Pražské autobusy

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odeslatod Tonda Ježek v 31.8.2005 18:18

Tombus napsal:Tak to je velmi aktuální..

http://www.citybus.cz/archiv/04_07/index.htm


Já vim, že už to je dávno, ale uvedl jsem to zde, jako reakci na vyřazování busů. A vzpomněl jsem si na to díky tomu, že jsem dneska okolo něj chodil :wink:
Uživatelský avatar
Tonda Ježek
Uživatel
 
Založen: 30.11.2003 22:54

Odeslatod Tombus v 31.8.2005 15:36

Tombus
Uživatel
 
Založen: 02.12.2003 21:04

Odeslatod Tonda Ježek v 31.8.2005 15:22

A abych se vrátil k tématu, tak v Praze je vyřazen z pravidelného provozu City Bus ev. č. 3005. Slouží pro potřeby autoškoly a stojí v její učebně.
Uživatelský avatar
Tonda Ježek
Uživatel
 
Založen: 30.11.2003 22:54

Odeslatod Tonda Ježek v 31.8.2005 15:16

Ondrys napsal:Inekon nevyrábí Astry, ale DPO-Inekon vyrábí Trio.


Trio je trochu vylepšená Astra :wink:
Uživatelský avatar
Tonda Ježek
Uživatel
 
Založen: 30.11.2003 22:54

Odeslatod Ondrys v 31.8.2005 14:05

Tonda Ježek napsal:Škodovka už pro Prahu tramvaje vyrábí a Inekon vyrábí Astry, které jsou Prahu nevhodné. Krnováky máme v Praze taky.

A když to tak vezmu, tak i v zahraničí se vyrábí NP tramvaje a docela o dost lepší, pravda, jsou poněkud dražší, ale pokud v ČR nejsme schopní udělat 100% NP tramvaj, tak by se aspoň mohla dát vyšší dotace na tramvaje ze zahraničí, než na Poršetru, která 100% NP nebude.

Ano v zahraničí se samozřejmě vyrábí nízkopodlažní tramvaje, ale jsou o hodně více dražší (Kombina sice nebyly drahý, ale jak dopadli víme všichni...). Navíc Praha má tak trochu specifické podmínky, takže tramvaje musí splňovat určité podmínky. V zadání výběrového řízení nebyla podmínka 100% nízkopodlažní tramvaje.


Inekon nevyrábí Astry, ale DPO-Inekon vyrábí Trio.

Nejsem si jistý že zahraniční tramvaje jsou o hodně dražší, viz. DM 4/2004 str. 7 : tramvaje K4500 pro Köln stojí 60 milionů Kč kus, a to je ještě obousměrná což ji prodražuje. Navíc má otočné podvozky. Jinak každé město má svoje specifické podmínky, a věřím tomu že každý výrobce může přinést odpověď.
Uživatelský avatar
Ondrys
Uživatel
 
Založen: 25.11.2004 18:35
Bydliště: Jablonec N/N

Odeslatod Tonda Ježek v 31.8.2005 12:30

Afenot napsal:Tonda: No dobře, ale pokud vím, tak u nás tramvaje určitě vyrábí Škodovka a Inekon, a "vyrábí" tramvaje i KOS Krnov, když už to tak vezmu, myslím, že by byli schopní udělat novou T3LF s použitím podvozků Komfor.


Škodovka už pro Prahu tramvaje vyrábí a Inekon vyrábí Astry, které jsou Prahu nevhodné. Krnováky máme v Praze taky.

A když to tak vezmu, tak i v zahraničí se vyrábí NP tramvaje a docela o dost lepší, pravda, jsou poněkud dražší, ale pokud v ČR nejsme schopní udělat 100% NP tramvaj, tak by se aspoň mohla dát vyšší dotace na tramvaje ze zahraničí, než na Poršetru, která 100% NP nebude.

