Pražské autobusy

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3669
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od von Špilberk » 15.11.2019 8:11

von Špilberk píše:
26.10.2019 16:04
À propos: kde je ten odborářský kašpar, co posledně při omezení dopravy na 14 dní v lednu hulákal do televize, jak řidiči DP touží po přesčasech a jsou schopni odjezdit všechno, co je potřeba :?: 8-)
Tak je tady: https://www.idnes.cz/praha/zpravy/ridic ... zpravy_rsr
„Nevíme si rady s tím, jak zajistit linky, které po nás požaduje město prostřednictvím Ropidu. Kvůli dlouhým směnám v poslední době odešlo z podniku asi 170 řidičů. Na jednu stranu jsou to patrioti, kteří mají rádi autobusovou dopravu, ale v těchto podmínkách jsou to spíše štvanci ve prospěch města, respektive Ropidu, který by měl vyměnit ředitele,“ uvedl k problému předseda odborů dopravního podniku Luboš Olejár.
pro osvěžení paměti: https://www.seznamzpravy.cz/clanek/name ... &source=hp
„A to nemluvím o přesčasech, oni by byli nadšení, kdyby si mohli přivydělat,” uvedl předseda řidičských odborů Luboš Olejár.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3669
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od von Špilberk » 31.10.2019 14:53

Tak jízdné bylo zbytečně a populisticky zlevněno, a tak to asi zůstane. Pana MŠ na "zelených" jsem četl, ale nadšen tím zrovna nejsem. Řekl bych, že celý systém funguje úplně vadně. Dopravci si naberou linky a výkony, pak si vzpomenou, že nemají lidi, a hurá jde se vyjednávat o nějakém omezení.
Osobně bych to viděl úplně jinak: dopravci by měly každého čtvrt roku povinně podávat na ROPID hlášení na téma: Stav řidičů a provozuschopné techniky na našich tocích, a rozhodnout o tom, jestli nějaký dopravce je/není schopen něco odjezdit, by měl organizátor a ne dopravce sám. (ROPID by měl mít samozřejmě právo si hlášení zkontrolovat. Kdo bude šidit, dostane mastnou pokutu za klamání organizátora. :smt075 ) Navíc bych řekl, že když se platí každý spoj a každý kilometr, tak by neměl být problém, aby na jedné lince byly třeba dva dopravci. Bylo by to daleko flexibilnější.
Úplně ideálně bych to viděl takto: všichni nahlásí lidi a techniku a ROPID jim rozdělí práci a zaplatí. Hotovo. Ale uznávám, že to asi nehrozí. 8-)
Navíc nechápu, že je takový problém odebrat/přidat výkon: žil jsem v domnění, že taková věc je ve smlouvě ošéfovaná rovnou, ale zdá se, že ne. #-o Takže by to asi chtělo lépe napsané smlouvy, zvlášť teď když už víme, že je to problematická věc, a že řidiči nejsou. :wink:
Taky se mi líbí myšlenka, že ve smlouvách na 10 let musí být rozvoj. Dobrý nápad, ale řidiči se na to jako vezmou kde :?: Bude to asi něco jako je plán rozvoje TT. Takže každý dopravce předloží plán zvýšení počtu řidičů, a až se plán nedodrží, tak budou všichni koukat, že naplánovaný plán nevychází. :lol:
Pěkná je taky myšlenka, že každý má svou pravdu, což je jistě dobrý způsob, jak si může MŠ zachovat (aspoň) zbytek duševního zdraví, ale špatný způsob, jak se někam posunout. Vůbec nejde o to, co je/není něčí pravda. Jde o to, jestli systém funguje dobře/špatně a jestli chceme/nechceme, aby fungoval lépe.

Závěrem doufám, že si můj příspěvek pan MŠ přečte, a že mu nezhorší zdravotní stav. :wink:

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9610
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od 9001 » 30.10.2019 22:32

von Špilberk: MŠ to napsal hezky na zelených .... Příští rok město dá na MHD 17 mld korun. Což při příjmech cca 60 mld je obrovská raketa. Navýšení o 10% je cca další 1 mld +... A to jsme jenom u paušálu, neřešíme investice atd atd atd.

Město už občany obralo o dan z nemovitosti *2, (ano jde to MČ, ale myšlenka je taková, že se tím prostě pokrátí přerozdělení od magistrátu), odpad jde o 30% nahoru...

Bohužel je to úplně jako přes kopírák sitauce ve zdravotnictví. Prožíráme investiční kapitolu na úkor mezd.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3353
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Karosák » 30.10.2019 13:40

Mňo...jedna věc je navrhnout. Ale od kolika let se smí řídit to či ono je v čí gesci? Nebylo by k tomu potřeba náhodou změnit nějaký řádek v zákoně? 8-[ Na to asi nestačí souhlas pana náměstka...

