Pražské autobusy
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Chápu, mě se ten zubatej JŘ taky moc nelíbí;), na druhou stranu 8 min. se lépe prokládá (4-2); ovšem při skládání by to byla pěkná prasárna (16-32, 64)... takže souhlasím, interval 7,5 min. má asi více výhod, to by ovšem chtělo celosystémovou změnu (tramvaje). Ten se sice hůře prokládá (3,75, 1,87?), což ale při tak krátkém intervalu není až tak podstatné), ale lépe skládá (15, 30, 60).
No jasně, proto bych ale byl pro zavést všude kde je int. 8, zavést int. 7,5 min.218 píše:4021: Chápu, ale jsou to zas vozokm navíc... a když můžou v int. 8 min. jezdit tramvaje, tak proč ne bus (navíc v tom intervalu jezdí i některé bus linky - 193 třeba). Ale interval 8 nebo 7,5 min. už je detail, důležitá je zákl. myšlenka - obsluha Baby a posílení v úseku Hradčanská-U Matěje.
(můj příspěvek z k-r, možná to tu trošku rozbouří vody:)
v nové šestce (na netu bohužel zatím není) se píše o výstavbě nového OC s hypermarketem na Dlouhé míli. zmíněna je i otázka dopravy, která je označena za problematickou. stojí tam cosi v tom smyslu, že současná linka autobusu (zřejmě jde o 119), která je již nyní dost frekventovaná, bude u areálu zastavovat, ale nebude do něj zajíždět. v jednání je prý speciální linka na Kulaťák. o tramvaji ani slovo, nicméně si myslím, že situace na Evropské a hlavně u metra bude po přidání další linky ještě horší. nechtěl by třeba investor podpořit TT DŠ - Sídl. Na Dědině - DM...? ach jo.
aha, tak tady je něco podobného jako v našem obvodním plátku: http://www.praha6.cz/aktuality/aktualit ... 63&String=
co s tím, pokud si za předpoklad stanovíme, že žádná další linka nesmí na kulaťák?
řešení
125 Baba - U Matěje - Hanspaulka - Bořislavka - Nádr. Veleslavín - Nové Vokovice (minibus)
216 Špejchar - ... - Bořislavka - SČV/Horoměř - DŠ - NŠ - Dědina - Šestka
108+225 ... - Ciolkovského - Dl.míle - Šestka
184 NB - ... - Petřiny - (po 179) Ciolkovského - Šestka
výsledek: užije se volná kapacita 216, spoj na M-A pro lenochy je, ostatní nechť přestoupí na tram/bus na DŠ ze 108/225/184. nakonec stejně nelze předpokládat, že by sem jezdilo hodně lidí z jiných oblastí než P6/Praha-západ, protože takovéhle megacentrum už je skoro na každém konci prahy.
v nové šestce (na netu bohužel zatím není) se píše o výstavbě nového OC s hypermarketem na Dlouhé míli. zmíněna je i otázka dopravy, která je označena za problematickou. stojí tam cosi v tom smyslu, že současná linka autobusu (zřejmě jde o 119), která je již nyní dost frekventovaná, bude u areálu zastavovat, ale nebude do něj zajíždět. v jednání je prý speciální linka na Kulaťák. o tramvaji ani slovo, nicméně si myslím, že situace na Evropské a hlavně u metra bude po přidání další linky ještě horší. nechtěl by třeba investor podpořit TT DŠ - Sídl. Na Dědině - DM...? ach jo.
aha, tak tady je něco podobného jako v našem obvodním plátku: http://www.praha6.cz/aktuality/aktualit ... 63&String=
co s tím, pokud si za předpoklad stanovíme, že žádná další linka nesmí na kulaťák?
řešení
125 Baba - U Matěje - Hanspaulka - Bořislavka - Nádr. Veleslavín - Nové Vokovice (minibus)
216 Špejchar - ... - Bořislavka - SČV/Horoměř - DŠ - NŠ - Dědina - Šestka
108+225 ... - Ciolkovského - Dl.míle - Šestka
184 NB - ... - Petřiny - (po 179) Ciolkovského - Šestka
výsledek: užije se volná kapacita 216, spoj na M-A pro lenochy je, ostatní nechť přestoupí na tram/bus na DŠ ze 108/225/184. nakonec stejně nelze předpokládat, že by sem jezdilo hodně lidí z jiných oblastí než P6/Praha-západ, protože takovéhle megacentrum už je skoro na každém konci prahy.
218: Ale mě nejde o to že by interval 4 nestačil a interval 3,75 ano. Mě jde o přehlednost a jednotnost jízdního řádu. Jinak samo 4 stačí.
Sirka: No to je opravdu vymyšleno za 5 sekund, že? To by byly pěkně výletní linky... to ne no . Přes tu Ořechovku nemá bus cenu pokud má interval více jak 10 minut. A linku Baba - Zelená - Hradčanská - Bořislavka - N. Vokovice... no technicky to neni možný, protože na tý Hradčanský by to nešlo. A stejně by s tim nikdo nejezdil... jen samozřejmě z Baby na Hradčanskou, to jo, ale pak ne.
