Stránka 138 z 321

Re: Pražské autobusy

Napsal: 24.10.2010 11:54
od demon
cwapa píše:Nevím jak v DP, ale u ČD jsou přebarveny pouze vozy který musí stejně jít na lak. Potom taky nové dostávají rovnou Najbr lak. Myslím, že to samé by mělo být i u DP a tak v tom žádné plýtvání penězi nevidím. Stejně by to šlo na lak tak jako tak a je jedno jaký lak se použije.
OK, jenže v tom případě ke kompletnímu přemalování vozovýho parku do PIDích barev nedojde nikdy, protože než bude za 20 let potřeba přelakovávat v současnosti nový vozy, pětkrát se vymění vedení Ropidu, který minimálně ve třech případech vymyslí zbrusu nový barevný schéma... [-o<

Re: Pražské autobusy

Napsal: 24.10.2010 11:52
od petr03
Ja si nemuzu pomoci,ale je to stale diktat ze strany objednatele.Pokud chce neco prosadit jako "reklamu-propagace PID",tak at si to u danyho dopravce objedna.ale ne prikazat.A propo,ja sam jezdim z achovy do kunratic,tzn. dopravcem Veolia,a vzdy kdyz cekam na stanici,a uz vzdalene vidim nejaky bus,tak prvni po cem jdu je,jak vypada,ne poznam ktery dopravce jede ( a prestanu nadavat pri zpozdei,a uz jsem spokojen,ze jede).A to se i orientuji u Veolie dostatecne,neb jejich vozidla jsou vazne barevne rozmanita.

Re: Pražské autobusy

Napsal: 24.10.2010 10:03
od 7105
Nic proti tomu nápadu samotnému, ale zrovna ta navrhovaná kombinace barev je hnus, nedokážu si představit například B951E v tomhle nátěru. Já osobně bych to unifikoval do nátěru DPP, ten mi připadá nejsmysluplnější.

Re: Pražské autobusy

Napsal: 24.10.2010 9:04
od orky
Karosák: Zkusím to znovu a trochu jinak. V čem je cenový rozdíl u nového autobusu, jestli se ve výrobě natře PIDími pruhy nebo jestli se natře celej červeně z bílým kolem vzadu? Řekl bych, že nulový. Nějaký lak musí dostat tak jako tak. Přetírat staré autobusy kvůli systému je drahé.

Re: Pražské autobusy

Napsal: 23.10.2010 23:35
od cwapa
Karosák píše:Asi by taky nemělo cenu čekat s nátěrem do chvíle, než tu bude všechno fungovat jak rolexky, ale mě to dráždí právě v kontrastu s tím, že na jednu stranu "nejsou peníze" (teď se tomu říká krize). . .
Nevím jak v DP, ale u ČD jsou přebarveny pouze vozy který musí stejně jít na lak. Potom taky nové dostávají rovnou Najbr lak. Myslím, že to samé by mělo být i u DP a tak v tom žádné plýtvání penězi nevidím. Stejně by to šlo na lak tak jako tak a je jedno jaký lak se použije.

Re: Pražské autobusy

Napsal: 23.10.2010 22:51
od Karotka
Tohle barvičkaření je zřejmě výplodem univerzální managerské poučky, že "obal prodává". A zatímco např. u žrádla to funguje (dá se zařídit, aby lidi nepoznali ten blaf uvnitř), tak v hnusném vozidle se bude vždy cestovat hnusně, i když sedačky posypeme glutamátem.

Re: Pražské autobusy

Napsal: 23.10.2010 22:22
od Karosák
9001 píše:Proč mi přijde, že to je všechno okolo dopravy v Praze založené na takových broskvovinách, ale opravdová řešení opravdových problémů se prostě nechávají ležet ladem.
Právě že nejen u dopravy v Praze... :(

Re: Pražské autobusy

Napsal: 23.10.2010 22:19
od Karosák
A tady se střetávají dva proudy. Jedni říkají: Lidem je jedno jak budou autobusy natřené, natírat je netřeba (důvody rozličné) :!: Druzí: Lidem je jedno jak budou autobusy natřené, tak proč je nesjednotit :?: Tímhle směrem myslím diskuse nepostoupí.
Chci říct, že by v dnešní době měly být řešeny funkční podstaty (to platí všeobecně) a barviček, či jiných třešniček na dortech se prozatím vzdát ve prospěch fungujících věcí a systémů, kde je co dohánět. Lakem si MHD popularitu nevybuduje. Například s tím Najbrtem-ať se to lidem líbí více či méně (někdo si ani nevšimne), dokud je to jen natřeno, vevnitř stále koženka a případné zpoždění (z jakékoli příčiny), bude to pořád ČD ve smyslu Času Dost, v našem oboru Socka. Asi by taky nemělo cenu čekat s nátěrem do chvíle, než tu bude všechno fungovat jak rolexky, ale mě to dráždí právě v kontrastu s tím, že na jednu stranu "nejsou peníze" (teď se tomu říká krize) a proto nedáme ruční řadič do wan, kaštan klepe kosu v Bčku, poštmistrová musí psát na z jedné strany potištěný papír a chlapi na dílně si musí nosit do práce vlastní toaleťák a solvinu (například) a na druhou stranu, pro zlepšení image, natřeme všechny vozidla (i ty co měly už být dávno ve šrotu), zaměstnancům necháme ušít obleky dle pařížských trendů a polofunkční nová vozidla poladíme designem ze studia zvučného jména (například). Já byl dycky jinej, ale tohle ve mě, při vší snaze, nadšení nevyvolává :(