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3669
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od von Špilberk » 26.10.2019 16:04

https://zdopravy.cz/snizit-vekovou-hran ... ari-36334/
Navíc Dopravnímu podniku hl. m. Prahy nechybí jen řidiči autobusů, ale také řidiči tramvají a dokonce i strojvedoucí metra. Zásadním problémem je nedostatečná reakce Magistrátu na celorepublikový růst mezd. Jediným řešením je adekvátní finanční motivace, která zohlední fyzickou a psychickou náročnost profese s nepravidelným režimem práce a s dlouhodobou stresovou zátěží vyplývající zejména z podstatně vyšší psychické zátěže při řízení po nedostatečně udržovaných pražských komunikacích.

Pokud zavčas nepochopíte principy trhu práce, velmi brzo budete chodit pěšky!

PULEC Petr
předseda
Tak konečně taky můžu jednou =D> =D> odborům.
À propos: kde je ten odborářský kašpar, co posledně při omezení dopravy na 14 dní v lednu hulákal do televize, jak řidiči DP touží po přesčasech a jsou schopni odjezdit všechno, co je potřeba :?: 8-)

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9610
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od 9001 » 23.10.2019 23:06

von Špilberk: Tak ono od tramvají a metra se zdrhá hůř... Přece jenom pokud už máš D a profesák, tak není problém zdrhnout k soukromníkovi a zvlášt v PIDu už je většina na slušné úrovni a pokud bydlíš za Prahou tak ideální stav...

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3669
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od von Špilberk » 23.10.2019 19:27

:smt019 Mám 25 let do důchodu, to nedaj. :wink:

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1366
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Radek » 23.10.2019 16:41

Praha současně počítá s automatizací metra a v budoucnu také tramvají. ČVUT ve spolupráci s DPP nyní vyvíjí poloautomatický provoz tramvaje, který by současně zabraňoval srážkám a podporoval plynulost dopravy.
https://pid.cz/podzimni-zimni-zmeny-pra ... e-doprave/

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3669
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od von Špilberk » 23.10.2019 12:52

https://zdopravy.cz/nemame-ridice-prizn ... oju-36188/
DPP chybí k ideálnímu stavu 240 řidičů.
Škrty se už v listopadu dotknout celkem dvaceti autobusových linek.
Kolik chybí řidičů tramvají a fírů na metru, se dozvíme kdy :?: 8-[

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9610
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od 9001 » 02.10.2019 11:22

Zapomněl si na ŠM11 :-) Těch jezdilo najednou přes 1200 a celkem DP nakoupil 2100 vozů ;-)

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2331
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od fricoolinek2 » 02.10.2019 4:12

BTW: "NB family" již docela "provětrávají" historické tabulky co do počtu kusů.

- cca 760 kusy doazjista překonaly už "Citybus/Citelis family", "B900/950 family" i Ikarusy 280
- nikdy předtím nebylo v jednu chvíli v Praze tolik KB busů jednoho typu, jako je dnes NB 18
- Více KB busů, než NB 18, bylo už jen Ikarusů 280, ne ale v jeden čas
- NB 18 je nyní v Praze více než bylo B 741 + 941 + 941E + 961 do Prahy celkově kdy dodáno

Nevědel by někdo, kolik nejvíce bylo B 700 v jeden čas v Praze? To ale bylo asi přes 1000, že?

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2331
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od fricoolinek2 » 26.9.2019 5:04

Tak koukám, že již byly vyřazeny všechny Citybusy z roku 1999.

To znamená, že v DPP již není žádný autobus, který by ještě jezdil "bez preclíku" s barevným nápisem garáže.

Jo, je to trochu smutné. Vlastně nám z této doby nic nezbude. Třeba nějaká B 741 nebo B 931....

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2331
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od fricoolinek2 » 27.7.2019 1:35

Byla nějaká Karosa B941E r.v.1999 vypravena po 28.6.?

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3669
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od von Špilberk » 17.7.2019 13:44

Aktuální Březiněveská...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

milbi
Uživatel
Příspěvky: 421
Registrován: 16.5.2009 19:26
Bydliště: Milovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od milbi » 04.3.2019 9:15

Zvídavý dotaz - ráno jsem cestou do práce kousek od garáží Klíčov viděl zastavené dva autobusy DPP a policie dávala řidičům dýchnout. To je obvyklé, že takhle po výjezdu (transparent Manipulační jízda, tedy asi vyjeli z garáží) chytají?

Odpovědět