Pražské autobusy

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Příspěvek od Karotka » 05.1.2007 16:55

51xx byly GO ze starších (3xxx), takže možná starší typ motoru nebo zadní nápravy?
5764 byl žlutější vždycky, i když ještě nebyl taková kraksna. Žluťáků bylo víc, jeden čas snad i 5118.
Taky si vzpomínám na 3911 - tmavší odstín červené a na přední masce (tam, co se pak lepily "garáže") měl bílej lomenej pruh.
5769 měl tažný zařízení (kouli).

U busů je ta nostalgie holt rychlejší než u tramek.

I.am.good

Příspěvek od I.am.good » 05.1.2007 16:18

6432 píše:nj...tak jsme se přesunuli do nostalgie.... :D ..tak já taky dost často vzpomínám ještě na busy 51xx-B732,
Tak to já ještě vzpomínám na ŠMky :D

Uživatelský avatar
6432
Uživatel
Příspěvky: 207
Registrován: 08.4.2004 11:33
Bydliště: Opatovské okolí, k nejbližší tram 9 nebo 10 min jízdy busem

Příspěvek od 6432 » 05.1.2007 15:59

nj...tak jsme se přesunuli do nostalgie.... :D ..tak já taky dost často vzpomínám ještě na busy 51xx-B732, které měly hrozně zvláštní zvuk oproti třeba 53xx nebo 54xx...ale nevim v čem byl ten technický rozdíl v motoru :o . Vzpomínám na Kačerováky 5121-5127, kterými jsem občas jezdil-to byly děla!! :wink:
Jo a taky byla dobrá 5764-žlutější (sešlejší) a shnilejší bus jsem snad ještě neviděl.. :o :lol: :D ...bohužel neznám žádnou fotku, kde by to bylo na něm fakt patrné. A navíc už je to asi 6 let, co byl vyřazen, takže fotky byly méně kvalitní.

Tombus
Uživatel
Příspěvky: 263
Registrován: 02.12.2003 21:04
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tombus » 05.1.2007 15:22

m@rtin píše:Skončil snad někde v Jižních Čechách jako pojízdná čistírna peří.
Eh? Tak ještě znova: ex 3000
Sirka píše:Odkud je tvůj obrázek, Tombusi?
Z vrakoviště v Čestlicích u Prahy.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Příspěvek od Absolut » 05.1.2007 14:36

Díky za chválu 8-) Je to jen tím, že jsou staré :) Tady máš Karosu :wink: Zachyceno 5.9.1997 při čekání na 9104.

Je to hrozný, jako kdyby to bylo včera ...

Uživatelský avatar
m@rtin
Uživatel
Příspěvky: 598
Registrován: 02.1.2007 19:29
Bydliště: Praha - Ruzyně

Příspěvek od m@rtin » 05.1.2007 14:35

Nejstabilnější linkou autobusu 3000 byla 201 z Hůlkovy do Bohnic. Skončil snad někde v Jižních Čechách jako pojízdná čistírna peří. Dokonce se v roce 1991/2, kdy byl tento prototyp vyroben, počítalo se sériovou výrobou. Právě vysoká střecha zapříčinila, že tudy cesta Karosy nepovede a vůz byl nabídnut k odkoupení, jinak by skončil šrotem. Nakonec se ho Praha ujala. Každopádně zakulacený zadek ukrývající retardér byl později použit v roce 94 na dodávce vozů 7041-7128 a pak ještě na dalších 7129-7203 a na devítistovkách.

Sirka
Uživatel
Příspěvky: 525
Registrován: 11.6.2005 15:55
Bydliště: Praha 13

Příspěvek od Sirka » 05.1.2007 14:24

To jsou všechno nádherný fotky :smt038 :smt023 , ještě nějaký Karosy a bude to úplně dokonalý...

Ad 3000 - Ještě v červnu 2000 byl na Jižním Městě vystaven k 75. výročí autobusové dopravy. To jsem ho viděl poprvé a naposledy. Odkud je tvůj obrázek, Tombusi?

