Pražské autobusy

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Bobek
Šťoura
Příspěvky: 935
Registrován: 18.1.2006 14:22
Bydliště: jsem všude zdejší

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Bobek » 19.10.2010 20:14

Asi takovej.

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1074
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od thriller2 » 19.10.2010 19:14

Nevíte, jaký vliv měl dnešní odklon dopravy z pražského okruhu na Jižní spojku na provoz linky 125?

Designer
Uživatel
Příspěvky: 15
Registrován: 12.2.2007 10:47

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Designer » 19.10.2010 17:42

Jsem na straně Petra03. Když jsem se dozvěděl o plánované lince po Jižní spojce, byl jsem nadšen, neboť mi to už nějaký čas leželo v hlavě. Akorát s tím rozdílem, že já považoval za logické Smíchovské nádraží - Kačerov. Pravda, je to ovlivněno i mými osobními zdroji a cíli cest. Jeden je vždy Jihozápadní město, druhý pak Pankrác, Chodov, popř Budějovická. A směřování linky na Jižní město mě tudíž moc nepotěšilo. Jsem ale přesvědčen, že tangenta spojující jih metra C a západ metra B je potřeba, zajíždět na Ječnou je velice nekomfortní a to i z hlediska přestupů, zajíždění na Florenc, z čehož plyne zbytečné zabírání kapacity metra C i B v centru, považuji za nežádoucí. Řešení vidím ve Dvoreckém mostě a tramvajích, ale dočasně i autobusová linka Kačerov - Smíchovské nádraží se mi nejeví jako špatné řešení. Částečně to lze i brát jako kritiku návrhu Petra03 obejít Smíchovské nádraží. Pro cestu na Anděl perfektní, pro spojení Jižního města s Jihozápadním ale nevhodné (ona je v tom návrhu trochu i podobnost s tím nezajížděním na Kačerov).

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Absolut » 19.10.2010 7:57

a-295 se plní? To moc rád slyším :) MČ P18 by velmi ráda kratší interval.

Uživatelský avatar
matti
ovocnář
Příspěvky: 187
Registrován: 07.9.2009 18:55
Bydliště: 140

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od matti » 18.10.2010 19:30

Vyhýbání 295 je prosté- není důvod zajíždět k metru na Letňany, vzhledem k tomu, že linka je určena pro převoz k poliklinikám a jiným zdravotnickým zařízením, čili určitě nikdo nepojede z Chodova metrem a pak jel 295 k poliklinice, nebude přece jezdit k doktorovi na druhou stranu města..

orky
Uživatel
Příspěvky: 58
Registrován: 21.2.2008 7:27

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od orky » 18.10.2010 19:11

petr03: Stačí vzít kalkulačku, vzít dobu jízdy linek na Kačerov dobu nepříjemného přestupu, dobu čekání na expres a jízda expresem a ve valné většině vyjde déle než použití linek 196-8. Toť situace jihu. Situace Budějovické je taková, že je lepší její spojení na Smíchov řešit zcela nezávisle na Kačerovu. Myslím si, že tady se nabízí prodloužení linky 118 z Dvorců na Smíchov, nebo variantně z Budějárny přes Ryšánku na Jižní spojku a 118 v úseku Bedějárna-Dvorce nahradit jinou linkou. A to by z hlediska rychlé dostupnosti druhého břehu stačilo. Levný kopromis, který pokryje většinu území.

Karosák: 295 se až překvapivě rychle plní a obávám se, že se možná bude muset posilovat. Důvod míjení terminálu Letňany je prostý - velké nároky na 295, která by se musela velmi posílit. Jenže 295 nemá být primárně napaječem, má přiblížit MHD méně pohyblivým lidem a primární důvod zřízení je jejich odvoz ke zdravotnickým zařízením. Kdo chce na metro, může přestoupit na Střížkově. Problém výrazného posílení je i v centru Letńan: Jsou místa, kde je problematické vyhýbání, což by při velkém posílení mohlo nastat. Je samozřejmě možnost, jak potkávání eliminovat, třeba vedení linky jedním směrem ulicí Vítkovickou.
Autobus byl zvolen dost nevhodně. Dát na midilinku určenou primárně pro méně pohyblivé občany autobus určený pro příměstský provoz, který z velký částí není bezbariérový, byla chyba. Tahle SORka by byla vhodná třeba na 116, 245, 256 či 236, ale tady se mělo najít něco jiného.

