Pražské autobusy

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Afenot
Uživatel
Příspěvky: 120
Registrován: 17.11.2003 20:21
Bydliště: vesmír, Sluneční soustava, Země, Evropa, střední Evropa, Česká Republika, hlavní město Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Afenot » 28.8.2005 23:02

9001 píše:
jara píše: Znova se tu má zastavit na DOD a pak snad tu má i zůstat delší dobu na ježdění. Ale kdy normálně to nevím nejsou peníze
Podle mě se dočkáme prvního Citelisu,až se začnou hromadně vyřazovat Citybusy první série.
Vysvětli mi, proč by se vyřazovaly citybusy, když se nedovyřadily Karosy řady 700.. :roll:

Uživatelský avatar
Tom
Uživatel
Příspěvky: 864
Registrován: 15.11.2003 21:58
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tom » 28.8.2005 21:02

9001 píše:
jara píše: Znova se tu má zastavit na DOD a pak snad tu má i zůstat delší dobu na ježdění. Ale kdy normálně to nevím nejsou peníze
Podle mě se dočkáme prvního Citelisu,až se začnou hromadně vyřazovat Citybusy první série.
myslím že to bude už příští rok... nicméně hromadně se budou vyřazovat spíše staré karosy :lol:

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10206
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 9001 » 28.8.2005 20:32

jara píše:
Afenot píše:7036: aha, díky
Jinak, kdy do Prahy příjde první Citelis? Bude mít citelisácký panel řízení nebo klasický citybusácký??
Znova se tu má zastavit na DOD a pak snad tu má i zůstat delší dobu na ježdění. Ale kdy normálně to nevím nejsou peníze
Podle mě se dočkáme prvního Citelisu,až se začnou hromadně vyřazovat Citybusy první série.

jara
Uživatel
Příspěvky: 2303
Registrován: 16.11.2003 17:38
Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jara » 28.8.2005 20:21

Afenot píše:7036: aha, díky
Jinak, kdy do Prahy příjde první Citelis? Bude mít citelisácký panel řízení nebo klasický citybusácký??
Znova se tu má zastavit na DOD a pak snad tu má i zůstat delší dobu na ježdění. Ale kdy normálně to nevím nejsou peníze

Afenot
Uživatel
Příspěvky: 120
Registrován: 17.11.2003 20:21
Bydliště: vesmír, Sluneční soustava, Země, Evropa, střední Evropa, Česká Republika, hlavní město Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Afenot » 28.8.2005 18:04

7036: aha, díky
Jinak, kdy do Prahy příjde první Citelis? Bude mít citelisácký panel řízení nebo klasický citybusácký??

7036
Uživatel
Příspěvky: 134
Registrován: 21.11.2003 20:10

Re: Nádraží Braník

Příspěvek od 7036 » 28.8.2005 17:49

Afenot píše:
Honzík píše:Večerní jízdní řád 106,121 v So, Ne a sv. je 04,24,44 úplně shodně žádné mezi po 10min.
Odkud ale? Z Nádraží Braník je to jedno, každá jede až na Novodvorskou jinudy.
No vzhledem k několika výlukám okolo Vavřenovy jedou poměrně dlouhý úsek spolu...

Afenot
Uživatel
Příspěvky: 120
Registrován: 17.11.2003 20:21
Bydliště: vesmír, Sluneční soustava, Země, Evropa, střední Evropa, Česká Republika, hlavní město Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Afenot » 28.8.2005 16:19

Jinak, pro zájemce autobusů. Linka 167 má velmi zajímavou jednosměrnou výluku mezi Sídlištěm Homolka a otlářka. Projíždí sídlištěm Homolka. Jestli máte záem o foto, tak - http://www.mestskadoprava.sk/galeria/ca ... at:322|AND

Jinak taky u příležitosti 80-ti let pražských autobusů vyšla knížka Pražské autobusy 1925 - 2005. Docela povedená a na některých fotkách jsou i tramvaje :)

Afenot
Uživatel
Příspěvky: 120
Registrován: 17.11.2003 20:21
Bydliště: vesmír, Sluneční soustava, Země, Evropa, střední Evropa, Česká Republika, hlavní město Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Nádraží Braník

Příspěvek od Afenot » 28.8.2005 16:01

Honzík píše:Večerní jízdní řád 106,121 v So, Ne a sv. je 04,24,44 úplně shodně žádné mezi po 10min.
Odkud ale? Z Nádraží Braník je to jedno, každá jede až na Novodvorskou jinudy.

Honzík
problémový jedinec
Příspěvky: 284
Registrován: 07.10.2004 11:11
Bydliště: Praha 4 Lhotka
Kontaktovat uživatele:

Nádraží Braník

Příspěvek od Honzík » 28.8.2005 11:41

Večerní jízdní řád 106,121 v So, Ne a sv. je 04,24,44 úplně shodně žádné mezi po 10min.

jara
Uživatel
Příspěvky: 2303
Registrován: 16.11.2003 17:38
Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jara » 10.8.2005 19:06

Tonda Ježek píše:Ty menší nákupy autobusů jsou také způsobeny celkovým omlazením vozového parku v předchozích letech. Takže si nemyslím, že by to byla až tak otázka peněz. Prostě už nejsou tolik potřeba.
No snad se dostane už i na tramvaje více peněz :lol: :lol: I když tam to nené moc o penězích

Uživatelský avatar
Tonda Ježek
Uživatel
Příspěvky: 1080
Registrován: 30.11.2003 22:54
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tonda Ježek » 10.8.2005 18:26

Ty menší nákupy autobusů jsou také způsobeny celkovým omlazením vozového parku v předchozích letech. Takže si nemyslím, že by to byla až tak otázka peněz. Prostě už nejsou tolik potřeba.

