Stránka 236 z 321

Re: Pražské autobusy

Napsal: 17.2.2009 14:04
od Absolut
Cool. Víceúčelový pruh, no...

Re: Pražské autobusy

Napsal: 17.2.2009 13:38
od Proxy
Jak vypadá cyklobus v Praze :?:
http://www.citybus.cz/fotodatabaze/uziv ... uvmost.jpg

Re: Pražské autobusy

Napsal: 15.2.2009 11:05
od Brejšín
To není pravda, ve 14T jsou naopak upřednostňovány osoby nad 190 cm. Například výšká zádržného systému 197 cm je pro osoby pod 190 cm nepoužitelná, protože na ty tyče pohodlně nedošáhnou. To samé na podélných sedačkách jsou preferováni delší splucestující, protože před jejjich nohy si už nikdo nestoupne, kdežto ostatním ano.

Re: Pražské autobusy

Napsal: 15.2.2009 10:56
od Markus
To je dobrý příklad diletantství zadavatele zakázky který schválil uspořádání interiéru které není vhodné pro větší než malou skupinu populace která měla to "štěstí" že má výšku cca. 190 cm a více. Sám mám 190cm, žeru normálně a rovně si do mnohých sedaček stejně nesednu. Citibus je v tomto směru opravdu perla. Zatím se o to ani moc nesnažím, nevadí mi půlhoďku si v buse postát (pokud je kde, což je další ukázka diletantství zadavatele, provozovat ve městě přecpané busy s málo místy k stání kde by člověk mohl stát aniž by každou zastávku musel vylézat z busu ven aby pustil další cestující).

Re: Pražské autobusy

Napsal: 14.2.2009 23:05
od Damir Holas
Lister píše:Já naopak podélné sezení v MHD vítám. Zejména v metru. Přijde mi, že je to prostorově hospodárnější. Rozhodně lépe se mi cestovalo ve starých ruských vozech než v M1. Proto i v SORu mi to nevadí. 14T je extrémní příklad toho, jak spáchat nefunkční interiér vozidla.
Mno, fakt je, že podélné sezení není tak zcela od věci. Já si třeba zásadně podélně sedám v KB Citybusech ve chvíli, kdy chytnu volné místo na jednosedačce v zadní části těsně za kloubem u 3. dveří. Důvod je ten, že vzhledem ke své ztepilosti, která vychází z faktu, že zásadně nelituji času ani námahy, abych se řádně nasytil :lol:, zkrátka nenarvu hnáty do úzkého prostoru mezi sedačkou a skleněnou stěnou vedle dveří...
14T mi nevadí do chvíle, kdy nemusím stát :roll: V článcích s dveřmi je narváno a v těch ostatních se to nedá, bo člověk ucpe uličku ein zwei... :x

Re: Pražské autobusy

Napsal: 14.2.2009 22:49
od Lister
Já naopak podélné sezení v MHD vítám. Zejména v metru. Přijde mi, že je to prostorově hospodárnější. Rozhodně lépe se mi cestovalo ve starých ruských vozech než v M1. Proto i v SORu mi to nevadí. 14T je extrémní příklad toho, jak spáchat nefunkční interiér vozidla.

Re: Pražské autobusy

Napsal: 14.2.2009 19:38
od Karotka
Vrátili je na přání kaštanů, ale na "sekundární důvody" (proč je kaštani chtějí podélně nebo příčně) se už průzkum neptal.

Re: Pražské autobusy

Napsal: 14.2.2009 19:25
od trainzjohny
Ano, u metra je tolik neodsuzuju právě kvůli obousměrnosti, ale to busu ani u 14T nehrozí, že :lol: :lol:

Mmch - k těm seslím v metru - já měl za to, že je vrátili kvůli kapacitě..ale možná je to o výkladu.

Re: Pražské autobusy

Napsal: 14.2.2009 19:15
od demon
trainzjohny píše:Ale oni lidi nadávaj na podélný sesle i v metru...
Neviděl bych to tak dramaticky...
Velká část lidí si zase stěžuje na sedačky proti směru jízdy (já mezi nimi), nakonec proto se podélný sesle do metra zase vrátili !