Uživatelský avatar
petr03
Uživatel
Příspěvky: 415
Registrován: 10.3.2010 11:16
Bydliště: Praha

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od petr03 » 18.10.2010 18:39

XSC píše:
petr03 píše:Dovolím si oponovat. Kačerov je z hlediska strategického vhodně umístěná lokalita pro další expres.
Kačerov podle mě vhodně umístěný není. Jeho největší problém je právě napojení na Jižní spojku - expresy by tak mohly zůstat stát těsně u Kačerova.
No pravě že kvůli napojení na jižní spojku je napojení dobré. A z kačerova se sjede z kopečka,kde je snad i bus pruh,aspon v části,a pak hned najede na spojku,kde je již provoz ok.To už je snad horší napojení D1 vs. jižní spojka.A ze smíchova se sjede taky ok,bez dopravy,a hned na kačerov.Takže v tomto problém není.Právě kačerov je nejvhodněji umístěn.Plus přestup přímo v terminálu.Takže co dodat.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Karosák » 18.10.2010 18:33

Kvůli výluce trati 070 v úseku Praha Čakovice-Praha hl.n. jsem byl při návratu do velkoměsta vyplivnut právě v Čakovicích. První zajímavý postřeh byla NAD v provedení DPP. Lepším zážitkem však byla jízda miniSORkou na a-295, na níž jsem se nechal zlákat ropidím plakátkem. Dovolil bych si pochválit stroje, myslím, že tento opravdu se standardy kvality nemá problém, jen uvnitř klasická SORkózní prolejzačka a busík je tak malinkej, že se kymácí zepředu dozadu :D Linka je sice vymetáček, ale příjemců produktu bylo až až i 2 kočárky jely, skoro stále stupeň 3, před příjezdem na přestupní uzly (Letňanská, Střížkov) stupeň 4, i když to hodnocení je trošku komické, když lidi vevnitř spočítáte na prstech a dojem plnosti možná vyvolalo spíš to, že si lidi nechtěli sedat a radši se tu chvilku "tulili" u dveří. Nově vzniklé zastávky a trasa na sídlišti Letňany byly trefa do černého, klientů se zde nasbíralo opravdu hodně, ale větší zátěž už by nebyla komfortní. Naopak mne zarazilo míjení terminálu Letňany... 8-[ :?: Kdyby řidič 4 zastávky netelefonoval, je první kaštanský dojem za 1.

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od XSC » 18.10.2010 18:29

petr03 píše:Dovolím si oponovat. Kačerov je z hlediska strategického vhodně umístěná lokalita pro další expres.
Kačerov podle mě vhodně umístěný není. Jeho největší problém je právě napojení na Jižní spojku - expresy by tak mohly zůstat stát těsně u Kačerova.

Uživatelský avatar
petr03
Uživatel
Příspěvky: 415
Registrován: 10.3.2010 11:16
Bydliště: Praha

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od petr03 » 18.10.2010 16:24

