Pražské autobusy
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Karotka
- Uživatel
- Příspěvky: 1180
- Registrován: 09.2.2005 20:59
- Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.
51xx byly GO ze starších (3xxx), takže možná starší typ motoru nebo zadní nápravy?
5764 byl žlutější vždycky, i když ještě nebyl taková kraksna. Žluťáků bylo víc, jeden čas snad i 5118.
Taky si vzpomínám na 3911 - tmavší odstín červené a na přední masce (tam, co se pak lepily "garáže") měl bílej lomenej pruh.
5769 měl tažný zařízení (kouli).
U busů je ta nostalgie holt rychlejší než u tramek.
5764 byl žlutější vždycky, i když ještě nebyl taková kraksna. Žluťáků bylo víc, jeden čas snad i 5118.
Taky si vzpomínám na 3911 - tmavší odstín červené a na přední masce (tam, co se pak lepily "garáže") měl bílej lomenej pruh.
5769 měl tažný zařízení (kouli).
U busů je ta nostalgie holt rychlejší než u tramek.
- 6432
- Uživatel
- Příspěvky: 207
- Registrován: 08.4.2004 11:33
- Bydliště: Opatovské okolí, k nejbližší tram 9 nebo 10 min jízdy busem
nj...tak jsme se přesunuli do nostalgie.... ..tak já taky dost často vzpomínám ještě na busy 51xx-B732, které měly hrozně zvláštní zvuk oproti třeba 53xx nebo 54xx...ale nevim v čem byl ten technický rozdíl v motoru . Vzpomínám na Kačerováky 5121-5127, kterými jsem občas jezdil-to byly děla!!
Jo a taky byla dobrá 5764-žlutější (sešlejší) a shnilejší bus jsem snad ještě neviděl.. ...bohužel neznám žádnou fotku, kde by to bylo na něm fakt patrné. A navíc už je to asi 6 let, co byl vyřazen, takže fotky byly méně kvalitní.
Jo a taky byla dobrá 5764-žlutější (sešlejší) a shnilejší bus jsem snad ještě neviděl.. ...bohužel neznám žádnou fotku, kde by to bylo na něm fakt patrné. A navíc už je to asi 6 let, co byl vyřazen, takže fotky byly méně kvalitní.
Eh? Tak ještě znova: ex 3000m@rtin píše:Skončil snad někde v Jižních Čechách jako pojízdná čistírna peří.
Z vrakoviště v Čestlicích u Prahy.Sirka píše:Odkud je tvůj obrázek, Tombusi?
Nejstabilnější linkou autobusu 3000 byla 201 z Hůlkovy do Bohnic. Skončil snad někde v Jižních Čechách jako pojízdná čistírna peří. Dokonce se v roce 1991/2, kdy byl tento prototyp vyroben, počítalo se sériovou výrobou. Právě vysoká střecha zapříčinila, že tudy cesta Karosy nepovede a vůz byl nabídnut k odkoupení, jinak by skončil šrotem. Nakonec se ho Praha ujala. Každopádně zakulacený zadek ukrývající retardér byl později použit v roce 94 na dodávce vozů 7041-7128 a pak ještě na dalších 7129-7203 a na devítistovkách.
3000Absolut píše:Nevíš, co se s tím busem č. 3000 stalo? Asi by to šlo najít na netu ale Absolut je líná krysa
Přesně tak, mám ho taky na 274 na Palmovce. V tom zmiňovaném článku psali, že kvůli své výšce nesměl na spoustu linek blíž k centru. Často byl k vidění taky na 151 na Českomoravské a ke konci jezdil dost často (ne-li stabilně) na 127. Podle informací na citybusu byl vyřazen v březnu 2001. Vzpomínám si, jak tenkrát někdo litoval, že nebyl dán do brněnského muzea. Taky se v té době psalo, že možná skončí někde jako stěhovák.Absolut píše:Nevíš, co se s tím busem č. 3000 stalo? Asi by to šlo najít na netu ale Absolut je líná krysa
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Dobré dopoledne JaHu, rád Tě vidím i v těchto vodách
Panel na 3000 - jasně. Také ho mám někde vyfocený na a-274 (takže asi na Palmovce, že?) a panel je funkční. S Neoplány to samé, zejména 3001 mám několikrát s různými stavy panelu - nejlepí foto na a-151 s tím, že na panelu je nějaký naprostý nesmysl a za sklem dole u řidiče cedule 151.
Nevíš, co se s tím busem č. 3000 stalo? Asi by to šlo najít na netu ale Absolut je líná krysa
Panel na 3000 - jasně. Také ho mám někde vyfocený na a-274 (takže asi na Palmovce, že?) a panel je funkční. S Neoplány to samé, zejména 3001 mám několikrát s různými stavy panelu - nejlepí foto na a-151 s tím, že na panelu je nějaký naprostý nesmysl a za sklem dole u řidiče cedule 151.
Nevíš, co se s tím busem č. 3000 stalo? Asi by to šlo najít na netu ale Absolut je líná krysa
Ano, na prototyp 3000 si vzpomínám, dokonce mám i fotku s funkčním panelem s číslem linky a názvem konečné (asi z roku 1995; navzdory tomu, že jsem v té době fotil pouze tramvaje s CVR; ale autobusu 3000 a jiným atypům jsem neodolal). Není to BUSE a dle informací uvedených kdysi v DP-kontaktu se tento panel přestal používat, protože by se prý musel přeprogramovat na změněné linkové vedení někde v Německu. To bude asi stejný důvod, proč se na Neoplanech používaly nějakou docela dlouhou dobu plastové cedule a potom byly postupně místo původních německých panelů dosazeny BUSE.Absolut píše:
Pamatujete tohle?