Re: Pražské autobusy

Napsal: 14.2.2009 17:59
od trainzjohny
Ale oni lidi nadávaj na podélný sesle i v metru, prostě dopravní prostředek, který neustále zrychluje a zpomaluje má mýt sesle jen ve směru jízdy případně zády ke směru. Jinak tam kaštani vlajou jak větve ve větru, kor když se najde pilot který zná jen logickou jedničku a nulu (plná jízda - plná brzda a stání).
Bus na kratší cesty je sice hezká věc, ale pokud v něm bude v létě 40-50° (což bez větrání nebude potíž) tak nebude na delší cestu než jedna zastávka = na ... pííp
A ještě k těm ciťákům - řešení seslí 2+2 na kolama s nízkým průchodem není nejšikovnější, ale pokud má vůz právě tebou zmiňovanou zadní plošinu tak je to zcela v pohodě. Naopak bych řekl, že ciťák se zadní plošinou (bez sklopných seslí) je nejlépe řešený interiér krátkého busu v Praze.

Re: Pražské autobusy

Napsal: 14.2.2009 17:53
od Karotka
fricoolinek2 píše:"Řidič Láďa" - no pokud si ten autobusák nepřál být jmenován, tak nudiž, ale jinak mi to přijde takové ponižující, aby byl řidič autobusu označován familiérním tvarem křestního jména jako nějakej bezďák nebo fetka či třeba malý dítě...
...nebo jako slavný celerblit?
trainzjohny píše:(...) zase ty pitomý podélný sesle (snad se DPP poučí z přehmatu ve 14T a nechá si tam dát něco jiného) (...)
Přehmat ve 14T se nenazývá "podélný sesle", ale "sesle blízko proti sobě takřka bez uličky". DPP se zřejmě poučil z přehmatu v cintybusech bez zadní plošiny (č. 3330 a výše).
Podle mě NB je ideální bus na kratší cesty, kdy většina kaštanů zůstane stát u dveří a někteří si sednou na snadněji dostupná místa taktéž u dveří (a zbytek tudíž zůstane na chodníku, přestože objektivně volná místa jsou).
trainzjohny píše:(...) a co jsem viděl, tak má slušný díry pod a nad dveřma ... pěkně do něj v zimě potáhne #-o A naopak absence střešních větraček a jen malinký výklopný boční okýnka budou pocuc v létě (...)
Boční okýnka snad půjdou vyřešit, bude-li si zákazník přát. Jenže asi nebude, k tomu ještě ta černá plocha pod okny :? jak říkám, je to vozítko na kratší cesty (a doufám, že ten hexnšůs-páteřní systém PID se neuskuteční).
KGX 63 píše:(...) první co na týhle papírový krabici odchází je přední náprava a to už mnohdy po 100 000 km (...)
Stihne-li se ujet 100 000 km v záruční době?

Re: Pražské autobusy

Napsal: 14.2.2009 16:49
od fricoolinek2
Damir Holas píše:Provozní zkušenosti s NB12 z České Lípy:
http://tn.nova.cz/zpravy/regionalni/pra ... video.html
"Řidič Láďa" - no pokud si ten autobusák nepřál být jmenován, tak budiž, ale jinak mi to přijde takové ponižující, aby byl řidič autobusu označován familiérním tvarem křestního jména jako nějakej bezďák nebo fetka či třeba malý dítě...

Re: Pražské autobusy

Napsal: 14.2.2009 16:39
od trainzjohny
Podle mě to vypadá docela na draka .. zase ty pitomý podélný sesle (snad se DPP poučí z přehmatu ve 14T a nechá si tam dát něco jiného) a co jsem viděl, tak má slušný díry pod a nad dveřma ... pěkně do něj v zimě potáhne #-o A naopak absence střešních větraček a jen malinký výklopný boční okýnka budou pocuc v létě.

Při srovnání s ciťákem vidím pro kaštany samé mínus a žádné plus.... zase děláme krok zpět (v pohledu cestujících) a to pořád hlásají jak se vše zlepšuje, zlepšuje se leda ho :-$

Re: Pražské autobusy

Napsal: 14.2.2009 14:06
od MF
No vypadá to hezky. Uvidíme jak budou vybavené tady...

Re: Pražské autobusy

Napsal: 14.2.2009 13:08
od Damir Holas
Provozní zkušenosti s NB12 z České Lípy:
http://tn.nova.cz/zpravy/regionalni/pra ... video.html