Ano v zahraničí se samozřejmě vyrábí nízkopodlažní tramvaje, ale jsou o hodně více dražší (Kombina sice nebyly drahý, ale jak dopadli víme všichni...). Navíc Praha má tak trochu specifické podmínky, takže tramvaje musí splňovat určité podmínky. V zadání výběrového řízení nebyla podmínka 100% nízkopodlažní tramvaje.
Uživatelský avatar
Tonda Ježek
Uživatel
 
Založen: 30.11.2003 22:54

Odeslatod Afenot v 30.8.2005 21:44

Tonda: No dobře, ale pokud vím, tak u nás tramvaje určitě vyrábí Škodovka a Inekon, a "vyrábí" tramvaje i KOS Krnov, když už to tak vezmu, myslím, že by byli schopní udělat novou T3LF s použitím podvozků Komfor.
A když to tak vezmu, tak i v zahraničí se vyrábí NP tramvaje a docela o dost lepší, pravda, jsou poněkud dražší, ale pokud v ČR nejsme schopní udělat 100% NP tramvaj, tak by se aspoň mohla dát vyšší dotace na tramvaje ze zahraničí, než na Poršetru, která 100% NP nebude.
Afenot
Uživatel
 
Založen: 17.11.2003 20:21
Bydliště: vesmír, Sluneční soustava, Země, Evropa, střední Evropa, Česká Republika, hlavní město Praha

Odeslatod Tonda Ježek v 30.8.2005 18:42

Afenot napsal:Proxy :mrgreen: No tak jsem to nemyslel, ale pořád si DP stěžuje, že má málo tramvají a místo tramvají nakupuje na obnovu voz. parku autobusy a metro, tak kde je ten problem asi?? No a já koukám na potřeby i na vzhled autobusů, mě se třeba kb ciťáky líbí. Ale přiznávám, že se mi B961E líbí víc :lol:


Není problém v tom, že narozdíl od tramvají má od koho busy a metro kupovat? DP už bude nejspíše nakupovat pouze nízkopodlažní busy.
Uživatelský avatar
Tonda Ježek
Uživatel
 
Založen: 30.11.2003 22:54

Odeslatod Afenot v 30.8.2005 12:15

Proxy :mrgreen: No tak jsem to nemyslel, ale pořád si DP stěžuje, že má málo tramvají a místo tramvají nakupuje na obnovu voz. parku autobusy a metro, tak kde je ten problem asi?? No a já koukám na potřeby i na vzhled autobusů, mě se třeba kb ciťáky líbí. Ale přiznávám, že se mi B961E líbí víc :lol:
Afenot
Uživatel
 
Založen: 17.11.2003 20:21
Bydliště: vesmír, Sluneční soustava, Země, Evropa, střední Evropa, Česká Republika, hlavní město Praha

Odeslatod Proxy v 30.8.2005 12:09

Afenot napsal:Na neekologické autobusy jsou přece peníze vždy, narozdíl od tramvají, máme nedostatek tramvají, tak ho řešíme nákupem autobusů....
Vážně :?: A která tramvajová linka byla nahrazena autobusovou :?: :mrgreen:
Afenot napsal:Mno a že DP kupuje jen citybusy je jasné... Já nevim, koupit třeba kb ciťáky, ale aspoň pár B961E, jsou aspoň hezčí než klasický B961.
A nebylo by lepší se spíš koukat na potřeby, než na vzhled autobusů :?:
Já bych nové KB-autobusy nekupoval vůbec. KB-vozy jsou podle mne potřeba pouze k obsluze velkých sídlišť bez kolejové dopravy a těch už nyní příliš není. Raději bych viděl víc linek SD-busů s kratšími intervaly.

Tom napsal:To hromadné vyřazování už začalo... Ale největší vlna by mohla přijít v přštích dvou letech. Nicméně samozřejmě nákupy můžou být o mnoho menší než počet vyřazených busů
DP-kontakt 8/2005 - Představenstvo projednalo: Stanovení optimálního počtu vozového parku autobusů
Představenstvo přijalo předložený materiál, který rekapituluje vývoj počtu vozidel vozového parku autobusů, kde v uplynulých letech docházelo k jeho snižování vlivem rozšiřování sítě metra a tramvajové dopravy (k 31. květnu 2005 je inventární stav 1 282 autobusů včetně 9 autobusů zájezdových) a odsouhlasilo snížení inventárního počtu autobusů na 1 240 vozidel. Tento stav umožní plné pokrytí současného provozu i zajištění případné náhradní dopravy v období nižšího vypravení, například prázdnin. Vzhledem ke zrušení garáže Dejvice došlo k meznímu využití kapacit zbývajících garáží, a proto tento návrh přispěje i ke zlepšení stavu z pohledu provozu a například denního ošetření vozidel.

