DP, rozuměj západoevropský DP. Na západ od našich hranic je totiž běžné, že se ve vozidlech sedí a tu a tam se vyskytují stojící cestující. Pokud někdo z východní Evropy vozidlo konstruované na západní podmínky koupil, je to jeho blbost. Já si taky do hor nepořídím Audi RS8, ale SUV.
Je ale vůbec možné požadovat od nízkopodlažních autobusů to samé, co jsme vyžadovali od Ikarusů nebo VP Karos? Já si myslím, že nikoliv, protože se na trhu nenachází jediný nízkopodlažní autobus, který by svým interiérem uspokojil ty, co volají po rovné podlaze s minimem podest. Nízkopodlažní autobus už z principu toto nemůže splnit. A jedna perlička na závěr - při zkoušce obsaditelnosti různých vozidel DP studenty SŠ, byl Citybus 18 vyhodnocen jako nejkapacitnější autobus pražské MHD. Ano, je to tak - do kloubového Citybusu se naskládalo nejvíc študáků. Pocit stísněnosti a tedy vyvození malé kapacity má každý v nízkopodlažním autobusu, neb má takový autobus sedačky na podestách a stojícící kaštan má pocit utopenosti. To že se není kde chytnout, je opravdu chyba zadavatele, tedy DP, že si takový vůz koupil.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 122
- Registrován: 03.7.2007 19:32
- Bydliště: Praha 12 Modřany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské autobusy
Každý den si užívám špičky mezi Kačerovem a Modřany, postřehy mám následující. Autobusy jsou narvané k prasknutí, dobře se na tom dá posoudit vhodnost různých typů busů do na přetížené linky. Velice dobrou službu odvádí Karosy B941 (nebo podobné typy) a to zejména tím že poskytují rozumný dostatek místa k stání. Z krátkých busů pak Citybus 12M s dvěma velkými plochami pro stání. Naopak za tragedii největší považuji Citybus 18M jezdící na 139. To je autobus za trest. Jediným místem kde se dá relativně rozumně stát je na kloubu, bohužel i tady museli soudruzi z NDR (no dobře, tak NDR tedy ne) udělat chybu. Poté co moje černé kalhoty od saka putovaly rovnou do čistírny se tomuto místu vyhýbám - chybí tam "mantinel" mezi interiérem a harmonikou. Přijde mi že designer (pokud vůbec nějaký designer tohle navrhoval, to snad ani není možný) vůbec nepočítal s tím že tam budou lidé také stát a hlavně na zastávkách nastupovat a vystupovat. Je vtipné že 139 přijede na zastávku, otevře dveře a už pouští zvonek, ale než z busu vystoupí desítka lidí co se tam zas vrací chvíli trvá. Jo kdyby se v buse jen sedělo, bylo by to o něčem jiném. Chci tím říci že zejména ve špičce by měl DPP nasadit busy s velkým počtem míst k stání.
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6709
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské autobusy
Tak už se nám dneska 10 takových exemplářů prohání po dvoře.Tonda Ježek píše:Tak se můžeme těšit na toto:
http://www.citybus.cz/fotodatabaze/php/ ... it=%20DESC
A upřímně řečeno, na chuť jsem jim fakt nepřišel...
- Tonda Ježek
- Uživatel
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 30.11.2003 22:54
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské autobusy
Ano, provoz této účelové linky bude platit ZOO PrahaIsidor píše: Zajimave, ale 10' int. mi prijde hrozne malo...oproti 112, ktera ma (pres leto) 3-6
Tu linku si bude platit ZOO?
DP Praha je dopravce, vykonává jen takové spoje, které si u něj někdo objedná.V uplynulych letech bejvavalo dobrym zvykem posilovat provoz 112 vlozenymi spoji, vcera dopoledne nic, a pokus o nastup do autobusu smer ZOO naprosto bez sance - fakt "kultura cestovani"
Re: Pražské autobusy
Linka ZOO
Od 5. dubna do 30. září 2008 bude zřízena zvláštní účelová linka ZOO k přepravě návštěvníků Zoologické zahrady. Tato linka bude v provozu vždy v sobotu, neděli a svátky přibližně od 9 do 18 hodin v trase Nádraží Holešovice – Zoologická zahrada v intervalu 10 minut. Na lince budou zřízeny pouze dvě zastávky: Nádraží Holešovice a Zoologická zahrada, přeprava bude pro cestující zdarma.
