Trio je trochu vylepšená AstraOndrys píše: Inekon nevyrábí Astry, ale DPO-Inekon vyrábí Trio.

Moderátor: TRAM-FÓRUM
Inekon nevyrábí Astry, ale DPO-Inekon vyrábí Trio.Tonda Ježek píše:Škodovka už pro Prahu tramvaje vyrábí a Inekon vyrábí Astry, které jsou Prahu nevhodné. Krnováky máme v Praze taky.
Ano v zahraničí se samozřejmě vyrábí nízkopodlažní tramvaje, ale jsou o hodně více dražší (Kombina sice nebyly drahý, ale jak dopadli víme všichni...). Navíc Praha má tak trochu specifické podmínky, takže tramvaje musí splňovat určité podmínky. V zadání výběrového řízení nebyla podmínka 100% nízkopodlažní tramvaje.A když to tak vezmu, tak i v zahraničí se vyrábí NP tramvaje a docela o dost lepší, pravda, jsou poněkud dražší, ale pokud v ČR nejsme schopní udělat 100% NP tramvaj, tak by se aspoň mohla dát vyšší dotace na tramvaje ze zahraničí, než na Poršetru, která 100% NP nebude.
Škodovka už pro Prahu tramvaje vyrábí a Inekon vyrábí Astry, které jsou Prahu nevhodné. Krnováky máme v Praze taky.Afenot píše:Tonda: No dobře, ale pokud vím, tak u nás tramvaje určitě vyrábí Škodovka a Inekon, a "vyrábí" tramvaje i KOS Krnov, když už to tak vezmu, myslím, že by byli schopní udělat novou T3LF s použitím podvozků Komfor.
Ano v zahraničí se samozřejmě vyrábí nízkopodlažní tramvaje, ale jsou o hodně více dražší (Kombina sice nebyly drahý, ale jak dopadli víme všichni...). Navíc Praha má tak trochu specifické podmínky, takže tramvaje musí splňovat určité podmínky. V zadání výběrového řízení nebyla podmínka 100% nízkopodlažní tramvaje.A když to tak vezmu, tak i v zahraničí se vyrábí NP tramvaje a docela o dost lepší, pravda, jsou poněkud dražší, ale pokud v ČR nejsme schopní udělat 100% NP tramvaj, tak by se aspoň mohla dát vyšší dotace na tramvaje ze zahraničí, než na Poršetru, která 100% NP nebude.
Není problém v tom, že narozdíl od tramvají má od koho busy a metro kupovat? DP už bude nejspíše nakupovat pouze nízkopodlažní busy.Afenot píše:Proxy :mrgreen: No tak jsem to nemyslel, ale pořád si DP stěžuje, že má málo tramvají a místo tramvají nakupuje na obnovu voz. parku autobusy a metro, tak kde je ten problem asi?? No a já koukám na potřeby i na vzhled autobusů, mě se třeba kb ciťáky líbí. Ale přiznávám, že se mi B961E líbí víc
VážněAfenot píše:Na neekologické autobusy jsou přece peníze vždy, narozdíl od tramvají, máme nedostatek tramvají, tak ho řešíme nákupem autobusů....
A nebylo by lepší se spíš koukat na potřeby, než na vzhled autobusůAfenot píše:Mno a že DP kupuje jen citybusy je jasné... Já nevim, koupit třeba kb ciťáky, ale aspoň pár B961E, jsou aspoň hezčí než klasický B961.
DP-kontakt 8/2005 - Představenstvo projednalo: Stanovení optimálního počtu vozového parku autobusůTom píše:To hromadné vyřazování už začalo... Ale největší vlna by mohla přijít v přštích dvou letech. Nicméně samozřejmě nákupy můžou být o mnoho menší než počet vyřazených busů
To hromadné vyřazování už začalo... Ale největší vlna by mohla přijít v přštích dvou letech. Všechno tohle http://www.citybus.cz/praha/aktevid_dp-a/b731.htm a tohle http://www.citybus.cz/praha/aktevid_dp-a/b732.htmTonda Ježek píše:To není tak jistý. Ale jinak ani DP nemá moc potřebu kupovat nové busy, v takovém množství jako v minulých letech, jelikož vozový park je ze značné části obměněný. To přijde až za pár let kdy se začnou hromadně vyřazovat sedmistovky a starý devítistovky (a možná i oblíbený CB).Tom píše: Ty křasny sou po GONa ty řada dojde do roka a do dne
![]()
Zatím ale na magistrátu otázku vozového parku neproblírali, ale pokud si DP zažádá o finance na busy tak ji určitě dostane.
A další věc bude dokončené metro a tam se také pár vozů odstraní. Tak si myslím že už teď jich dosti stojí zbytečněTonda Ježek píše:To není tak jistý. Ale jinak ani DP nemá moc potřebu kupovat nové busy, v takovém množství jako v minulých letech, jelikož vozový park je ze značné části obměněný. To přijde až za pár let kdy se začnou hromadně vyřazovat sedmistovky a starý devítistovky (a možná i oblíbený CB).Tom píše: Ty křasny sou po GONa ty řada dojde do roka a do dne
![]()
Zatím ale na magistrátu otázku vozového parku neproblírali, ale pokud si DP zažádá o finance na busy tak ji určitě dostane.
To není tak jistý. Ale jinak ani DP nemá moc potřebu kupovat nové busy, v takovém množství jako v minulých letech, jelikož vozový park je ze značné části obměněný. To přijde až za pár let kdy se začnou hromadně vyřazovat sedmistovky a starý devítistovky (a možná i oblíbený CB).Tom píše: Ty křasny sou po GONa ty řada dojde do roka a do dne
![]()
Zatím ale na magistrátu otázku vozového parku neproblírali, ale pokud si DP zažádá o finance na busy tak ji určitě dostane.
Ty křasny sou po GO6432 píše:Přesně to o 7428 jsem chtěl také napsat. Také vás to tak jaksi pobouřilo nebo překvapilo? Mě hrozně, když si uvědomím že nám tady jezdí takové křaksny jako 5292,5384,5444,5515 aj......![]()
![]()
Zajímalo by mě, jestli to je kvůli nějaké neopravitelné závadé či nehodě, nebo díky "prožranosti". Na druhou stranu faktem je, že se tu dost vyřazují i B741 r.v.1996, tedy vlastně stejně staré busy.6432 píše:Přesně to o 7428 jsem chtěl také napsat. Také vás to tak jaksi pobouřilo nebo překvapilo? Mě hrozně, když si uvědomím že nám tady jezdí takové křaksny jako 5292,5384,5444,5515 aj......![]()
![]()