Uživatelský avatar
Tom
Uživatel
Příspěvky: 864
Registrován: 15.11.2003 21:58
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tom » 10.8.2005 17:34

jara píše:
m@rtin píše:jara:
1) Okna lepená má už Citybus 3004 a po něm všechny ostatní. Jen zadní a přední okan jsou v gumě tak jako u Citelisu.

2) .........
Je to možné nechci se hádat. Ale mluvil jsme s člověkěm v karose a ten říkal že Praha nemá peníze a už autobusy nechce kupovat. A po včerejší debatě s řidičem který s citelisem ted jezdí říkal že to také tak vidí. Tak nevím a jak jsem psal vnitřek je v podstatě stejný až na kabinu ta je dost jiná. Jinak takto lepené skla jsou ted nové a to vím už z karosy. Takové to barvy měla už všechna vozidla v 80.letech dodavané do různých DP. Jen praha si nechala tento lak.
Příští rok se budou busy kupovat ale míň. Slyšel sem o 20KbN a 50SdN.

jara
Uživatel
Příspěvky: 2303
Registrován: 16.11.2003 17:38
Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jara » 10.8.2005 16:15

m@rtin píše:jara:
1) Okna lepená má už Citybus 3004 a po něm všechny ostatní. Jen zadní a přední okan jsou v gumě tak jako u Citelisu.

2) .........
Je to možné nechci se hádat. Ale mluvil jsme s člověkěm v karose a ten říkal že Praha nemá peníze a už autobusy nechce kupovat. A po včerejší debatě s řidičem který s citelisem ted jezdí říkal že to také tak vidí. Tak nevím a jak jsem psal vnitřek je v podstatě stejný až na kabinu ta je dost jiná. Jinak takto lepené skla jsou ted nové a to vím už z karosy. Takové to barvy měla už všechna vozidla v 80.letech dodavané do různých DP. Jen praha si nechala tento lak.

m@rtin

Příspěvek od m@rtin » 10.8.2005 16:03

jara:
1) Okna lepená má už Citybus 3004 a po něm všechny ostatní. Jen zadní a přední okan jsou v gumě tak jako u Citelisu.

2) Vnitřek to úplně jiný nemá! Má ho nachlup naprosto stejný jako předchozí Citybusy 3431-3478 nebo klouby 6533-6552

3) Počítač na Citelis lze užít úplně stejný jako na předchozí Citybusy

4) Elektronika je stejná, pouze s pár změnami, jako u Citybusů od ev. č. 3330-.......

5) Jediné co Citelis představuje je omlazení vzhledu tzv. facelift, který provádí po určitém čase jakákoliv automobilka. Především kvůli marketingu a stagnujícímu prodoji do doby než vyvine úplně nový vůz. Irisbus má nástupce Citybusu/Citelisu představit kolem roku 2007, kdy vstoupí v platnost norma EURO 5.

6) Další věcí, kterou se současný Citelis liší je motor s normou EURO 4 a protaženými okny ke střeše vozu.

Podtženo sečeteno:
Citelis je pouze omládlý Citybus a dovolím si tvrdit, že větších změn doznal Citybus při přechodu z normy EURO 2 na normu EURO 3, kdy se celý znízkopodlažnil a dostal úplně jiný motor od jiného výrobce - IVECO (od ev. č. 3330)

A ano Citelis tu je opravdu a opravdu jen na předváděčku, nikoliv jako zkušební provoz. A podle naprosto shodné výbavy s ostatními Citybusy, je zřejmé, že má Karosa v plánu tento vůz po předváděcích jízdách DP Praha odprodat. Otázkou zůstává, jestli tomu bude ještě letos nebo až příští rok nebo jestli vůbec.

jara
Uživatel
Příspěvky: 2303
Registrován: 16.11.2003 17:38
Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jara » 10.8.2005 15:59

MOp píše:a cim se ten vnitrek lisi? to zase zmensili misto pro nohy, abych se tam konecne vubec nevesel? z venku je to opravdu jen facelift..
No já myslel spíše motor a elektroniku. Jinak pro cestujicí nic moc. A pro řidiče má to lepší klimatizaci. Fouká na řidiče :lol:

Pajda píše:Lepená okna = dražší autobus, dražší opravy a vyšší pevnost karoserie. Vliv na spotřebu je u městských busů nulový.
Počítač na spotřebu má dneska každý osobák, takže ...... leda by byla jiná řídící jednotka pro motor a tedy snad lepší emise.
Jinak v Praze se nějaká verze měřičů spotřeby domontovávala snad už do ŠL 11.
Počítačem jsme myslel takovou tu mašinku co potřebuje technik k tomu aby zjistil co tomu je. A lepená skla jsou srandovní třeba první okno za řidičem ze strany kde nejsou dveře je falešná vyklápěčka.

Odpovědět