orky píše:Petr03: Využití linky XXX Kačerov-Na Knížecí by bylo pravděpodobně velmi nízké. Stačí si uvědomit, jaké jsou dnešní možnosti, které jsou v řadě případů přímé. A taky takovou linku musí někdo zaplatit. Provoz linky 125 při cenách DPP stojí cca 40 miliónů za rok! Linka XXX na Smíchov v parameterch 125 by přišla na 20, na Knížecí o 3 miliony víc. prodloužení 125 na knížecí 3 miliony. Linka Na Knížecí-Dejvická 15 miliónů. Pak někdo nadhodí další linku z Budějárny a ze Spořilova, která by rozhodně měla větší význam než expres Kačerov-Knížecí, dalších minimálně 30 mega (už jsme na 110 - jenom spojení jih-západ). A to už jsme slyšel od šotoušů na k-reportu nápady jako Břevnov-Knížecí, Dejvická-Holešovice-Libeň, Dejvická-Holešovice-Kobylisy, Skalka-Opatov...). Když jsem onehdá náklady na realizaci všech těch nápadů odhadl tuším na půlmiliardu, tak mě měli za demagoga.
Tyhle linky mají skutečně význam tam, kde mohou výrazně zkrátit cestovní doby mezi jednotlivými lokalitami, a kde je vysoká poptávka. Chtěl bych vidět magora, kterej pojede z Novodvorský na Kačerov, tam bude složitě prolejzat podchodem na to, aby si svezl zadek rychlou linkou, když bude ve výsledku na Smícháčí pomaleji s přestupem než 196,7,8!
Dovolím si oponovat. Kačerov je z hlediska strategického vhodně umístěná lokalita pro další expres.Popisovane linky 196,7,8 jedou přes novodvorskou,libuš apod. Kdežto na Kačerov ( od tud sice jede 196,ale objíždí dané lokality ) se sjíždí více linek z různých lokalit,a ani z budějárny s 1 přestupem by to nemuselo být špatné. Tak například na KAČ se sjíždí z: spořilov,nusle, krč, kunratice, popř. i libuš se dá započíst ( tato lokalita beru je obsluhována 196,7,8 tak toto vynechám ) Nakonec nemusím chodit ani daleko, ale beru potaz, že roztyly a případně i nový chodov by se dal uvažovat na KAČ jako přestupní bod. Nevím,je to jen úvaha,a rozhodně MY to zde nevyřešíme,ale tímto směrem se také dá odlehčit centrum za "málo" peněz,když to budu srovnávat se stavbou metra D.A lze to zprovoznit hned oproti metru.A co se týče vedení na smíchově,to byla jen moje úvaha,jak lze tyto dvě linky vést tak,aby jejich zajíždění bylo co nejkratěší,ale obsloužilo to nejdůležitější.A protáhnutí na P6 lze až po dostavbě blanky.

orky
Uživatel
Příspěvky: 58
Registrován: 21.2.2008 7:27

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od orky » 18.10.2010 15:15

Petr03: Využití linky XXX Kačerov-Na Knížecí by bylo pravděpodobně velmi nízké. Stačí si uvědomit, jaké jsou dnešní možnosti, které jsou v řadě případů přímé. A taky takovou linku musí někdo zaplatit. Provoz linky 125 při cenách DPP stojí cca 40 miliónů za rok! Linka XXX na Smíchov v parameterch 125 by přišla na 20, na Knížecí o 3 miliony víc. prodloužení 125 na knížecí 3 miliony. Linka Na Knížecí-Dejvická 15 miliónů. Pak někdo nadhodí další linku z Budějárny a ze Spořilova, která by rozhodně měla větší význam než expres Kačerov-Knížecí, dalších minimálně 30 mega (už jsme na 110 - jenom spojení jih-západ). A to už jsme slyšel od šotoušů na k-reportu nápady jako Břevnov-Knížecí, Dejvická-Holešovice-Libeň, Dejvická-Holešovice-Kobylisy, Skalka-Opatov...). Když jsem onehdá náklady na realizaci všech těch nápadů odhadl tuším na půlmiliardu, tak mě měli za demagoga.
Tyhle linky mají skutečně význam tam, kde mohou výrazně zkrátit cestovní doby mezi jednotlivými lokalitami, a kde je vysoká poptávka. Chtěl bych vidět magora, kterej pojede z Novodvorský na Kačerov, tam bude složitě prolejzat podchodem na to, aby si svezl zadek rychlou linkou, když bude ve výsledku na Smícháčí pomaleji s přestupem než 196,7,8!

Uživatelský avatar
petr03
Uživatel
Příspěvky: 415
Registrován: 10.3.2010 11:16
Bydliště: Praha

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od petr03 » 18.10.2010 14:41

A co by se stalo,kdyby z kačerova byla samostatná expres linka Kačerov-Smíchov ( nejlepe Na Knížecí či přímo na Anděl ). Udělat takto pár expresů by nebylo od věci.A myslím si,že by si to své lidi našlo.A po dokončení blanky udělat případně expresy až na Hradčanskou.Dřív ne. Dokonce bych viděl oba expresy ( 125 a XXX ) vést takto: 125 - Háje....ne na smíchov,ale Zlíchovským tunelem, sjet na radlickou, zastávka na knížecí, anděl, najet do strahovského tunelu,a sjet až na Prašném mostě a buď na Dejvickou,či Hradčanskou. To samé s linkou XXX, tzn. Kačerov,zlíchovským tunelem přes Radlickou na anděl,a pak dále strahovským tunelem na HR či DEJ.Ale až po dokončení blanky.To o tom žádná.A myslím si,že by to bylo velmi,velmi konkurenční k IAD a i k odlehčení centra ( metro C přes nuselák,muzem,trasa A ).Toto směřování si myslím je velmi silné.Hlavně ráno a odpoledne.JM>DEJ a odpoledne DEJ>JM.