http://www.dpp.cz/index.php?q=cs/linka-zoo
Zajimave, ale 10' int. mi prijde hrozne malo...oproti 112, ktera ma (pres leto) 3-6
Tu linku si bude platit ZOO? V uplynulych letech bejvavalo dobrym zvykem posilovat provoz 112 vlozenymi spoji, vcera dopoledne nic, a pokus o nastup do autobusu smer ZOO naprosto bez sance - fakt "kultura cestovani"
Od 5. dubna do 30. září 2008 bude zřízena zvláštní účelová linka ZOO k přepravě návštěvníků Zoologické zahrady. Tato linka bude v provozu vždy v sobotu, neděli a svátky přibližně od 9 do 18 hodin v trase Nádraží Holešovice – Zoologická zahrada v intervalu 10 minut. Na lince budou zřízeny pouze dvě zastávky: Nádraží Holešovice a Zoologická zahrada, přeprava bude pro cestující zdarma.
http://www.dpp.cz/index.php?q=cs/linka-zoo
Zajimave, ale 10' int. mi prijde hrozne malo...oproti 112, ktera ma (pres leto) 3-6
Tu linku si bude platit ZOO? V uplynulych letech bejvavalo dobrym zvykem posilovat provoz 112 vlozenymi spoji, vcera dopoledne nic, a pokus o nastup do autobusu smer ZOO naprosto bez sance - fakt "kultura cestovani"
Re: Pražské autobusy
Kde jste na tohle přišel? Máte ho někde k nahlédnutí? Naopak, žádné jiné VŘ doposavaď nebylo tak otevřené. Jestli má dojít k nákupu jiných vozidel než z Mýta, tak teď nebo nikdy. Mercedes měl vyhrát VŘ už v roce 2006, ale dohodl se údajně s Karosou, která potřebovala udat ještě skladové motory Euro III. Naoko se dohodli, že Mercedes nabídne sice nižší cenu, ale Karosa 5 let záruku. Současné VŘ na 620+100 kusů může vyhrát vlastně kdokoliv. Nezapomínejme, že za Dvořáka odešlo i hodně lidí, kteří měli "známosti" v Mýtě.Lister píše:I když je celé VŘ nastaveno více méně tak, aby Iveco Irisbus vyhrál, tak toho jejich mloka Citelise bych v Praze nerad vídával v hojném počtu. Přijatelnější mi přijdou autobusy od EvoBus.
Opravdu bude záležet na nabídkách jednotlivých výrobců. Osobně se opravdu bojím Soru, ten může svou cenou velmi zamíchat kartami. Sor je autobus do okresních měst nebo na linkovou dopravu. Do brutálního pražského provozu nejsou tyto autobusy vůbec stavěné - nízká hmotnost = poddimenzovaná kastle = co to udělá na pražskejch kostkách a při náhradkách za metro po osmi letech? Sor ano, ale na třístovky. Na 177 by se Sor rozpadnul po roce provozu.
Citaro je moc pěknej autobus, ale má kupodivu vyšší správkovost než Citybusy (v ČR na km). Zato svou spotřebou jsou Daimlerácký motory nepřekonatelný. Mercedes holt motory umí - u aut i u autobusů.
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6709
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské autobusy
No i kdyby to tak bylo (jakože neni), tak to neni nic proti ničemu.fricoolinek2 píše:Ježiši, já už ty blbý klumpy v Praze nechci, Citelis je Citybus s novym čumákem!
Důvod proč ti to vadí ?
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2601
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské autobusy
Ježiši, já už ty blbý klumpy v Praze nechci, Citelis je Citybus s novym čumákem!Damir Holas píše:Já teda, vole, nechci strašit , ale na medvíďata to taky moc nevidim, i když je mám docela rád. Jestli DPP nepodlehne námluvám z Libchav a bude trošku při penězích, myslim, že se můžeme těšit na další výrobky firmy Iveco ČR...fricoolinek2 píše: Nestraš vole , já chci v Praze medvídky!
- Damir Holas
- Uživatel
- Příspěvky: 1564
- Registrován: 23.8.2006 17:28
- Bydliště: Slánská / Koh-i-noor / Radlická / Zemědělská univerzita
Re: Pražské autobusy
Já teda, vole, nechci strašit , ale na medvíďata to taky moc nevidim, i když je mám docela rád. Jestli DPP nepodlehne námluvám z Libchav a bude trošku při penězích, myslim, že se můžeme těšit na další výrobky firmy Iveco ČR...fricoolinek2 píše: Nestraš vole , já chci v Praze medvídky!