Re: Pražské autobusy

Napsal: 23.10.2010 22:13
od 9001
Osobně vidím jednotný nátěr jako koninu. Co chtete propagovat? PID? Osobně myslím, že je to naprosto k ničemu. Stejně 99% lidí jezdí po svých linkách a dopravce zná. Někdo kdo denně dojíždí ze směru Kladno/Letiště je naprosto u pozadí jestli je nějaký PID i do Mníšku pod Brdy a nebo Říčan a samozřejmě obráceně. Opravdu neberu to, že se jezdí na výlety. To si stejně každý musí zjistit předem. protože intervaly neumožnují jet jen tak.

A v praze je to celkem jasné. Prostě má to 1xx,2xx je na to normální tramvajenka at to vypadá jak chce má to 3xx bacha musím na tom ít něco jiného.

Takže opět na ROPIDu vymýšlí šotouské kraviny, ale řešení opravdových problémů je jim někde. Proč mi přijde, že to je všechno okolo dopravy v Praze založené na takových broskvovinách, ale opravdová řešení opravdových problémů se prostě nechávají ležet ladem.

Re: Pražské autobusy

Napsal: 23.10.2010 21:14
od orky
Karosák: Já myslím, že nikdo nebude přikazovat, aby se kvůli systému natíraly staré autobusy. Ale u nových je to jedno, jakou barvou se natřou. Já si myslím, že pro propagaci systému by bylo vhodné, aby autobusy všech dopravců byly jednou stejně natřené. Většina lidí stejně nepozná a upřímně jim to bude jedno, který dopravce na lince jezdí.

Re: Pražské autobusy

Napsal: 23.10.2010 18:34
od Karosák
Ať tu padly názory všelijaké, více či méně pádné, stále se nemohu zbavit dojmu, že se V SOUČASNÉ DOBĚ jedná jen o upevňování něčí potřebnosti a kšeft pro lakovny. Já mám barvičky rád velmi, jednotnost taktéž a třeba bych i pro nějaká pravidla nátěrů byl, ale k čemu mi bude krásně natřený šrotliner, když nehlásí zastávky, za oknem vybledlá A4 s nějakou orientací a dveře se povede zavřít až na 5. pokus... To na kaštana nezabere. Co třeba brát jednotné schéma jen jako "soubor doporučení" a třeba v soutěži by souhlas s jednotným nátěrem byly "body k dobru" :?: Z:idea:

Re: Pražské autobusy

Napsal: 23.10.2010 17:52
od Markus
Docela by mě zajímalo, zda ROPID takové nápady střílí od boku nebo existuje nějaký dlouhodobější plán.

Re: Pražské autobusy

Napsal: 23.10.2010 17:44
od Damir Holas
Proxy píše:Rozdíl, co Ropid chce zavést je v tom, že požaduje pro různé dopravce jeden nátěr - tedy o nátěru bude rozhodovat objednavatel a nikoliv majitel vozidla.
To sice ano, ale pořád nechápu, v čem je problém.
a) Ropid to nedělá pro své potěšení, ale pro propagaci systému PID.
b) Nátěr nebude vyžadován na všech vozidlech - jen na určitém procentu.
c) Nikdo dopravci nezakazuje opatřit autobus v nátěru PID svým logem nebo jiným výrazným označením.
d) Pokud dopravci opravdu tolik záleží na tom, že nutně potřebuje mít 100% vozového parku ve svých barvách a trikolóra je pro něj tak strašně nepředstavitelná, že je ochoten odejít z PIDu, tedy ze systému, kde má při splnění určitých standardů a plnění toho, co má, nárok na dotace od Ropidu (kupříkladu na dálkové dopravě si musí vydělat sám), tak ať jde. Však on ho někdo nahradí. Monopol DPÚK v ZDO Ústeckého kraje vypadal taky neotřesitelně a ejhle...

Re: Pražské autobusy

Napsal: 23.10.2010 13:57
od XSC
cwapa píše:Těžká debata, Když to nechceš pochopit. Vždyť DP není jen Praha, DP je spousta po celé republice a taky nemají všechny DP jednotný nátěr aby se prezentovali jako celek. Depo je vlastně jako jeden DP a takzvaná pod depa, to jsou jako vozovny. Snad jsem to napsal srozumitelně, aby se to dalo pochopit.
Kdyby existovalo nějaké GŘDPČR :-) a to zřizovalo DP po celé republice, tak by to bylo podobné jako ČD. Ale něco takového neexistovalo dokonce ani za komančů. Takže každé město si zřizuje svůj podnik, ten se pak dělí na jednotlivé provozy. Proto spolu jednotlivé DP nemají kromě podobného názvu nic společného, jsou to samostatné firmy. Naproti tomu ČD jsou jeden podnik, podřízenou jednotkou jsou depa, která pod sebou ještě mají další jednotky.

Re: Pražské autobusy

Napsal: 23.10.2010 12:36
od JP3035
Kdo by si chtěl dnes vyfotit klíčovský 7145, tak je na 186/8.
http://jp3035.galerie.cz/4343983-prazsk ... 0#70379569