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Příspěvek od Absolut » 05.1.2007 13:24

Nedalo mi to spát. Tady je ta 3001 s poblbnutým transparentem. Opět červenec 1997.

JaHu
Uživatel
Příspěvky: 224
Registrován: 17.5.2006 8:58

Příspěvek od JaHu » 05.1.2007 11:11

Absolut, I.am.good:

Linky 188, 193 atd. jsou z doby působení tohoto autobusu v garážích Vršovice a mnou zmiňované linky 274, 151, 127 atd. již z garáží Klíčov, kde dojezdil.

Tombus
Uživatel
Příspěvky: 263
Registrován: 02.12.2003 21:04
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tombus » 05.1.2007 10:49

Absolut píše:Nevíš, co se s tím busem č. 3000 stalo? Asi by to šlo najít na netu ale Absolut je líná krysa :D
3000

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Příspěvek od Absolut » 05.1.2007 10:41

Vida, pár fotek a diskuse se nám pěkně rozjela :) až koukám obrázky mizí v archívu...

I.am.good - jasně, také jsem s ní jel na Pankráci, ale to jsem ještě neměl foťák...

JaHu: Dík za info.

I.am.good

Příspěvek od I.am.good » 05.1.2007 10:33

ad 3000 - to jsem tenkrát nebyl línej obětovat dvě hodiny a dát si s ním kolečko na 188, kde jezdil dost často v roce 1993. Strašně se mi líbila lepená hranatá skla a taky ta vysoká střecha. :)

JaHu
Uživatel
Příspěvky: 224
Registrován: 17.5.2006 8:58

Příspěvek od JaHu » 05.1.2007 10:10

Absolut píše:Nevíš, co se s tím busem č. 3000 stalo? Asi by to šlo najít na netu ale Absolut je líná krysa :D
Přesně tak, mám ho taky na 274 na Palmovce. V tom zmiňovaném článku psali, že kvůli své výšce nesměl na spoustu linek blíž k centru. Často byl k vidění taky na 151 na Českomoravské a ke konci jezdil dost často (ne-li stabilně) na 127. Podle informací na citybusu byl vyřazen v březnu 2001. Vzpomínám si, jak tenkrát někdo litoval, že nebyl dán do brněnského muzea. Taky se v té době psalo, že možná skončí někde jako stěhovák.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Příspěvek od Absolut » 05.1.2007 9:52

Dobré dopoledne JaHu, rád Tě vidím i v těchto vodách :)

Panel na 3000 - jasně. Také ho mám někde vyfocený na a-274 (takže asi na Palmovce, že?) a panel je funkční. S Neoplány to samé, zejména 3001 mám několikrát s různými stavy panelu - nejlepí foto na a-151 s tím, že na panelu je nějaký naprostý nesmysl a za sklem dole u řidiče cedule 151.

Nevíš, co se s tím busem č. 3000 stalo? Asi by to šlo najít na netu ale Absolut je líná krysa :D

JaHu
Uživatel
Příspěvky: 224
Registrován: 17.5.2006 8:58

Příspěvek od JaHu » 05.1.2007 9:47

Absolut píše:
Pamatujete tohle?
Ano, na prototyp 3000 si vzpomínám, dokonce mám i fotku s funkčním panelem s číslem linky a názvem konečné (asi z roku 1995; navzdory tomu, že jsem v té době fotil pouze tramvaje s CVR; ale autobusu 3000 a jiným atypům jsem neodolal). Není to BUSE a dle informací uvedených kdysi v DP-kontaktu se tento panel přestal používat, protože by se prý musel přeprogramovat na změněné linkové vedení někde v Německu. To bude asi stejný důvod, proč se na Neoplanech používaly nějakou docela dlouhou dobu plastové cedule a potom byly postupně místo původních německých panelů dosazeny BUSE.

Odpovědět