orky
Uživatel
Příspěvky: 58
Registrován: 21.2.2008 7:27

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od orky » 18.10.2010 13:29

9001 píše:Jsme u toho. Musíme se to lidem vyplatit. Co si budeme povídat velká část cílů na P5 je oblast Anděla. Smíchov je spíš příjem jihozapadní části Prahy+SČ. Závleky 125 na Roztyly, Kačerov jsou už její znehodnocení.
Takhle trvá cesta obyvatelům Hájí i s přestupem na SN cca 30 minut. Pokud jedou normální cestou přes IPP trvá to cca 35 minut, sice tam je jistota dobytčáku, ale čas většinou vyhrává. Jaký-koli závlek je pro tuhle linku nepřijatelný.
A i pro lidi z oblasti Kačerova natož Budějovické to vyjde časově lépe jet po staré trase, ne se hnát na 125.
Závěrem 125 je výborný nápad, rozhodně si své lidi našla a využila kapacitu vnitřního okruhu a doufám, že se po otevření Blanky dostane tenhle projekt i dál, ale nemá cenu ho kazit paskvily. I když lidé jedou autem přemýšlí jestli se jim to po okruhu vyplatí nebo ne, díky vzdálenosti od něho.
Vytisknout a poslat mezi šotouše. :)
Jinak než tahat 125 do Dejvic, tak bych spíš preferoval jinou linku Dejvická-Na Knížecí (na 125 nezávislou). Takhle daleko by 125 jel stejně málokdo a navíc by bylo možné přizpůsobovat intervaly dle poptávky pro obě větve a eliminovat eventuální zpoždění.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od 9001 » 18.10.2010 9:10

Jsme u toho. Musíme se to lidem vyplatit. Co si budeme povídat velká část cílů na P5 je oblast Anděla. Smíchov je spíš příjem jihozapadní části Prahy+SČ. Závleky 125 na Roztyly, Kačerov jsou už její znehodnocení.
Takhle trvá cesta obyvatelům Hájí i s přestupem na SN cca 30 minut. Pokud jedou normální cestou přes IPP trvá to cca 35 minut, sice tam je jistota dobytčáku, ale čas většinou vyhrává. Jaký-koli závlek je pro tuhle linku nepřijatelný.
A i pro lidi z oblasti Kačerova natož Budějovické to vyjde časově lépe jet po staré trase, ne se hnát na 125.
Závěrem 125 je výborný nápad, rozhodně si své lidi našla a využila kapacitu vnitřního okruhu a doufám, že se po otevření Blanky dostane tenhle projekt i dál, ale nemá cenu ho kazit paskvily. I když lidé jedou autem přemýšlí jestli se jim to po okruhu vyplatí nebo ne, díky vzdálenosti od něho.

Uživatelský avatar
honza121ludvik
Uživatel
Příspěvky: 84
Registrován: 19.5.2010 19:54
Bydliště: Praha - u zastávky 117
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od honza121ludvik » 17.10.2010 20:14

ElWapp píše:Zhrzený šotouš opravdu nejsem. To že obsluhuje jižní město je pěkné, co mi vadí je že s minimální zajíždkou (Roztyly) na sebe mohla natáhnout ještě spádovou oblast několika dalších stanic metra (Kačerov, možná i Budějovická), takhle spojuje opravdu JEN Jižní město a Smíchov. Uvolněná jižní spojka měla potenciál odlehčit tramvajím IPP - KN a metru v centru, ten ale tahle trasa nevyužila. A současné spojení Kačerov - Smíchov 196 není žádný trhák, pomalé a spousta zastávek. Obsazenost spojů by dle mého mohla být vyšší.
Mě spíše na 196 přidou k ničemu kloubové vozy a s temi zastavkami souhlasim, vetsinu cesty ma spolecnou se 197 a 198

Odpovědět