Stránka 3 z 321

Re: Pražské autobusy

Napsal: 06.4.2022 9:53
od mart337
Karosák píše:
05.4.2022 20:00
À propos - kam se nám poděly elektrobusy z linek 213 a 154? Koncem února a začátkem března byli na Želivského k vidění denně. Poslední 3 týdny jako by se po nich zem slehla 8-[ Něco tady smrdí...
Jestli se nepletu, je to nedávno o víkendu, co jsem ho viděl na 124.

Re: Pražské autobusy

Napsal: 05.4.2022 21:54
od Karosák
Rozumím. Jen mně zarazilo poměrně "křiklavé ticho" :P
OK, tak alespoň že toho je 14 kusů s nějakou šancí na ladění a reklamace a ne rovnou 250 :prase

Re: Pražské autobusy

Napsal: 05.4.2022 20:12
od 9001
Dobrý postřeh. I podle online mapy jsou na všech spojích NB12 :devilsmokin

Re: Pražské autobusy

Napsal: 05.4.2022 20:12
od von Špilberk

Re: Pražské autobusy

Napsal: 05.4.2022 20:00
od Karosák
À propos - kam se nám poděly elektrobusy z linek 213 a 154? Koncem února a začátkem března byli na Želivského k vidění denně. Poslední 3 týdny jako by se po nich zem slehla 8-[ Něco tady smrdí...

Re: Pražské autobusy

Napsal: 04.4.2022 18:07
od P_V
Myslíte že budou výhodnější hybridní autobusy s mechanickým, nebo elektrickým přenosem výkonu?

Re: Pražské autobusy

Napsal: 04.4.2022 11:40
od Proxy
Tisková zpráva DPP

DPP plánuje nakoupit až 140 hybridních kloubových autobusů, na jejich dodavatele vyhlásil veřejnou zakázku

Požadované hybridní autobusy mohou být tedy vybaveny kondenzátory či akumulátory, které bude možné dobíjet jak během jízdy, tak externě ze zásuvky, tzv. formou plug-in. Všechny autobusy musí samozřejmě splňovat Standardy kvality PID. Minimální konstrukční rychlost autobusů by měla být 85 km/h. Součástí veřejné zakázky je kromě samotných vozidel také možnost dodání až 140 přenosných nabíječek pro dobíjení ve standardu CCS-2. Hodnotícím kritériem nebude pouze cena nabízených vozidel, ale také spotřeba paliva, resp. garance úspory paliva, záruční doba, zkušenost dodavatele s hybridní technologií a termín dodání, který se v dnešní složité době stává velmi důležitým faktorem. Rádi bychom měli dodavatele vysoutěženého a rámcovou dohodu s ním podepsanou do konce tohoto roku. Očekáváme, že první vozidla bychom od něj obdrželi do 12 měsíců od podepsání prováděcí smlouvy. Chceme nicméně nakoupit vozidla, jež budou schopna obsloužit kteroukoliv linku, na kterou nasazujeme kloubové autobusy. Proto musí být hybridní pohonný řetězec autobusu navržen tak, aby vozidlo bylo schopno dodržet jízdní doby i při plném zatížení na jakékoliv lince, a to zejména v táhlých stoupáních, tj. vozidlo musí mít dostatečný výkon spalovacího motoru a dostatečnou kapacitu uložiště trakční elektrické energie. Autobus musí být současně vybaven systémem, který signalizuje řidiči energetickou efektivitu způsobu jízdy, případně mu doporučuje úpravu stylu jízdy a vyhodnocuje průměrnou spotřebu nafty.

Re: Pražské autobusy

Napsal: 05.2.2022 0:20
od 9001
Já bych se nebál :D Přece jenom busy mají díky ROPIDu krátkou životnost ;-) Takže ono do pár let to bude zase veselejší

Re: Pražské autobusy

Napsal: 05.2.2022 0:13
od fricoolinek2
Otevřel jsem si 10 let starý inventární stav autobusů a asi opravdu si můžeme jen tiše závidět, jakou neuvěřitelnou pestrostí tehdy disponoval. Ta současná kindermafie se musí poněkud nudit. Inu, DPP jim může sdělit jen SORry....

http://www.citybus.cz/praha/starevid_ro ... 120101.htm

Re: Pražské autobusy

Napsal: 23.1.2021 15:34
od Petrpes
Pan Marvan jezdil jako revizor, ale to snad ví skoro každý 🤪
Ale ten jezdil i jako fíra na :vlak

Re: Pražské autobusy

Napsal: 23.1.2021 14:37
od fricoolinek2
Už někdy předtím nějaká (již v té době) známá osobnost jezdila s busem nebo třeba tramvají MHD?
https://www.idnes.cz/revue/spolecnost/v ... idicky_sub

Re: Pražské autobusy

Napsal: 08.12.2020 0:51
od fricoolinek2
https://ct24.ceskatelevize.cz/regiony/3 ... kopodlazni

Tak, a voda se zavřela.

http://www.citybus.cz/praha/starevid_ro ... 110101.htm

Opravdu zajímavé se podívat na 10 let starý invertární list a zjistit, že z kategorie běžných busů (ne midibusy, ZTP, retro aj.) je dnes v provozu už jen prvních 85 NB12 a 50 NB18.

Naopak tehdy měla přes 10 let věku většina 12M Ciťáků, všechny B 731/732/741, všechny B 931/941 a většina B 931E/941E.

Tehdejší kindermafie narozená někdy kolem 2. půlky 90. let si mohla libovat v úžasné pestrosti vozového parku. :wink: Ty zaseklé dodávky od druhé půlky roku 2004 po první půli roku 2009, kdy přišlo za celou dobu 40ks B951E a 11(?)ks Citelisů, byly v tomto požehnáním. :lol:

Re: Pražské autobusy

Napsal: 02.12.2020 16:56
od von Špilberk
V pražské MHD v pátek dojezdí autobusy Karosa, zůstanou jen na retrolinkách
https://zdopravy.cz/v-prazske-mhd-v-pat ... ach-67775/
...všechny autobusové spoje s výjimkou retrolinek budou už plně nízkopodlažní...

Re: Pražské autobusy

Napsal: 27.11.2020 14:12
od Petrpes
Jenom pár šikovných umělo projet tunýlek od Lysolaj, ale tam už to pár let vypadá jinak :D

Re: Pražské autobusy

Napsal: 27.11.2020 11:33
od fricoolinek2
Jaký je v Praze nejnáročnější úsek pro 12m bus, co do ostrosti zatáček a malé šířky komunikace? Napadlo mne, že by to mohlo být "Dívčí Hrady - Franty Kocourka" na 231 a nebo je ještě někde větší masakr?

A třeba 231 dostane kdokoliv nebo se dává řidičům s delší praxí a před první samostatným pořadím si ji ten řidič zkusí např. bez cestujících a s dozorem?

https://youtu.be/3o6vigIoHsg?t=456