Sirka: No to je opravdu vymyšleno za 5 sekund, že? To by byly pěkně výletní linky... to ne no . Přes tu Ořechovku nemá bus cenu pokud má interval více jak 10 minut. A linku Baba - Zelená - Hradčanská - Bořislavka - N. Vokovice... no technicky to neni možný, protože na tý Hradčanský by to nešlo. A stejně by s tim nikdo nejezdil... jen samozřejmě z Baby na Hradčanskou, to jo, ale pak ne.
216
A co (je to jenom takovej návrh) Dejvická - ulicí Na Ořechovce - Macharovo nám. - Pod Vyhlídkou (- Starodejvická - Bořislavka/) - Sídl. Č. Vrch - ... - Nové Vokovice nebo Baba - po lince 131 - Hradčanská - ... - Bořislavka / N. Vokovice?
S návhrem pana 218 docela souhlasim, moc mě to nikdy nenapadlo. Já vždy promejšlel kudy na metro a tramvaje z Baby tu linku vést, nechtěl sem zároveň aby ale kopírovala 131. Takže třčeba Šáreckou ul. na Dejvickou, ale to by ten bus za tu cestu moc lidí nepobral, oslabila by se pravděpodobně 131, která už jezdí tak narvaná v Bubenči. A tvůj návrh se mi zamlouvá. Prostě posílit tam kde je to potřeba a oslabit kde neni potřeba. Na Bořislavku přijíždí i z Bořislavky odjíždí 131 se strašně málo lidma, né-li s nikým. Takže ten návrh si myslim je ideální. Nicméně "tramvajácký" interval 8 minut bych sem netahal. Raději 7,5 nebo 10 - aby byly odjezdy lepší. Souhrn 3,75 je reálný, nic neobvyklého. Odpolední špička, sedlo a CT večer je OK. Ale ty víkendy.. to bych udělal jako sedlo, čili po 15 (souhrn po 7,5). Ráno, v neděli až do 12h po 20 (souhrn 10). A večer bych nechal těch 7,5, resp. 15 do 22h. Pak teprve 20, souhrně 10. No je to docela solidní posílení, ale já myslim že by to prázdný rozhodně nejezdilo.
A ta 216 je na ořechovce k ničemu. Aby to byla kvalitní linka s jistými cestujícími, šlo by třeba jí dát trasu Dejvická - Nádr. Veleslavín - Nové Vokovice. Intervaly 20-30-20-30 a 30-30-30. Kdyby bylo možné, tak minibusy. A přes Ořechovku nic nezřizovat - zbytečný.
A ta 216 je na ořechovce k ničemu. Aby to byla kvalitní linka s jistými cestujícími, šlo by třeba jí dát trasu Dejvická - Nádr. Veleslavín - Nové Vokovice. Intervaly 20-30-20-30 a 30-30-30. Kdyby bylo možné, tak minibusy. A přes Ořechovku nic nezřizovat - zbytečný.
Pawel: No dobře, upřesním to - 216 nemá význam ani teď, stěží by ho získala tím, že by přestala jezdit k metru...
... v 216 nikdy žádní MNOZÍ nejezdili a MNOZÍ v ní patrně nikdy jezdit nebudou (teda já si pod pojmem mnozí předstvuji alespoň 10 lidí, ale současný stav je spíš takový, že na Hradčanské nastoupí 3 a na Vozovně přistoupí další 2 (v nejlepším případě)nicméně problémem 216 jsou také kolony v úseku Hr->Vozovna, takže mnozí nastupují stejně až zde. 128-izace by ji od těch kolon zbavila:)))
4021: uškrtili
Ta 216 by neměla význam, už takhle ní nikdo nejezdí, a kdyby ani nejezdila k metru, neměla by smysl vůbec. Viděl bych to spíš takhle:
131: Dnešní trasa, interval po-pá 8/15/10/20, so 20/20/20, ne 30/20/20,
125: Hradčanská - U Matěje - Baba, interval po-pá 8/15/10/20, so 20/20/20, ne 30/20/20
=> proklad v úseku U Matěje - hradčanská, tam by došlo i k posílení, které je zde potřeba; naopak by oslabil úsek Bořislavka - U Matěje, kde současná frekvence převyšuje poptávku.
Ta 216 by neměla význam, už takhle ní nikdo nejezdí, a kdyby ani nejezdila k metru, neměla by smysl vůbec. Viděl bych to spíš takhle:
131: Dnešní trasa, interval po-pá 8/15/10/20, so 20/20/20, ne 30/20/20,
125: Hradčanská - U Matěje - Baba, interval po-pá 8/15/10/20, so 20/20/20, ne 30/20/20
=> proklad v úseku U Matěje - hradčanská, tam by došlo i k posílení, které je zde potřeba; naopak by oslabil úsek Bořislavka - U Matěje, kde současná frekvence převyšuje poptávku.