Z toho vyplývá snížení vozového parku o cca 40 vozidel, což znamená, že příští rok se nakoupí okolo 60 nových autobusů - můj tip: 40 Citelisů 12M a 20 Citelisů 18M
Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
 
Založen: 27.11.2003 14:29
Bydliště: Čtyřiapadesátka je můj budíček

Odeslatod Tom v 30.8.2005 10:42

Tonda Ježek napsal:
Tom napsal:Ty křasny sou po GO :) Na ty řada dojde do roka a do dne :lol:
Zatím ale na magistrátu otázku vozového parku neproblírali, ale pokud si DP zažádá o finance na busy tak ji určitě dostane.


To není tak jistý. Ale jinak ani DP nemá moc potřebu kupovat nové busy, v takovém množství jako v minulých letech, jelikož vozový park je ze značné části obměněný. To přijde až za pár let kdy se začnou hromadně vyřazovat sedmistovky a starý devítistovky (a možná i oblíbený CB).

To hromadné vyřazování už začalo... Ale největší vlna by mohla přijít v přštích dvou letech. Všechno tohle http://www.citybus.cz/praha/aktevid_dp-a/b731.htm a tohle http://www.citybus.cz/praha/aktevid_dp-a/b732.htm
Nicméně samozřejmě nákupy můžou být o mnoho menší než počet vyřazených busů.
Uživatelský avatar
Tom
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 21:58
Bydliště: Praha

Odeslatod jara v 30.8.2005 10:36

Tonda Ježek napsal:
Tom napsal:Ty křasny sou po GO :) Na ty řada dojde do roka a do dne :lol:
Zatím ale na magistrátu otázku vozového parku neproblírali, ale pokud si DP zažádá o finance na busy tak ji určitě dostane.


To není tak jistý. Ale jinak ani DP nemá moc potřebu kupovat nové busy, v takovém množství jako v minulých letech, jelikož vozový park je ze značné části obměněný. To přijde až za pár let kdy se začnou hromadně vyřazovat sedmistovky a starý devítistovky (a možná i oblíbený CB).

A další věc bude dokončené metro a tam se také pár vozů odstraní. Tak si myslím že už teď jich dosti stojí zbytečně
jara
Uživatel
 
Založen: 16.11.2003 17:38
Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc

Odeslatod Tonda Ježek v 30.8.2005 10:25

Tom napsal:Ty křasny sou po GO :) Na ty řada dojde do roka a do dne :lol:
Zatím ale na magistrátu otázku vozového parku neproblírali, ale pokud si DP zažádá o finance na busy tak ji určitě dostane.


To není tak jistý. Ale jinak ani DP nemá moc potřebu kupovat nové busy, v takovém množství jako v minulých letech, jelikož vozový park je ze značné části obměněný. To přijde až za pár let kdy se začnou hromadně vyřazovat sedmistovky a starý devítistovky (a možná i oblíbený CB).
Uživatelský avatar
Tonda Ježek
Uživatel
 
Založen: 30.11.2003 22:54

Odeslatod Tom v 30.8.2005 9:50

6432 napsal:Přesně to o 7428 jsem chtěl také napsat. Také vás to tak jaksi pobouřilo nebo překvapilo? Mě hrozně, když si uvědomím že nám tady jezdí takové křaksny jako 5292,5384,5444,5515 aj...... :shock: :twisted: :shock:


Ty křasny sou po GO :) Na ty řada dojde do roka a do dne :lol:
Zatím ale na magistrátu otázku vozového parku neproblírali, ale pokud si DP zažádá o finance na busy tak ji určitě dostane.
Uživatelský avatar
Tom
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 21:58
Bydliště: Praha

Odeslatod Ondra.H v 30.8.2005 9:41

7428 měla údajně poruchu rámu nosné části...

Jo a 5292 atd nejsou kraksny!!! kraksny jsou spíš 3044 a podobně :wink:
Uživatelský avatar
Ondra.H
Uživatel
 
Založen: 13.3.2005 20:37

PředchozíDalší

Zpět na Provoz

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron